Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:36

Hier is mijn zwager besmet geraakt op zijn werk (garage/werkplaats dus thuiswerken is wat ingewikkeld). Zijn vrouw en hij hebben in het verleden allebei kanker gehad en hebben daardoor allebei problemen met hun immuunsysteem (vooral mijn schoonzus, zij heeft twee keer leukemie gehad), dus dat is wel even spannend. Vooralsnog zijn de kinderen en zij negatief, we hopen dus maar dat dat zo blijft. Hij is er in ieder geval goed beroerd van, hoge koorts en zware hoofdpijn. Vooralsnog niet benauwd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:42

Shadow0 schreef:
Ik vind het toch persoonlijk niet klinken alsof het allemaal prima loopt met de schoolopening en dat dat heel verantwoord is. En daar hebben deskundigen voor gewaarschuwd. Is het al tijd om die deskundigen toch maar weer eens aan het woord te laten?

Wat zie jij voor je als oplossing? Weer alles op slot?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:47

Zolang de besmettingen bij de jongeren blijven is een oplopende curve niet zo’n probleem. Maar eerder zagen we na een periode ook de ziekenhuisopnames naar boven schieten, er moet nu gewoon in een razend tempo de groep 55+ en mensen met medisch risico gevaccineerd worden. Anders haalt het virus ons aan alle kanten in. Hoop dat de Jonge zelf eens keuzes durft te maken , genoeg deskundigen die zeggen zsm vaccineren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:49

Precies 60 tot 70 moeten ze vaccineren. Ook zonder ziekte.
Dat zijn de mensen die het meeste in de ziekenhuizen komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:51

DuoPenotti schreef:
Precies 60 tot 70 moeten ze vaccineren. Ook zonder ziekte.
Dat zijn de mensen die het meeste in de ziekenhuizen komen.

Mijn moeder van 62 zonder ziektes oid is al gevaccineerd. De groep 60-64 zijn ze hier al volop mee bezig.
Maar mijn vader van 67 heeft nog geen oproep gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:01

rien10 schreef:
Shadow0 schreef:
Ik vind het toch persoonlijk niet klinken alsof het allemaal prima loopt met de schoolopening en dat dat heel verantwoord is. En daar hebben deskundigen voor gewaarschuwd. Is het al tijd om die deskundigen toch maar weer eens aan het woord te laten?

Wat zie jij voor je als oplossing? Weer alles op slot?

Had ik niet geschreven wat ik voor me zag? Ik denk dat het handig is om de deskundigen die hiervoor waarschuwden te vragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:03

Vayo schreef:
Mijn moeder van 62 zonder ziektes oid is al gevaccineerd. De groep 60-64 zijn ze hier al volop mee bezig.
Maar mijn vader van 67 heeft nog geen oproep gehad.

In mijn familie is nog niemand gevaccineerd, leeftijd van 68 tot 80. (Dat voelt nogal als Russische roulette, hoe voorzichtig ze ook zijn.)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:05

Nee hier ook nog niemand in die leeftijd

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:09

ik (62) wacht met smart op de uitnodiging, mijn man (79) heeft hem al gehad en heeft 2 afspraken staan.
Buurman van 75 heeft nog niks gehoord.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:09

Hier is het vooral 60-64 en 80+ De tussenliggende groep zijn ze hier volgens mij ook nog niet aan het vaccineren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:12

Als ze daar nog niet mee bezig zijn, moeten we dan niet in de tussentijd de besmettingen flink remmen?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:14

bigone schreef:
Zolang de besmettingen bij de jongeren blijven is een oplopende curve niet zo’n probleem. Maar eerder zagen we na een periode ook de ziekenhuisopnames naar boven schieten, er moet nu gewoon in een razend tempo de groep 55+ en mensen met medisch risico gevaccineerd worden. Anders haalt het virus ons aan alle kanten in. Hoop dat de Jonge zelf eens keuzes durft te maken , genoeg deskundigen die zeggen zsm vaccineren.

In getallen is er sprake van een stijging van besmettingen inderdaad. Echter als je procentueel kijkt daalt het aantal besmettingen. Ik ben dan ook benieuwd, helaas is het niet meetbaar, hoeveel besmettingen we afgelopen voorjaar hadden.

Het aantal doden is ook behoorlijk laag in vergelijking met eerdere weken/maanden. Blijkbaar doet het vaccin toch wat in de verpleeghuizen.

Het vaccineren gaat nog trager dan traag en het is dan ook volledig de uitvoerende instanties aan te rekenen dat het zo enorm traag gaat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:15

Vayo schreef:
Hier is het vooral 60-64 en 80+ De tussenliggende groep zijn ze hier volgens mij ook nog niet aan het vaccineren.

Is dat niet omdat 60-64 AstraZeneca krijgt en dat niet gebruikt mag worden voor 65+?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:16

Shadow0 schreef:
Als ze daar nog niet mee bezig zijn, moeten we dan niet in de tussentijd de besmettingen flink remmen?

Wat stel je voor, restaurants, cafés,bioscopen dicht?

Als je nog meer wilt sluiten dan mag je niet eens je neus meer buiten de deur steken.

Bedrijven staan massaal op omvallen maar laten we nog meer maatregelen treffen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:19

robert45 schreef:
In getallen is er sprake van een stijging van besmettingen inderdaad. Echter als je procentueel kijkt daalt het aantal besmettingen. Ik ben dan ook benieuwd, helaas is het niet meetbaar, hoeveel besmettingen we afgelopen voorjaar hadden.

