Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Sheran schreef:Bedankt voor alle antwoorden! Ik wil ook voorzichtig doen, daarom vraag ik het ook. Maar waar ligt de grens? Vandaar al het idee van iets buiten doen met 2 meter afstand.
En wanneer kun je ze dan wél weer zien? Wanneer acht jij het bijvoorbeeld weer veilig?
Ik vind het jammer dat je zo weinig kan testen. Want op zich mag je nu gewoon symptoomloos mensen opzoeken, maar hoe handig dat is weet ik niet. Ik word er een beetje gek van .
Als je op twee meter af stand blijft en wat je zegt bijvoorbeeld buiten gaat zitten, dan kan dat toch prima? Of is er iemand van jullie ziek?
Sheran schreef:Bloodymary schreef:Als je op twee meter af stand blijft en wat je zegt bijvoorbeeld buiten gaat zitten, dan kan dat toch prima? Of is er iemand van jullie ziek?
Niemand heeft klachten of klachten gehad. Ik ga er dan in mijn eigen auto heen. Heb zelf nu een week niemand gezien, zij al veel langer niet. Ben overigens niet bang voor mezelf.
opisop_shop schreef:Ik ga niet naar mijn ouders toe (66 beide). Maar als ik naar mijn paard fiets ( sta doe het zelf dus moet elke dag heen voor buiten zetten) fiets ook voor hun huis langs. Ze waren in de tuin bezig dus even gestopt voor een praatje. Buiten met afstand prima lijkt mij. Gisteren nog met genootjes naar buiten geweest. In de schuur en buiten op afstand van elkaar. Maar binnen bij mensen doe ik niet. Onze buurvrouw kwam wel doodleuk binnen wandelen gisteren.... Doen we altijd bij elkaar zonder aankondiging maar nu toch niet zo prettig.
secricible schreef:https://nos.nl/artikel/2327625-volgende ... wacht.html
Nederlandse vereniging voor intensive care verwacht volgende week 500 tot 1000 mensen op de IC te hebben, waar dat er deze week nog 177 zijn. Ik kan er niks aan doen, maar ik merk toch dat het me angst aanjaagt... Angst voor Italië-situaties in Nederland...
Maureen95 schreef:Pindabear schreef:Maureen95 schreef:Ook ik voel mij op dit moment niet top. Erg last van mijn buik en begin steeds meer hoofdpijn te krijgen. Ik werk momenteel al vanuit huis. Heb nog 1 advil liggen maar dan zijn mijn pijnstillers ook op. Winkels is elke keer alles opIk ga mijzelf de komende 2 weken ook maar opsluiten en iemand zoeken die boodschappen voor mij wilt doen
Wel lastig is dat ik in een studentenhuis woon. Geen ontsmettingsmiddel en iedereen raakt alles aan
Helaas woon je te ver bij mij vandaan, anders had ik wel boodschappen voor je willen halen. Misschien dat er bokkers zijn die bij jou in de buurt wonen die wat voor je kunnen halen.
Veel beterschap!
Wat lief dankjewel! Ja ik heb waarschijnlijk een vriendin die wel boodschappen voor mij kan doen. Moet alleen nog opzoek naar wc papier en pijnstillers. Die kan ik dus nergens vinden.
Pandora2 schreef:Lees net een artikel van een microbioloog, maar krijg de link niet geplaatst.
Ze hadden het onderschat. Nog elke dag is men verbaasd hoe besmettelijk dit virus is.
Het zal dit jaar niet verdwenen zijn, mogelijks ook volgend jaar niet.
En waarschijnlijk komt er ook nog een 2e golf aan.
Niet meteen opbeurend nieuws, sorry
Bloodymary schreef:mvdende schreef:Ergens vind ik het wel een vervelend idee dat nu ook particulieren bij de Makro en Sligro binnen mogen.
1 het is daar bijna altijd duurder dan in een normale supermarkt
2 nu krijg je dus een run op producten die niet in een normale supermarkt te vinden zijn.
En zo moeilijk was het niet om binnen te komen. Jaren na het sluiten van onze winkel in 2005, konden we nog gewoon met die pas naar binnen. Hetzelfde geld voor de pas van mn vader die zzp was, ook die bleef nog jaren na het opbreken van zijn bedrijf actief.
Je krijgt bij aanmelding ook iets van 4 passen, of in ieder geval kan je die aan laten maken.
Zo hebben nu zowel mijn vader als moeder een pas op naam van mijn bedrijf.
Denk inderdaad dat de drukte in ieder geval bij de Sligro wel mee zal vallen. De produkten zijn daar een stuk duurder dan elders. Dus het gros van het klootjesvolk zal wel weg blijven. Wel een goed argument wat iemand hier zei dat het zal zijn om van hun voorraad af te komen, nu er niet meer aan de horeca geleverd kan worden. Zonde om weg te gooien.