Beleggers op het forum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Unwritten schreef:
Volgens mij worden defensie/wapens altijd gezien als high risk. En daarbij een lage ESG.
Kan zo niet vinden hoe DEGIRO dat bepaalt, maar lijkt me niet dat het in defensie zit, Thales (HO) bijvoorbeeld is categorie A.

Met CSG wacht ik even af, lijkt eerste dag gekte.

Gnome schreef:
Gaat weer omhoog ja. 0,6% maar ben 2% verloren in 2 dagen dus zal wel wat langer duren om weer op te krabbelen denk ik.
Gelukkig maar!

MizzMontana schreef:
Ik kan echt iedereen die er voor de lange termijn in zit adviseren om niet te vaak te kijken. Zo lekker rustgevend om niet die dalingen te zien. Soms vergeet ik haast dat ik beleggingen heb.
Klopt, als je zelf een doordachte portefeuille hebt, of dat goed uitbesteed hebt. Gnome heeft al eerder slechte resultaten gepost. Dat kunnen momentopnames zijn, dus zou even kijken wat het resultaat over één maand en één jaar is. Zou zonde zijn als je er niet naar kijkt en er aan het eind van de rit achter komt dat je net de inflatie bijgehouden hebt.

8nnemiek

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Wij kijken ook niet elke dag inderdaad, maar ik vind het wel fijn om aandelen die we wellicht willen verkopen/bijkopen in de gaten te houden voor als er ineens een flinke piek of dip voorbij komt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Jullie hebben denk ik meer individuele aandelen Annemiek? Ik snap wel dat dat anders is.

Mijn portfolio is sowieso minder gevoelig voor hoge pieken en dippen doordat het etf’s en fondsen zijn waarvan er maar eentje echt over een specifieke markt gaat (semiconductor).

Mij maakt het ook niet uit of het over één jaar maar net de inflatie bijhoudt. Mijn plan is gebaseerd op 25 jaar blijven inleggen.
Want wat zou ik moeten doen als ik wel zie dat ik maar net de inflatie haal en het een jaar niet minimaal 7% haalt? Ik ga het niet verkopen om later weer in te stappen.