Moll schreef:doe ik dat volgen u niet dan?
Zo komt het niet op mij over. Anders zou ik dat namelijk niet schrijven
Mol schreef:ik ben het niet van mening het word gepredikt, God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem Genesis 1:27
Ik ken de tekst.
Moll schreef:en wat is voor u dan de juiste context?
Dat niemand weet hoe God er echt ziet en dat niemand weet hoe de eerste mensen eruit zagen. Door de zondeval zijn wij heel anders geworden. Zo is ons denkvermogen heel anders geworden en kunnen wij ziektes en dergelijke krijgen. Voor de zondeval was dit niet zo. Dus ik heb geen idee hoe God eruit ziet.
Moll schreef:de gevallen engel gemaakt door gods hand, dus een duister trek van god.
Ik begrijp dat u hiermee wil zeggen dat u gelooft dat engelen gemaakt zijn door Gods hand en daarmee de gevallen engel ook?
Ik durf niet te beweren dat de engelen door God geschapen zijn. Als dat wel zo is dan hebben zij mi ook een vrije wil.
Moll schreef:dat is u mening en daar heeft u recht toe, ik zie dit anders, en lees dingen van uw hand waar ik ok mijn kantekeninge bij hebt zoals u dat bij mij hebt.
Dat is mooi! Dan zijn we dat met elkaar eens. Dit is een prettige zin om te lezen.
Moll schreef:precies en daarom is het dus zonder de juiste insteek onmogelijk het juiste te lezen, zoals u dat vind hoe ik het lees, en ik dus duidelijk vind hoe u het leest
Wat het moeilijk maakt is dat de insteek vaak moeilijk te bepalen is. Je kan niet altijd iemand toon in een bericht lezen.
Moll schreef:uiteraard als iemand zich daar prettig bij voelt moet hij/zij dat zeker doen, echter moet alle vragen niet afgedaan worden met dat is of was gods wil of god heeft het zo bedoelt, een goeie discussie over het geloof moet kunnen en dat daar scherpe vragen over en weer komen hoord daar bij, maar ik denk niet dat alles maar afgepoeierd moet worden, en al voord iemand antwoord geeft van uit zijn of haar geloof daadwerkelijk eerst eens heel goed moet luisteren en na denken alvoords er een antwoord komt, laat ik voor opstellen dat ik u dat niet gelijk verwijt.
Ik probeer altijd te antwoorden vanuit mijn eigen overtuiging waarbij ik dicht bij mijzelf blijf. Want dat is mijn overtuiging. Ik respecteer iemand anders zijn overtuiging en geef aan als ik dat anders zie waarbij ik ook duidelijk aangeef dat ik het anders zie vanuit mijzelf.
Moll schreef:En daar waardeer ik u antwoorden ook op echter vind ik sommige antwoorden een dood doener waar men niks me kan.
[/quote]Dan zou ik het prettig vinden als u daar op door vraagt in plaats van direct met uw antwoord te komen. Op die manier kan ik dan verduidelijken wat ik daadwerkelijk bedoel te schrijven zonder dat ik voor mijn gevoel in herhaling moet vallen. Doordat ik iets schrijf weet ik wat ik bedoel, maar ik kan niet ruiken hoe iemand anders het opvat of interpreteerd.