tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:20

Dat slijt, I know. De boys zijn er prima onder. Ze vinden een nieuw huis wel interessant. Maar ook voor hen is rust belangrijk. Deze ex is niet hun vader en dat scheelt. Hun vader is volledig in beeld en ons contact is heel goed :)

Ik was eerder altijd koploper in mijn omgeving. Als eerste samen wonen, kinderen en ook nog trouwen. Drie jaar geleden heb ik mijn leven al eens omgegooid en nu mag ik weer overnieuw beginnen terwijl de rest nu alles voor elkaar heeft. En ik loop voor mn gevoel achter de feiten aan. Echt fiets up.

Maar... het komt goed.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:21

Ik vind dat ook een verschrikkelijke gedachte, dat hij straks iemand anders heeft.
Maar dat zal (hopelijk) ook wel slijten met de tijd.
Momenteel moet ik er zelf niet aan denken om weer een relatie te hebben, maar dat zit ook nog steeds in dat stukje houden van.
Hij heeft naar onze break up toegewerkt, voor mij kwam het ineens uit het niets.
Soms doet dat ook wel pijn, hoe makkelijk hij er over denkt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:25

Ja niet vechten voor je. Ik kan daar niet tegen. Komt omdat ik er zelf wel 1000% voor ben gegaan altijd. Ook mijn valkuil.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:25

CalipsoLover schreef:
Ik heb altijd in mijn hoofd "Whats meant to be will always find its way back"... Zo niet, dan is het zo.

Nouja ... true .. de persoon waar ik eind vorig jaar, begin dit jaar heel veel mee omging en wat vanuit zijn kant 100% zeker relatie signalen waren maar uiteindelijk afhaakte komt toch steeds 'terug'. Aangezien ik hem niet als een normale vriend kan/wil zien besloot ik om het contact af te kappen. Maar steeds appt hij nu vanuit zichzelf en dan niet eens over onderwerpen dat je denkt; ja daar had je echt mij voor nodig!

Maar verder is het aan hem hoeveel moeite hij er voor wilt doen ;) Mag nu van uit zijn kant komen aangezien ik al op m'n bek ben gegaan met de vraag hoe nu verder .... -O-

Wij hebben geen officiële relatie gehad maar er was wel meer .. Ik was toen ook wat afhoudend omdat ik voorzichtig ben.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:27

Inney schreef:
Sophievdv: Wat naar dat je je zo voelt. Geloof me, het slijt wel hoor. Het is nu al veel minder dan dat het was. Hoe zijn je jongens eronder?
Mijn ex heeft nu waarschijnlijk een ander. Dat doet mij niet zo heel veel. Ik heb alleen een gevoel van onrechtvaardigheid haha, waarom hij al wel en ik niet?!
(De relatie was ook niet meer zo leuk)

Lor: Dat is al een tijdje, maar ik heb echt respect voor jouw mindset! Je klinkt als een leuk, positief persoon.

Calipsolover: daar heb je ook helemaal gelijk aan. Maar toch, dat gemene stemmetje..

DiertjeC: Je hebt gelijk! Maar toch vind het dan moeilijk dat te denken.

Heel begrijpelijk dat dat moeilijk is, op een gegeven moment wordt dat steeds makkelijker :)

SophievdV schreef:
Dat slijt, I know. De boys zijn er prima onder. Ze vinden een nieuw huis wel interessant. Maar ook voor hen is rust belangrijk. Deze ex is niet hun vader en dat scheelt. Hun vader is volledig in beeld en ons contact is heel goed :)

Ik was eerder altijd koploper in mijn omgeving. Als eerste samen wonen, kinderen en ook nog trouwen. Drie jaar geleden heb ik mijn leven al eens omgegooid en nu mag ik weer overnieuw beginnen terwijl de rest nu alles voor elkaar heeft. En ik loop voor mn gevoel achter de feiten aan. Echt fiets up.

Maar... het komt goed.

