Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:08

nou, klanten die erbij stonden hebben nog tegen me gezegd dat ik gelijk was, het is een kleine winkel en iedereen kon meegeneten.
die meneer heb ik eerder nog nooit gezien, terwijl ik alle klanten inmiddels van zien en de meesteook van naam ken.
het is een buurtsuper met vele vaste klanten en ik heb er van te voren ook aan getwijfeld of ik t zou zeggen vanwege andere klanten. maar deklanten die erwaren stonden die man afkeurend aan tekijken toen hij dat naar mij riep. zelfs nog klanten gehad die zeiden dat hij geen gelijk had en ik het niet te persoonlijk op moest vatten en dat zij in mijn situatie hem uitgescholden hadden. en ik vind het al goed van mezelf dat ik dat niet gedaan heb, ik was echt woedend en nog steeds. ik snap niet wat je in je hoofd haalt om zoiets te roepen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:09

Ik had juist die klant extra vriendelijk geholpen, zo hou je de eer aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:16

Klanten kunnen dingen makkelijk roepen, jij krijgt betaald om de klanten te helpen en klantvriendelijk te blijven.
Soms is het moeilijk om niks te zeggen maar wat schiet je er mee op als je dat wel doet? Niks..
Als caissière moet je de dingen sowieso niet persoonlijk opvatten, ook al maken ze een persoonlijke opmerking. Je hebt het nu 'opgelost' door hem niet meer te helpen, je had er ook voor kunnen kiezen om hem wel te helpen met een glimlach en gewoon vriendelijk te blijven, dan sta je er boven

maralyn

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:11

Ik dacht maar 1 ding toen ik dat las:

Negeren, je normale houding aan nemen en doorgaan met je werk.
Ook achter de kassa en denken: Die man weet niet beter. Gewoon aandacht trekkerij.
Netjes dingen vragen: Wilt u er nog een tasje extra om Zware boodschappen met eieren bijvoorbeeld, doe ik wel met breekbare spullen.
En meteen na die tijd naar mijn baas gestapt: Baas, wat had jij gedaan. Ik heb het nu zo en zo opgelost. Wat kan ik de volgende keer beter doen?

Vragen brengt oplossingen.
Ik doe dat ook bij iedereen. Werkt er al een man daar 40 jaar. 1 vrouw 8 jaar, man 8 jaar. en de baas zelve natuurlijk. Vraag altijd: Wat zou ik de volgende keer beter kunnen doen? Zodat die man toch vriendelijk weg gaat en ik niet met zown rot gevoel zit?

Vragen mensen....Dat is de oplossing.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:19

Heb ook wel eens een hele rare klant gehad die echt een rotopmerking maakte, weet niet meer wat maar toen stond ik daar echt wel met mijn mond vol tanden en heeft mijn baas hem weggestuurd. Maar inderdaad, je staat in een winkel, je hoort het de klanten naar de zin te maken. Als jij zelf zo behandeld werd ga je ook geen tweede keer meer naar die winkel toe :n

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:21

Courses schreef:
NeverGiveUp, wat had je dan willen zeggen? Je bent in dienst van de winkel, je kan 't niet maken iets achterlijks te zeggen, ook al had je dat prive misschien al wel 80x gedaan.

Meneer ik ben er niet van gediend dat u op deze manier tegen mij praat. Ik ben misschien in dienst maar ben geen schreeuwpaal.
Dus zou u daar nu mee willen stoppen anders heb ik weinig zin om u te helpen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:25

Ik werk dan aan de telefoon maar als ik iemand krijg die begint te schelden geef ik altijd 2 ´waarschuwingen´
Meneer, ik vind het niet fijn als u zo tegen mij praat, ik zit hier om u te helpen laat u netjes uitspreken dan zou ik het fijn vinden als u mij hetzelfde behandeld.
Als hij dna nog doorgaat
Meneer nogmaals ik ben er niet van gediend als u zo´n toon tegen mij aanslaat, ik wil u helpen maar als u zo doorgaat ben ik genoodzaakt de verbinding te verbreken.
Gaat hij nog door
Meneer zo ga ik ene gesprek niet aan met u, ik ga nu de verbinding verbreken ik wens u desondanks toch nog een prettige dag.
Vervolgens verbreek ik de verbinding.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:50

NeverGiveUp schreef:
Courses schreef:
NeverGiveUp, wat had je dan willen zeggen? Je bent in dienst van de winkel, je kan 't niet maken iets achterlijks te zeggen, ook al had je dat prive misschien al wel 80x gedaan.

