Secret Santa 2022 t/m 2025 Kippenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:32

Veel succes Neon!!

Wij hebben voor van het weekend een restaurant geboekt, daar heb ik nu al zin in. Is lang geleden dat we echt lekker zijn gaan uit eten met z'n tweetjes, voor mijn gevoel. :9

mriek1990

Re: Secret Santa 2022 t/m 2025 Kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:58

Hallo allemaal!

Roosch lekkere spa behandeling gehad, genieten! En dit weekend lekker uit eten, waar gaan jullie heen?

Neon wat rot zoveel spanning en chaos op het werk! Succes en sterkte, hopelijk valt het mee... Naaldvilten wel fijn ter ontspanning. Wat maak je nu? Ben ook heel benieuwd naar je kas! Wat wil je vooral gaan planten?

Marleen de keet voor jezelf, zal wel stil zijn! Hopelijk kruipen de poezels vaak bij je in bed.

Hier vandaag code rood. Ik ben altijd al vrij op woensdag, maar nu had ik man en kind dus ook er bij want alle scholen zijn dicht in Drenthe.
Morgen naar Groningen voor de 20 weken echo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:56

Gezellig dus iedereen thuis. Of niet natuurlijk als je je ingesteld had op me-time. _O-
20 weken echo, dat schiet al lekker op! Te lui om te rekenen, maar wanneer de kleine verwacht?

Ik wil courgette, aubergine, tomaten, boontjes, paprika, komkommer, augurken, meloenen, aardbeien en wortels zaaien. Knoflook staat al in de grond en komt al op. Die kan hopelijk in juni geoogst worden en daar kunnen dan nog boontjes staan. Of zonnebloemen, die heb ik ook een hele partij gekregen met Secret Santa. :))
En ik ben wat in het paas thema aan het vilten. Schiet nog niet echt op, want drukke week en gisteren tot half 11 nog vakbondswerk gedaan, vanavond weer. Heb daar ook een deadline van morgen en hoewel ik er echt de tijd voor wilde pakken dachten wat collega's er iets anders over en bleven me de hele dag bestoken met vragen waar ik ook weer voor moest gaan zitten. :+ En dit weekend moet ik ook werken. Wellicht kan ik zaterdag nog iets doen tijdens het werk. O:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:30

Lekker voornemen Roos, doen jullie goed!

Wat een toestand Marieke al die ijzel. Veel plezier met je 20-weken echo. Is dat nog met iets speciaals of gewoon routinewerk?

Pfff Maaike, ik word al moe van jouw planning als ik hem zo lees.
Staat de kas al? Je hebt flinke plannen voor je moestuin.

Hier avond 2 alleen thuis. Vind er niets aan, nog maar 3 te gaan. := Morgen eet ik bij een vriendin, dus dat is wel een gezellig vooruitzicht.
Mijn leerlingen en hun ouders weten van mijn vertrek, heeft heel wat losgemaakt. Heb nog nooit zoveel gehuild in mijn leven als afgelopen 10 dagen, pfffff.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:34

Oh lekker veel wat je gaat zaaien, tof! Eigen groenten en fruit smaken toch altijd lekkerder dan uit de supermarkt hé? :D
Phoej wat een lange dagen op werk zeg. Hoe is de sfeer onderling na het nieuws? Hopelijk heb je nog even tijd om te vilten.

Haha opzich was het gezellig dat ze er waren. De man moest nog tentamens in elkaar zetten, dus daar heb ik tot 12uur geen last van gehad. ;)
Ik vond de NL Alert om 06:30 vanochtend vervelender, al snap ik dat ze 'm stuurden.

Ik ben 29 juni uitgerekend, al is daar tussen Groningen en Emmen wat discussie over. Groningen denkt dat ik 1 week verder ben en Emmen zegt dat dat zeker niet zo is. Maar ook daarover krijgen we morgen uitsluitsel, dus ben benieuwd. ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:35

Mooie datum, ik ben 28 juni jarig. Over 20 weken dus alweer. :D

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:38

marleen_88 schreef:
Lekker voornemen Roos, doen jullie goed!

Wat een toestand Marieke al die ijzel. Veel plezier met je 20-weken echo. Is dat nog met iets speciaals of gewoon routinewerk?

Pfff Maaike, ik word al moe van jouw planning als ik hem zo lees.
Staat de kas al? Je hebt flinke plannen voor je moestuin.

Hier avond 2 alleen thuis. Vind er niets aan, nog maar 3 te gaan. := Morgen eet ik bij een vriendin, dus dat is wel een gezellig vooruitzicht.
Mijn leerlingen en hun ouders weten van mijn vertrek, heeft heel wat losgemaakt. Heb nog nooit zoveel gehuild in mijn leven als afgelopen 10 dagen, pfffff.

