Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:49

Daarom ben ik die opmerking zo beu dat het altijd de standaard mensen zijn die PVV stemmen etc... dan voel ik me vaak wel direct aangevallen, alsof mijn man een uitkeringtrekkende-laagopgeleide man is ofzo :=

Laat ik het zo zeggen,... hij heeft alleen certificaten, is wel ass.bedrijfsleider en werkt meer dan 40 uur per week :j met een redelijk salaris en heeft nog nooit naar een uitkering of bijstand gekraait!
En ondanks dát verdiept hij zich wel in de materie en maakt een weloverwogen keuze!
Ik heb ook altijd SP gestemd maar heb me ditmaal blanco in de programma's gestoken.
Kwam op PVV en SP, en uiteindelijk dus SP....

Maar zo wordt er over het algemeen wel gedacht Rock, was van de week nog op TV :j
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 09-06-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:50

COHEN FOR PRESIDENT 8-)

haha nee grapje, maar als de strijd Rutte/Cohen is, ga ik voor Cohen.
ik mag zelf nog niet stemmen, maar mijn moeder heeft wel mijn advies gevraagt, en ik heb gezegt dat ik het fijn zou vinden al zou ze op Cohen stemmen, zelf twijfelde ze Cohen/Femke, maar dit is wel een strategische keuze. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:51

hier op bokt is iemand die dat in vrijwel elke wilders discussie in de mond neemt ook. :')

Zap: om nog maar te zwijgen over respect.. :+

8nnemiek

Belachelijk dat mensen de meningen van anderen niet kunnen respecteren..
Mijn ma stemt altijd Groen Links of PvdD, dit jaar dus ook weer.. maar ze neemt mijn stempas gewoon mee hoor, en stemt gewoon PVV voor mij.

Tallie1979

Rock schreef:
Wordt er over het algemeen zo over gedacht? Ik zou het eerlijk waar niet weten. Maar in míjn ogen heeft het niks met elkaar te maken. Ik denk wel dat hogeropgeleiden zich over het algemeen meer verdiepen in de keuzes die ze maken. Althans, wat ik zo om me heen zie dan. Mijn man heeft overigens een MBO opleiding en verdiept zich ook goed. Maar mijn bovenburen... geen idee wat ze stemmen maar ik weet nu al dat ze zich niet verdiept hebben. Overigens hebben die ook geen normen en waarden lijkt het, door hoe ze zich gedragen, maar ik ken ook voldoende hoogopgeleiden die zonder de beperking van normen en waarden lijken te leven hoor :)

Ik zal je nog sterker vertellen, ik heb nu ook in een ander topic gehoord dat Wilders stemmers de rechtsstaat niet zo belangrijk zouden vinden.. Eigenlijk zeggen mensen die geen stok vindn om mee te meppen maar van alles..

Oh, bokker zus en zo zegt dit.. Nou, dat komt vast omdat ze Wilders stemmen..

Als je me niet gelooft wil ik je wel een linkje sturen.. Mij verbaast het iig heel erg.. Mensen kunnen het niet uitstaan dat je ergens voor stemt en gillen maar wat.. Misschien dat het nog wat raakt :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:52

Ik zou inderdaad niet zomaar een relatie uitmaken omdat mijn vriend anders stemt dan ik. Ik meen wel dat je relatie met een persoon van veel factoren afhangt, waaronder van politieke voorkeur. Wie je bent wordt dan ook door veel van deze factoren bepaald en dus ook met wie je een relatie aan gaat. Als zo'n factor radicaal verandert hoef je er wat mij betreft niet meteen een eind aan te maken maar ik kan begrijpen dat dit voor lastige situaties kan zorgen. Dát is wat ik ermee wilde zeggen. En normen en waarden zeggen niets over of je werkloos bent of niet of lui bent of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:53

Cyntje schreef:
Maar zo wordt er over het algemeen wel gedacht Rock, was van de week nog op TV :j

Dat lageropgeleiden geen normen en waarden hebben? Of dat lageropgeleiden PVV stemmen?

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik in mijn omgeving niemand ken die hoogopgeleid is én PVV stemt, maar ik denk dat dat ook een kwestie is van 'waar omring je jezelf mee'. Meeste van mijn vrienden neigen toch wel naar links -en waren dus ook stomverbaasd dat ik twijfelde om VVD te stemmen _O-

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:54

Tallie1979 schreef:
Cyntje schreef:
DUS NIET! Van de week is het nogmaals aangehaald dat men denkt dat de gemiddelde PVV'er iemand is die werkeloos thuis zit, in een laag milieu leeft etc...

Nou dat is dus in het geval van mijn man dus al niet waar en zo kwamen er van de week op TV ook veel hoogopgeleide aan het woord die op PVV stemmen...

_O- Ik ben niet laag opgeleid, ik ben niet werkeloos en ik leef al helemaal niet in een laag milieu.. :')

Mensen moeten altijd een stok zoeken om mee te meppen, dat is meer het probleem..

Je stemt PVV, dus je zal wel dit of dat zijn.. :') Stemmen is toch anoniem? Hoe weten ze nou welke laag opgeleidden er PVV stemmen en wie niet..?