Meneer ik ben er niet van gediend dat u op deze manier tegen mij praat. Ik ben misschien in dienst maar ben geen schreeuwpaal.
Dus zou u daar nu mee willen stoppen anders heb ik weinig zin om u te helpen.

Lekker volwassen opmerking van je.
Hoe je je zinnen formuleert geeft al aan dat je je plek niet weet naar mijn idee.
Mag je misschien wel 'u' gebruiken, maar als ik op die manier zou worden aangesproken door een werknemer van een bedrijf ( ook al heb ik een rare opmerking gemaakt ) dan was ik alsnog naar de manager gegaan.
'Anders heb ik weinig zin om u te helpen' klinkt redelijk '12 jaar' niveau :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:52

Het is ook nooit goed :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:53

Och meen je dit serieus. Waarom denk jij dat je het wel zo goed weet dan?
Je bent zelf ook 18, dus jou had ik echt niet met u aan gesproken.

Ik typ even snel wat, ik heb nog nooit zoiets gehad, maar dit zou ik zeggen ga.
Kan jij naar de manager lopen.

edit; Zoals Suuskipje inderdaad +:)+

Je kan wel zeggen lekker volwassen maar het is gewoon beleefd. Niet onbeschoft.
Dus je hoeft niet iedereen jou manier op te leggen Courses, ik ben niet gelijk onbeschoft of onvolwassen omdat ik zoiets zou zeggen.
Iedereen zijn manier van reageren, negeren bij zoiets gaat er bij mij niet in, punt uit.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:01

NeverGiveUp schreef:

Dus je hoeft niet iedereen jou manier op te leggen Courses, ik ben niet gelijk onbeschoft of onvolwassen omdat ik zoiets zou zeggen.
Iedereen zijn manier van reageren, negeren bij zoiets gaat er bij mij niet in, punt uit.

Volgens mij mis ik even een gedeelte dat ik zeg dat je mij met u moet aanspreken? :')
Daarnaast gaat het mij niet om het 'u' zeggen, zoals je misschien gelezen zult hebben in mijn uitgebreidere post op de vorige pagina.
Het gaat om 't principe dat je je gewoon boven dat soort mensen moet stellen en niet in de verleiding moet brengen om een reactie of actie terug te maken naar hoe de klant zich gedraagt :j
Laatst bijgewerkt door Courses op 13-01-13 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:03

Je zegt als ik zo zou aangesproken zou worden.
Dat zou niet snel gebeuren want tegen een 18 jarige praat je natuurlijk anders.

Voor de rest reageer je erg selectief :P

edit; Oh je hebt er al wat bijgezet

Ik snap wat je bedoelt. Ben het er in principe ook niet mee oneens (wel op jou reactie op wat ik zou zeggen maar goed)
Máár ik heb het gevoel dat je juist meer waard bent dan zoiets over je heen te laten gaan.
Zo zie ik het, en dan bedoel ik absoluut niet dat je lekker terug moet gaan schreeuwen maar ik zou dat gewoon niet negeren.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 13-01-13 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:05

NeverGiveUp schreef:

Ja, als ik op die manier zou aangesproken worden, waar haal je uit dat ik 't over het 'u' gedeelte had?
Dat stond er compleet los van .. :')
Volgens mij moet je de tekst nog even overlezen want je haalt het een beetje uit verband op deze manier.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:05

NeverGiveUp schreef:

Ik vind het logisch dat je zo reageert.
Je word betaald om te werken, maar niet om belachelijk gemaakt te worden.
Als je op een goede manier behandeld wil worden moet je dat zelf ook doen, en anders kan je het bij mij terug verwachten.
Ik doe ook mijn werk maar en ik ben er gewoon niet van gediend om uitgescholden te worden.
Ik pik veel dingen, maar dit niet.
Als een klein kind het zou zeggen oke, die weet niet beter, maar van een man in de 60 verwacht ik toch wel een beetje respect.
En ik vind niet dat ik onbeschoft gereageerd heb of kinderachtig, in tegendeel, ik zou het zo weer doen!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:08

Courses schreef:
NeverGiveUp schreef:

Ja, als ik op die manier zou aangesproken worden, waar haal je uit dat ik 't over het 'u' gedeelte had?
Dat stond er compleet los van .. :')
Volgens mij moet je de tekst nog even overlezen want je haalt het een beetje uit verband op deze manier.

