Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:24

Bommel is een beer! ;)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:26

Ik wist niet dat ze in Duitsland ook Sinterklaas vieren :o :)*
Leuk zeg! Omdat iedereen steeds meer Kerstman-ig wordt :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:28

Nemurin schreef:
Bommel is een beer! ;)

Daarom was ik ook in shock toen ik dacht te lezen dat het een hond was. :Y)
Maar ik moet gewoon mijn bril eens schoonmaken misschien :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:29

Dat het in Zwitserland onmogelijk is om te hard te rijden tenzij je miljonair bent :\

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:30

Dommel is die witte hond en Olivier B. Bommel die beer van Tom Poes toch? nu ben ik helemaal in de war _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:31

Nee hoor klopt Tammy. :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:52

Amburtjoz schreef:
Sandra1984 schreef:
nee ze zijn bijna helemaal wit als ze geboren zijn en niet zo donker als hun ouders..

Ja dat bedoelde ik, eerst worden de randjes van de oren wat bruiner en zo het lichaam, toch? O:)

Licht getint inderdaad, niet helemaal blank maar ook niet zo bruin als de ouders bijvoorbeeld!

Hebben we het nu over mensen of Siameze katten? :o?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:06

RoWi schreef:
Ik wist niet dat ze in Duitsland ook Sinterklaas vieren :o :)*
Leuk zeg! Omdat iedereen steeds meer Kerstman-ig wordt :)

Dit viel me nog tegen. Ik kreeg in mijn Erasmusjaar 'Nikolausfest' langs, maar het was gewoon kerstmis. Ze hadden niet eens sinterklaasliedjes...

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:33

Pluizebolpum schreef:

:')
Volgens mij hebben ze het over mensen.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:39

Thuis heeft mijn vader een boerderij met koeien, elke ochtend en avond melkt hij deze. logisch. Tot er bij ons op stal verbouwd werd en de timmerman vertelde over zijn grote hobby 'Duiven melken'. Ik had daar vroeger een hele voorstelling van als net zoals onze koeien deze duiven ook in een melkstal gingen en werden gemolken, haha. Ik kwam hier niet 'pas' achter, maar mijn ouders vinden het altijd nog grappig. ;)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:17

toen ik in het ziekenhuis lag was er zo een menu dagelijks waaruit je kon kiezen.
Ik was alles aan het lezen tot ik dit tegen kwam; a-a-r-d-a-p-p-e-l.
Heb het echt 4x moeten lezen, las het letter per letter, maar kon er echt niet uit opmaken wat het was :+
Uiteindelijk kwam ik tot het besef; aardappel! haha

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:59

Zo zag ik altijd vroeger, als ik op de wc zat Kal en Der. Zat altijd van alles te bedenken wie dat waren, een jongetje en een meisje en daar dan een verhaaltje omheen.

Heeft bij mij ook lang geduurd eer het besef kwam, dat het om kalender ging :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:41

Niek123 schreef:
Thuis heeft mijn vader een boerderij met koeien, elke ochtend en avond melkt hij deze. logisch. Tot er bij ons op stal verbouwd werd en de timmerman vertelde over zijn grote hobby 'Duiven melken'. Ik had daar vroeger een hele voorstelling van als net zoals onze koeien deze duiven ook in een melkstal gingen en werden gemolken, haha. Ik kwam hier niet 'pas' achter, maar mijn ouders vinden het altijd nog grappig. ;)

Hier nog 1 :P

En het heeft heel lang geduurd voor ik wist dat het kandidaat was en geen kannidaat... Ik bleef het stug fout schrijven :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:59

LadyKantje schreef:
Pluizebolpum schreef:

Volgens mij hebben ze het over mensen.

Zou het? Siamezen worden ook eerst alleen aan de randjes bruin voordat ze opkleuren.
Heb het even opgezocht, en jawel hoor, weer wat geleerd, het komt vaak voor dat baby's blank met blauwe ogen geboren worden maar doordat ze met licht in aanraking komen de melanine (pigment) in de huid gaat werken en ze opkleuren naar hun werkelijke kleur.
En ik maar denken dat broerlief en ik bijzonder waren...Wij waren allebei blanke, blonde kindertjes maar dat zou je tegenwoordig toch écht niet zeggen :D .