Och wat sneu voor de ouders en leerlingen. Wat gaan ze dan toch in je hart zitten he? ♡
Gezellig dat je bij een vriendin gaat eten.

20 weken echo is een onderzoek, dus ze gaan ook alle organen enz. bekijken. Ik vind het altijd heel knap dat ze alles herkennen, voor mij zijn het allemaal grijze vlekken haha!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:38

marleen_88 schreef:
Mooie datum, ik ben 28 juni jarig. Over 20 weken dus alweer. :D

Haha toevallig! Inderdaad nog 20 weekjes te gaan. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:52

Mooie periode, begin van de zomer!

De kas staat nog niet, zondag besteld en een paar weken levertijd. :)) Maar groentes uit eigen tuin zijn erg lekker, alleen af en toe wel veel werk om te verwerken zodat je het hele jaar ervan kunt eten.

Tja, de sfeer op het werk....het is niet op mijn afdeling dus in mijn directe werk merk ik er weinig van. Verder zijn verbazingwekkend de meeste nog keihard aan het werk. Wellicht om er juist niet mee bezig te zijn. Maar heb gisteren "een inloopsessie" gehouden wat meer een ronde tafel gesprek werd, en sommige dingen hakken er echt wel in. Morgen weer zo'n sessie. De dingen die erin hakken zijn voornamelijk individuele situaties. Wel dingen die we echt aan moeten kaarten bij onze werkgever.

Ach, de kindertjes en de ouders zullen je flink gaan missen, net zoals jij hun gaat missen. :knuffel: Is er wel al een opvolger in beeld dat je weet dat ze goed achtergelaten worden?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 21:15

mriek1990 schreef:
Och wat sneu voor de ouders en leerlingen. Wat gaan ze dan toch in je hart zitten he? ♡
Gezellig dat je bij een vriendin gaat eten.

20 weken echo is een onderzoek, dus ze gaan ook alle organen enz. bekijken. Ik vind het altijd heel knap dat ze alles herkennen, voor mij zijn het allemaal grijze vlekken haha!

Ze zitten zeker in mijn hart. Gelukkig begrijpen veel ouders het ook en gunnen ze mij deze kans en nieuwe uitdaging.

Oke, klinkt alsof dat spannend kan zijn. Op een echo of röntgenfoto herken ik ook nooit wat. :')

Neonlight schreef:
Mooie periode, begin van de zomer!

De kas staat nog niet, zondag besteld en een paar weken levertijd. :)) Maar groentes uit eigen tuin zijn erg lekker, alleen af en toe wel veel werk om te verwerken zodat je het hele jaar ervan kunt eten.

Tja, de sfeer op het werk....het is niet op mijn afdeling dus in mijn directe werk merk ik er weinig van. Verder zijn verbazingwekkend de meeste nog keihard aan het werk. Wellicht om er juist niet mee bezig te zijn. Maar heb gisteren "een inloopsessie" gehouden wat meer een ronde tafel gesprek werd, en sommige dingen hakken er echt wel in. Morgen weer zo'n sessie. De dingen die erin hakken zijn voornamelijk individuele situaties. Wel dingen die we echt aan moeten kaarten bij onze werkgever.

Ach, de kindertjes en de ouders zullen je flink gaan missen, net zoals jij hun gaat missen. :knuffel: Is er wel al een opvolger in beeld dat je weet dat ze goed achtergelaten worden?

Nog even geduld. Dat het veel tijd kost kan ik mij voorstellen, is een dagtaak naast je andere verplichtingen. :=

Pittige sessies zo te horen, succes!

Mijn vervanging is rond. Intern wordt er wat geschoven en collega gaat extra werken. Dus dat is fijn.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:52

Phoej pittig hoor Neon. Kan je het thuis wel een beetje van je af laten glijden?
Hopen dat er snel weer wat rust is op de werkvloer.

Marleen fijn dat je vervanging rond is. Dan ga je net iets fijner weg denk ik.

Kruimel is vandaag voor 99% goedgekeurd. Ze konden alleen de aortaboog niet goed genoeg zien, dus daarvoor moeten we over twee weken weer terug komen. Ook waren haar hersenkamers iets kleiner dan gemiddeld, iets wat ze eigenlijk alleen bij jongens zien zeiden ze. Nog wel binnen de norm en gelukkig geen reden tot zorgen. Maar wel nog een keertje terug komen dus. :)

Afbeelding
De dame in kwestie. ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:01

Lag ze verkeerd om die aortaboog goed te kunnen zien? Zo ja, echte meid, die wil nog een keer op de foto. :))

Het thuis van me af laten glijden lukt niet helemaal, maar komt ook omdat ik met een deadline zit en ik in de avonduren dingen uit moet werken. Deadline is vanavond en heb vandaag weer een sessie gehad die ik uitgewerkt moet hebben vanavond. Moet straks nog even aan de bak.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:55

Nog even spannend dus, Marieke.

