Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik vind het toch persoonlijk niet klinken alsof het allemaal prima loopt met de schoolopening en dat dat heel verantwoord is. En daar hebben deskundigen voor gewaarschuwd. Is het al tijd om die deskundigen toch maar weer eens aan het woord te laten?
rien10 schreef:Shadow0 schreef:Ik vind het toch persoonlijk niet klinken alsof het allemaal prima loopt met de schoolopening en dat dat heel verantwoord is. En daar hebben deskundigen voor gewaarschuwd. Is het al tijd om die deskundigen toch maar weer eens aan het woord te laten?
Wat zie jij voor je als oplossing? Weer alles op slot?
Vayo schreef:Mijn moeder van 62 zonder ziektes oid is al gevaccineerd. De groep 60-64 zijn ze hier al volop mee bezig.
Maar mijn vader van 67 heeft nog geen oproep gehad.
bigone schreef:Zolang de besmettingen bij de jongeren blijven is een oplopende curve niet zo’n probleem. Maar eerder zagen we na een periode ook de ziekenhuisopnames naar boven schieten, er moet nu gewoon in een razend tempo de groep 55+ en mensen met medisch risico gevaccineerd worden. Anders haalt het virus ons aan alle kanten in. Hoop dat de Jonge zelf eens keuzes durft te maken , genoeg deskundigen die zeggen zsm vaccineren.
Shadow0 schreef:Als ze daar nog niet mee bezig zijn, moeten we dan niet in de tussentijd de besmettingen flink remmen?
robert45 schreef:In getallen is er sprake van een stijging van besmettingen inderdaad. Echter als je procentueel kijkt daalt het aantal besmettingen. Ik ben dan ook benieuwd, helaas is het niet meetbaar, hoeveel besmettingen we afgelopen voorjaar hadden.
Het aantal doden is ook behoorlijk laag in vergelijking met eerdere weken/maanden. Blijkbaar doet het vaccin toch wat in de verpleeghuizen.
Het vaccineren gaat nog trager dan traag en het is dan ook volledig de uitvoerende instanties aan te rekenen dat het zo enorm traag gaat.
MoniqueT schreef:Vayo schreef:Hier is het vooral 60-64 en 80+ De tussenliggende groep zijn ze hier volgens mij ook nog niet aan het vaccineren.
Is dat niet omdat 60-64 AstraZeneca krijgt en dat niet gebruikt mag worden voor 65+?
Shadow0 schreef:Als ze daar nog niet mee bezig zijn, moeten we dan niet in de tussentijd de besmettingen flink remmen?
secricible schreef:Niesters weet het danblijkbaar beter dan de cijfers die het RIVM publiceert en meneer van Delden.
secricible schreef:Niesters weet het danblijkbaar beter dan de cijfers die het RIVM publiceert en meneer van Delden.
robert45 schreef:secricible schreef:Niesters weet het danblijkbaar beter dan de cijfers die het RIVM publiceert en meneer van Delden.
40 procent van de vaccins ligt op de plank aldus Nu.nl tot eind maart komen er nog meer dan een miljoen vaccins bij.
Dan mag je best wel wat meer vaart maken met prikken, het hele land zit in een crisis..