[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:58

Afbeelding

Namira542

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:29

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:37

Zelfs als moeder vind ik mij daar in. :D Sommige kinderen zijn echt lelijk. Dan sta ik daar geforceerd: Wat een mooie baby! te roepen, om in mij zelf te denken: Maar een geluk dat liefde blind maakt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:41

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:14

Ja, die profielfoto’s vind ik ook hopeloos.
Met kind ala, maar alleen een kind?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:16

Die link hierboven is heel herkenbaar ja.

Vandaag ging het in de les opeens over baby’s waarop ik grappend zei ‘ik hou het wel bij katten!’
Waarop iemand weer reageerde: ‘oh ben jij er zo een!’

En bedankt :') spreek je over 10 jaar nog wel als de wallen tot aan je tenen komen door kinderen die ‘s nachts blijven huilen terwijl ik elke nacht heerlijk slaap

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:45

DeMolenhoek schreef:
Zelfs als moeder vind ik mij daar in. :D Sommige kinderen zijn echt lelijk. Dan sta ik daar geforceerd: Wat een mooie baby! te roepen, om in mij zelf te denken: Maar een geluk dat liefde blind maakt.

Ik zeg overigens nooit 'wat een mooie baby' ik vind dat ook bijna nooit. Ik ga dan maar voor de 'aaw wat een kleine handjes'

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:51

Ik moet ook wel toegeven, ondanks dat ik kinderen helemaal niet tof vind, vind ik het wel echt mooi om die inimini vingertjes en inimini teentjes met inimini nageltjes te zien. Geweldig hoe de natuur zo'n 'compleet mens' maar dan in inimini vorm kan maken en dat dat dan zo kan groeien tot een niet zo inimini mens :')

Biologen gelul is voorbij

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:17

Nou dat. Dat vind ik ook zo bijzonder. Dus dat zeg ik dan maar

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:14

Ja, vind ik ook. Dat die vingers gewoon allemaal naast elkaar zitten en niet gewoon ineens 1 uit een voorhoofd groeit ofzo. Geniaal!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:36

Ik heb mijn collega al eerlijk gezegd dat ik haar waarschijnlijk niet ga vertellen dat ze een mooie baby heeft straks :') Managen van verwachting ofzo haha. Gelukkig is ze nog steeds broodnuchter en kan ik dat soort dingen gewoon zeggen :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:44

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:52

Ik was al gek op Sir David Attenborough, maar nu helemaal :j
Ontzettend goede to the point speech. Dit zou toch eigenlijk iedereen moeten zien.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:56

Ik ben op dit moment een essay aan het schrijven over genetische testen en ethiek. Een van de vragen die ik moet beantwoorden "Voor welke ziektes/afwijkingen mag in jouw ogen wel gescreend worden tijdens de zwangerschap met een mogelijke abortus tot gevolg?"
Echt lastig om mijn mening neer te zetten... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:07

Vind het een vrij kortzichtige vraag, want er zijn veel ernstige ziektes waarvan de graad van ‘ziekte’ het wel of niet leefbaar maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:08

Xeroderma pigmentosum, welliswaar zeldzaam maar gruwelijk.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:11

Ik vind het vooral lastig om niet meteen als nazi aangezien te worden voor mijn mening, maar volgens mij is mijn antwoord wel redelijk sociaal acceptabel :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:19

Ben benieuwd wat je stelling is :)

Ik las laatst een artikel van een kindje met een hele zeldzame aandoening. Was wel al duidelijk tijdens zwangerschap maar ouders waren christelijk dus geen abortus.
Kind kwam met 600 gram op de wereld, was op 1 jarige leeftijd amper 1 kilo, is aan 1 oog blind, bijna doof, wordt waarschijnlijk volledig blind en kon op 6 jarige leeftijd nog steeds enkel sondevoeding krijgen en kan wellicht nooit zelf eten. Ouders waren dankbaar dat ze ook mentaal sterk beperkt was zodat ze het zelf niet echt goed begrijpt en dus een blij kind is.
Ik vind het een zeer moeilijk thema en probeer ook iedere vorm van onbewust oordelen meteen weer terug te duwen want er bestaat geen goede of foute keuze wat dat betreft, een ieder doet wat ze het beste lijkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:27

Steeph schreef:
Ik ben op dit moment een essay aan het schrijven over genetische testen en ethiek. Een van de vragen die ik moet beantwoorden "Voor welke ziektes/afwijkingen mag in jouw ogen wel gescreend worden tijdens de zwangerschap met een mogelijke abortus tot gevolg?"
Echt lastig om mijn mening neer te zetten... -O-

Nou ja, er staat al "mogelijk". Dat maakt het wel breder. Niet dat als jij aandoeningen noemt iedereen verplicht die kinderen moet laten aborteren :=

Het is natuurlijk lastiger dan simpelweg een lijstje opnoemen "dit wel, dit niet", maar ik vind wel dat elke ouder recht heeft om tests te laten doen op medische aandoeningen die in de familie voorkomen, voor zover mogelijk. Dan kunnen zijn zelf daarop een keuze baseren. Een erfelijke spierziekte kan iemand misschien wel goed mee leven maar als de ouders van mening zijn dat ze dit het kind alsnog niet aan willen doen dient dat ook gerespecteerd te worden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:40

Ik zou eerder genetisch gaan screenen voor ze erop los fokken. Bij honden en genetisch testen toch ook de normaalste zaak van de wereld. Een hond die drager is van een bepaalde ziekte combineer je dan enkel met een vrije hond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:55

Zoe_97 schreef:
Ik zou eerder genetisch gaan screenen voor ze erop los fokken. Bij honden en genetisch testen toch ook de normaalste zaak van de wereld. Een hond die drager is van een bepaalde ziekte combineer je dan enkel met een vrije hond.

Je doet toch beiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:58

Zoe_97 schreef:

Hier zit muco in de familie. Helaas een neefje met de 2 zwaarste vormen. Mijn vriend is drager dus ik heb mij logischerwijs eerst laten testen. Er waren in de familie personen die ook drager konden zijn die zich niet wouden laten testen met als mededeling: Och, als mijn (toekomstig) kind het heeft dan is het maar zo.

Nou schiet mij maar lek hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:27

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:45

:') :')
Extra triest dit aangezien ik net 3 tentamens heb gefaald... alweer...