OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:49

ik zal vanmiddag wel weer proberen het op te halen
hopelijk doet ie het nu wel dan

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:51

En warempel; ik werd vannochtend gebeld door de klantenservice OV Chipkaart! dat ze mijn brief van 11 januari hadden ontvangen (goh, beetje late reactie he?!) waarin ik klachten heb geuit en schadevergoeding heb geist van tenminste 31 euro voor wat ik aan telefoonkosten heb moeten maken met de klantenservice, zonder ook maar iets ontvangen te hebben.

ik zou vandaag een mail van ze krijgen.

En ja hoor; mail binnen.
Ik mag het niet direct kopieeren, maar hier komt het op neer:

- De OV-Chipkaart die in maart 2009 al voor mij klaar lag is blijkbaar nooit bij mij aangekomen en is geblokkeerd (ja dat wist ik inmiddels)
- De tijdelijke OV-chipkaart die ik tot 2x toe zou ontvangen heb ik nooit gehad en is blijkbaar ook nooit verstuurd ofzo
- Halverwege december is er volgens hen een persoonlijke OV-chipkaart gemaakt voor mij maar is volgens hun blijkbaar ook nooit bij mij aangekomen. Ik heb ook idd niets ontvangen, bij wie ligt de fout dan?!
- op 17 december heb ik een nieuwe aanvraag gedaan, aanvraag formulier opgestuurd e.d en aan alle eisen voldaan. Wordt nu even medegedeeld dat dat blijkbaar bij hun óók niet binnen is gekomen.
- Er zijn dus geen verdere acties ondernomen en ze zijn nu niet bezig met een ov-chipkaart voor mij.
- Vandaag zal er een nieuw aanvraagformulier naar mij worden toegestuurd en die moet ik WEER opnieuw invullen en WEER versturen en WEER hopen DAT HIJ AANKOMT EN DAT MIJN OV CHIPKAART ÓÓK AANKOMT BIJ MIJ.
- Over de schadevergoeding doen ze nog geen uitspraak, dat komt halverwege februari.
- Aangezien de kamer nog geen uitsluitsel heeft gegeven over de deadline kunnen ze mij niet zeggen hoe ik per februari moet reizen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:55

Nou dat rotautomaat doet het weer niet hoor, ik ben nu al een week bezig en hij mislukt of kan tijdelijk geen bestelling halen ofzo kan ik zeker volgende week nog niks en daarna lekker gaan betalen. Die kaart is echt 1 en al mislukking, ik word er chaggarijnig van.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:13

[8quote="Corelli"]
Stephaniiee_ schreef:
ik las een stukje in de ''metro'' over de OV... dat was een brief op een reactie die in een eerdere metro stond..

Citaat:
Als je denkt dat je klaar bent als je je OV chipkaart eenmaal hebt geactiveerd, heb je het goed mis. Op de OV chipkaart moeten deze maand twee (!!) bestellingen geactiveerd worden. De ene is voor de metro/bus/tram en die andere voor de NS. Als je geluk hebt zijn ze allebei tegelijk geactiveerd. Als je zoals ik pech hebt zal je weer de rij in moeten. Tip: check bij een RET oplaadpunt welke bestellingen klaarstaan en welke geactiveerd zijn. Succes!

Dit klopt toch niet? :?[/quote]

Je moet wel 2 producten activeren. ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:15

JoyCiej007 schreef:
En warempel; ik werd vannochtend gebeld door de klantenservice OV Chipkaart! dat ze mijn brief van 11 januari hadden ontvangen (goh, beetje late reactie he?!) waarin ik klachten heb geuit en schadevergoeding heb geist van tenminste 31 euro voor wat ik aan telefoonkosten heb moeten maken met de klantenservice, zonder ook maar iets ontvangen te hebben.

ik zou vandaag een mail van ze krijgen.

