Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:53

zo ik heb mijn rijlaarzen eindelijk verkocht (die van horze). Wel met wat verlies, maar wil er nu echt van af.... Zijn erg leuke rijlaarzen dus hoop dat ze er veel plezier van zal beleven := Nu nog mijn andere bruine lederen rijlaarzen kwijt raken... had een bod gekregen en ben akkoord, krijg ik geen reactie meer :+

oja, nog steeds geen reactie gekregen van degene die een bod heeft geplaatst op mijn bruine lederen rijlaarzen :") heel frustrerend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:58

ano0uk schreef:
Toen ik een advertentie voor oppas had geplaatst kreeg ik dit mailtje:

'Goedemiddag,

Ik ben baby peterje en ben een wat grotere baby van 27 jaartjes die dolgraag is baby wil zijn bij een lieve oppas of mama. Ik schaam me er onwijs voor en weet ook niet hoe ik er aan kom maar af en toe wil ik dus even baby zijn. Ben voor de rest een doodnormale jongen alleen heb ik dus die behoefte. Zou dus heel graag baby bij je willen zijn en als baby van 18 maandjes behandeld worden. Dus flesje geven,spelen,voeren,voorlezen,schone luier etcetc alles het zelfde als bij een echte baby alleen ben ik dan ietsjes groter. Verdiensten zijn ook een stuk hoger. Wil er 30,- per uur voor geven. Hoop dat je interesse hebt en als je meer info wil hoor ik dat gaag.

Knuf van baby Peter'

* :') *

Had het gedaan. _O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:02

Echt niet voor dat geld, da's gewoon een sexfantasie van hem en voor sex mag veel beter betaald worden, toch? :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:55

Okeeee... Wie heeft hier nog meer iets van Baby Petertje gehad? :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:55

Haha ik krijg nu een reactie als ik er een andere foto in kan zetten, uur op welke manier bedoel je dat? Is namelijk een sleutelhanger

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:19

Pff soms word ik er echt niet goed van hoor..

Ik had laatst een bod gekregen op mijn tent waar ik akkoord mee ben gegaan.
Hij wilde diezelfde avond of zaterdag de tent komen halen, ging beide dus niet lukken..
Dus hij had gemaild of ik anders mijn 06 nummer even wilde geven zodat hij kon bellen voor een afspraak.
Dit emailtje las ik wat later dus, ben ik bezig om mijn 06 door te mailen krijg ik een of ander vaag mailtje..

Bij deze geef ik sorry voor het ongemak maar aangezien ik geprobeerd heb
Je telefonisch te bereiken en u mij niet u telefoon nummer te vertrouwt of zo
Zie ik af van mijn bod op u tent

Ik heb dus terug gemaild dat ik niet de hele dag op mijn email zit :Y)
Meneer heeft zijn bod verwijderd en niet meer gereageerd.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:53

Samy schreef:
Haha ik krijg nu een reactie als ik er een andere foto in kan zetten, uur op welke manier bedoel je dat? Is namelijk een sleutelhanger

Veel sleutelhangers die een plaatje of foto bevatten, zijn uit elkaar te halen om de foto te wisselen. Ik denk dat ze dat bedoelen?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:18

Ik heb het idee dat iemand mij 'stalkt' op Marktplaats. Al eerder plaatste ik hier een bericht van mensen die niet meer reageren, maar wat ik nu heb...
Eens in de zoveel tijd wordt er ineens geboden op mijn advertenties, door mensen met anonieme namen. Soms Anoniempje, gisteren was het iemand die zich Fashion noemde.
Ik heb dan bijvoorbeeld advertenties die er al sinds januari op staan en ineens bieden daar 2 mensen tegelijk op die dan niet meer reageren.

Eergisteren bood er iemand op een paar schoenen die er al tijden op staan (iemand met een 'echte' naam) en een dag later biedt er dus weer iemand met een anonieme naam overheen.
Dit bod heb ik dus verwijderd, omdat ik het inmiddels niet meer vertrouw en ook geen zin meer heb in dat gedoe elke keer.