Fijn dat de kids er goed onder zijn en dat je in ieder geval met hun echte vader nog contact hebt, scheelt voor hun ook heel veel :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:35

Inney schreef:
Darah13, fijn dat je weer aan het daten bent! Kreeg je dan gewoon geen gevoelens voor die personen? Ik vind het moeilijk, aan de ene kant kan ik dat gevoel wel pauzeren. Het is gewoon dat ik me bij geen échte klik het altijd persoonlijk ga bekijken. Ik denk altijd dat ik dan niet goed genoeg ben, echt vervelend :')

Eerst eens zorgen dat je jezelf goed genoeg vindt :j soms heb je gewoon geen klik met iemand, of is het niet wederzijds.
Nee ik krijg niet snel gevoelens en de eerste 2/3 maanden was ik nog zo zoekende! Nu heb ik wel gevoelens voor mijn date, maar ik weet niet of ik nu al een relatie wil. Het is wel iemand die ik al heel lang ken en we zijn elkaar al zo vaak in het leven tegen gekomen dat ik nu wil uitzoeken wat het is.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:05

Toen mijn ex iemand anders leerde kennen, brak ik. Heb nog nooit zo'n rot gevoel gehad. Ook omdat hij nog had laten uitbleken dat alles nog goed kwam en een maand ervoor zelfs een voorstel had gedaan om binnenkort terug samen te beginnen en samen te gaan wonen als ik afgestudeerd was. (Relatiebreuk heeft een aansleep gehad van een dikke 10 maanden) ben toen echt wel gekraakt en snapte er niks van. Hij is ondertussen samen met haar maar heeft haar de eerste twee maanden ook voorgelogen over mij. Hij zocht nog altijd contact en zei verschillende dingen die je niet hoort te zeggen als je met iemand anders samen bent.

Mijn oplossing? Nieuwe mensen leren kennen, en heel veel afleiding zoeken, veel daten en niet perse een relatie beginnen... Alle dingen opschrijven die je niet leuk vond aan hem en afstand nemen. Ook dingen uit je huis halen die je aan hem doet denken kunnen helpen, ook gewoon geen contact meer zoeken.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:17

Ergens is het wel fijn om te lezen dat je niet alleen bent in dit soort situaties, als ik jullie reacties zo lees.
Ik wist dat mijn ex afgelopen week alweer een date had, nog niet eens een maand nadat t uit was.. dat deed mij echt pijn maar het maakte me ook echt boos.
Zoals hier al eerder door iemand anders benoemd, waarom haar wel en ik niet?! Ik ben ook iemand die ergens voor de volle 100% voor ga en het is heel lastig te verteren dat iemand anders dat dan niet doet voor jou.
Ik kwam hem vandaag toevallig tegen in de sportschool. Ik was wel ‘zenuwachtig’ maar ik dacht ook: hoe ben ik ooit verliefd geworden op jou?
Dus er is licht aan het einde van de tunnel!!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:49

xTammyy schreef:
Ergens is het wel fijn om te lezen dat je niet alleen bent in dit soort situaties, als ik jullie reacties zo lees.
Ik wist dat mijn ex afgelopen week alweer een date had, nog niet eens een maand nadat t uit was.. dat deed mij echt pijn maar het maakte me ook echt boos.
Zoals hier al eerder door iemand anders benoemd, waarom haar wel en ik niet?! Ik ben ook iemand die ergens voor de volle 100% voor ga en het is heel lastig te verteren dat iemand anders dat dan niet doet voor jou.
Ik kwam hem vandaag toevallig tegen in de sportschool. Ik was wel ‘zenuwachtig’ maar ik dacht ook: hoe ben ik ooit verliefd geworden op jou?
Dus er is licht aan het einde van de tunnel!!

Ja ik denk dat dat ook een hele troost kan zijn... Ik denk dat er altijd wel een moment gaat komen, vroeg of laat, "wat heb ik in godsnaam met hem gedaan?" :') Maar aan de ene hou je nu eenmaal meer een zwak aan over dan aan de andere. Dat heb ik ook met mijn eerste ex. Kan nu soms nog eens pieken al is het al lang geleden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:38

Ach ik ben gewoon ingeruild, al is daar eerst maanden over gelogen al wist ik toch wel dat hij meteen was doorgelopen. Ik ben er vooral heel erg woest kwaad over geweest en nog wel beetje hoor. Maar vooral vanwege de leugens erover. Ze kan ook maar beter uit mijn buurt blijven na wat ze geflikt heeft. Ik ben ruimdenkend enniet haatdragend maar zij is zo ver over de fatsoensnorm heen gegaan dat dat nooit meer goed komt.