Balen Neonlight, probeer af en toe toch de rust te pakken. :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:36

Zo, het is voor de meeste weer weekend. Hebben jullie nog leuke plannen? Roos gaat in ieder geval lekker uit eten.
Ik heb vandaag spare-ribs in de marinade gezet, morgen in de slowcooker garen tijdens het werk. Wij eten in ieder geval ook lekker. :9
Zojuist is de kas ook gebracht, maar dat duurt nog wel even voordat die uitgepakt wordt. Iets met vanaf morgen alleen maar werken.

Ik ben nu de opening van de Olympische Spelen aan het kijken, wordt weer 2 weken genieten daarvan.
Dadelijk ook mijn knutselprojectje er maar eens bij pakken, hele week niets aan gedaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:42

Oeh spareribs, lekker hoor!

Ik ben geen sportkijker, dus geen OS voor mij. :=

Zondag keramiek schilderen en dan gelijk mijn kandelaar ophalen.
En morgenavond mijn vriendje weer ophalen. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:44

Ah, morgen niet meer alleen.
Ik ben benieuwd naar je kandelaar!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 21:02

Ik ook. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:32

Oh lekker, spareribs! :9

Hier ook genieten van de Olympische Spelen, wel alleen het schaatsen. :D

99% goed, nog even spannend dus. Komt vast goed in de rest van de zwangerschap, toch?

Oh wij hebben gisteren echt heel lekker gegeten. :j ik zit er nog steeds vol van. Ook onwijs veel fysieke beweging gehad, met anderhalf uur sporten en flink stuk fietsen op een ov-fiets (geen aanrader). Dus vandaag doe ik geen ene moer. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:35

Wat heb je gegeten?

Ik kijk echt zoveel mogelijk, heb net al afdaling gekeken, cross country en Freestyle skien. Het leuke is ook dat je sporten ziet die je normaal nauwelijks ziet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:36

Ik had een heerlijke rumpsteak en als dessert een caramel walnoot creatie met merengue. :9 Echt, heerlijk!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 16:37

Roosch schreef:
Ik had een heerlijke rumpsteak en als dessert een caramel walnoot creatie met merengue. :9 Echt, heerlijk!

Oeh, klinkt heerlijk. Had mijn keuze kunnen zijn! :9

Sakyr zit goed in zijn velletje, blije opa. Genieten van het zonnetje vanmiddag.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:59

Mjammie! :9

En nu balen van het schaatsen?

Sakyr heeft gelijk om te genieten en blij te zijn, het was prachtig weer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:07

Ahhh lekker ff een wandelingetje. :j
Hier was geen zonnetje te bekennen.

Ja, wel jammer van de dames qua het schaatsen. Ik gun het de winnares ook wel.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Ik heb mijn kandelaar, foto volgt later. _O-

En een fruitschaal geschilderd. Die kan ik over een maandje ophalen.
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Neon wel heel vervelend zo op je werk, ook dat het thuis door gaat. Heb je wel zicht op een rustigere periode of nog niet?
Kruimel lag inderdaad verkeerd om het goed te kunnen zien. Wat dat betreft is het net der broer, daar hadden we 3x een 20 weken echo haha.
Oeh spare-ribs is echt één van het weinige vlees wat ik nog steeds mis! Waren ze lekker? Tof dat de kas er ook is.
OS vind ik ook wel leuk om te volgen, maar blijf er niet speciaal voor thuis. (Doen mijn schoonouders wel)

Marleen wat fijn dat je vent weer thuis is! Die heb je vast wel gemist.
Och knappe Skayr. Vind die oude paardjes altijd zó aandoenlijk!
En ik ben jaloers op jullie zon! Hier is 'ie het hele weekend achter de wolken geweest.
Wat tof dat bord! Worden de kleuren nog anders of blijven ze zo?

Roosch fijn dat het uit eten gaan lekker was, heerlijk. En daarna gelijk weer bewogen, topper!
Ik maak mij ook geen zorgen over de zwangerschap, wat jij ook al zegt dat komt vast goed!
Ik vond het echt een stunt van die Italiaanse schaatster. Maar ja, hopelijk halen de Nederlanders ook nog een paar plakken.

Gister hebben we twee nieuwe ratjes opgehaald. Twee weken geleden moesten we één van de jonkies die we hadden onverwacht laten inslapen vanwege een gasbuik. We gingen eigenlijk voor één ratje kijken, maar ja als er dan twee heeeel lief naar je kijken...wat moet je dan! ;)
Vandaag heb ik 5uur lang geschreven bij de KNHS wedstrijd op de manege. Klinkt heel lang, maar ik vind dat altijd heel leuk en leerzaam dus de tijd vloog voorbij haha.