Ik heb nog even mijn bericht ge-edit :j

Dat 'u' stond in dat bericht dus hoe kan ik weten dat dat er los van stond. :')

Jij vind, verlaag je niet en laat het, ik vind dat je in dienst bent maar niet over je heen moet laten lopen door klanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:10

Als jij zelf al een rotopmerking maakt en dan alsnog gaat klagen bij de manager dan ben je zelf al verkeerd bezig..
Als iemand opmerkingen tegen mij maakt waarschuw ik ook, hangt er wel vanaf wat er gezegd word.. Als ik me er niet te veel aan stoor negeer ik het gewoon maar als ze persoonlijk gaan worden waarschuw ik ook, gaat het dan nog door dan roep ik er iemand bij, als diegene dan tegen de 'manager' gaat klagen omdat ik waarschuw denk ik niet dat diegene in het gelijk gesteld word, als je zelf eerst een rotopmerking maakt zit je gewoon fout.. Nou reageer ik er niet snel op, maar stel dat ik reageer dan is daar een goede reden voor en dat weet de 'manager' ook.. Als ik diegene er bij roep vertel ik zelf in 2 zinnen al waarom hem roep trouwens zodat hij weet hoe ik het zie op dat moment.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:11

Citaat:
Ik werk nu zelf al 4 jaar ( ja, sinds m'n 14de ) en ik heb echt achterlijke dingen meegemaakt. Van bedreigingen, tot scheldende klanten en weer terug. Ik heb vernederingen naar m'n kop gekregen, ik heb de meest rottige scheldwoorden naar me toe gekregen. Tja, wat wil ik dan doen? Ik sta daar in werkkleding, in werktijd, onder supervisie van mijn leiding / manager. Als je jezelf verlaagd tot het terug zeggen of doen van een bepaalde actie naar een klant toe zet je daarmee niet alleen jezelf tot een lager niveau, maar het gehele bedrijf. Neem bijvoorbeeld een supermarkt keten of een bedrijf zoals de Bruna, Gamma, HEMA, enzovoort. Het maakt dan voor de klanten echt niet meer uit of het nou 'Michelle uit filiaal 4838' was of 'Piet Jan uit filiaal 3' het gaat dan om 'het winkelpersoneel van de Albert Heijn is zo associaal, daar ga ik nooit meer heen'. Mond tot mond verergert en veranderd situatie's altijd, en je zet echt veel op 't spel. Daarnaast heb je ook nog de omstanders die het hele verhaal ook mee krijgen. Het boven gegeven voorbeeld gebeurde bijvoorbeeld verder op in de winkel. Meneer komt aan de kassa waar allemaal klanten zijn die dat voorval niet hebben meegekregen, en dus jou erop aankijken waarom je zo 'associaal' reageert. Ook al is het nog zo verleidelijk, doe het gewoon niet. Geloof me, ik had in genoeg situatie's terug kunnen reageren naar klanten toe, maar dat heb ik wijselijk gewoon niet gedaan. Het is echt een kwestie van je plek weten, en als het nodig is gewoon je manager / leiding erbij roepen. Ik snap heel goed dat je je niet laat afserveren en dat rotte opmerkingen heel naar zijn, maar doe het gewoon niet.

Ook al ben je er nog zo zeker van 'dat mijn baas me wel gelijk had gegeven' het kost wel omzet indirect of direct als zo'n klant niet meer terug komt. Ook al vind je dat je in je goed recht staat, houd gewoon wijselijk je mond als je al voelt dat je iets naars wil gaan zeggen. Natuurlijk heb ik zelf wel eens een klant terecht gewezen, maar dit heb ik op een nette manier gedaan, en toen het escaleerde heb ik mijn leiding erbij geroepen.
In dit soort situatie's is afwegen enorm belangrijk en dat zie ik niet echt terug in de bovengenoemde situatie :)

Ik citeer even mijn eigen bericht op de vorige pagina. Ik zeg nergens laat over je heen lopen, maar verlaag je niet naar het niveau en laat je niet uitlokken tot het maken van opmerkingen. Klant / werknemer gezien ben je altijd de pineut als er geklaagd word, want jij staat in functie en de klant niet :)

NeverGiveUp schreef:
Ik heb nog even mijn bericht ge-edit :j

Dat 'u' stond in dat bericht dus hoe kan ik weten dat dat er los van stond. :')

Jij vind, verlaag je niet en laat het, ik vind dat je in dienst bent maar niet over je heen moet laten lopen door klanten.

