Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:55

Fitzroy schreef:
Ik hoop niet dat het vele testen nu weer roet in het eten gaat gooien. Het aantal besmettingen gaat in cijfers natuurlijk omhoog, omdat er veel meer getest wordt. Voor het buitenland geeft dat het idee alsof er hier ineens sprake is van toename van het virus.
Ik denk dat het wel mee valt. Het aantal besmettingen wordt bekeken maar ook het percentage besmettingen van de personen die getest zijn. Dat laatste lag in Nederland heel erg hoog omdat er alleen getest werd als iemand vrijwel zeker corona had. Nu er veel meer getest wordt zal dat cijfer enorm zakken.

Mungbean

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:07

Ik vind nederland sowieso nog best hoog hoor, wij zitten een factor 10 lager, gedeeld door bevolking nog steeds 5x lager.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:07

Over waarom de middelste stoel in vliegtuigen niet leeg gelaten wordt (behalve bij Delta)
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/06/he ... l-a4001959
(openen in incognitovenster)

Persoonlijk zou ik bij een low cost maatschappij met 2 personen voor 3 stoelen willen betalen.
Eigenlijk zou die optie standaard aangeboden moeten worden tegen 'n gunstiger tarief (want geen bagage voor de lege stoel nodig)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:24

Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek van het RIVM over vliegen gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:45

Katja schreef:

Ik ook ja. Het is wel een beetje gek dat er gezegd wordt dat je nog steeds alleen noodzakelijke reizen met de trein mag maken en dat je ook niet met de trein op vakantie mag binnen Nederland (wat ik wel gewoon ga doen overigens), maar je mag wel in een volgepakt vliegtuig gaan zitten, zonder dat daar een advies over is uitgebracht.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:41

In het vliegtuig een mondkapje op. Ze doen (op korte vluchten) het broodje/snackje op de stoel voor je binnenkomt. Je mag je mondkapje niet af, dus eten is lastig :D Ze laten de mensen achterin het eerste instappen en werken dan naar voren. Uitstappen gaat andersom.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:28

Ipv Noorwegen hebben we volledig anders als anders in een vakantiehuisje gezeten en lekker gefietst in Drenthe. Totaal anders maar we hebben het zo leuk gehad. Het weer werkte gelukkig ook mee en het was fijn dat we konden eten op een terras. Met deze ervaring denk ik misschien in de toekomst wel twee keer na voor een buitenlandse vakantie. Ik vind het te snel nu. Ik zag liever iedereen in eigen land.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:54

Marie_Anne schreef:
Katja schreef:

Ik ook ja. Het is wel een beetje gek dat er gezegd wordt dat je nog steeds alleen noodzakelijke reizen met de trein mag maken en dat je ook niet met de trein op vakantie mag binnen Nederland (wat ik wel gewoon ga doen overigens), maar je mag wel in een volgepakt vliegtuig gaan zitten, zonder dat daar een advies over is uitgebracht.

Das niet beetje gek, das complete waanzin, wake up :j

Als je wilt weten hoe het ongeveer zit, kun je onderstaande reacties op het nu artikel doorlezen , die zijn betrouwbaarder en eerlijker als wat het rivm , zijnde wc eend / vlieglobby gaat zeggen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6056113/v ... lk_wrapper

Het artikel zelf staat vol leugens trouwens.

Ik verbaasde me weken geleden er al over dat vrijwel niemand zijn snavel opentrok over de manier van vliegen, maar men zwijgt liever, veegt het onder het kleed en doen of hun neus bloed.
Dit alles aangestuurd door het financieel belang.
Want oh jee, stel je es voor dat we ietwat beperkt worden in het reizen, dat kan en mag echt niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:13

Het voordeel is wel dat je niet hóeft te vliegen. Ik doe het onder de huidige omstandigheden dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:15

Peetstap schreef:
Marie_Anne schreef:

Das niet beetje gek, das complete waanzin, wake up :j

Als je wilt weten hoe het ongeveer zit, kun je onderstaande reacties op het nu artikel doorlezen , die zijn betrouwbaarder en eerlijker als wat het rivm , zijnde wc eend / vlieglobby gaat zeggen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6056113/v ... lk_wrapper

Het artikel zelf staat vol leugens trouwens.

