MizzMontana schreef:@Janneke
Weer zo’n ‘zou wel kunnen’...
Emirates is statutair gevestigd in Dubai en Ryan air in Dublin.
Ja, ik zoek dit soort dingen niet na.
Nederland verdient miljarden met afdrachten, ook als er een bedrijf van eigen bodem omvalt.
Natuurlijk staan de werknemers van KLM in ditngeval niet te springen om om te scholen, maar omscholing is nuttig werk voor de docenten en levert werknemers in een (...laten we zeggen...) nuttige branche op.
En het zou een zegen zijn als er in de toekomst net zo weinig wordt gevlogen als nu, dan stappen er ook geen anderen in de slots waar toch al niet in gevlogen mocht worden.
(Ik heb in de Randstad gewoond, recht onder een aanvliegroute en no way dat Schiphol zich aan afspraken hield.)
(En ik hou niet zo van het argument 'als wij het niet doen, doet een ander het toch dus doen wij het zelf maar, ook al weten we dat het niet goed is'. Afschuiven van verantwoordelijkheid is dat, plus een aanname van 'heb ik jou daar'.)