Als een onderzoeksbureau mij belt om te vragen waar ik op stem mik ik de hoorn op de haak :+ Maar dat doet de rest van mijn familie ook.. Gaan ze alleen onderzoeken doen onder bepaalde doelgroepen in de bevolking??

Ik vraag me af waar men dit cijfermatig onderbouwd heeft :P Ik denk dat het namelijk weer een stomme aanname is :))

Wat Cyntje juist bedoelde is dat wat je stemt er niet meet te maken heeft of je hoog/laag opgeleid bent...

Ik ben het verder niet met haar eens, want ik vind iemands normen en waarden los staan van het opleidingsniveau van diegenen, maar niet van wat diegene stemt.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:55

Ik lees een paar keer over aannames van de combinatie van lageropgeleiden en pvv-stemmers (Wat ik overigens een lekker kort door de bocht aanname vind). Maar gaat het hier dan om dat PVV-stemmers laagopgeleid zijn of dat laagopgeleiden PVV stemmen, want dat is een vrij cruciaal verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:56

Zie het al voor me... schat het is uit, je hebt op een partij gestemd waar ik het niet mee eens ben. Lekkere relatie heb je dan, najah als je zocht naar een excuus om het uit te maken heb je een leuke bedacht :=

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:56

Moet zo gaan stemmen en mijn twins moeten mee tja is mijn stem dan ongeldig omdat we met z'n drieen in een hokje staan :D.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:57

Rock schreef:
Cyntje schreef:

Dat lageropgeleiden geen normen en waarden hebben? Of dat lageropgeleiden PVV stemmen?

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik in mijn omgeving niemand ken die hoogopgeleid is én PVV stemt, maar ik denk dat dat ook een kwestie is van 'waar omring je jezelf mee'. Meeste van mijn vrienden neigen toch wel naar links -en waren dus ook stomverbaasd dat ik twijfelde om VVD te stemmen _O-

Ik heb het over lageropgeleiden die PVV stemmen :j

Zo zegt men hier altijd dat de geitenwollensokkenfiguren boven de Waal hier allemaal CDA stemmen, ook al zoiets...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:57

Zo, gestemd. Gezellig bij drie oudere dames in een kerk :))
Uiteindelijk toch voor de VVD gekozen, en eerste vrouw op de lijst aangekruist. Grappig, weken lang erover nagedacht, gediscussieerd en gepiekerd, en uiteindelijk stem ik net als de vorige keer op de VVD :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:58

Nou, met een Wilders-fanaat kan ik echt niet samen leven. Zijn uitspraken en uitstraling doen mij gruwelen. Hij vind zichzelf heer en meester, en zn aanhangers vinden dat ook. Zo enorm rasistisch, terwijl hij zelf niet eens een normale blanke nederlander is. Dat zou voor mij echt wel een reden zijn het uit te maken. Wij hebben ook familie die op Wilders stemmen, en die staan ook volkomen achter zijn standpunten, enorm rasistisch. Wij kunnen dan ook niet zo goed meer met hun overweg sinds Wilders in the picture is. Voorheen wisten we het wel, maar uitten ze het niet. Sinds Wilders ITP is, uitten ze het aan alle kanten.

Krips

Ik generaliseer de Wilders stemmer niet. Maar nogmaals. Kom op jongens, trek je niets van andere aan. Als je Wilders wil stemmen dan stem je dat toch lekker. Maar ergens is het toch niet zo raar dat daar heftige reacties op komen? Dat is toch logisch als je kiest voor een radicale partij. Wanneer je PvdD kiest zul je in sommige gezelschappen ook reacties krijgen. Mensen zijn het nou eenmaal niet altijd met elkaar eens. En ik vind de PVV-er niet meer aangevallen dan andere partijen. Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van. Alsof je als linkse stemmer geen reacties krijgt? Links sluit zijn ogen, knuffelt criminelen, gelooft in iets idioots als een klimaatcrisis, kan alleen maar theedrinken, sluit zijn ogen, verpest Nederland. Ga zo maar door. Dus wat dat betreft is de PVV stemmer ook niet heilig. En als je PVV wil stemmen moet je daar ook voor staan en reageren op de reacties die je krijgt. Laat dan zien dat de ander ongelijk heeft door te komen met beargumenteerde meningen in plaats van oeehhh je bent alleen maar tegen me omdat ik pvv stem oeehhh. Want als je naar de peilingen kijkt vormt de pvv geen minderheid meer.

Tallie1979

Skygirl schreef:
Wat Cyntje juist bedoelde is dat wat je stemt er niet meet te maken heeft of je hoog/laag opgeleid bent...

Ik ben het verder niet met haar eens, want ik vind iemands normen en waarden los staan van het opleidingsniveau van diegenen, maar niet van wat diegene stemt.

Dat begreep ik ook :) Maar ik vraag het mij gewoon af wie er ooit heeft onderzocht dat het zo zou zijn.. Ik denk dat dit een aanname is geweest :)

En inderdaad, normen en waarden staan los van opleidingsniveau. Maar zijn ook voor iedereen anders :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:59

Prisca schreef:
Moet zo gaan stemmen en mijn twins moeten mee tja is mijn stem dan ongeldig omdat we met z'n drieen in een hokje staan :D.