Ja, maar je haalt het gedeelte waar 't in staat uit verband ;)

Courses schreef:
Lekker volwassen opmerking van je.
Hoe je je zinnen formuleert geeft al aan dat je je plek niet weet naar mijn idee.
Mag je misschien wel 'u' gebruiken, maar als ik op die manier zou worden aangesproken door een werknemer van een bedrijf ( ook al heb ik een rare opmerking gemaakt ) dan was ik alsnog naar de manager gegaan.
'Anders heb ik weinig zin om u te helpen' klinkt redelijk '12 jaar' niveau :)

Zoals er staat, mag je misschien wel de benaming 'u' gebruiken naar een klant toe als 'vorm van beleefdheid' maar als er dan alsnog omheen komt wat hierboven aangegeven stond als 'juiste comeback' ( op die manier zou worden aangesproken dus ) DAN zou ik inderdaad naar de manager gaan.
Iemand met 'u' aanspreken maakt een opmerking niet meteen beleefd :)

Edit: Wat een gezeur met die handmatige quote user invoer zeg :')

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:18

Ik heb het geluk dat mijn baas toch altijd vind dat het personeel gelijk heeft.
Vorig jaar heeft een man die eind 50 is een liefdesbrief naar een collega'tje van mij geschreven waarin stond: 'Wil jij mijn jonge vriendinnetje worden, het moet geheim blijven, laat maar wat van je horen: 06-nummer' Mijn baas heeft de klant hierop aangesproken omdat mijn collega'tje zich hierdoor niet fijn meer voelde.
Als ik er mee naar mijn baas zou gaan en zeg dat ik me niet fijn voel door die opmerking zal hij het ook begrijpen dat ik zo gereageerd heb. Hij is gelukkig de moeilijkste niet. Klanten moeten ook weten dat ze niet te ver moeten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:21

Hier weten ze ook dat we niet zomaar reageren of de leiding er bij roepen en staat de leiding dus ook achter ons, die kennen sommige klanten dan ook en weten dat die 'problemen' kunnen geven.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:37

annnepannne schreef:
nou, ik pik dat niet dat hij zegt dat ik een rotkop heb!
zo praat je niet tegen personeel, en als mijn baas dat had gehoord had hij me groot gelijk gegeven!
klanten moeten niet zo onrespectvol doen tegen personeel.

Ik werk in een bloemenwinkel in een klein dorp. Wij hebben hier een heel leuk bordje hangen achter de toonbank! "Door gebrek aan personeel werken hier mensen. Wees zuinig op ze, ze zijn zeldzaam!"

Misschien iets voor bij jou? :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:45

Sababber schreef:
annnepannne schreef:
nou, ik pik dat niet dat hij zegt dat ik een rotkop heb!
zo praat je niet tegen personeel, en als mijn baas dat had gehoord had hij me groot gelijk gegeven!
klanten moeten niet zo onrespectvol doen tegen personeel.

Ik werk in een bloemenwinkel in een klein dorp. Wij hebben hier een heel leuk bordje hangen achter de toonbank! "Door gebrek aan personeel werken hier mensen. Wees zuinig op ze, ze zijn zeldzaam!"

Misschien iets voor bij jou? :+

denk niet dat mn baas dat goed vind als ik dat op de kassa ga plakken :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:01

Hahaha die is leeeuk _O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:08

Die hebben wij ook bij de Mac hangen :p

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:23

Een stille meelezer, wat een verhalen zeg!

Denk maar zo: "Klant is koning, maar wij zijn keizer."

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:13

Ik had vorige week op stage een man aan de telefoon. Hij stelde allemaal vragen over het bedrijf en hij vroeg uiteindelijk of het iets voor hem was.. Ehh, wat precies en hoe moet ik dat weten? Maargoed, ik vroeg wat hij bedoelde en hij zei: "voor vrijwilligerswerk". Ik antwoordde dat wij inderdaad met vrijwilligers werken. Reageerde hij daarop: "okee, vrijwilligerswerk.. Daar verdien ik dus geld mee hè?" Ik: "nee, met vrijwilligerswerk verdient u geen geld. " hij: okedoei." En toen werd er opgehangen.. Ik stond even zo van: okeeeee?