Het aantal doden is ook behoorlijk laag in vergelijking met eerdere weken/maanden. Blijkbaar doet het vaccin toch wat in de verpleeghuizen.

Het vaccineren gaat nog trager dan traag en het is dan ook volledig de uitvoerende instanties aan te rekenen dat het zo enorm traag gaat.

Wat wil je ze aanrekenen dan? Het probleem is dat leveranciers hun leveringen niet nakomen, er zijn nauwelijks voorraden meer dus de "uitvoerende instanties" prikken mee in lijn met de leveringen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:23

Blijkbaar liggen er nog een heleboel op de plank:

Aldus Dhr niesters van het UMCG

Nog geen goede regie
Wat hem betreft is er maar één remedie: sneller vaccineren. 'Ik hoor alleen maar geluiden dat er vaccins op de plank blijven liggen. Er is nog steeds geen goede regie.' Zo loopt het vaccineren van ouderen en gehandicapten in zorginstellingen trager dan de bedoeling is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:25

Niesters weet het danblijkbaar beter dan de cijfers die het RIVM publiceert en meneer van Delden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:30

MoniqueT schreef:
Vayo schreef:

Is dat niet omdat 60-64 AstraZeneca krijgt en dat niet gebruikt mag worden voor 65+?

Klopt helemaal!

Shadow0 schreef:

Tja scholen zouden niet meer dicht gaan. En ik weet zelf niet goed hoe ik er tegenover sta. Ik vind school belangrijk voor mijn kinderen. Maar als we nog vaker in quarantaine moeten, testen en heel het gedoe... dan weet ik niet wat ik liever heb. Nog wat weken onderwijs op afstand of zo doorgaan.

Zolang kwetsbare mensen die nog niet zijn gevaccineerd extra voorzichtig doen en zich aan alle regels en adviezen houden én wij jeugdige 30-40 ergs met kinderen extra rekening houden dat wij en onze kinderen niet of zo min mogelijk in aanraking komen die groep, blijven de meeste besmettingen hopelijk vooral onder de kinderen. Daar creëer je dan wel groepsimmuniteit mee.
Net op het nieuws hoorde ik dat er +- 50 kinderen besmet varen op die school. Maar ook dat de kinderen er niet ziek van waren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:41

secricible schreef:
Niesters weet het danblijkbaar beter dan de cijfers die het RIVM publiceert en meneer van Delden.

Of dit verschilt per provincie. Ik weet in Drenthe en Groningen nog een heel aantal instellingen waar nog niet is gevaccineerd. Aan de groep 60-64 zijn ze nog helemaal niet begonnen. Mijn huisarts geeft ook aan dat ggd nog niet begonnen zijn met deze groep oproepen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:48

Vind het wel eng dat die kinderen het dan weer mee naar huis nemen. In hus ga je toch ook geen afstand houden van je eigen kinderen.

Bij ons is het nu nog toetsweek, maar ben wel van plan om op de eerste schooldag een praatje voor de klassen te gaan houden. Best wel spannend omdat ik mezelf wat kwetsbaar opstel, maar ik hoop dan op wat begrip. Ik wil namelijk de ramen open hebben in het lokaal, leerlingen willen dit absoluut niet, dus het is iedere les weer een vervelend 'getrek'. Ik wil gewoon uitleggen hoe spannend deze tijd voor mij is, en dat ramen open daarbij voor mij erg belangrijk is. Het zijn geen vervelende kinderen, misschien hebben ze begrip. Het is het enige wat ik nog een beetje zelf kan uithalen om me enigszins veiliger te voelen, want ik vind het allemaal al behoorlijk stressvol en onveilig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:52

Deze week beginnen ze met de provincies Gelderland en Flevoland bij de 60 jarigen. En shadow , jouw 80 jarige ? Bel op en vraag waar de brief blijft? En op dit moment zouden er ongeveer 1.8 miljoen prikken zijn gezet en liggen er 750.000 op de plank.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:55

Mijn cliënten van 80 en ouder hebben allemaal al een prik gehad. Inderdaad gewoon bellen!

Ik las net dat deze week 53.425 kinderen tussen de 4 en 12 jaar zijn getest. Dat zijn wel echt veel kinderen!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:01

secricible schreef:

40 procent van de vaccins ligt op de plank aldus Nu.nl tot eind maart komen er nog meer dan een miljoen vaccins bij.

Dan mag je best wel wat meer vaart maken met prikken, het hele land zit in een crisis..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:12

Het onderwijspersoneel zou nu toch blijkt dat er steeds meer uitbraken op scholen zijn ook eerder gevaccineerd moeten worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:15

robert45 schreef:
secricible schreef:

40 procent van de vaccins ligt op de plank aldus Nu.nl tot eind maart komen er nog meer dan een miljoen vaccins bij.

Dan mag je best wel wat meer vaart maken met prikken, het hele land zit in een crisis..

40% van wat? Van de geleverde voorraad tot nu toe? Ik ben benieuwd naar een link want dat klopt sowieso niet. Sinds de strategie is aangepast is de voorraad vrijwel volledig weg en ligt er nog voor 2-3 dagen voorraad.
Je kan letterlijk zien op het dashboars dat er nog 500.000 prikken liggen, waarvan de helft deze week nog weggeprikt wordt. De andere helft is voorraad om bijvoorbeeld nu de falende levering van AZ op te vangen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 13-03-21 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt