Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:28

Zo das een lekkere.
1 ampul heeft ze dus duidelijk niet laten "vallen" of het moet tegenwoordig in jerrycans geleverd worden :P

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:41

Toch schandalig dat soort lui.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:10

Pandora2 schreef:
:')
Nochtans is nog maar 57% volledig gevaccineerd lees ik. Dat is nie veel nie :P

Alles is .... zoals het ons verteld wordt.
Paar maanden terug werd ons verkondigd: ´Laat u allen vaccineren; in Israel is iedereen al gevaccineerd, is het ondercontrole en worden alle beperkinge opgeheven.´
Blijkt nú weer nóg minder dan het Duitsland wat ook al eens als voorbeeld werd voorgespiegeld en jij nie veel nie vindt.

De vraag is daarom wie zich eigenlijk op misinformatie baseert :x
Het antwoord is; iedereen.
Dus een béétje relativeren naar anderen die een andere keuze maken is :)*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:44

Volgens mij waren alle kwetsbare in Israël gevaccineerd. Niet alle volwassenen en dan heb je altijd nog de mensen die niet willen. Mooi voorbeeld hoe het voldoende was voor de eerste variant en nu niet meer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:48

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:
:')
Nochtans is nog maar 57% volledig gevaccineerd lees ik. Dat is nie veel nie :P

Alles is .... zoals het ons verteld wordt.
Paar maanden terug werd ons verkondigd: ´Laat u allen vaccineren; in Israel is iedereen al gevaccineerd, is het ondercontrole en worden alle beperkinge opgeheven.´
Blijkt nú weer nóg minder dan het Duitsland wat ook al eens als voorbeeld werd voorgespiegeld en jij nie veel nie vindt.

De vraag is daarom wie zich eigenlijk op misinformatie baseert :x
Het antwoord is; iedereen.
Dus een béétje relativeren naar anderen die een andere keuze maken is :)*

Dit was mijn reactie op de voorgaande post, dat ze zo lekker snel gingen daar :D

Hoe moet ik relativeren naar anderen die een andere keuze maken dan ?
Kortom, ik begrijp niks van je post als reactie op mijn post :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:16

Pandora2 schreef:

Niet álles is aan jou alleen gericht; kan ook algemeen zijn niet?!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:26

Toe maar zeg :')
Ik dacht als je iemand quote dat het antwoord dan ook aan die persoon gericht was.
My mistake.... :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:28

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:

Heb je trouwens een bron naar wat je zegt dat er gezegd is over dat iedereen gevaccineerd was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:55

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:

Je post immers wel met haar quote ;) en al zou het algemeen zijn, zij hoort daar ook bij

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:11

Fitzroy schreef:
Totdat corona idd niet meer is dan een griep, lijkt het me prima als er extra eisen worden gesteld aan niet-gevaccineerden.

Volgens mij is het toch vrij simpel. We hebben een pandemie, waarbij het virus wordt overgebracht door sociaal contact. De oplossing was om het sociale contact op allerlei manieren te beperken en zo het r-getal omlaag te brengen, aangezien dat de enige manier was om de ziekte te bestrijden. Nu is er een nieuwe manier bijgekomen om het r-getal omlaag te brengen, vaccineren. Nee vaccinatie geeft geen honderd procent veiligheid, maar als je gevaccineerd bent, dan is de kans om besmet te raken kleiner en de kans om iemand anders te besmetten kleiner. Samen zorgt dat ervoor dat vaccineren het r-getal voldoende omlaag brengt. Dat is de reden waarom gevaccineerden zich minder hoeven te beperken en er dus onderscheid ontstaat.

Het heeft dus niks met privileges of een twee standenmaatschappij te maken. Om de ziekte te bestrijden moet het r-getal laag gehouden worden. Die houd je laag door te vaccineren of door social distancing. Je hebt de keuze, maar het is wel de ene of de andere.

En op het moment dat de ziekte voldoende onder controle is (wat nog wel even kan duren, het is geen Nederlands maar een wereldwijd probleem), dan verdwijnen de social distancing maatregelen vanzelf. Je ziet dat we nu al een stuk minder maatregelen hebben dan een half jaar geleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:17

En juist diegenen die vaccineren in twijfel trekken zijn voor het grootste deel ook diegenen die de andere maatregelen in twijfel trekken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:29

bigone schreef:
En juist diegenen die vaccineren in twijfel trekken zijn voor het grootste deel ook diegenen die de andere maatregelen in twijfel trekken.

