Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:08

candalisa schreef:
Nou mijn pakket is eindelijk binnen [ [url=m/c6heVM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DafmH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

:oo noo!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:12

Rennie89 schreef:
Uiteraard al gedaan en naar zijn zeggen had die hem goed dicht gedaan. Daarom vind ik het allemaal zo idioot.. hij wil totaal niet compenseren, ofwel hij heeft het geld en ik niks. Ik ben van mening dat je dit soort dingen veel beter moet inpakken, al is het de envelop in ducktape tapen.

Misschien kom ik wel met iets heel geks nu maar weet je 100% zeker of de verkoper hierin betrouwbaar is en niet al bij voorbaat een lege envelop verstuurd heeft? Zeker als iemand dan heel stellig gaat doen en niks wil compenseren zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen dat iemand dit hele scenario al gewoon gepland heeft.

Rennie89

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:18

Hij heeft 200 positieve recensies op cardmarket, dus de kans is klein dat hij het zelf heeft gedaan. Maar ik heb inmiddels cardmarket ook al benaderd hierover (is een marktplaats voor speelkaarten) en wacht dat even af. Anders krijgt hij geen positieve recensie.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:24

candalisa schreef:

Doos te groot, te slap en dan krijg je dit.

Veel bedrijven kunnen gewoon niet inpakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:28

Rennie89 schreef:
Hij heeft 200 positieve recensies op cardmarket, dus de kans is klein dat hij het zelf heeft gedaan. Maar ik heb inmiddels cardmarket ook al benaderd hierover (is een marktplaats voor speelkaarten) en wacht dat even af. Anders krijgt hij geen positieve recensie.

Of als je weet dat iets gewild is gewoon aangetekend laten verzenden?
Pokemon kaarten zijn gewild toch?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:48

robert45 schreef:
candalisa schreef:

Doos te groot, te slap en dan krijg je dit.

Veel bedrijven kunnen gewoon niet inpakken.

Dit vooral ik snap dat niet zijn ook zware dingen dan zorg je dat het goed is ingepakt ik kreeg afgelopen een week een doos met honden speelgoed binnen nou woog volgens mij net een paar 100 gram zo licht en een hele nette stevige doos en dit is gewoon prut. Laatste keer dat ik hier bestel. Dhl is dus ook laks geweest maar het bedrijf heeft meer steken laten vallen in mijn ogen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:21

Ik vond afgelopen week op de loods gewichtsschijven en de trieste restanten van een kartonnen doos. Zo'n doosje kan dat gewicht helemaal niet hebben, zaten minimaal 10 schijven in, sommige meer dan 10 kilo per stuk. Echt verkeerde zuinigheid, lever dat toch aan op een minipallet...
We hebben ze op een pallet gedaan, ingeseald en terug naar de afzender gezonden, maar er wacht nu ook een onbekende ontvanger op iets wat nooit zal komen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:24

Ach ze hebben hier wel even lol gehad met de doos. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 00:51

Froukje schreef:
Als DHL niet komt afhalen hadden ze het altijd zelf naar een DHL punt kunnen brengen.. Dat probleem afschuiven op DHL zegt meer over de webshop dan over DHL. Want dan ben je gewoon lui :7

Hier even op inhakend - als webshop deed ik dat altijd met postnl, nu overgestapt op DHL die komt ophalen.
De eerste dag was dat nog niet geregeld, dus ik inderdaad zelf langs een DHL punt.
Mochten we er maar 25 inleveren. Max van ons account? Heeel raar. Konden ook een hoop niet inleveren die dag daardoor.

Paar dagen later naar een DHL centrum gereden, dat werkte wel - maar was een half uur rijden enkele reis. Ook niet echt te doen als 't niet in 1 wagen past...

Nu hebben wij echt nog nooit gehad dat DHL niet kwam ophalen, dus excuus zelf is sowieso wat raar :P

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 01:09

Hier zijn de pakketbezorgers ook niet echt netjes. Soms komen ze gewoon niet langs en staat er op de app dat er niemand thuis was. Ik zit ziek thuis + sinds kort een slimme deurbel die alles opneemt.

Of wel naar het huis lopen, niet aanbellen en pakketje neerzetten/gooien. Van de week met dat slechte weer gehad met oa inkt en batterijen met een kapotte doos.