Lijkt inmiddels wel expres te zijn dat als er geboden wordt, iemand anders gaat overbieden en vervolgens niet reageert, zodat ik niets verkoop. Maar voor zover ik weet heb ik geen vijanden ofzo :')

Maar wat zouden jullie doen? Wel iedere keer reageren, of ieder bod dat met een anonieme naam is geplaatst verwijderen?
Ik neig nu naar dat laatste, maar aan de andere kant denk ik; straks is het wel serieus en dan loop ik dat bod mis.
Reageren is op zich een kleine moeite, maar als het echt een pesterij is stopt het misschien als ik die biedingen ga negeren?

Ik vind het lastig!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:22

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:24

Ik probeer nu zoveel mogelijk te verkopen zodat ik straks naar amerika wat meer geld heb :') moet nog eff boeken, maar ik weet al welke vlucht ik wil nemen

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:30

xXLianneXx schreef:
Mereltje schreef:
Ik heb het idee dat iemand mij 'stalkt' op Marktplaats. Al eerder plaatste ik hier een bericht van mensen die niet meer reageren, maar wat ik nu heb...
Eens in de zoveel tijd wordt er ineens geboden op mijn advertenties, door mensen met anonieme namen. Soms Anoniempje, gisteren was het iemand die zich Fashion noemde.
Ik heb dan bijvoorbeeld advertenties die er al sinds januari op staan en ineens bieden daar 2 mensen tegelijk op die dan niet meer reageren.

Eergisteren bood er iemand op een paar schoenen die er al tijden op staan (iemand met een 'echte' naam) en een dag later biedt er dus weer iemand met een anonieme naam overheen.
Dit bod heb ik dus verwijderd, omdat ik het inmiddels niet meer vertrouw en ook geen zin meer heb in dat gedoe elke keer.

Lijkt inmiddels wel expres te zijn dat als er geboden wordt, iemand anders gaat overbieden en vervolgens niet reageert, zodat ik niets verkoop. Maar voor zover ik weet heb ik geen vijanden ofzo :')

Maar wat zouden jullie doen? Wel iedere keer reageren, of ieder bod dat met een anonieme naam is geplaatst verwijderen?
Ik neig nu naar dat laatste, maar aan de andere kant denk ik; straks is het wel serieus en dan loop ik dat bod mis.
Reageren is op zich een kleine moeite, maar als het echt een pesterij is stopt het misschien als ik die biedingen ga negeren?

Ik vind het lastig!

ik zou het bod weghalen. als er steeds een vaag bod overheen komt door een anoniem persoon en dat gebeurt in andere advertenties ook dan zouden mensen kunnen gaan denken dat je zelf de prijs aan het opvoeren bent.

Zo had ik er nog niet eens over nagedacht, maar dat zou inderdaad kunnen!
Ik heb inmiddels al die rare biedingen verwijderd inderdaad. Vaag gedoe.
Vraag me al een hele tijd af of het nou expres is, of dat er echt zoveel irritant mensen op Marktplaats zijn die niet meer reageren

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:30

Dat vragen naar je mobiele nummer valt mij ook op. Als ze die mochten weten had hij wel
bij mijn advertentie gestaan. Ik heb het daar niet op, en vrijwel altijd houdt het contact met
kopende partij dan op, alsof het ze alleen daar om te doen is...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:29

Siets, het kan heel goed zijn dat als jij je telefoonnummer niet wilt geven, ze afhaken, omdat met een telefoonnummer het contact direct is en er direct vragen gesteld kunnen worden en/of een afspraak gemaakt worden. Veel mensen stellen, als ze interesse hebben, direct contact meer op prijs en willen niet alles per e-mail afhandelen.

Mereltje, het kan ook zijn dat die anonieme beiders zelf een soortgelijk product verkopen. Door hoger te bieden bij jou en niet meer te reageren, kunnen ze hun eigen artikel makkelijker verkopen. Geen idee over wat voor soort dingen het gaat, maar dit komt dus ook voor. Ik zou zeggen: inderdaad verwijderen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:59

trisca schreef:
Wat een verhalen hier. Het is soms wel handig MP, maar soms :(

Ik kreeg van iemand een tip dat er een foto van mij op MP stond. Een meisje bood zichzelf aan als bijrijder en had er 3 of 4 foto's van mij op mijn paard bij geplaatst :oo Mijn hoofd was eraf geknipt, maar ik was dus alsnog herkent.

