Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:17

Zou iemand trouwens kunnen zeggen waarom alles nu betaald moet gaan op MP want mijn moeder kan geen advertenties meer plaatsten en al helemaal niet meer via het buitenland ;(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:15

Ik kan gewoon gratis advertentie's plaatsen hoor, net nog gedaan....

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:19

Nou....zal mij benieuwen....hebben hier ook wat dingen op MP staan.
Morgen komt er iemand voor de kinderwagen/buggy.
Zegt ze eerst smorgens,maar ziet daarna waar ik woon en zegt dan smiddags.
Voor mij geen probleem.....maar ben zeer benieuwd of ze op komt dagen.

En tja....woonplaats staat toch ook in de advertentie dacht ik zo 8)7

En we hebben siergrind erop staan.
Wil iemand het vrijdag of zaterdag komen halen.
Ik terug gestuurd dat het vrijdag wat beter uitkomt ,iig nog geen adres meegestuurd.
Heb nog steeds niks gehoord.....

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:30

Het verschilt per categorie of je moet betalen of niet, "duurdere" categorieën moet je voor betalen, zoals zadels, paarden etc. Goedkopere dingen zoals kleding hoef je niet voor een advertentie te betalen!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:01

Ah, ja ging over veulen. Vind het wel enorm brutaal van MP dat ze altijd geld zonder toestemming afboeken.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:04

chimello schreef:
Ah, ja ging over veulen. Vind het wel enorm brutaal van MP dat ze altijd geld zonder toestemming afboeken.

zonder toestemming halen ze geen geld van je rekening deze moet je zelf invullen en toestemming geven...

ik heb trouwens goede zaken gedaan al flink wat spul verkocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:11

Ik krijg morgenochtend iemand om een vliegendeken op te halen en smiddags iemand een regenshowerset, ik ben benieuwd, tot nu toe met beide naar mijn mening serieus contact.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:36

sharoontje schreef:
Vjestagirl: Ik begreep hem aan de ene kant ook wel, daarom heb ik hem ook een mailtje teruggestuurd met een uitleg over hoe en wat. Maar hij zegt dat ik hem al verkocht had aan hem voor die prijs, terwijl dat niet zo was..

Niet vervelend bedoelt, maar als je kijkt in het kader van vraag en aanbod wel :=

Maargoed, vind t veel hoor, voor een 2ehands laptop, 350,-.. *gaat even je specificaties opzoeken*

Edit: Vind t idd erg veel, vooral voor het werkgeheugen en de hardeschijf geheugen dat erop zit := Geen idee van de videokaart als ik het zo, trouwens

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:18

Zoals ik al zei, heb ik er zelf 0,0 verstand van en ben ik naar een kennis toegegaan die een laptop zaak heeft. Hij heeft gekeken welk type ed het was en zei dat ik gek was dat ik deze wegdeed en een andere terug wou kopen, omdat de laptops die ik had gezien, zws een stuk langzamer waren als die wat ik had en ik kon er nog makkelijk 350 euro voor krijgen. Werkgeheugen ed moet je mij niks over vragen, daar heb ik totaal geen verstand van.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 06:44

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve verkoopervaringen met Marktplaats. Ik probeer altijd de gegevens te krijgen (adres en telefoonnummer) en dan telefonisch contact te hebben of het product op te halen bij diegene thuis. Zo ben ik gelukkig nog nooit opgelicht geweest. Maar ik koop persoonlijk bepaalde dingen niet via Marktplaats (zoals computers en telefoons), omdat die fraude gevoelig zijn (zowel in het niet opsturen als in een kapot product kopen).

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:00

Ik heb nog een leuke ervaring :D

Ik haak graag en verkoop zo nu en dan wat van mijn haaksels via bokt, mp en m,n webshop. Zo ook m,n catnip katten muisjes. Ik kreeg een bestelling van iemand voor een paar muisjes. Ik was er helemaal van overtuigd dat het voor de kat was maar na wat over en weer mailen vertelde ze me dat het voor haar hond was :') Die is gek op kleine speelmuisjes maar die in de winkel waren zo snel stuk vertelde ze.

Dat vond ik echt zo leuk hahaha!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:56

Ja je geeft toestemming om af te laten boeken en daarna doen ze het gewoon automatisch. Vind ik wel onbeschoft. Vooral voor mensen als mijn moeder die nergens verstand van hebben.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:57

-:(- marktplaats heeft al mijn advertenties verwijderd, zonder dat ik er mail van had -:(- _-:( _-:(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:59

Wat apart zeg! Zit al ruim 5 jaar op MP en heb dat echt nog nooit gehad!
Zijn die mailtjes niet op de een of andere manier in je 'ongewenst' map gekomen?!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:01

Kentaro schreef:
Wat apart zeg! Zit al ruim 5 jaar op MP en heb dat echt nog nooit gehad!
Zijn die mailtjes niet op de een of andere manier in je 'ongewenst' map gekomen?!

