Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:12

De website van het RIVM heeft het zwaar lijkt het. Net was er nog geen update.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:14

Bloodymary schreef:
Sheran schreef:
Bedankt voor alle antwoorden! Ik wil ook voorzichtig doen, daarom vraag ik het ook. Maar waar ligt de grens? Vandaar al het idee van iets buiten doen met 2 meter afstand.
En wanneer kun je ze dan wél weer zien? Wanneer acht jij het bijvoorbeeld weer veilig?
Ik vind het jammer dat je zo weinig kan testen. Want op zich mag je nu gewoon symptoomloos mensen opzoeken, maar hoe handig dat is weet ik niet. Ik word er een beetje gek van .

Als je op twee meter af stand blijft en wat je zegt bijvoorbeeld buiten gaat zitten, dan kan dat toch prima? Of is er iemand van jullie ziek?

Niemand heeft klachten of klachten gehad. Ik ga er dan in mijn eigen auto heen. Heb zelf nu een week niemand gezien, zij al veel langer niet. Ben overigens niet bang voor mezelf.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:14

Mjetterd schreef:
De website van het RIVM heeft het zwaar lijkt het. Net was er nog geen update.

Hijj wilt idd bij mij niet laden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:17

Ik ga niet naar mijn ouders toe (66 beide). Maar als ik naar mijn paard fiets ( sta doe het zelf dus moet elke dag heen voor buiten zetten) fiets ook voor hun huis langs. Ze waren in de tuin bezig dus even gestopt voor een praatje. Buiten met afstand prima lijkt mij. Gisteren nog met genootjes naar buiten geweest. In de schuur en buiten op afstand van elkaar. Maar binnen bij mensen doe ik niet. Onze buurvrouw kwam wel doodleuk binnen wandelen gisteren.... Doen we altijd bij elkaar zonder aankondiging maar nu toch niet zo prettig.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 19-03-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:17

Bij ons was het rustig in de supermarkt. Alle vakken waren gevuld, behalve het wc papier.

Nirvana_

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:18

De website is bij mij half geladen, maar nog met de data van gisteren

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:21

Ergens was er al eerder eens een poging om dit draadje in een wat meer
'wetenschappelijk' topic en een wat meer 'kletstopic' te scheiden.

Op dat moment heb ik er niet op gereageerd.

Maar wellicht dat dat nu toch misschien wel tijd gaat worden?

Waarbij wetenschappelijk wat meer voor discussies, inhoudelijke gesprekken en met bronvermelding kan zijn,

En 'kletstopic' wat meer over de eigen ervaringen met lege winkels, hoe laat je boodschappen gaat doen etcetera. Dus wat meer de persoonlijke ervaringen.

Zonder dat dat wat mij betreft hoeft te betekenen dat het heel scherp gescheiden wordt.

Maar zeker nu er een specifiek coronagedeelte is op bokt, is dat wellicht nu het moment?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:22

Sheran schreef:
Bloodymary schreef:
Als je op twee meter af stand blijft en wat je zegt bijvoorbeeld buiten gaat zitten, dan kan dat toch prima? Of is er iemand van jullie ziek?

Niemand heeft klachten of klachten gehad. Ik ga er dan in mijn eigen auto heen. Heb zelf nu een week niemand gezien, zij al veel langer niet. Ben overigens niet bang voor mezelf.

opisop_shop schreef:
Ik ga niet naar mijn ouders toe (66 beide). Maar als ik naar mijn paard fiets ( sta doe het zelf dus moet elke dag heen voor buiten zetten) fiets ook voor hun huis langs. Ze waren in de tuin bezig dus even gestopt voor een praatje. Buiten met afstand prima lijkt mij. Gisteren nog met genootjes naar buiten geweest. In de schuur en buiten op afstand van elkaar. Maar binnen bij mensen doe ik niet. Onze buurvrouw kwam wel doodleuk binnen wandelen gisteren.... Doen we altijd bij elkaar zonder aankondiging maar nu toch niet zo prettig.

Nu we toch een subforum hebben: passen deze posts niet beter in [CV] Hoe streng zijn jullie met corona

Voor alle fans van wc-papier is trouwens ook een apart topic.

Kunnen wij het hier weer over inhoud hebben. :o

Edit: we vullen elkaar aan Femke_Tweety.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:23

Miss kan Ladybird de berichten overzetten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:24

Ja je hebt gelijk, daar hadden ze beter gepast. Als iemand ze wil overzetten is dat fijn :)

Sorry allemaal :*

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:25

secricible schreef:
https://nos.nl/artikel/2327625-volgende ... wacht.html

Nederlandse vereniging voor intensive care verwacht volgende week 500 tot 1000 mensen op de IC te hebben, waar dat er deze week nog 177 zijn. Ik kan er niks aan doen, maar ik merk toch dat het me angst aanjaagt... Angst voor Italië-situaties in Nederland...

Wij (België en specifieker het ziekenhuis waar ik werk) verwachten ook dat de ICU's zullen volstromen (hopelijk niet overstromen) de komende tijd. Ik werk als anesthesieverpleegkundige op een operatiekwartier en wij zijn volop bezig met protocollen uitwerken, hérwerken, instructiefilmpjes opnemen en scenariotrainingen te geven aan de verpleegkundigen én anesthesisten zodat we COVID-19-patiënten op een (voor ons gezondheidswerkers) veilige manier kunnen induceren, intuberen en terug wakker maken. Want deze patiënten moeten ook dringende operaties ondergaan...

