[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:39

amies100 schreef:
Ailill schreef:
Wel je research doen, check zijn Instagram ;)

Ik heb mijn research wel degelijk gedaan ;)
Dagelijks komen er in zijn story foto's voorbij van de nacht met daarin de pijn en dat hij niet meer wil leven.....
Ik weet niet waar jij op gebaseerd hebt dat hij beter zou zijn?
Serieus? Ik ben hem gaan volgen, hij heeft een aantal van mijn berichten geliked en o.b.v. zijn profiel leek hij redelijk happy, veel buiten(landse) foto's en een grote operatie die op de planning stond.

Wellicht dat ik het verkeerd zag.

sureido

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:25

Tegen breuken en verhalen over pijn enzo kan ik echt slecht tegen :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 06:44

Ieeee dat filmpje!! :') Als je zoekt op 'bending knee backwards' krijg je ook mooie!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:32

Bij dat soort filmpjes voel ik bijna plaatsvervangende pijn :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:55

Ik word daar echt heel misselijk van. Open fracturen (botten die gebroken zijn en door het vel heen komen) ook.

Ik heb eens een aangereden haas van de weg gehaald, maar dat was echt een zak met losse botjes en smots. Echt heel vies! Ik was bang dat zijn velletje zou scheuren terwijl ik hem verplaatste. Maar ik vind het altijd zo sneu als ze dan helemaal plat gereden worden, dus hij moest en zou van de weg.
Brrr ik hoor nog het geluid van alles wat verplaatste in de haas :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:44

Had ik een keer op mijn weiland. Onder de staldeur stak een half konijn, van middel tot kop. De achterkant was foetsie. Vermoedelijk gegrepen toen ie de stal in wou vluchten. Het intacte deel stak binnen, de rest dus buiten.

Was ook geen pretje om op te ruimen.

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:36

Zo heb ik ooit op stal een konijnenkop gevonden, met de hele ruggengraat er nog aan vast :brr:
Het lichaam was nergens te bekennen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:38

Ailill schreef:
Serieus? Ik ben hem gaan volgen, hij heeft een aantal van mijn berichten geliked en o.b.v. zijn profiel leek hij redelijk happy, veel buiten(landse) foto's en een grote operatie die op de planning stond.

Wellicht dat ik het verkeerd zag.

Inderdaad als je zijn "gewone" profiel ziet dat lijkt het mee te vallen :o . Ik weet niet of je hem nog volgt maar dan zou je zijn story eens in de gaten moeten houden, echt een ellendig leven heeft die jongen :(.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:42

Oh dat arm breek filmpje, verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:39

Ook best creepy, vorig voorjaar. Ik sta in mijn voorste deel van het weiland en hoor regelmatig schel gillen. Ik zag zo'n zwarte vogel in de weide zitten (Jan van Gent? of een kauw ofzo) dus ik dacht in eerste instantie, dat is die vogel.
Iets later hoor ik weer dat ijselijke gekrijs, ik kijk naar die vogel... was die dus met een konijnenjong aan het rondmeppen en gooien. Snel gaan kijken, lagen er 2 met de ogen uit en 1 half open gepikt. Gelukkig alle 3 reeds dood.

Ik zei altijd lachend in het najaar "het is net Birds hier op de weide" omdat ik dan in 2 van mijn bomen altijd een enorme massa kauwen heb zitten, een zwerm van 75-100 vogels. Sinds de ontdekking met de konijnenjongen vind ik die meute toch iets minder amusant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:00

Dat is de natuur helaas :o

Heb zelf konijnen en heb vorig jaar een dier aan een marter verloren , hoorde haar nog gillen en ze leefde nog maar dat beest zijn bijt is zo sterk(hij schoot over de schutting toen ik kwam , ik dacht dat ik op tijd was ) . Van alles kapot in en op haar hoofd en bij de dierenarts laten gaan , harde leerles dat je ze niet onderschatten moet :x

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:37

Wij zouden een keer 10 minuutjes wat ophalen met het hele gezin, dus dachten 'laat het konijn maar even in de ren'. Auto ging stuk, totaal het konijn vergeten. Kwamen we terug, lag konijnlief daar totaal opgereten met organen door de halve tuin, gegrepen door een of ander dier :o Ik was echt nog heel jong maar ik heb een paar dagen niet tegen mijn vader gepraat, zo erg vond ik het :+

Ook hier een keer een vos gehad die er een flink slachtveld van had gemaakt. We hadden een prachtig stel kippen, van 10, met een hele mooie haan er bij. Werden op een dag wakker en de kippen lagen letterlijk in stukjes in een km rond en bij ons huis ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:44

Ik heb niks tegen de natuur hoor :) Ik was in eerste instantie vooral verbaasd dat die vogels dat dus doen. En verder heb ik er een hekel aan om die zooi op te moeten ruimen. Die konijntjes heb ik over de draad onder/tussen een hoop gesnoeide wilgentakken gemieterd. Die waren nog intact dus viel prima mee. Een geheel uiteen gereten konijn daarentegen is iets minder prettig en de paarden mijden die plek ook echt als ik het laat liggen of niet goed opruim.