:n alle mail van MP gaat bij mij een speciale map in.
Maar heb al gemaild, maar verwacht niet dat ik antwoord krijg.
Baal er goed van, waren er best veel :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:06

Kan ik me voorstellen!!

Is het een mogelijkheid om uit de mailtjes van de verwijderde advertenties de tekst van je advertenties te kopieeren en opnieuw te plaatsen?!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:15

Kentaro schreef:
Kan ik me voorstellen!!

Is het een mogelijkheid om uit de mailtjes van de verwijderde advertenties de tekst van je advertenties te kopieeren en opnieuw te plaatsen?!

Heb van die advertenties dus geen mail, zondag erop gezet, en sinds wanneer ze weg zijn weet ik niet, kwam er net achter.
Ben het meest boos eigenlijk omdat ik geen mail heb gehad }>
Moet nu dus alles opnieuw doen :7

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:31

Lekker frustrerend Hannah!

Ik heb deze week best veel via mp verkocht, 2 tuinsets en een aantal kleinere dingen. Zwaar gefrustreerd na deze verkopen ben ik wel.

De eerste tuinset; mw. belt om half 8 op, of het ook een half uurtje eerder kan, half 9 ipv 9. Prima! Scheelt mij weer.
Dus ik zit braaf om half 9 te wachten, 9 uur nog niemand. Toen ben ik gaan bellen, geen antwoord.
Vervolgens word ik om half 10 gebeld. Ze kunnen het niet vinden maar rijden wel in het dorp rond. Ik mw. gevraagd waar ze stonden; 'ja bij een bushalte'.....
Daar hebben we er maar 80 van. Uiteindelijk had ik door waar ze stond. 2 keer linksaf en dan rechtdoor. Makkie. Zou haar wel lukken.
10 uur nog niemand.
Half 11 belde ze of ik hun kon komen halen. Mijn bloed kookte ondertussen. Ook door het gebrekkige Nederlands van mw.
Blijken ze nog geen straat verder te zijn gekomen. Het enige wat ze moesten was een ritje van 3 minuten.

Vervolgens komen ze aan, in het pikkedonker en beginnen te twijfelen. Ja de tafel was wel verkleurd.
Toen ben ik even boos geworden. Je koopt een tweedehandstuinset van blauw plastic met goede kussens voor een klein bedrag, en dan zeuren om verkleuring van een tafelblad. Wat verwacht je van plastic :+

Ze is een half uur bezig geweest met treuzelen toen ik haar voor de keus stelde; of die set meenemen en wegwezen, of vertrekken. Ik was het helemaal zat na 2,5 uur in de kou buiten staan. Uiteindelijk heeft ze toch de set maar meegenomen.

Verkoop nr2; 'ja om 8 uur zijn we bij je'. Half 9 nog niemand en toen kwamen ze om 9 uur toch maar aan. Heb ik daar mijn paarden voor staan haasten.

Verkoop nr3. Mw. zal er om half 9 zijn. Kwam om 9 uur. Om half 9 kreeg ik een berichtje dat ze onderweg was... ze zou er toen zijn.

Is het zo moeilijk om op routeplanner te kijken hoelang het rijden is zodat je op tijd vertrekt?

Ik heb nu nog eetkamerstoelen, gordijnen en koffers op staan, maar dat heeft ineens niet zo'n haast meer. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:32

Hier wel weer eens goede ervaring, vandaag 2.dingen verkocht en die allebei netjes op tijd afgehaald waren, 1 mevrouw was 10 minuutjes te laat maar dat vind ik geen ramp.
Morgen iemand fiets langskomt voor schoenen dus ik ben benieuwd.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:33

Ik ben benieuwd, morgen zou iemand de stoelen komen halen.
Ze moeten van erg ver komen dus het zal mij niks verbazen als er helemaal niemand komt......

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:39

Ik heb een meisje die mij op whatsap heeft toegevoegd en mij smeekt aub mijn paard naar een of andere manege te laten verhuizen ze zal goed voor hem zorgen is 14 jaar van haar ouders mag het en ze zal lekker met hem rijden en lessen en ze zal ook komen als ze ziek is..
en oja het gaat hier om een 2jarige he

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:42

shilady schreef:
Ik heb een meisje die mij op whatsap heeft toegevoegd en mij smeekt aub mijn paard naar een of andere manege te laten verhuizen ze zal goed voor hem zorgen is 14 jaar van haar ouders mag het en ze zal lekker met hem rijden en lessen en ze zal ook komen als ze ziek is..
en oja het gaat hier om een 2jarige he

_/-\o_

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:47

haha, ik ben ook opzoek naar een verzorgpaard maar ik ga toch maar niet iedereen met een paard, hier in de omgeving spammen. :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:04

En ja! We hadden een bod!
En ja! Ook weer weg...

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:50

Leuke broek gezien en vraagprijs gevraagd. €10,- inclusief verzendkosten, dus ik vragen of ik hem op kan halen. Hallo, is 15 km van hier vandaan, dus hoeft echt niet verzonden worden.

Doet ze niet aan ophalen. Nou sorry, maar ik ga geen broek kopen via MP die ik niet kan passen.