Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:05

Century schreef:
Ik vraag me af wat de bolletjes zijn die spinnen in je huis maken en achterlaten. Ik snap dat het prooi is welke ze in gewikkeld hebben, maar zijn ze dan al opgegeten/gedronken en zijn het lege hulzen, of is de vlieg nog intact en bewaren ze die voor later?

eitjes of babyspinnen?

Century

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:27

Nee, dat is het niet, tenminste ik heb er nooit babyspinnen uit zien komen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:21

Hmm, dat ken ik
Als er bijv. een spin ergens al heel lang op de zelfde plek zit dan liggen er allemaal dingetjes op de vloer.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:35

Ik vraag me ook al lange tijd twee dingen af....

Als je een goederentrein hebt, staan er ook altijd trailers van vrachtwagens op.. hoe krijgen ze die op een trein en er op de bestemming weer af?

Vraag 2 is hoe ze auto's op een goederentrein zetten/rijden en hoe ze er weer af worden gehaald bij hun bestemming. Hierbij vraag ik me ook af hoe de sleutels van de auto's vervoerd worden. Kan me niet voorstellen dat dat bij de auto's is.....

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:39

_Margot_ schreef:

Als je een goederentrein hebt, staan er ook altijd trailers van vrachtwagens op.. hoe krijgen ze die op een trein en er op de bestemming weer af?

Met zo'n spefiale hijskraan, zoals ze die in de haven ook hebben volgensmij :) vraag 2 lijkt me het zelfde, maar dat over de sleutels weet ik ook niet

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:32

Hoezo val je zo makkelijk in slaap voor de tv?
Dit zal uiteraard per persoon verschillen, maar hier in huis hebben wij het allemaal wel.
Zodra ik 's avonds lekker op de bank ga liggen en tv ga kijken ben ik zo weg _O-
Als ik gewoon rechtop zit en gesprekken voer gebeurt dit niet en word ik ook niet moe. Dus: hoe komt dat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:48

Waarom hebben vrachtwagens en bussen aan de voorkant 2 wielen en verderop 4 wielen praktisch naast elkaar?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:50

Te maken met het gewicht? Dat op het punt vd 4 wielen het gewicht zwaarder is?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:58

_Margot_ schreef:

Vraag 2 is hoe ze auto's op een goederentrein zetten/rijden en hoe ze er weer af worden gehaald bij hun bestemming. Hierbij vraag ik me ook af hoe de sleutels van de auto's vervoerd worden. Kan me niet voorstellen dat dat bij de auto's is.....

Volgens mij rijden die er gewoon op. Met een hijskraan oid duurt te lang en dat kan gemakkelijk de voertuigen beschadigen.

Ik ben eens met de bus in de trein door de euro tunnel gegaan. Toen zijn we ook gewoon met bus en al de trein in gereden. We hebben gedurende de rit met de trein gewoon naast de bus gezeten. De sleutels waren er dus gewoon bij de chauffeur.

Mijn ouders zijn eens met de motoren op de nachttrein naar oostenrijk geweest. Volgens mij konden die er ook gemakkelijk op gereden worden. Mijn ouders zaten ook in de trein dus de sleutels waren gewoon bij hen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:58

Esmee_98 schreef:
Dit zal uiteraard per persoon verschillen, maar hier in huis hebben wij het allemaal wel.
Zodra ik 's avonds lekker op de bank ga liggen en tv ga kijken ben ik zo weg _O-
Als ik gewoon rechtop zit en gesprekken voer gebeurt dit niet en word ik ook niet moe. Dus: hoe komt dat?

Omdat je bij tv kijken vaak gaat ontspannen. Een gesprek voeren vraagt meer van je: je moet luisteren, denkt na over wat je gaat zeggen etc. Tv kijken is voor velen gewoon pure ontspanning zonder na te denken. En de meest ultieme ontspanning is natuurlijk slapen!
Je bent in beide gevallen even moe, maar in de ene situatie geef je er aan toe en in de andere situatie niet.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:19

Zwerte schreef:
Esmee_98 schreef:

Omdat je bij tv kijken vaak gaat ontspannen. Een gesprek voeren vraagt meer van je: je moet luisteren, denkt na over wat je gaat zeggen etc. Tv kijken is voor velen gewoon pure ontspanning zonder na te denken. En de meest ultieme ontspanning is natuurlijk slapen!
Je bent in beide gevallen even moe, maar in de ene situatie geef je er aan toe en in de andere situatie niet.

