Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:51

Toffe oma!! :))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:52

Nou ik heb na mijn bevalling weeen-storm gehad ondanks sneetje.
Mocht wee-remmers niet gedaan hoopte dat ik snel platte buik zou krijgen door krimpende baarmoeder

Mislukt overigens

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:55

Doos :')

Oma hier, voor de bevalling frambozenbladthee en na de bevalling vrouwenmantelthee. Werkt top.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:57

Daar heb ik ook geen last van gehad. Of toch niet bewust geweest dat dat naweeën waren. Dat kan ook :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:03

Nou ....... dat WEET je heeel goed
Ik lag krom en ging puffen
Voelde het aankomen en steeds harder tot je op hoogtepunt en daarna neemt af....heerlijk en ga je weer lachen
Zoooo overleefd en 5 min later weer

Jammer dat nutteloos is want de baby heb je en platte buik komt niet

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:06

_O-

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:09

Wauw lau, mooie aankopen weer! Top zo’n oma! Vooral die Guaultier. <3

Hier een prima (gedwongen :+ ) thuisbevalling gehad. Volgende keer ziekenhuis, ook gedwongen maar dan door mijn man. ;) Die heeft wat mij betreft ook veel te vertellen, het is ook zijn kind.

Gefeliciteerd Mayo! Je kreeg kriebels van meisjeskleding toch, zou het een voorteken zijn? <<)

Kak. Gister getwijfeld of ik de bananen onesie van Snurk zou kopen voor mini, vandaag spijt en nu is hij uitverkocht bij Leaves. ;(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 13:11

Hier bij eerste geen naweeen gehad en lang er nog zwanger uitgezien.
Bij de tweede 2 dagen naweeen die hels waren en eerlijk is eerlijk plat ben ik nog (lang) niet, maar het is veel platter dan bij Julia.
Nu is het echt resterende kilo’s en geen bolle buik meer. Bij Julia duurde het echt zeker een week of 5/6 voor het niet leer leek dat ik 4/5 maanden zwanger was.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:23

Oooo ik zie er nog zwanger en bol uit

Nora roept minimaal 1x pw en wijzend op mijn buik. Baby in buik mama

Zal ooit weer dun worden..... hoop ik

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:28

Ik ben met Cruz ook teveel op de artsen afgegaan denk ik, ik had wel iets meer voorlichting willen hebben. Omdat ze dachten dat Cruz heel groot (lees DIK) was ben ik een week lang ingeleid met touwtjes en gedoetjes en hormonen. En toen hij uiteindelijk na een week nog niet wilde komen mocht ik alsnog wachten :') of vliezen laten breken.

Een volgende keer wacht ik gewoon wat het kind doet, mits niet gevaarlijk uiteraard. Ik zou wel thuis willen bevalling maar ik heb de ziekenhuis bevalling niet als vervelend ervaren. Alleen de begeleiding voor borstvoeding etc daarna was niet zo best.

Wat ben je verwend Lau, leuk!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:37

@ lautje heerlijk setje van Gaultier! Oma heeft goede smaak.

Hier lijken de eerste broeken maat 86 ookal weer uit de kast te gaan
Vandaag zwarte trui (ondertussen wit van de smeerkaas) en groentenbroekje van de Zara. Hij wordt te kort
Afbeelding

Qua bevalling ks gehad. Inleiden was een drama want het deed niks qua ontsluiting en werd veels te gevaarlijk voor zl dus spoed ks gehad. Totaal geen naweeën gehad en mijzelf heel snel van de morfine laten halen. Ben allergisch voor tramadol dan helpt morfine ook niet. Was er zo beroerd van. Werkte ook niet want verging van de pijn in mijn rechterlies. Dat heeft de verpleegster ook gemerkt. Ging bijna knock-out van de pijn toen zij mij aanraakte.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 30-01-19 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:39

Heb van de eerste ook veel geleerd waardoor ik bij de tweede meer voor mijzelf opkwam. Volgens mijn vk een verademing :)
Had een duidelijk beval/kraam plan dat door alle profs gelezen en gevolgd is.
Was het niet mogelijk dan kreeg ik alle opties uitgelegd en kon ik kiezen. Of anders werd er duidelijk uitgelegd waarom en hoe zodat ik achter de beslissing kon staan.