Heb haar opgebeld en gevraagd of zij het was op het paard. Antwoord was Tuurlijk! O:) Toen gevraagd hoe groot het paard was: Rond de 1.70 (was 1.68) en toen maar gezegd dat ik zeker wist dat zij dat niet was. Hoe ik dat durfte te zeggen. Nou omdat ik het ben in ons weiland op mijn eigen paard. <<) Toen legde ze de hoorn erop. Lafaard! :r

wat....!!!!!
dat doe je toch niet... rare mensen soms.. rare mensen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:32

Ik heb 3 aquariums op Marktplaats staan.. Was er 1 mevrouw geïnteresseerd in aquarium 1 en 3 (bij elkaar bieden vanaf 55,-) krijg ik een mail dat ze 30 euro bied en ze dan vanavond op komt halen. Dus ik terug gemaild: Beste mevrouw, voor 30 euro mag u aquarium 1 kopen en aquarium 3 komen bekijken..

Kom nou. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:39

Captain schreef:
Ik heb 3 aquariums op Marktplaats staan.. Was er 1 mevrouw geïnteresseerd in aquarium 1 en 3 (bij elkaar bieden vanaf 55,-) krijg ik een mail dat ze 30 euro bied en ze dan vanavond op komt halen. Dus ik terug gemaild: Beste mevrouw, voor 30 euro mag u aquarium 1 kopen en aquarium 3 komen bekijken..

Whaha ben benieuwd naar de reactie terug van der!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:46

Ik kreeg een hele serieuze reactie terug dat ze dan wel verder zou gaan kijken. :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:51

Captain schreef:

_O- _O- _O-

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:12

Ik hoor de laatste tijd ook niks meer van mensen die reageren op een advertentie.
Ze zijn het eens met de prijs en vragen mijn rekeningnummer, die geef ik en vraag om het adres waar het heen mag en dan hoor ik niks meer.

Ik heb iets te koop staan wat voor € 15,- inclusief weg mag, nu was er iemand die beide spullen over wou nemen voor € 20,- inclusief. Aangezien de spullen voor € 12,50 exclusief staan, was dat niet de bedoeling en mocht ze het voor € 25,- inclusief hebben. Gaan ze nog zeuren over de prijs, dat het dan niet voor € 22,50 kan inclusief verzendkosten. Na het zijn vaste prijzen, dus ga niet onder mijn ophaal prijs zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:18

Captain schreef:

Haha ik vind jou reactie erg goed! _O-

Ik beleef niet zoveel rare dingen op marktplaats meer. :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:27

weet niet of deze mensen via MP aan mijn gegevens kwamen, maar had iemand die wou sleutelhangers hebben, en wou die verzonden hebben in een enveloppe, dus ik vroeg waar het heen moest, was een buitenlands nummer, maar moest naar Utrecht.
Prima, geen probleem, maar kreeg de vraag of ik er dan ook een groene kaart bij wou doen (voor de douane), want het werd dan door de mensen waar ik het heen stuurde naar hen opgestuurd...

Dus ik vroeg hoe ik daar aan moest komen, zegt ze op het postkantoor, maar daar kom ik nooit.
Bij ons wordt alles opgehaald, en ga echt niet voor een paar sleutelhangers ruim 10 KM met de auto rijden...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:30

Ook raar, kunnen die mensen in Utrecht toch doen ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:33

dat dacht ik ook, maar toen ik zei dat ik dat niet ging doen omdat dat gewoon niet uit kan
(10 sleutelhangers a 60 cent, en 2 tot 2,50 verzendkosten) toen hing ze heel snel op..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:36

HTM schreef:
dat dacht ik ook, maar toen ik zei dat ik dat niet ging doen omdat dat gewoon niet uit kan
(10 sleutelhangers a 60 cent, en 2 tot 2,50 verzendkosten) toen hing ze heel snel op..

Moest het zeker buiten de EU, want de sleutelhangers die ik binnen had gekregen zijn zonder groene kaart gegaan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:00

Ja, buiten de EU, weet niet precies wat, maar volgens mij de antillen of iets.