Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Rintah schreef:
Ik typ een reactie met 2 uitzonderingssituaties, en binnen 5 minuten melden mensen uit beide situaties zich
Fantastisch
Veldbloem schreef:O, mag ik me hier ook melden? Ik word het inleveren van lege Spa Rood flessen zo zat, en heb bedacht dat ik best een Sodastream machine kan kopen. Scheelt ook vast veel geld, toch?
lenaa_tje schreef:Onder de streep: Vanaf zoveel liter is SodaStream goedkoper dan flessenwater https://www.nu.nl/geldzaken/6129236/ond ... water.html
Ook goedkoper schijnt wel tegen te vallen. Ingeval drinken wij niet zoveel bruiswater.
Telpeva schreef:Ik denk dat het niet beter is voor het milieu, het is immers toch wéér een apparaat erbij. Een apparaat met allerlei onderdelen van allerlei grondstoffen die ergens op de wereld zijn gewonnen, waarschijnlijk van verschillende plekken ter wereld (daar waar het het goedkoopst is wordt het ingekocht immers) en wat allemaal tig keer met vervuilende schepen/vliegtuigen/vrachtwagens van hot naar her getransporteerd is en verschillende fabrieken door is geweest voordat het eindproduct de sodastreamfabriek uit kwam rollen. Ik denk niet dat zo'n apparaat te recyclen is, uit elkaar halen om de onderdelen apart te recyclen is het al sowieso niet waard.
Sheran schreef:Ik moest opzoeken wat dat was, maar als ik dat zo zie werkt een schaar ook prima. Minder rommel, minder ruimte, minder plastic, minder vervuiling en veel authentieker.