Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:53

LadyMadonna schreef:
Meen je dat Pien?
Als jij je er goed bij voelt moet je het doen hoor, zeker... Maar het komt op mij wel heel extreem over...

Hier in de winkel kijken ze nergens naar. Dus ja ik doe dit. Mijn vriendin vindt mij te slordig :j , zij doet hetzelfde (zij heeft al altijd mondkapje) en zij ontsmet alle boodschappen buiten op tafel voordat zij ze naar binnen brengt. Dat vind ik overdreven en zij vindt mij te laks _O-
Hier is het voorkomen want manlief is 77 jaar. Dus ik ben heel voorzichtig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-04-20 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:58

@Janneke
Weer zo’n ‘zou wel kunnen’...
Emirates is statutair gevestigd in Dubai en Ryan air in Dublin.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:24

Sure_lee schreef:
Tja ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo wasserig was en nu nog niet.
Betrap mezelf er nog steeds op dat ik tijdens het tanken mijn pinpas in mijn mond stop. :=

Hier hetzelfde hoor... Ik ben thuis echt schoon en poets meer dan menig andere Nederlander. Maar handenwaserig ben ik, buiten mijn werk om, nooit geweest, ook wat LM zegt. Ondanks alle zeer serieuze inspanningen van mijn zeer handenwasserige moeder is dat toch nooit gelukt, vergeet het ook gewoon. Maar ik zou al die tig stappen die ik nu extra zou moeten doen gewoonweg vergeten. Ik neem braaf mijn wagentje bij de winkel (als ik niet bestel), ik houd braaf afstand, ik hoest, proest en snotter niet, maar ik ga niet nog tig keer ontsmetten. Is ook nergens bewezen dat dat werkt.
Ik merk ook aan mezelf dat ik weiger om ieder ander mens als 'vies' of 'besmettelijk' te zien, als iets dat je moet ontwijken. Vind dat gewoon geen goede ontwikkeling dat veel mensen nu die kant op gaan. Ik zie ook geen 'beestjes' overal op zitten. Ik vind nog steeds mensen samen in films niet vreemd. Hoop ook echt dat dat voor mij persoonlijk zo blijft. Ik wil niet in een vervreemde maatschappij blijven leven. Maatregelen zijn noodzakelijk, die volg ik braaf op, maar ik ga persoonlijk gewoon niet nog eens tien stappen verder.

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:42

Ik was voor covid al vies van winkel karretjes en mandjes, leuningen, deurklinken, pinautomaten, knopjes, tankpistolen etc...etc..
Overal waar vreemde handen aan geweest zijn.
Wasde dus altijd al mijn handen grondig schoon. Dit deed ik al heel jong. Vond als tiener zijnde de stangen waar je je aan kunt vast houden in het OV al vies. Noem het maar een fobie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:46

Lijkt me serieus best lastig...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:51

Ik had dat ook al voor Corona. Betaalde ook altijd al met pinpas omdat ik contant geld echt smerig vind. Maar idd, deurklinken, stangen in OV, leuningen van roltrap etc

Deed ook altijd de boodschappen gelijk in mn eigen tas, maar daar heb ik ooit commentaar op gekregen omdat ze dachten dat ik ging jatten := Het viel alleen nogal op dat ik met een megagrote shopper liep met veel boodschappen erin.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:54

MizzMontana schreef:
@Janneke

Ja, ik zoek dit soort dingen niet na.
Nederland verdient miljarden met afdrachten, ook als er een bedrijf van eigen bodem omvalt.

Natuurlijk staan de werknemers van KLM in ditngeval niet te springen om om te scholen, maar omscholing is nuttig werk voor de docenten en levert werknemers in een (...laten we zeggen...) nuttige branche op.

En het zou een zegen zijn als er in de toekomst net zo weinig wordt gevlogen als nu, dan stappen er ook geen anderen in de slots waar toch al niet in gevlogen mocht worden.
(Ik heb in de Randstad gewoond, recht onder een aanvliegroute en no way dat Schiphol zich aan afspraken hield.)
(En ik hou niet zo van het argument 'als wij het niet doen, doet een ander het toch dus doen wij het zelf maar, ook al weten we dat het niet goed is'. Afschuiven van verantwoordelijkheid is dat, plus een aanname van 'heb ik jou daar'.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:56

Ik ben ook niet zo hygiënisch normaal, en de hele verdere week doe ik als anders, want ik kom verder nergens. Alleen doe ik dus grepen en dergelijke wel vaker af, ook omdat mijn ouders soms ineens aan komen gefietst voor een korte babbel (buiten, keurig op afstand) en een sanitaire stop, en dan moeten ze wel naar binnen. Ze fietsen bijna dagelijks een flinke ronde en plannen een route langs ons huis 1 tot 2 keer in de week.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:16

pien_2010 schreef:
Precies en dat is bizar.