Ik verbaasde me weken geleden er al over dat vrijwel niemand zijn snavel opentrok over de manier van vliegen, maar men zwijgt liever, veegt het onder het kleed en doen of hun neus bloed.
Dit alles aangestuurd door het financieel belang.
Want oh jee, stel je es voor dat we ietwat beperkt worden in het reizen, dat kan en mag echt niet.

Nee, ik vind het toch echt een beetje gek, geen waanzin.
Reaguurders zijn betrouwbaarder dan het RIVM? Dat vind ik wel waanzin.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:38

Claudia de Breij schreef er iets over:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:43

Goed artikel :)

Bizar wel, dat het zo gaat. Los van besmettingsgevaar zijn vliegtuigen natuurlijk ook ontzettend slecht voor het milieu. Ik hoop dat weinig mensen gaan vliegen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:58

Mijn man vliegt volgende maand naar NL, zijn terugvlucht is inmiddels al 3x veranderd door de KLM. Ze hebben het vliegschema duidelijk nog niet helemaal onder controle.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:58

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:02

Ik vind het ook best raar. En zou ook niet willen vliegen.

Ik ben aan het uitvogelen hoe ik een vlucht kan cancellen. Nooit meer bij een cheap buitenlandse maatschappij boeken. Dat ik m'n geld kwijt ben.hamner maar helaas. Maar annuleren lijkt mij toch wel handig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:02

Dat vliegtuigen gewoon weer afgeladen mogen vliegen vind ik inderdaad te bizar voor woorden. Is überhaupt al getest of die filters afdoende zijn? En hoe ga je om met zaken als de wc’s?

Die opmerking over de stoel als barrière is natuurlijk om te gillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:03

Berdien schreef:
Dat vliegtuigen gewoon weer afgeladen mogen vliegen vind ik inderdaad te bizar voor woorden. Is überhaupt al getest of die filters afdoende zijn? En hoe ga je om met zaken als de wc’s?

Die opmerking over de stoel als barrière is natuurlijk om te gillen.

Maar echt!
Net als de trein trouwens, niet naast elkaar, wel achter elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:07

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:07

Wij gaan 2 juli naar Riga, Letland. Gisteren contact gehad met de vliegtuigmaatschappij. Baltic Air. Die geven aan dat alles gewoon door gaat. Wel houden ze sommige rijen in het vliegtuig vrij en zetten ze families bij elkaar.

Enorme twijfel wat we nu gaan doen. Door laten gaan of toch annuleren. Lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:17

Ik heb een afspraak ingepland om een reispaspoort aan te vragen voor Nepal. Net even de website van buitenlandse zaken bekeken en er zijn voorlopig nog geen extra reisdocumenten nodig.
In ieder geval vertrekken wij pas in november, dus nog een flinke poos. Mondmaskers hebben we nog genoeg in huis en ook nog tijd om alles tot in de puntjes op te volgen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:40

Moeten kinderen eigenlijk ook mondkapjes op?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:00

Tot 10 jaar niet (bij KLM) Je moet wel zelf je mondkapje meenemen. Ze verkopen ze wel op het vliegveld, maar zijn dan gillend duur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:13

De zomer komt er nu echt bijna aan, nog mensen van plannen verandert? Ik heb trouwens wat campings gemaild in Duitsland die geven aan dat toiletten gewoon al open zijn maar dan een beetje aangepast.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 09-06-20 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:16

Nop, vandaag paspoort gaan aanvragen, pasfoto's voor mijn visum ter plekke en Wandelbroeken gaan kopen 8-)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:19

moonsparkle schreef:
De zomer komt er nu echt bijna aan, nog mensen van plannen verandert? Ik heb trouwens wat campings gemaild in Duitsland die geven aan dat toiletten gewoon al open zijn maar dan een beetje aangepast.

Duitsland wil toch nog steeds niet dat we voor iets anders dan nood binnen komen?