Denk dat dat laatste bij heel veel bevallingen beter kan. Beter communiceren en alle opties u uitleggen zodat de moeder beter geïnformeerd is en erachter kan staan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:40

Pantykous schreef:
Ik ben met Cruz ook teveel op de artsen afgegaan denk ik, ik had wel iets meer voorlichting willen hebben. Omdat ze dachten dat Cruz heel groot (lees DIK) was ben ik een week lang ingeleid met touwtjes en gedoetjes en hormonen. En toen hij uiteindelijk na een week nog niet wilde komen mocht ik alsnog wachten :') of vliezen laten breken.

Een volgende keer wacht ik gewoon wat het kind doet, mits niet gevaarlijk uiteraard. Ik zou wel thuis willen bevalling maar ik heb de ziekenhuis bevalling niet als vervelend ervaren. Alleen de begeleiding voor borstvoeding etc daarna was niet zo best.

Wat ben je verwend Lau, leuk!

Die vond ik ook niet zo goed helaas.

Heb zelf een lactatiedeskundige als ik het goed zeg erbij gehaald.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:54

Keet schreef:
Heb van de eerste ook veel geleerd waardoor ik bij de tweede meer voor mijzelf opkwam. Volgens mijn vk een verademing :)
Had een duidelijk beval/kraam plan dat door alle profs gelezen en gevolgd is.
Was het niet mogelijk dan kreeg ik alle opties uitgelegd en kon ik kiezen. Of anders werd er duidelijk uitgelegd waarom en hoe zodat ik achter de beslissing kon staan.

Denk dat dat laatste bij heel veel bevallingen beter kan. Beter communiceren en alle opties u uitleggen zodat de moeder beter geïnformeerd is en erachter kan staan.

Vooral dit *\o/*

Denk dat een tweede straks ook een stuk relaxter gaat.

Borstvoeding was bij mij ronduit slecht. Ze hebben 'm aangelegd en vervolgens ruim een uur eraan laten hangen dus ik kwam al rauw thuis. Ook niks uitgelegd over het aanhappen of niks :n

Heb uiteindelijk ook een lactatiekundige erbij gehaald, die had goede tips voor het aanhappen. Ik had zoveel spanning dat alles helemaal strak stond bij mij dus Cruz kon gewoon niet goed aanhappen :n Maar ja, als niemand dat uitlegt..
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 30-01-19 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:55

Hebben we hier ook gelijk gedaan, LK erbij. Gelukkig was zowel de Kraamzorg, als de VK pro BV en ik wist zelf ook al dat ik sowieso de LK erbij wilde, ongeacht of het goed lukte of niet. Heeft hier zeker verschil gemaakt.

Communicatie is belangrijk. Maar ook het feit dat je je eigen VK kent, de vpk’s uit het ziekenhuis niet. Maakt toch uit hoe de omgang is. Wij zaten ook nog eens heel dicht bij de dienstwissel, dat helpt ook niet. Kunnen ze allemaal zeggen dat dat niets beïnvloed, maar dat doet het toch..

Jeetje Panty, wil niet weten hoe dat gevoeld moet hebben %)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:01

Niwla schreef:
Gefeliciteerd Mayo! Je kreeg kriebels van meisjeskleding toch, zou het een voorteken zijn? <<)

Zou het <<) :D Ik ben benieuwd! We willen het deze keer wel graag weten wat het gaat worden.

Dat groente broekje is leuk! :D

Jeetje Pantykous wat naar...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:05

Oh en gefeliciteerd Mayo!