En ja hoor; mail binnen.
Ik mag het niet direct kopieeren, maar hier komt het op neer:

- De OV-Chipkaart die in maart 2009 al voor mij klaar lag is blijkbaar nooit bij mij aangekomen en is geblokkeerd (ja dat wist ik inmiddels)
- De tijdelijke OV-chipkaart die ik tot 2x toe zou ontvangen heb ik nooit gehad en is blijkbaar ook nooit verstuurd ofzo
- Halverwege december is er volgens hen een persoonlijke OV-chipkaart gemaakt voor mij maar is volgens hun blijkbaar ook nooit bij mij aangekomen. Ik heb ook idd niets ontvangen, bij wie ligt de fout dan?!
- op 17 december heb ik een nieuwe aanvraag gedaan, aanvraag formulier opgestuurd e.d en aan alle eisen voldaan. Wordt nu even medegedeeld dat dat blijkbaar bij hun óók niet binnen is gekomen.
- Er zijn dus geen verdere acties ondernomen en ze zijn nu niet bezig met een ov-chipkaart voor mij.
- Vandaag zal er een nieuw aanvraagformulier naar mij worden toegestuurd en die moet ik WEER opnieuw invullen en WEER versturen en WEER hopen DAT HIJ AANKOMT EN DAT MIJN OV CHIPKAART ÓÓK AANKOMT BIJ MIJ.
- Over de schadevergoeding doen ze nog geen uitspraak, dat komt halverwege februari.
- Aangezien de kamer nog geen uitsluitsel heeft gegeven over de deadline kunnen ze mij niet zeggen hoe ik per februari moet reizen.

Je zou evt. bij de GVB een tijdelijke anonieme chipkaart kunnen halen waarmee je ook gratis kan reizen. ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:19

milatje schreef:
Je moet wel 2 producten activeren. ;)

Ik heb er maar 1 en geen enkel probleem met reizen! Hoe zit dat dan?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:20

@ milatje: wat is de GVB dan, en waar kan ik hun bereiken? dat is mij dus ook nooit verteld, ja er zou mij een tijdelijke ov chipkaart per post worden toegestuurd door de TLS.

Moet ik dat zelf dan gaan ophalen, en waar dan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:22

*komt binnenvallen*

Het lukt mij steeds niet om mijn studentengebeuren op te halen bij die automaten. Nu hoorde ik op het nieuws dat het landelijk is. Hebben jullie hem ondertussen al kunnen ophalen?

En hoe reis ik nu trouwens in de treinen? Zelfde idee als met de bus?

En nu heb ik dus het eerste pakket op mijn kaart staan, maar mijn normale kaart was voor doordeweeks, hoe reis ik nu in de weekenden dan?

Overigens, deze vragen heeft de service van OV ook gekregen van mij, maar hopelijk kunnen jullie ze eerder beantwoorden :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:24

http://www.gvb.nl/reizigers/kaartjekope ... kaart.aspx

Zie nu dat de GVB iets in Amsterdam is? Ik kom nooit in 't westen, dus ga daar niet naar toe om iets op te halen.....

bovendien staat er op de site dat een anonieme chipkaart 7,50 euro kost?? ik ga niet meer kosten maken, heb al genoeg met m'n 31 euro.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:25

Hoe reis je in de trein: niet anders als met je papieren OV kaart :n In- en uitchecken is (nog) niet nodig, tenzij er al poortjes op het station staan waar je vertrekt/aankomt
Bij de bus moet je al wel in en uitchecken

In het weekend met de bus: op saldo
In het weekend met de trein: kaartje kopen bij de automaat met korting en in de gebieden met poortjes op de stations: saldo

Duidelijk? :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:27

Dus in de trein hoef ik hem alleen maar te laten zien? (ik ben blonT :') ) of laat ik gewoon nog mijn oude OV-kaart zien?

Dus naast mijn studenpakket kan ik wel nog saldo erop zetten? Maar word dat dan niet afgeschreven als ik hem doordeweeks ga gebruiken en dus gratis mag rijzen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:29

Allebei is nog geldig tot 1 feb, maar de conducteurs hebben het liefst je Ovchip.
En je kunt er inderdaad gewoon saldo bij op zetten en als het goed is ( := ), wordt dat alleen afgeboekt als je moet betalen (dus niet door de week als je vrij reisrecht hebt)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:33

Ok, goed dat zou ik natuurlijk een keer kunnen uitproberen. Bedankt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:46

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:58

Ik moet dat stomme ding ook nog steeds activeren. Blegh.

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:15

Ik snap er ook helemaal niks van!

Toen ik de bus inkwam heb ik gewoon ingecheckt. Maar toen ik er weer uit moest stond dat uitcheckapparaat op buiten werking, en kon ik dus niet uitchecken. Nu geeft die elke keer als ik uitcheck -0,91 aan.

Is dat nu mijn boete? Ik heb er verder geen geld opstaan ofzo.