Mwa dat durf ik te betwijfelen. Als ik naar mijn omgeving kijk en in dit topic zijn er veel mensen die volledig gevaccineerd zijn, maar de huidige maatregelen niet meer volledig steunen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:38

Dat zie ik nu ook Inge.
Mensen is voorgehouden gevaccineerd dan komt het leven weer op gang. En het zijn echt mensen die zich voorheen echt goed aan de regels probeerde te houden.

Al begrijp ik wel wat bigone zegt.
Veel niet gevaccineerde zagen corona altijd al als onzin en hebben zich nooit aan regels gehouden of hoogstens om een boete te voorkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:38

Grootste deel, dat gevaccineerden de nog geldende regels in twijfel ( gaan ) trekken snap ik volledig. Het komt ook doordat er nog redelijk wat mensen niet gevaccineerd willen worden. Gelukkig is de vaccinatie bereidheid echt hoog in Nederland dus zal me niet verbazen dat de regels gewoon voor het grootste gedeelte weggaan. En ik vermoed dat ook hier per 1 oktober het testen voor eigen rekening komt wanneer je leuke dingen wil doen behalve wanneer je niet gevaccineerd kunt worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:41

Vind ik ook terrecht. Corona gaat ons belastingbetaler nog heel lang veel kosten. Geen zin om te betalen voor wie zelf daar voor kiest.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:51

DuoPenotti schreef:
Vind ik ook terrecht. Corona gaat ons belastingbetaler nog heel lang veel kosten. Geen zin om te betalen voor wie zelf daar voor kiest.

Eens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:58

https://nos.nl/l/2393446#UPDATE-container-55243584

Wanneer ik dit lees dan denk, er is toch een test verplichting na vakantie in het buitenland? Hoe moeilijk is het om je personeel te vragen om een thuistest te doen voor ze op het werk komen? Je hebt als organisatie wel de verantwoordelijkheid voor je bewoners.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:00

Ik denk dat ze t kunnen vragen maar dat er geen antwoord gegeven hoeft te worden..? Valt dit niet onder privacy? Ik heb geen idee hoor..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:02

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2393446#UPDATE-container-55243584

Wanneer ik dit lees dan denk, er is toch een test verplichting na vakantie in het buitenland? Hoe moeilijk is het om je personeel te vragen om een thuistest te doen voor ze op het werk komen? Je hebt als organisatie wel de verantwoordelijkheid voor je bewoners.

Ik denk dat ik ook niet ga testen na mijn vakantie. De mensen waar zij mee werken zouden toch ook allemaal gevaccineerd moeten zijn? Hoe lang ga je dan nog door met een testmaatschappij. Ik haak daar inmiddels ook echt op af.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:10

Nja voor zorg personeel en dan met name ouderen zorg is het misschien wel een ding?

Aan de andere kant, als zelfs ouderen er “niet zo ziek” meer van worden dan moet er inderdaad een keer ergens een grens zijn… want hoe spannend is dat nieuws nou helemaal??

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:11

Cer schreef:
Nja voor zorg personeel en dan met name ouderen zorg is het misschien wel een ding?

Vind ik ook niet. Als je besmet bent zonder klachten kun je naar mijn idee niet steeds maar mensen thuis gaan zetten. Er is een enorm tekort aan personeel voor zover ik weet.. Laten we gewoon de mensen inzetten die prima hun werk kunnen doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:14

Ik was vorige week beetje verkouden aan het worden. Keelpijn en beetje loopneusje.. ben volledig gevaccineerd maar heb een zelf test gedaan want ik ging op wedstrijd.
Was negatief. Maar vind dat toch het minste wat je kunt doen voor je weg gaat en je weet je de ,drukte, in gaat.
Die zelf testen kosten ook niet heel de wereld. Het is een kleine moeite

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:16

Popstra schreef:
Ik was vorige week beetje verkouden aan het worden. Keelpijn en beetje loopneusje.. ben volledig gevaccineerd maar heb een zelf test gedaan want ik ging op wedstrijd.
Was negatief. Maar vind dat toch het minste wat je kunt doen voor je weg gaat en je weet je de ,drukte, in gaat.
Die zelf testen kosten ook niet heel de wereld. Het is een kleine moeite

Ben je dit dan de rest van je leven van plan met een verkoudheid?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:25

Niet de rest van mijn leven, maar de komende paar jaar wel. Of eigenlijk dus, tot
corona geen probleem meer is.
Hier hebben we een doos zelftests in huis en we testen onszelf geregeld even. Kleine moeite en iedereen blij ( als we met anderen afspreken testen we vaak even van te voren bv )

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:31

Poeh respect. Daar begin ik echt niet aan en met mij wel meer denk ik. Na het vaccineren moet het gewoon klaar zijn. Vaccins herhalen prima maar ik ga mezelf niet nog jaren testen. Niet eens nog maanden.