Fijn Sizzle dat jij je bonus krijgt. Ik zou er niet mee te koop lopen in een tijd dat teveel mensen vanwege geen inkomen hebben hele grote hoopjes problemen hebben en slapeloze nachten.
Met name deze.... :P in je bericht....steekt

Zeggen dat je blij bent dat je je bonus krijgt is er toch niet mee te koop lopen? Ik ben ook blij dat mijn bonus morgen wordt uitgekeerd alsmede mijn loonsverhoging met terugwerkende kracht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:19

Ik was wel mijn handen als ik thuis kom. Verder niet. Alles wat je eet komt in je maag denk maar, en tegen maagzuur is het virus echt niet op gewassen. Dus over wat er op de boodschappen zou kunnen zitten maak ik me niet zo druk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:20

Een bonus, gratificatie of winstuitkering is gewoon onderdeel van gemaakte individuele of via cao gemaakte afspraken.
Daar mag je blij mee zijn. En het wordt belast met bijzonder tarief, dus spekt de staatskas en dus ons allemaal. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:21

ontherun schreef:
Sure_lee schreef:
Tja ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo wasserig was en nu nog niet.
Betrap mezelf er nog steeds op dat ik tijdens het tanken mijn pinpas in mijn mond stop. :=

Hier hetzelfde hoor... Ik ben thuis echt schoon en poets meer dan menig andere Nederlander. Maar handenwaserig ben ik, buiten mijn werk om, nooit geweest, ook wat LM zegt. Ondanks alle zeer serieuze inspanningen van mijn zeer handenwasserige moeder is dat toch nooit gelukt, vergeet het ook gewoon. Maar ik zou al die tig stappen die ik nu extra zou moeten doen gewoonweg vergeten. Ik neem braaf mijn wagentje bij de winkel (als ik niet bestel), ik houd braaf afstand, ik hoest, proest en snotter niet, maar ik ga niet nog tig keer ontsmetten. Is ook nergens bewezen dat dat werkt.
Ik merk ook aan mezelf dat ik weiger om ieder ander mens als 'vies' of 'besmettelijk' te zien, als iets dat je moet ontwijken. Vind dat gewoon geen goede ontwikkeling dat veel mensen nu die kant op gaan. Ik zie ook geen 'beestjes' overal op zitten. Ik vind nog steeds mensen samen in films niet vreemd. Hoop ook echt dat dat voor mij persoonlijk zo blijft. Ik wil niet in een vervreemde maatschappij blijven leven. Maatregelen zijn noodzakelijk, die volg ik braaf op, maar ik ga persoonlijk gewoon niet nog eens tien stappen verder.

Ik ben ook zo hoor. Was nu wel mijn handen na het boodschappen doen, maar ga me echt verder niet bezig houden met alles waar mensen verder nog aan zitten, want dan zou ik echt ongelukkig worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:34

Ik ben van nature ook verre van hygiënisch. Ik vind de dagen dat ik thuis werk dan ook een stuk relaxter. Op mijn werk begint het al bij de aankomst. Fiets in de stalling, naar binnen, handen wassen, neus (die altijd wat loopt van het fietsen) afvegen in een schoon zakdoekje, dat meteen weggooien, weer handen wassen, koffie pakken, weer handen wassen....nouja...zo dus. De hele dag. En echt 20 seconden wassen volgens het boekje. En dan steeds anderhalve meter afstand houden, niet aan mn gezicht komen... Best vermoeiend om zo te werken. :')

Thuis ben ik er losser in. Ik was altijd wel direct mn handen bij thuiskomst en natuurlijk na het toilet en voor het eten. En tegenwoordig ook voor ik vertrek. Maar verder niet zo vaak eigenlijk. Dagen thuis vind ik dus veel relaxter dan op het werk.