Maar ja hoe zet je je leven weer op de rit. Ik ben nu twee jaar verder heb een heel moeizaam jaar gehad met afwikkeling van de scheiding. Voelde me idd ook verrekte alleen. Klopte ook verder een persoon waar ik contact mee had. Nagenoeg geen familie en verder geen vrienden. Geen werk ivm volledige afkeur en wao. Sporten ging niet door weigerend lijf. En tot overmaat van ramp heb ik ook nog maanden noodgedwongen thuis gezeten met been in gips. Ik kon letterlijk geen kant op. Zat klem met paarden doen boodschappen huis schoonhouden alles.

Ik heb me heel diep ellendig gevoeld, dankzij bokt (ja eigenlijk best sneu) mensen leren kennen die hun hulp aanboden. De zonnebloem die ik nodig had voor iets vond me een dusdanig risico op vereenzaming dat ik lid moest worden voor uitjes. Oftwel echt een sociale en fysieke puinhoop. Toch heb ik op de een of andere manier kop boven water kunnen houden. Mezelf gedwongen dingen te doen die leuk waren. Eerst dankzij lieve bokt mensen naar pretpark gekund, naar de hoge veluwe wildspotten met poot in gips. :*

Daarna in eentje naar bioscoop, uit eten sauna met de tent weg. Met de wetenschap ok als ik niet ga staat mijn leven helemaal stil en ga ik me nog ellendiger voelen. Heb aantal gesprekken gehad met hulpverlener die me net dat zetje gaven de goede kant op. Kaart gekocht voor festival en gegaan alleen met tentje. Top gehad, daar wat mensen leren kennen. Een daarvan is een heel goede vriend waar ik nu veel mee optrek en mee op vakantie ga ook. Omdat met twee veel gezelliger is ook hij staat er alleen voor. Allebei teveel meegemaakt om een relatie nog aan te durven voor nu maar zo als heel,goede vriend is het wel fijn. :j

Nu sport ik weer, sociale leven is beter. Zal nooit iemand worden die veel vrienden heeft maar het is nu ok. Kom soms tijd te kort voor mezelf nu door alle leuke dingen die ik doe. Ontdek kanten van mezelf die ik niet kende zelfs hihi. Ok woonprobleem nog steeds niet opgelost ik kom domweg niet weg waar ik nu zit. Helaas waardoor ik wel blijf zitten tussen herrinneringen maar kan er niks meer van maken, dan maar huis drastisch omgooien als dat echt zeker is dat ik hier moet blijven hangen.

Samenvatting geef jezelf de tijd pak je bij elkaar en blijf dingen doen, dan vanzelf op een dag besef je hee ik heb mijn leven eigenlijk goed op de rit weer.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:09

Heftig hoor Karuna. :(:)

Ik probeer idd ook wel dingen te blijven doen.
Heb gelukkig ook een aantal vrienden die met regelmaat vragen hoe het gaat.
Gelukkig begint hier het carnavals seizoen ook weer.
Maandag naar de paardenmarkt in Hedel, en druk opzoek naar werk.
En zoals ik zei, ik heb heel veel aan mijn pony's op dit moment. :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:09

karuna schreef:
Ach ik ben gewoon ingeruild, al is daar eerst maanden over gelogen al wist ik toch wel dat hij meteen was doorgelopen. Ik ben er vooral heel erg woest kwaad over geweest en nog wel beetje hoor. Maar vooral vanwege de leugens erover. Ze kan ook maar beter uit mijn buurt blijven na wat ze geflikt heeft. Ik ben ruimdenkend enniet haatdragend maar zij is zo ver over de fatsoensnorm heen gegaan dat dat nooit meer goed komt.