FOEI! Mag niet he! :P

_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:59

Krips schreef:
Ik generaliseer de Wilders stemmer niet. Maar nogmaals. Kom op jongens, trek je niets van andere aan. Als je Wilders wil stemmen dan stem je dat toch lekker. Maar ergens is het toch niet zo raar dat daar heftige reacties op komen? Dat is toch logisch als je kiest voor een radicale partij. Wanneer je PvdD kiest zul je in sommige gezelschappen ook reacties krijgen. Mensen zijn het nou eenmaal niet altijd met elkaar eens. En ik vind de PVV-er niet meer aangevallen dan andere partijen. Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van. Alsof je als linkse stemmer geen reacties krijgt? Links sluit zijn ogen, knuffelt criminelen, gelooft in iets idioots als een klimaatcrisis, kan alleen maar theedrinken, sluit zijn ogen, verpest Nederland. Ga zo maar door. Dus wat dat betreft is de PVV stemmer ook niet heilig. En als je PVV wil stemmen moet je daar ook voor staan en reageren op de reacties die je krijgt. Laat dan zien dat de ander ongelijk heeft door te komen met beargumenteerde meningen in plaats van oeehhh je bent alleen maar tegen me omdat ik pvv stem oeehhh. Want als je naar de peilingen kijkt vormt de pvv geen minderheid meer.

Het hele topic staat vol met argumenten :')
wordt een linkse stemmer ook uit een vereniging gezet die verder geen jota met politiek te maken heeft?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:00

Hier op kantoor stemmen diverse mensen Wilders en die hebben juist allemaal een universitaire opleiding afgerond :+. Nouja.. het schijnt wel zo te zijn dat met slecht weer er minder gestemd wordt op linkse partijen... :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:01

Shanna schreef:
Nou, met een Wilders-fanaat kan ik echt niet samen leven. Zijn uitspraken en uitstraling doen mij gruwelen. Hij vind zichzelf heer en meester, en zn aanhangers vinden dat ook. Zo enorm rasistisch, terwijl hij zelf niet eens een normale blanke nederlander is. Dat zou voor mij echt wel een reden zijn het uit te maken. Wij hebben ook familie die op Wilders stemmen, en die staan ook volkomen achter zijn standpunten, enorm rasistisch. Wij kunnen dan ook niet zo goed meer met hun overweg sinds Wilders in the picture is. Voorheen wisten we het wel, maar uitten ze het niet. Sinds Wilders ITP is, uitten ze het aan alle kanten.

Ik vrees dat ik nu dan toch de scheidingspapieren moet gaan aanvragen,.... :7
Kom op hé :roll:

Rutten vind ik hoog uit zijn bol doen
Balkenende is iemand met veel prietpraat zonder actie etc etc
Zo heeft iedere minister toch wel iets???

En mijn man is gelukkig niet rasistisch maar dat er iets in NL moet gaan veranderen vind hij wel :j

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:04

Manon_ schreef:
Hier op kantoor stemmen diverse mensen Wilders en die hebben juist allemaal een universitaire opleiding afgerond :+. Nouja.. het schijnt wel zo te zijn dat met slecht weer er minder gestemd wordt op linkse partijen... :+

hjahah 3fm geluisterd vanmorgen?.

Tja zal toch moeten met 3en in het hokje?. of zal ik dan ezeltje prik doen met ze mogen ze zelf kleuren.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:05

Cyntje, het kan natuurlijk zijn dat het voor Shanna zwaarder weegt en moeite heeft met iemand die Wilders-fanaat is, maar dat zegt natuurlijk nog niet direct dat het ook voor jou opgaat. :)

Ik weet nog niet precies wat ik ga stemmen. Al ben ik er wel over uit dat het in ieder geval geen rechtse partij gaat worden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:05

Ik heb vanmorgen gestemd :D Geert Wilders is het geworden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:06

Ik heb ook mijn kids in mijn stemhokje gehad hoor! Twas dat of ze zouden de boel afbreken :') Heb wel zelf gekleurd, maar dochterlief mocht het papier in de bus gooien.

Ze kletterde het er echter gewoon bovenop, dus heb hem er uiteindelijk zelf ingestopt :D

@ Juul: www.stomwijzer.nl of www.stepwijzer.nl raadplegen :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:07

Julia schreef:
Cyntje, het kan natuurlijk zijn dat het voor Shanna zwaarder weegt en moeite heeft met iemand die Wilders-fanaat is, maar dat zegt natuurlijk nog niet direct dat het ook voor jou opgaat. :)

Ik weet nog niet precies wat ik ga stemmen. Al ben ik er wel over uit dat het in ieder geval geen rechtse partij gaat worden.

Klopt maar das dan haar persoonlijke mening... maar ik vind het nogal flinke opmerkingen als je alleen al om zoiets je relatie zou afkappen... ga je het nog zwaar krijgen in je verdere leven denk ik ;)

Ennuh, je naamsverandering vind ik ook maar niks, kunnen we daar ook voor stemmen? ^)