Laatst waren we op een feest en een vriendin van haar (kende ik niet) was ook mee. Ik had al 2x drankjes voor ons gehaald en die vriendin besloot toen ook een keer te gaan. Even later loopt ze weg en komt ze terug met een drankje, alleen voor haarzelf, en konden die vriendin en ik zelf even wat gaan halen van onze eigen muntjes.
Vervolgens werd het verhaal nog mooier: een vriend van mij kwam even een praatje maken en toen ik terug kwam van het toilet had hij zijn muntjes aan mijn beste vriendin gegeven omdat hij naar huis ging. Super lief natuurlijk. Ik gaf nog een rondje van mijn eigen muntjes en ging toen even bij een ander groepje staan kletsen. Kom ik terug, heeft ze álle muntjes opgemaakt, in haar eentje. Haar andere vriendin had gewoon zelf haar drankjes moeten halen. 
En van het weekend was het ook weer raak. We besloten even wat bij de Mac Donalds te gaan eten. We hadden bij zo'n paal besteld dus ik zei dat ik het wel even voor zou schieten. Zitten we later ergens anders wat te drinken, zegt ze dan betaal ik dit wel. Oké, prima dacht ik. Toen wist ik alleen nog niet dat het wel de bedoeling was dat we na een drankje weer gingen, de rekening van €5,00 heeft ze overigens wel betaald.

Nu gaat het me echt niet om een paar euro en ik trakteer iemand graag of geef een rondje, maar als iemand zó gierig is, is de lol er wel snel vanaf.

We doen ook genoeg leuke dingen waarbij geld geen rol speelt en er zijn meer factoren die iemand een goede vriendin kunnen maken. Dat iemand er voor je is, is voor mij belangrijker dan dat iemand mijn drankjes betaalt. Ligt er misschien ook aan omdat ik er een hekel aan heb om gezeur te hebben om geld.
Ze is alleen gewoon gierig, net als dat iemand gul kan zijn.

het zijn toch haar kinderen?