Maar ja hoe zet je je leven weer op de rit. Ik ben nu twee jaar verder heb een heel moeizaam jaar gehad met afwikkeling van de scheiding. Voelde me idd ook verrekte alleen. Klopte ook verder een persoon waar ik contact mee had. Nagenoeg geen familie en verder geen vrienden. Geen werk ivm volledige afkeur en wao. Sporten ging niet door weigerend lijf. En tot overmaat van ramp heb ik ook nog maanden noodgedwongen thuis gezeten met been in gips. Ik kon letterlijk geen kant op. Zat klem met paarden doen boodschappen huis schoonhouden alles.

Ik heb me heel diep ellendig gevoeld, dankzij bokt (ja eigenlijk best sneu) mensen leren kennen die hun hulp aanboden. De zonnebloem die ik nodig had voor iets vond me een dusdanig risico op vereenzaming dat ik lid moest worden voor uitjes. Oftwel echt een sociale en fysieke puinhoop. Toch heb ik op de een of andere manier kop boven water kunnen houden. Mezelf gedwongen dingen te doen die leuk waren. Eerst dankzij lieve bokt mensen naar pretpark gekund, naar de hoge veluwe wildspotten met poot in gips. :*

Daarna in eentje naar bioscoop, uit eten sauna met de tent weg. Met de wetenschap ok als ik niet ga staat mijn leven helemaal stil en ga ik me nog ellendiger voelen. Heb aantal gesprekken gehad met hulpverlener die me net dat zetje gaven de goede kant op. Kaart gekocht voor festival en gegaan alleen met tentje. Top gehad, daar wat mensen leren kennen. Een daarvan is een heel goede vriend waar ik nu veel mee optrek en mee op vakantie ga ook. Omdat met twee veel gezelliger is ook hij staat er alleen voor. Allebei teveel meegemaakt om een relatie nog aan te durven voor nu maar zo als heel,goede vriend is het wel fijn. :j

Nu sport ik weer, sociale leven is beter. Zal nooit iemand worden die veel vrienden heeft maar het is nu ok. Kom soms tijd te kort voor mezelf nu door alle leuke dingen die ik doe. Ontdek kanten van mezelf die ik niet kende zelfs hihi. Ok woonprobleem nog steeds niet opgelost ik kom domweg niet weg waar ik nu zit. Helaas waardoor ik wel blijf zitten tussen herrinneringen maar kan er niks meer van maken, dan maar huis drastisch omgooien als dat echt zeker is dat ik hier moet blijven hangen.

Samenvatting geef jezelf de tijd pak je bij elkaar en blijf dingen doen, dan vanzelf op een dag besef je hee ik heb mijn leven eigenlijk goed op de rit weer.

Moet heel heftig zijn geweest voor je. Las op je profiel dat je ook MS hebt, echt een slopende ziekte. Sterk van je dat je toch bent blijven doorzetten! Ik denk dat het heel belangrijk is om je netwerk uit te breiden als je daar nood aan hebt of als je je rot voelt. Dit heeft mij ook enorm geholpen. Doe zo verder en ik ben er zeker van dat je dit gaat lukken!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:36

Karuna: lijkt me vreselijk!! Je bent vast een heel sterke vrouw als je je daar zo doorheen kunt slaan. Respect!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:22

Hier is het weer even kl*te.
Ik ben nog geen week weg bij mijn ex, en hij heeft zich alweer aangemeld op de datingsite waar wij elkaar hebben leren kennen.
Het voelt nu een beetje of die 3 jaar dat we samen waren helemaal niks hebben betekend voor hem.
Hoe kan hij zo snel al weer naar iemand anders op zoek gaan? |(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:22

Karuna is echt wel een boktbikkel hoor!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:36

Heel heftig zeg Karuna.. wat fijn dat je zoveel steun hebt gehad aan bokt en er nu langzaam weer bovenop krabbelt!

