Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Courses schreef:NeverGiveUp, wat had je dan willen zeggen? Je bent in dienst van de winkel, je kan 't niet maken iets achterlijks te zeggen, ook al had je dat prive misschien al wel 80x gedaan.
NeverGiveUp schreef:Courses schreef:NeverGiveUp, wat had je dan willen zeggen? Je bent in dienst van de winkel, je kan 't niet maken iets achterlijks te zeggen, ook al had je dat prive misschien al wel 80x gedaan.
Meneer ik ben er niet van gediend dat u op deze manier tegen mij praat. Ik ben misschien in dienst maar ben geen schreeuwpaal.
Dus zou u daar nu mee willen stoppen anders heb ik weinig zin om u te helpen.
NeverGiveUp schreef:Och meen je dit serieus. Waarom denk jij dat je het wel zo goed weet dan?
Je bent zelf ook 18, dus jou had ik echt niet met u aan gesproken.
Ik typ even snel wat, ik heb nog nooit zoiets gehad, maar dit zou ik zeggen ga.
Kan jij naar de manager lopen.
edit; Zoals Suuskipje inderdaad![]()
Je kan wel zeggen lekker volwassen maar het is gewoon beleefd. Niet onbeschoft.
Dus je hoeft niet iedereen jou manier op te leggen Courses, ik ben niet gelijk onbeschoft of onvolwassen omdat ik zoiets zou zeggen.
Iedereen zijn manier van reageren, negeren bij zoiets gaat er bij mij niet in, punt uit.
NeverGiveUp schreef:Je zegt als ik zo zou aangesproken zou worden.
Dat zou niet snel gebeuren want tegen een 18 jarige praat je natuurlijk anders.
Voor de rest reageer je erg selectief
edit; Oh je hebt er al wat bijgezet
NeverGiveUp schreef:Och meen je dit serieus. Waarom denk jij dat je het wel zo goed weet dan?
Je bent zelf ook 18, dus jou had ik echt niet met u aan gesproken.
Ik typ even snel wat, ik heb nog nooit zoiets gehad, maar dit zou ik zeggen ga.
Kan jij naar de manager lopen.
edit; Zoals Suuskipje inderdaad![]()
Je kan wel zeggen lekker volwassen maar het is gewoon beleefd. Niet onbeschoft.
Dus je hoeft niet iedereen jou manier op te leggen Courses, ik ben niet gelijk onbeschoft of onvolwassen omdat ik zoiets zou zeggen.
Iedereen zijn manier van reageren, negeren bij zoiets gaat er bij mij niet in, punt uit.
Courses schreef:NeverGiveUp schreef:Je zegt als ik zo zou aangesproken zou worden.
Dat zou niet snel gebeuren want tegen een 18 jarige praat je natuurlijk anders.
Voor de rest reageer je erg selectief
edit; Oh je hebt er al wat bijgezet
Ja, als ik op die manier zou aangesproken worden, waar haal je uit dat ik 't over het 'u' gedeelte had?
Dat stond er compleet los van ..
Volgens mij moet je de tekst nog even overlezen want je haalt het een beetje uit verband op deze manier.
Citaat:Ik werk nu zelf al 4 jaar ( ja, sinds m'n 14de ) en ik heb echt achterlijke dingen meegemaakt. Van bedreigingen, tot scheldende klanten en weer terug. Ik heb vernederingen naar m'n kop gekregen, ik heb de meest rottige scheldwoorden naar me toe gekregen. Tja, wat wil ik dan doen? Ik sta daar in werkkleding, in werktijd, onder supervisie van mijn leiding / manager. Als je jezelf verlaagd tot het terug zeggen of doen van een bepaalde actie naar een klant toe zet je daarmee niet alleen jezelf tot een lager niveau, maar het gehele bedrijf. Neem bijvoorbeeld een supermarkt keten of een bedrijf zoals de Bruna, Gamma, HEMA, enzovoort. Het maakt dan voor de klanten echt niet meer uit of het nou 'Michelle uit filiaal 4838' was of 'Piet Jan uit filiaal 3' het gaat dan om 'het winkelpersoneel van de Albert Heijn is zo associaal, daar ga ik nooit meer heen'. Mond tot mond verergert en veranderd situatie's altijd, en je zet echt veel op 't spel. Daarnaast heb je ook nog de omstanders die het hele verhaal ook mee krijgen. Het boven gegeven voorbeeld gebeurde bijvoorbeeld verder op in de winkel. Meneer komt aan de kassa waar allemaal klanten zijn die dat voorval niet hebben meegekregen, en dus jou erop aankijken waarom je zo 'associaal' reageert. Ook al is het nog zo verleidelijk, doe het gewoon niet. Geloof me, ik had in genoeg situatie's terug kunnen reageren naar klanten toe, maar dat heb ik wijselijk gewoon niet gedaan. Het is echt een kwestie van je plek weten, en als het nodig is gewoon je manager / leiding erbij roepen. Ik snap heel goed dat je je niet laat afserveren en dat rotte opmerkingen heel naar zijn, maar doe het gewoon niet.
Ook al ben je er nog zo zeker van 'dat mijn baas me wel gelijk had gegeven' het kost wel omzet indirect of direct als zo'n klant niet meer terug komt. Ook al vind je dat je in je goed recht staat, houd gewoon wijselijk je mond als je al voelt dat je iets naars wil gaan zeggen. Natuurlijk heb ik zelf wel eens een klant terecht gewezen, maar dit heb ik op een nette manier gedaan, en toen het escaleerde heb ik mijn leiding erbij geroepen.
In dit soort situatie's is afwegen enorm belangrijk en dat zie ik niet echt terug in de bovengenoemde situatie
NeverGiveUp schreef:Ik heb nog even mijn bericht ge-edit
Dat 'u' stond in dat bericht dus hoe kan ik weten dat dat er los van stond.![]()
Jij vind, verlaag je niet en laat het, ik vind dat je in dienst bent maar niet over je heen moet laten lopen door klanten.
Courses schreef:Lekker volwassen opmerking van je.
Hoe je je zinnen formuleert geeft al aan dat je je plek niet weet naar mijn idee.
Mag je misschien wel 'u' gebruiken, maar als ik op die manier zou worden aangesproken door een werknemer van een bedrijf ( ook al heb ik een rare opmerking gemaakt ) dan was ik alsnog naar de manager gegaan.
'Anders heb ik weinig zin om u te helpen' klinkt redelijk '12 jaar' niveau
annnepannne schreef:nou, ik pik dat niet dat hij zegt dat ik een rotkop heb!
zo praat je niet tegen personeel, en als mijn baas dat had gehoord had hij me groot gelijk gegeven!
klanten moeten niet zo onrespectvol doen tegen personeel.
Sababber schreef:annnepannne schreef:nou, ik pik dat niet dat hij zegt dat ik een rotkop heb!
zo praat je niet tegen personeel, en als mijn baas dat had gehoord had hij me groot gelijk gegeven!
klanten moeten niet zo onrespectvol doen tegen personeel.
Ik werk in een bloemenwinkel in een klein dorp. Wij hebben hier een heel leuk bordje hangen achter de toonbank! "Door gebrek aan personeel werken hier mensen. Wees zuinig op ze, ze zijn zeldzaam!"
Misschien iets voor bij jou?