Ik heb uiteindelijk haast een jaar gevoed dus het is goed gekomen hoor :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:10

xMayo schreef:
Klinkt heerlijk lieveli!

Mijn kriebels van laatst over babykleding is te verklaren. Onze kleine krijgt er een broertje of zusje bij <3

Gefeliciteerd!!!!!

litilaura schreef:
Wij hadden gewone katoen stretch rompers heb wolletjes pas ondekt toen iréne 3 maanden was in maat 68.

Maar bij een volgend kindje zou ik graag een lotusgeboorte wensen dus dat betekent de eerste week niet veel meer aan dan een wolzijde overslagromper omdat de navelstreng er anders niet door past

Waarom zou je dat willen? :)
Heb er destijds van alles over gelezen, maar buiten niet praktisch lijkt het me ook met hygiëne en veiligheid een dingetje?
simongek schreef:
Leuk lautje. Ik vind die bovenste echt *\o/* *\o/*

Omg Jaa! Die vind ik ook geweldig!

Meneer mocht zo mee naar de osteopaat. :D

Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:11

Ik vond het hels, maar alles op zich wep goed gegaan. Behalve die totaalruptuur dan.

Volgens de gynaecoloog had mijn vk moeten zeggen dat ik niet mocht persen en een knip moeten geven. Maar, tja, aangezien ik werkelijk 1,5 uur lang 2 2x per wee perste ipv 3, had niemand aan zien komen dat ik ineens zonder perswee haar eruit zou schieten...

Vond het verder qua assistentie, hulp, verpleegkundigen en alles echt meer dan prima. Gelukkig.

Maar die weeën storm en dat persen, geen pijnstilling viel me wel flink tegen.

Caro, groentebroekje hier ook, maar wordt ook te kort en nog steeds te wijd in haar taille

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:17

Ik had wat schrik bij mijn 2de dat ze druk gingen zetten om toch bv te geven. Heb heel de zwangerschap getwijfeld maar dan toch voor mijn verstand gekozen. Als ze dan druk zouden gezet hebben om toch nv te geven, weet ik niet of ik toch niet toegegeven had en het toch geprobeerd zou hebben met alle gevolgen van dien.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:21

Nog even tussendoor snel een tip! Ik heb nog wat besteld bij miepsenmams.nl met 70% korting! O.a. CarlijnQ en small rags!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:21

Balou k <3

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:26

Reusje0504 schreef:
Nog even tussendoor snel een tip! Ik heb nog wat besteld bij miepsenmams.nl met 70% korting! O.a. CarlijnQ en small rags!

Hoe vallen die kwa maat? Ervaring met levering?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:27

Balou_k schreef:
xMayo schreef:
Klinkt heerlijk lieveli!

Mijn kriebels van laatst over babykleding is te verklaren. Onze kleine krijgt er een broertje of zusje bij <3

Gefeliciteerd!!!!!

litilaura schreef:
Wij hadden gewone katoen stretch rompers heb wolletjes pas ondekt toen iréne 3 maanden was in maat 68.

Maar bij een volgend kindje zou ik graag een lotusgeboorte wensen dus dat betekent de eerste week niet veel meer aan dan een wolzijde overslagromper omdat de navelstreng er anders niet door past

Waarom zou je dat willen? :)
Heb er destijds van alles over gelezen, maar buiten niet praktisch lijkt het me ook met hygiëne en veiligheid een dingetje?
simongek schreef:
Leuk lautje. Ik vind die bovenste echt *\o/* *\o/*

Omg Jaa! Die vind ik ook geweldig!

Meneer mocht zo mee naar de osteopaat. :D

[ [url=m/0vgcF1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even bijtanken voor de osteopaat :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:32

dromertje2 schreef:
Reusje0504 schreef:

Hoe vallen die kwa maat? Ervaring met levering?

Net besteld en ik kende webshop nog niet dus geen ervaring! CarlijnQ valt meestal lang en smal!