Boodschappen afnemen, pinpasjes schrobben etc doe ik niet aan. Gewoon goed mn handen wassen voor en na het boodschappen doen en na het boodschappen opruimen en dat was het. In mn auto en handtas zit handgel, die gebruik ik ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:42

Janneke2 schreef:
MizzMontana schreef:
@Janneke

Ja, ik zoek dit soort dingen niet na.
Nederland verdient miljarden met afdrachten, ook als er een bedrijf van eigen bodem omvalt.

Natuurlijk staan de werknemers van KLM in ditngeval niet te springen om om te scholen, maar omscholing is nuttig werk voor de docenten en levert werknemers in een (...laten we zeggen...) nuttige branche op.

En het zou een zegen zijn als er in de toekomst net zo weinig wordt gevlogen als nu, dan stappen er ook geen anderen in de slots waar toch al niet in gevlogen mocht worden.
(Ik heb in de Randstad gewoond, recht onder een aanvliegroute en no way dat Schiphol zich aan afspraken hield.)
(En ik hou niet zo van het argument 'als wij het niet doen, doet een ander het toch dus doen wij het zelf maar, ook al weten we dat het niet goed is'. Afschuiven van verantwoordelijkheid is dat, plus een aanname van 'heb ik jou daar'.)

In de geschiedenis van de luchtvaart is het altijd nog zo geweest dat de ruimte die vrijkomt als er een maatschappij omvalt wordt ingevuld door een andere club. Denken dat dat nu niet zo zou zijn lijkt me even goed een aanname. Dan zou er wereldwijd iets moeten veranderen in het aantal vliegbewegingen als deze crisis voorbij is. Maar veel mensen willen nou eenmaal vliegen en veel van de wereld zien, dus ik verwacht (aanname) dat er straks wel weer gevlogen gaat worden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:54

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:06

Trump weer knetter, die filosofeert of mensen injecteren met ontsmettingsmiddel zal helpen. -O-

Daarna filosofeerde hij nog wat verder: "En als ik dan zie dat desinfectiemiddel het virus in een mum van tijd vernietigt, dan kan je ook zoiets doen. Bijvoorbeeld door het te injecteren, bijna als een schoonmaak. Het zou interessant zijn om dat te onderzoeken."
Bron: NOS

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:11

cobiie schreef:
Trump weer knetter, die filosofeert of mensen injecteren met ontsmettingsmiddel zal helpen. -O-

Daarna filosofeerde hij nog wat verder: "En als ik dan zie dat desinfectiemiddel het virus in een mum van tijd vernietigt, dan kan je ook zoiets doen. Bijvoorbeeld door het te injecteren, bijna als een schoonmaak. Het zou interessant zijn om dat te onderzoeken."

Koekoek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:16

cobiie schreef:

Ik wou het net gaan plaatsen. Ik heb zo vreselijk veel medelijden met de Amerikanen die niet op hem gestemd hebben. Ik zou echt angstig worden als dat mijn president zou zijn. Dit is het filmpje:
https://nos.nl/l/2331537
En er zijn dus heel veel artsen die hebben gereageerd zoals deze: probeer dat alsjeblieft niet thuis.
https://twitter.com/eugenegu/status/125 ... 82400?s=20
Daar is het dus de president die misinformatie over corona verspreid 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:37

LadyMadonna schreef:
pmarena schreef:
Ik vind dat toch een lastige hoor. Helemaal nu je verplicht zo'n karretje mee moet nemen de winkel in....dan ga ik er vanuit dat daar of op de boodschappen "Corona" zit zeg maar. Of je nu wel of geen handschoentjes draagt... je pakt je boodschappen + mand / tas vast in de winkel.

Dan zit daar ook rottigheid op. Thuis pak je dat ook weer vast. Voor of na het handenwassen. Dus dan zet je de boodschappen weg en kan je daarna nog een keer je handen wassen. Maarja je komt thuis van boodschappen doen en het is alweer tijd om iets van eten te maken.

Dan trek je toch iets open dat je net gekocht hebt.... en zit dan met diezelfde handen aan je eten.

Echt hufterproof is het allemaal niet.....