Ook nooit geweten, er bestaat zoiets als kannibaaltomaat. En daar ging mijn koffie weer tegen het beeldscherm. :')
Ook grappig: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_groenten zoveel groenten die ik nog niet kende :oo .

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:05

Over sinterklaas in Duitsland, vieren zoals hier is het ook niet!
Dat zwarte piet daar Rupert heet lees ik hier nu voor het eerst; weer wat geleerd!
Heel wat jaren geleden, toen ik nog een stuk kleiner was, waren we hier net over de grens in een dorpje waar kerstmarkt was rond sinterklaastijd, ze hadden er hun best gedaan en dus liep er een sinterklaas rond... te rinkelen met een kerstbel... :')
Ik sprak laatst kenissen uit Berlijn, die vertelde helemaal trots dat ze ook sinterklaas hadden nu; zonder zwarte pieten of pepernoten, alleen wat cadeautjes op 6 december :+

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:08

Pluizebolpum schreef:
Ook nooit geweten, er bestaat zoiets als kannibaaltomaat. En daar ging mijn koffie weer tegen het beeldscherm. :')

Wauw; ik durf nu ineens de film 'return of the killer tomatoes' niet meer te kijken
*was ook al de allerslechtste film die we in de kast hebben staan* _O-

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:41

Ik heb het heel erg met plaatsten, vorig jaar in de klas vertelde m'n mentor dat we met de klas een week naar Willemstad gaan waarop ik van m'n stoel sprong en riep: 'HEUS GAAN WIJ NAAR CURACAO?!' Mentor: 'Ehm nee kady, we gaan bij numansdorp de brug over en dan zijn we in in Willemstad' wist ik niet

Ook toen ik een weekendje naar Luxemburg ging en op de trein stond te wachten, en ergens door m'n muziek hoorde; ' De trein naar nieuw oost indie blabla' tenminste ik dacht dat ik dat hoorde en m'n moeder dol blij smste dat je met de trein naar Oost Indie kan _O-
Kwam er dus op dat moment achter dat het een of andere Halte was voor Den Haag, De Laan van Nieuw Oost Indie geloof ik :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:06

Keedie schreef:
Ik heb het heel erg met plaatsten, vorig jaar in de klas vertelde m'n mentor dat we met de klas een week naar Willemstad gaan waarop ik van m'n stoel sprong en riep: 'HEUS GAAN WIJ NAAR CURACAO?!' Mentor: 'Ehm nee kady, we gaan bij numansdorp de brug over en dan zijn we in in Willemstad' wist ik niet

Ook toen ik een weekendje naar Luxemburg ging en op de trein stond te wachten, en ergens door m'n muziek hoorde; ' De trein naar nieuw oost indie blabla' tenminste ik dacht dat ik dat hoorde en m'n moeder dol blij smste dat je met de trein naar Oost Indie kan _O-
Kwam er dus op dat moment achter dat het een of andere Halte was voor Den Haag, De Laan van Nieuw Oost Indie geloof ik :')

_O-

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:09

Maar dat is ook lastig; met al die dubbele plaatsnamen...
Zo kan je binnen Nederland al een aardige wereldreis maken.
Ik ben wel eens in America (limburg) geweest, en in Turkeye (zeeland), en zo zijn er nog veel meer te noemen!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:17

shirleyp schreef:
Hihi! Mijn vriend is een ster in domme uitspraken en hij hoort vaker dingen die er niet zijn... Hij dacht dus dat Arie 'Rupert' riep en begon te mopperenover wat voor een domme en ouderwetse naam dat nou weer voor iemand was... :')

Haha, dat dacht ik ook hoor!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:51

Dat je Wijchen uitspreekt als Wiechen....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:53

fjordjes schreef:
Dat het liedje Vangelis - Conquest of Paradise word gezongen in een niet bestaande taal :P

Whut?
Ga even luisteren dan.
En zeggen dat dat liedje ongeveer 2x per week door m'n iTunes passeert :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:14

XLC70 schreef:
Dat je Wijchen uitspreekt als Wiechen....

Daar kwam ik ook pas een paar weken geleden achter toen ik daar was! Was heel verbaasd.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:21

Ik kom er net dus achter dat het implantaat in plaats van iNplantaat...
Bij een implantaat stop je er toch iets in... dan denk je toch aan IN-plantaat.. hahaha :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:57

Dat had ik met Huissen.. werd uitgelachen toen ik dat letterlijk uitsprak. :')