Ah oke, dat klinkt logisch! :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:20

Waarom knapt me altijd minimaal 1 ei kapot bij het eieren koken? >;)
Ik stop ze er al in voor het water kookt, met het idee dat ze dan langzaam warmer worden ipv ineens, maar dat weerhoud ze er niet van om kapot te springen...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:21

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik stop ze er al in voor het water kookt, met het idee dat ze dan langzaam warmer worden ipv ineens, maar dat weerhoud ze er niet van om kapot te springen...

Gewoon om ons te pesten denk ik. Ik zou het ook niet weten!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:24

Indy_Mouse_9 schreef:

Dat is bij mij zomaar voor het eerst niet gebeurd.
Ik haal ze altijd van tevoren eruit en gooi er zout van tevoren in.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:29

purny schreef:
Waarom hebben vrachtwagens en bussen aan de voorkant 2 wielen en verderop 4 wielen praktisch naast elkaar?

2 van die 4 wielen hangen zeg maar boven de grond en als je dan een zware lading hebt kan je die naar beneden doen voor extra steun.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:36

Hoe krijg je nou weer Griep in de zomer :(

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:37

Jellybeans schreef:
purny schreef:

2 van die 4 wielen hangen zeg maar boven de grond en als je dan een zware lading hebt kan je die naar beneden doen voor extra steun.

Nope , een vrachtwagen heeft 6 wielen achter. waarvan 2 dus van de grond zijn.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:37

Griep wordt veroorzaakt door een virus, deze kan ten alle tijden toeslaan.
Dat de meeste mensen in de winter griep krijgen heeft te maken met de weerstand die op dat moment laag is.
Griep is dus niet seizoensgebonden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:54

Indy_Mouse_9 schreef:

een ei is ovaal met een "spitser" gedeelte en "ronder" gedeelte.
Een ei heeft aan de binnenkant een heel dun vliesje, en in het rondere gedeelte zit een soort luchtzakje, hoe verser het ei, hoe kleiner het lucht gedeelte, en strakker het vliesje, hoe ouder het ei, hoe groter het lucht gedeelte, en hou losser het vliesje.
Als je het ei in het water doet, warmt het ei op, dus ook de lucht in het ei, warme lucht zet ja uit.
En dan krijg je "krak" -O-
dit kun je inderdaad oplossen door zout in het water te doen, omdat je dan de dichtheid van het water verandert, maar het beste is om met een eierprikker in het Bolle gedeelte een minuscuul gaatje te prikken zodat de lucht eruit kan.
Let maar eens op, in een eierdoosje liggen de eieren altijd met de bolle kant naar boven zodat de lucht in het ei kan zakken/veranderen
Eierprikkers kun je overal in een huishoudelijke winkel (blokker bv) kopen, kost niks.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:00

Vlijmscherp, waar komt vlijm vandaan?
Ik weet dat het een naam is die word gebruikt voor van die hele scherpe precisie messen die chirurgen gebruiken. Maar wat is dan vlijm precies?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:23

Vlijm komt van het Griekse woord phblebotómos, en dat betekent: mes voor het aderlaten. Dat dit een scherp mes dient te zijn spreekt vanzelf. De oorspronkelijke uitdrukking was: Zo scherp als een vlijm. Dat is later "vlijmscherp" geworden.

of:

Ook maakte men gebruik van een zogenaamde vlijm. Dit is een soort zakmes met een hoornen of koperen handvat, waarin meerdere hele scherpe mesjes zaten. Hier komt het woord vlijmscherp vandaan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:40

Mag een werkgever je verplichten werkkleding (een doos wegwerphandschoenen) te kopen bij hem?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:43

Geen idee, mijn moeder denkt van niet

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:50

Leek mij ook niet, want dat zou toch iets moeten zijn waar de werkgever voor zou moeten zorgen...

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:10

Ladybird schreef:
Jellybeans schreef:

Nope , een vrachtwagen heeft 6 wielen achter. waarvan 2 dus van de grond zijn.

Oh kan ook haha. :')