Weet je, ik vrat vroeger "op de tuin" de aardbeien waar de aarde nog aan zat, ik waste voorheen nooit mn handen als ergens geweest was, ik at mn brood direct na het mesten van drie stallen, ik was mn handen niet voor ik ga eten of eten ga bereiden.
Ik waste mn handen als ze zichtbaar vuil waren... En ik weet echt niet wat griep is...
Dit jaar 2 januari voor het eerst twee dagen beroerd geweest....

Ik denk dat veel mensen (hiermee bedoel ik niet perse jou) té schoon en té spastisch en té smetvrezerig zijn. Daardoor hebben ze compleet geen weerstand meer....

Nou alles wat je zegt daar kan ik check, check, dubbelcheck op zeggen hoor :j

Wij zijn ook helemaal niet zo bang voor beestjes en ziektes enzo. Kans is zo klein dat je net die pechvogel bent waarbij het fout gaat. Maar dat is wèl op basis van wonen in een land waar in principe goede gezondheidszorg beschikbaar is voor als je toch pech hebt.

En dat is iets waar je nu geen garantie op hebt, want ik sluit (net als de deskundigen van het OMT...) absoluut niet uit dat het alsnog uit de hand loopt hier nu we toch maar op goed geluk de scholen weer op gaan starten en mensen lakser worden met de maatregelen èn het zorgpersoneel al de eerste golf achter de kiezen heeft, hoeveel "vlees" hebben ze daar nog als het weer alle hens aan dek wordt.... :(:)

Nee hè heeft Trump dat echt gezegd....?

Die Twitter berichten van die dokters.... en dan deze er bij :=

Citaat:
Huh why are doctors tweeting about...

Oh God dammit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:47

Amerikaanse kennissen van mijn buren belden vorige week, 'we apologize for our president'. Echt sneu.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:51

Die man is echt gek! Wat ik nog veel enger vind is dat hij nog steeds volgers heeft...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:53

Ik kwam net langs de markt hier in Emmen en het behoorlijk drukker met kramen dan vorige week. Opeens staan er weer allemaal non-food kramen. Ik snap het, maar word er toch niet blij van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:58

Karl66 schreef:
Ik kwam net langs de markt hier in Emmen en het behoorlijk drukker met kramen dan vorige week. Opeens staan er weer allemaal non-food kramen. Ik snap het, maar word er toch niet blij van.

Maar dezelfde regels gelden toch nog als vorige week? Met de afstand etc.

Je kan niet iedereen failliet laten gaan. Scheelt dat marktkooplui vaak wel regio gebonden zijn.
Al vraag ik mij af of dat in geval van Emmen ook niet Coevorden is dus dat is wel een nadeel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:14

Rien10, stukje bij beetje vooruitgang, hopelijk blijft t zo !!

Vwb schoonmaken.. ik doe denk de helft niet van wat hier voorbij komt. Overigens was ik ook nooit van het buiten handen wassen (dus bijv op stal voor het eten van iets, of onderweg tijdens een ritje fiets of wandelen of weet ik veel, gewoon zitten, je brood laten vallen, oppakken en opeten .. dat soort dingen. Net als LM heb ik ook geen idee wat griep is eigenlijk.. verkouden ook niet.. Als ik al iets zou hebben is het dat ik sinds begin dit jaar constant een soort buiten adem ben, en een hele periode niks lekker vond.. Maar, vanwege een blessure kan ik al een hele periode niet sporten en wat hiervoor besproken werd, ook bij stoppen met sporten rent je spiermassa en conditie achteruit als een malle (dat gaat echt 50x sneller dan het opbouwen, zo oneerlijk -O- )
Telefoon ontsmetten heb ik echt nog nooit gedaan, bankpasje is vast smerig, net zoals mn portemonee.. Enfin, we zien wel. Maar dat is dus tevens de reden dat ik bij mama uit de buurt blijf.. :j

Wat wel leuk was dat gisteren ineens weer een hoop jonge kinderen op het speelveldje lekker aan het spelen waren, die waren dus echt de afgelopen weken binnen.. superknap dat ze dat volgehouden hebben en fijn dat ze weer buiten kunnen :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:16

Ik was hier wel extra mijn handen, maar merk wel dat het wel iets minder wordt, maar schrob niet alles schoon zoals pinpas, boodschappen etc.
Ik heb nu wel standaard een pakje hygiënische doekjes in de auto liggen die ik gebruik bij de winkels.

Pffff die Trump is echt niet goed bij zijn hoofd