Renske, soms is het fijner iets niet te weten hè :(:)
Ik heb dat gevoel ook heel erg.. misschien is jouw ex ook het type dat niet alleen kan zijn en daarom maar meteen naar een ander op zoek gaat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:40

Renske, dat hij nu weer iets zoekt zegt echt niks over jullie jaar. Hij verwerkt zijn verdriet gewoon alleen anders en dat moet je echt niet persoonlijk opvatten, hoe poedersuiker het ook is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:53

Voor hij mij leerde kennen was hij heel lang alleen.
Nou is hij al ouder en heeft ook wel aangegeven weer verder te gaan zoeken in de toekomst, maar binnen 1 week al?...
En hij heeft natuurlijk wat langer naar onze breuk toe kunnen werken omdat hij het heeft uitgemaakt.
Het blijft toch voelen alsof je wel heel makkelijk en heel snel te vervangen bent.

En wat ook gewoon zeer doet is dat hij nooit tijd had om samen wat te gaan doen, het is ontzettend druk met zijn bedrijf.
En nu heeft hij wel tijd om te gaan daten met andere vrouwen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 02:06

Renske hij is ook gewoon een banketstaaf. Maar ga niet twijfelen of kleineren wat jullie hadden. En 1 ding weet je zeker:

Je volgende vriend is echt 100 keer leuker dan deze gap.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 07:38

Sowieso zijn mannen die geen tijd kunnen maken minkukels waar je niks mee moet willen. Laat ze lekker gaan. It' s their loss, not yours.

Ik word zo nu en dan overvallen door het verdriet en de teleurstelling. Vreselijk! Dan vind ik niks meer leuk en wil ik alleen maar terug. Maar daarna komt de moed om verder te gaan weer boven. Al blijft het verdriet nog wel even knagen..

Zit nu te wachten op de woningbouw die woensdag al huizen toe zou wijzen. Hoe irritant is het dat dat nog steeds on hold staat door een nieuwe website? :(

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:03

Karuna je bent echt een ontzettend sterke vrouw! En wat kan bokt dan mooi zijn.

Lieveli je valt me altijd positief op. Volgens mij ben je echt een spontane vrouw.

Renske wat een naar idee. Maar niet aan je zelf gaan twijfelen hoor! Mijn ex zat ook gelijk op Tinder. Het was voor hem puur afleiding.
Maar ik snap dat het voor jou even heel poedersuiker voelt.

Sophievdv: hele goede opmerking over mannen die geen tijd hebben! Ik heb daar veel te lang achteraan gelopen. Waar een wil is, is een weg en tijd kan dan altijd gemaakt worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:11

Renske :(:) yemig wat een lu llo zeg. Pfff je hoeft je over hem geen zorgen te maken in ieder geval. Heel hard vergeten zo n persoon. Snap dat nooit ook al ben je als uitmakende er al een tijd over uit dat je het gaat doen, zo snel wissel je toch iemand niet in. -:(-

Maar jongens geen zorgen ik ben er al lang weer hoor mezelf weer teruggevonden en zit erg lekker in mijn vel. Maar ja was idd niet de meest fijne tijd nee. :+

En ik zie de reactie dat ik mijn profiel moet aanpassen. Ik blijk geen ms te hebben handig om dat heel wat jaren later te horen, ze hebben me nu op solk geplakt maar eigenlijk was het een combinatie van rest lyme klachten, b12 tekort, schildklierprobleem, voedselallergie en een prisma afwijking in mijn rechteroog. _O- war dus precies zelfde patroon gaf als ms. Even weghalen dus.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:53

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:16

:') :') :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:19

Ik ben vanmiddag nog bij hem geweest, moest mijn weide omheining nog ophalen.
Heb hem gezegd dat hij mij er erg pijn mee doet.
Dat ik echt niet had gedacht dat hij voor altijd vrijgezel zou blijven, maar ook zeker niet dat hij mij zo snel zou vervangen.
Omdat het zo nu wel een beetje voelt, ik ben de deur uit dus de volgende kan erin.
Heb ook gezegd dat ik geen contact meer wil, en hij mij ook niet hoeft te vragen om hulp met de robot.
Had eerst aangeboden dat ik hem daar best wel in wil ondersteunen maar dat kan hij nu ook vergeten.
Enerzijds ben ik blij dat hij dit gedaan heeft, maakt het afsluiten misschien wat makkelijker.
Het kl*te is gewoon dat ik nog heel veel van hem hou.
En met dit soort acties is afscheid nemen misschien wel wat makkelijker.