Safety first!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:26

Maureen95 schreef:
Pindabear schreef:
Maureen95 schreef:
Ook ik voel mij op dit moment niet top. Erg last van mijn buik en begin steeds meer hoofdpijn te krijgen. Ik werk momenteel al vanuit huis. Heb nog 1 advil liggen maar dan zijn mijn pijnstillers ook op. Winkels is elke keer alles op :( Ik ga mijzelf de komende 2 weken ook maar opsluiten en iemand zoeken die boodschappen voor mij wilt doen _O-

Wel lastig is dat ik in een studentenhuis woon. Geen ontsmettingsmiddel en iedereen raakt alles aan -O-

Helaas woon je te ver bij mij vandaan, anders had ik wel boodschappen voor je willen halen. Misschien dat er bokkers zijn die bij jou in de buurt wonen die wat voor je kunnen halen.
Veel beterschap! :(:)

Wat lief dankjewel! Ja ik heb waarschijnlijk een vriendin die wel boodschappen voor mij kan doen. Moet alleen nog opzoek naar wc papier en pijnstillers. Die kan ik dus nergens vinden.

Ik had hetzelfde probleem dat ik nergens pijnstillers kom vinden, ik heb een pakje online gekocht lukt dat nog wel? Anders kan ik morgen is hier kijken of er nog wat ligt en dat naar je opsturen

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:27

2460 besmettingen zegt RIVM, zie hier geen aantal doden staan

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:27

Pandora2 schreef:
Lees net een artikel van een microbioloog, maar krijg de link niet geplaatst.
Ze hadden het onderschat. Nog elke dag is men verbaasd hoe besmettelijk dit virus is.
Het zal dit jaar niet verdwenen zijn, mogelijks ook volgend jaar niet.
En waarschijnlijk komt er ook nog een 2e golf aan.

Niet meteen opbeurend nieuws, sorry :o

Ik houd er ook steeds meer rekening mee dat we nog lange tijd anders leven moeten dan dat we gewend zijn.
Eerst deze golf maar eens uitzitten en dan kijken wat er volgt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:29

18 nieuwe doden.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:29

Update RIVM

409 nieuwe besmettingen en 18 mensen overleden. |(

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:30

Aantal nieuwe besmettingen per dag in NL:
15 maart: 176
16 maart: 278
17 maart: 292
18 maart: 346
19 maart: 409

Gaat best hard omhoog...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:31

Nirvana_ schreef:

Gaat best hard omhoog...

Dat is niet gek, het loopt niet lineair op. En van de maatregelen merken we nu nog niks. Gaat dus nog wel even blijven stijgen helaas

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:32

Nirvana_ schreef:

Gaat best hard omhoog...

Klopt

Afbeelding

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:33

Klopt, ook niet gek en zeker te verwachten. En toch blijft het enigszins schokkend de daadwerkelijke cijfers op een rij te zien imo...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:33

Bloodymary schreef:
mvdende schreef:
Ergens vind ik het wel een vervelend idee dat nu ook particulieren bij de Makro en Sligro binnen mogen.

1 het is daar bijna altijd duurder dan in een normale supermarkt

2 nu krijg je dus een run op producten die niet in een normale supermarkt te vinden zijn.

En zo moeilijk was het niet om binnen te komen. Jaren na het sluiten van onze winkel in 2005, konden we nog gewoon met die pas naar binnen. Hetzelfde geld voor de pas van mn vader die zzp was, ook die bleef nog jaren na het opbreken van zijn bedrijf actief.

Je krijgt bij aanmelding ook iets van 4 passen, of in ieder geval kan je die aan laten maken.

Zo hebben nu zowel mijn vader als moeder een pas op naam van mijn bedrijf.

Denk inderdaad dat de drukte in ieder geval bij de Sligro wel mee zal vallen. De produkten zijn daar een stuk duurder dan elders. Dus het gros van het klootjesvolk zal wel weg blijven. Wel een goed argument wat iemand hier zei dat het zal zijn om van hun voorraad af te komen, nu er niet meer aan de horeca geleverd kan worden. Zonde om weg te gooien.

Ik kom normaal gezien vaak bij de Sligro en de prijs verschilt echt niet met de jumbo ..
Nu scheen de jumbo in het westen goedkoper te zijn dan in het noorden.
Makro was hier altijd al een winkel waar veel mensen zomaar kwamen. Bijna iedereen kent wel iemand met een pas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:34

Ligt gelukkig wel in de lijn der verwachting. Hopelijk merken we snel iets van de maatregelen. Ik vind het vervelend dat er zo weinig wordt getest.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:35

Nirvana_ schreef:
Klopt, ook niet gek en zeker te verwachten. En toch blijft het enigszins schokkend de daadwerkelijke cijfers op een rij te zien imo...

Altijd naar natuurlijk, bedoel indd meer dat het nog wel zoals verwacht verloopt.
Maar het blijft natuurlijk vreselijk voor de getroffen mensen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:40

@Melissa0304 Er is een hele lieve bokker die mij een pb gestuurd heeft en voor mij gaat kijken. Dankjewel !

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:40