Afbeelding

Wat doen jullie eigenlijk met een beschadigde doos? Het gat was nu zo groot dat ik kon zien of alles er nog in zat. Ik maak sowieso een foto. Nemen jullie voor het openmaken eerst contact op met de verkoper? Niet aannemen is vaak geen optie hier omdat de redenen hierboven.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 02:29

In dat geval foto maken van het pakket waar je het aantrof (om een klacht in te dienen bij de bezorgende partij. Verder maak ik het dan wel gewoon (verder) open, maar als er iets zou missen kan ik met foto + ingediende klacht naar de verzender toe

Hier gaat niet alles vlekkeloos op het moment. Anderhalve week terug een paar stalen besteld die er in principe de dag erop zouden zijn. Waren er afgelopen vrijdag nog niet, dus even gebeld. Zijn opnieuw verstuurd en blijkbaar gisteren gelukkig wel bezorgd, lagen vanmiddag in de brievenbus. Ander pakketje wat er al zou moeten zijn is er ook nog niet, daar wordt nu een nieuwe voor opgestuurd door de verzender. Alle andere dingen (zit net voor verhuizing dus had al wat dingen besteld die ik voor het nieuwe huis nodig heb) zijn wel goed gegaan gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:58

Ik erger mij nu ook in DPD. Afzender was mijn huisnummer op de doos vergeten zetten. Ik wou dit dus wijzigen naar afleveren op een afhaalpunt. Dit kon niet. Ik had of een sms code nodig, of een code op een niet thuis papier. Beiden niet gehad. Uiteraard mail gehad dat ze niet konden leveren en een link om het adres aan te passen. Link werkte niet. Contact opgenomen met klantendienst. Na 3 dagen eindelijk reactie dat het adres is aangepast en sindsdien weer niets. Ik ben nu 2 weken verder en de pakketten liggen nog steeds in het sorteercentrum in de buurt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:55

Ik zit al 2 volle weken te wachten op een pakket en een enveloppe uit engeland wat beide maar niet aankomt,
Komt van 2 verschillende bedrijven dus heel apart

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:12

Urielle schreef:
Ik vond afgelopen week op de loods gewichtsschijven en de trieste restanten van een kartonnen doos. Zo'n doosje kan dat gewicht helemaal niet hebben, zaten minimaal 10 schijven in, sommige meer dan 10 kilo per stuk. Echt verkeerde zuinigheid, lever dat toch aan op een minipallet...
We hebben ze op een pallet gedaan, ingeseald en terug naar de afzender gezonden, maar er wacht nu ook een onbekende ontvanger op iets wat nooit zal komen.

Oh ja verschrikkelijk die gewichten! Ik heb ze ook al bijna op m'n hoofd gehad met sorteren. De bodem brak van de doos scheurde er zo uit, kon nog net achteruit springen :+ Toen hebben we als depot ook een klacht ingediend dat het beter verpakt moet worden :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:06

Ennn we hebben er wéér een.... na al een dag langer gewacht te hebben omdat de verkoper het niet optijd kon redden om het af te geven bij een PostNL punt, is het gisteren ruim voor de ophaaltijd ingeleverd, maar blijkbaar is er daar gisteren niets opgehaald of is mijn pakje blijven staan..

Béétje balen, aangezien ik nu een koelkast vól vlees heb wat ondertussen ontdooit is en dit eigenlijk vandaag verwerkt moet worden.

(Vlees gisteren al opgehaald omdat het ernaar uit zag dat pakket gewoon vandaag geleverd zou worden. Staat ook nog steeds in de app dat het vandaag komt, maar tracker blijft hangen op "zending is bij PostNL" en dat is zelden een goed teken want dan zit het gewoon niet in het sorteerproces)

Hopelijk komt het pakket dan morgen....

Vorige week ging 1 pakket wél goed, maar dat was niet zn belangrijk pakket. Ik heb kennelijk gewoon iedere keer de pech om bij een belangrijk pakket te maken te krijgen met vertragingen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 09-02-22 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:08

Inklaringskosten moeten betalen voor iets uit engeland wat goedkoper is dat de inklaring echt belachelijk

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:13

Ik heb zo'n situatie onlangs ook gehad, mvdende en daar kwam de bezorger alsnog dezelfde dag nog, op een veel later tijdstip dan de normale PostNL ronde door mijn straat.
Had het niet meer verwacht en was ook niet thuis, omdat er geen tijdstip bij stond.
Manlief was er al wel weer (en de buren waren ook thuis, dus het was sowieso wel goed gekomen), maar ik was positief verrast, omdat ik dus echt dacht, dat duurt nog een dag extra.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:57

Marije_jiplover schreef:
Ik heb zo'n situatie onlangs ook gehad, mvdende en daar kwam de bezorger alsnog dezelfde dag nog, op een veel later tijdstip dan de normale PostNL ronde door mijn straat.
Had het niet meer verwacht en was ook niet thuis, omdat er geen tijdstip bij stond.
Manlief was er al wel weer (en de buren waren ook thuis, dus het was sowieso wel goed gekomen), maar ik was positief verrast, omdat ik dus echt dacht, dat duurt nog een dag extra.