En zo'n zwerm van die zwarte boefjes is best imponerend als dat ineens opvliegt. Verder zie ik ze wel graag komen omdat ze de mest perfect uit elkaar pikken en verspreiden :D

Ik heb ook ooit 1 van mijn jonge katten gevonden, opgehangen in het klikraam. Ik had er aan de zijkanten zo'n veiligheid tussen gespannen dat ze niet naar buiten konden.
De buurman vond haar echter zo zielig zitten kijken en heeft het eruit geprutst én nota bene gezien hoe ze zichzelf dus ophing. Hij had makkelijk zat haar los kunnen krijgen van buitenaf, vond ie niet nodig zei hij. "Haal je toch gewoon een andere in het asiel".
Die heeft de laatste 2 jaar niet meer gezellig naast me gewoond kan ik je vertellen. Heeft ook gezien hoe mijn herdershond een zware val meemaakte toen hij een kat achterna zat en fout neerkwam nadat hij tegen de schutting opgesprongen was. Ipv te bellen (ik was niet thuis) heeft hij de hond uren met immense pijn laten rondkruipen.
Hond is er wel doorheen gekomen en nog jaren lol mee gehad.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:25

Wat een verschrikkelijke buurman Varekaj :n

Hier is ook een keer een vos bij onze 3 ganzen geweest in de nacht, 1 leefde nog, 1 was verdwenen en 1 lag onthoofd in de wei. Wat een zooi en ook heel verdrietig wat was gebeurd..

Ik heb 1 keer een kat naast de weg zien liggen, die had z'n mond open en er lag een beetje kots naast. Was best wel vies.

En er lag 1 keer een dood konijn op de weg (paar jaar geleden) ik was toen aan het fietsen en deed een of ander spelletje dat ik overal overheen moest fietsen, maar zag te laat dat dat een konijn was. Toen was ik over zijn hoofd heen gereden.. :r :')

En een tijdje geleden heb ik een jager geholpen met konijnen villen. Maar na die film gezien te hebben 127 hours wilde ik eigenlijk de hele tijd weg lopen toen die man weer met een schaar de botten door ging knippen, maar uiteindelijk viel het geluid reuze mee :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:27

Wij hebben hier bijna naast het huis een flink park waar we altijd met de hond lopen. Park zit vol met konijnen die ook regelmatig doodgereden worden of aan myxomatose dood gaan. Mijn hond weet ze altijd te vinden en heeft al 2x met een konijnen kadaver in haar bek naast me gelopen naar huis. De eerste heeft ze helemaal opgevreten en de tweede ook maar later wel er wat van uitgekotst. Maar dat ziet er ook wel luguber uit. Grote hond met een dood, half konijn in haar bek, helemaal trots.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:00

Geweldige avatar Sheehan! Hier ook een grote fan.

Een vos heeft bij ons de ganzen gepakt. Of ik denk dat het vos was. Iets anders kan het bijna niet geweest zijn. Want de ganzen konden niet vliegen en ze zaten in een afgesloten stuk met gaas. Toen ik ze vond lagen ze een heel eind verderop helemaal uit elkaar getrokken. Misschien nog een grote roofvogel maar die moet wel heel groot zijn om een volwassen mannetjesgans te pakken, die wegen heel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:52

Over kadavers...
Afgelopen zomer waren wij in Duitsland, op een hoog punt in een wintersportgebied. Om te wandelen.
Er liepen daar kuddes schapen en koeien op de “ berg” toppen.
Wij zagen een hoofd van een lammetje: een schedeltje met haar en vlees er nog op.
Volledig intact, keurig “ afgebeten(?).
Welk dier dat gedaan heeft...

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:21

Oh, dan heb ik ook wel een leuke.

Tijdens mijn opleiding weleens anatomie-avonden gevolgd, dan kon je een beest ontleden, iedere keer een andere soort. Ik heb o.a. vogels, schildpad en een kat gedaan. Die laatste kregen we van de dierenambu Friesland, aangereden (boerderij)katten die nooit zijn geclaimd.

Ik wilde graag het schedeltje prepareren om te bewaren (ik was lang niet de enige), dus de docent hielp even naar het zoeken naar een kat zonder 'kroepoekhoofd' :') Jeweetwel....knars knars knars als je het hoofdje beetpakt.

Ik heb de schedel nog steeds, het was een mooie grijze kater met een puntgaaf gebit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:22

Kroepoekhoofd :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:57

Mijn katten zijn gek op kroepoek. :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:39

'Kroepoekhoofd' vind ik wel een fantastische omschrijving. :')

Ik heb ook wel een fascinatie voor dode dingen. Vind het prachtig om roadkill te villen en alle stukjes te bekijken. Wonderlijk hoe verschrikkelijk veel allerhande beesten op elkaar lijken wanneer je het vel er af hebt.

Wel al eens een haas gehad met een aantal eigenlijk voldragen jongen in de buik. Dat was wel even sneu, dat je de baarmoeder open snijd en daar van die perfecte diertjes uit haalt.
Jammer genoeg had ik niets in huis om ze mee op sterk water o.i.d. te zetten, dus na een paar dagen toch maar weg gegooid.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:02

Zo had ik een fantastisch mooie schedel van een 2 jarige hengst. Helaas is die bij m'n ex achter gebleven :(

Boven staat nog wel een hele mooie koeienkop en binnenkort mag ik eens snuffelen in de taxidermie collectie van mijn opa (was jager) <3

Hoe prepareren jullie roadkill? Ik heb er geen ervaring in, maar het lijkt me waanzinnig leuk om dat enigzinds te kunnen! Als ik eens bij iemand mee mag kijken, heel graag :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:10

Mijn baas heeft weleens een varkenskop achter op mijn fiets vastgemaakt met rollade touw :+ , met beetje vlees eraan geen huid :') .

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:54

Anoniem schreef:
Over kadavers...
Afgelopen zomer waren wij in Duitsland, op een hoog punt in een wintersportgebied. Om te wandelen.
Er liepen daar kuddes schapen en koeien op de “ berg” toppen.
Wij zagen een hoofd van een lammetje: een schedeltje met haar en vlees er nog op.
Volledig intact, keurig “ afgebeten(?).
Welk dier dat gedaan heeft...

My best guess.... Duitsland..

Wolf... :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 01:14

Laatst bijgewerkt door Polly op 14-03-19 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: filmpje in link gezet