Ach ik ben gewoon ingeruild, al is daar eerst maanden over gelogen al wist ik toch wel dat hij meteen was doorgelopen. Ik ben er vooral heel erg woest kwaad over geweest en nog wel beetje hoor. Maar vooral vanwege de leugens erover. Ze kan ook maar beter uit mijn buurt blijven na wat ze geflikt heeft. Ik ben ruimdenkend enniet haatdragend maar zij is zo ver over de fatsoensnorm heen gegaan dat dat nooit meer goed komt.
Maar ja hoe zet je je leven weer op de rit. Ik ben nu twee jaar verder heb een heel moeizaam jaar gehad met afwikkeling van de scheiding. Voelde me idd ook verrekte alleen. Klopte ook verder een persoon waar ik contact mee had. Nagenoeg geen familie en verder geen vrienden. Geen werk ivm volledige afkeur en wao. Sporten ging niet door weigerend lijf. En tot overmaat van ramp heb ik ook nog maanden noodgedwongen thuis gezeten met been in gips. Ik kon letterlijk geen kant op. Zat klem met paarden doen boodschappen huis schoonhouden alles.
Ik heb me heel diep ellendig gevoeld, dankzij bokt (ja eigenlijk best sneu) mensen leren kennen die hun hulp aanboden. De zonnebloem die ik nodig had voor iets vond me een dusdanig risico op vereenzaming dat ik lid moest worden voor uitjes. Oftwel echt een sociale en fysieke puinhoop. Toch heb ik op de een of andere manier kop boven water kunnen houden. Mezelf gedwongen dingen te doen die leuk waren. Eerst dankzij lieve bokt mensen naar pretpark gekund, naar de hoge veluwe wildspotten met poot in gips.
Daarna in eentje naar bioscoop, uit eten sauna met de tent weg. Met de wetenschap ok als ik niet ga staat mijn leven helemaal stil en ga ik me nog ellendiger voelen. Heb aantal gesprekken gehad met hulpverlener die me net dat zetje gaven de goede kant op. Kaart gekocht voor festival en gegaan alleen met tentje. Top gehad, daar wat mensen leren kennen. Een daarvan is een heel goede vriend waar ik nu veel mee optrek en mee op vakantie ga ook. Omdat met twee veel gezelliger is ook hij staat er alleen voor. Allebei teveel meegemaakt om een relatie nog aan te durven voor nu maar zo als heel,goede vriend is het wel fijn.
Nu sport ik weer, sociale leven is beter. Zal nooit iemand worden die veel vrienden heeft maar het is nu ok. Kom soms tijd te kort voor mezelf nu door alle leuke dingen die ik doe. Ontdek kanten van mezelf die ik niet kende zelfs hihi. Ok woonprobleem nog steeds niet opgelost ik kom domweg niet weg waar ik nu zit. Helaas waardoor ik wel blijf zitten tussen herrinneringen maar kan er niks meer van maken, dan maar huis drastisch omgooien als dat echt zeker is dat ik hier moet blijven hangen.
Samenvatting geef jezelf de tijd pak je bij elkaar en blijf dingen doen, dan vanzelf op een dag besef je hee ik heb mijn leven eigenlijk goed op de rit weer.