Afbeelding

Dat ziet er beter uit!

Lijkt erop alsof het scannen van pakketten niet helemaal goed gaat de laatste tijd. Normaal gesproken kan je elke stap zien, maar nu gaat het blijkbaar van scannen bij inname naar scannen als het met de bezorger mee gaat.

Iig ben ik erg blij dat het vandaag nog gaat komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:04

Mss in het vervolg dan even wachten met klagen?

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:09

Memories schreef:
Rennie89 schreef:
Uiteraard al gedaan en naar zijn zeggen had die hem goed dicht gedaan. Daarom vind ik het allemaal zo idioot.. hij wil totaal niet compenseren, ofwel hij heeft het geld en ik niks. Ik ben van mening dat je dit soort dingen veel beter moet inpakken, al is het de envelop in ducktape tapen.

Misschien kom ik wel met iets heel geks nu maar weet je 100% zeker of de verkoper hierin betrouwbaar is en niet al bij voorbaat een lege envelop verstuurd heeft? Zeker als iemand dan heel stellig gaat doen en niks wil compenseren zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen dat iemand dit hele scenario al gewoon gepland heeft.

Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk ook wel snap als in de advertentie of voorwaarden staat dat verzenden voor eigen risico is. Als je in het marktplaats-topic of op fb-groepen kijkt zie je ook vaak genoeg voorbijkomen dat mensen iets kopen en achteraf klagen dat iets niet goed is/beschadigd is/niet aankomt, en dan terugkrabbelen als ze geen geld krijgen van de verkoper of als die zegt dat ze het dan maar moeten terugbrengen.
Als er niets over de risicoverdeling staat draagt de verkoper in principe het risico, maar dan is het met zulke bedragen de vraag of je daar iets mee wil gaan doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:54

Als het particulier naar particulier is ben ik het met je eens. Bij bedrijf naar particulier draagt het bedrijf het risico

Exitium schreef:
Hier gaat niet alles vlekkeloos op het moment. Anderhalve week terug een paar stalen besteld die er in principe de dag erop zouden zijn. Waren er afgelopen vrijdag nog niet, dus even gebeld. Zijn opnieuw verstuurd en blijkbaar gisteren gelukkig wel bezorgd, lagen vanmiddag in de brievenbus. Ander pakketje wat er al zou moeten zijn is er ook nog niet, daar wordt nu een nieuwe voor opgestuurd door de verzender. Alle andere dingen (zit net voor verhuizing dus had al wat dingen besteld die ik voor het nieuwe huis nodig heb) zijn wel goed gegaan gelukkig :)

Envelop met stalen nummer twee is uiteindelijk ook binnengekomen, die lag gisteren in de brievenbus :') En het andere pakketje wat opnieuw opgestuurd was is nu ook binnengekomen :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:18

Hier van de week iets vreemds. Had een pakket af laten leveren bij een pakket automaat. Kreeg keurig een mail met code maar behalve mijn pakketje lag er nog iets in voor iemand anders. Heb het laten liggen en contact opgenomen via Instagram. Daar werd ik doorverwezen naar Facebook of Twitter, maar dat heb ik niet. Hoop voor de andere persoon dat het pakketje voor diegene netjes kon worden opgehaald.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:00

Hier al voor de 3e keer brief in de app die niet bezorgd wordt. Die andere 2 keer kwam er de volgende dag in de app weer afbeelding van die brief te staan en dan werd die wel bezorgd.

Hoewel ik dus niet weet of ik gewoon aantal dingen niet gekregen heb? Is maar bij 1 instantie zo en de andere post wordt wel de dag bezorgd dat het in app staat. Ook als er een keer niet bezorgd wordt die dag komt er geen nieuwe foto.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:15

Als hij alsnog komt even checken of er een sticker op zit. Post komt weleens in verkeerde wijken te zitten als de code niet klopt of niet goed gelezen wordt door de machine. Ik heb weleens gehad dat ik een brief meerdere keren terug in mijn wijk kreeg voor een ander stad, ondanks dat ik hem correct gestickerd had. Heel irritant is dat voor zowel de gene waar hij voor bestemd is als voor mij.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:46

Kan het gaan om partijen post?
Dan maken ze van 1 stuk een foto en krijgt iedereen in het adressen bestand deze foto te zien, met geblurd adres.
Soms gebeurd het dat ze niet de hele partij in 1x verwerken (of binnen hebben gekregen), en het dus een dagje langer duurt.