Geef mij die oude vertrouwde OV kaart maar weer terug, dat snap ik teminste :Y)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:08

Vandaag weer pogingen gedaan omdat vandaag de mensen met de R als beginletter van de achternaam mogen.

Afijn. Ik bij de RAI proberen in het oplaadautomaat. Lukt niet. Toen de AH 2 go in. Ik vragen of ze hier zo'n oplaadpunt hebben. Meneer zei op een alles behalve vriendelijke toon dat ik het bordje mocht gaan lezen waarop in doorverwezen wordt naar http://www.ns.nl

Afijn. Dan maar naar Duivendrecht. Daar de AH2go in. Jeej daar hebben ze wel zon geel oplaadpunt. Pasje erin en gedrukt op product ophalen. Wachten wachten wachten ---> tijdelijk niet mogelijk.
Na 3 keer dit gedaan te hebben maar besloten dat het apparaat het idd 'tijdelijk' niet doet.

Dan maar naar zo'n ns loketje die daar staat. Zegt meneer. Je hebt vragen over je OV chip en dat vraag je hier aan de NS ???!?
Eeeuh ja meneer ik reis met treinen van de NS en ik moet aan jullie een geldig vervoersbewijs kunnen tonen maar het is onmogelijk om die te verkrijgen :+
Meneer vertelde me dat op amsterdam amstel het oplaadpunt het ook niet deed en op bijlmer ook niet. Ik kon het op adam CS nog proberen.

Ik had er voor vandaag weer genoeg van. Binnekort maar eens naar amsterdam centraal. Heb toch tijd zat om de hele wereld af te reizen :roll:

Dan nog een punt. We moeten in en uit checken voor de trein. Als je 10x vergeet in en of uit te checken schijnt het dat je chipkaart geblokkeerd wordt. Afijn maar ik heb me al heeul vaak niet kunnen uitchecken doordat op mijn opstapstation wel werkt...maar de poortjes van mijn uitstapstation heeul vaak niet.. :( Ik nodig al die politieke mensen eens uit om gezellig met ons studenten een dagje mee te komen reizen. Praten ze wel anders. Kan het ook geeneens meer openbaar vervoer noemen. Tis gewoon veevervoer. Staan zo dicht op elkaar gedrukt dat als ik kriebel aan mn neus heb daar geeneens bij kan omdat er geen ruimte is om mn arm omhoog te krijgen. Leuk; de randstad.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:25

Bij mij was het vandaag ook wederom 'tijdelijk niet mogelijk' mijn bestelling op te halen. Ik word er gek van, wat moet ik met dat stomme ding :(

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:37

Nou heheh, eindelijk na heel wat frustraties en irritaties heb ik mijn studenten Week-abbo erop staan! Ik had al in het oude jaar via duo/ibgroep doorgegeven dat ik dit jaar een week ipv weekend wou. Maar mijn chipkaart bleef maar weekend aangegeven. Na heel wat telefoontjes ed kon vorige week in de trein eindelijk een conducteur me vertellen wat ik er aan kon doen. Met een brief van de ibgroep waarop staat dat ik indd week-ov heb naar het loket en daar hebben ze het omgezet!

Toch blijft het ontzettend slecht geregeld allemaal! Heb indd ook meerdere keren bij paaltjes gestaan die of defect of 'tijdelijk niet mogelijk om bestelling op te halen'. Ook met de privacy en kosten denk ik had het maar lekker bij het oude gelaten of in elk geval pas ingevoerd als het allemaal beter geregeld was!

Sterkte voor degene die er nog steeds verwoede pogingen tot activeren en aanvragen doen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:57

o0marije0o schreef:
Vandaag weer pogingen gedaan omdat vandaag de mensen met de R als beginletter van de achternaam mogen.

Hoe kom je hier bij?
Ik heb vandaag maar eens een klacht ingediend want ik kreeg verdorrie wéér op mijn lazer van een conducteur dat ik mijn OV studentenchipkaart niet geactiveerd krijg... Ik vertelde hem trouwens van dat het uitgesteld is, dat verplicht activeren voor 1 februari, maar daar wist zowel hij als zijn baas (die hij gebeld had) niets van :?

Hebben jullie ook geklaagd of niet? Ik probeer de laatste dagen iedere dag meermaals mijn product te activeren (ook al heb ik dat volgens IB groep al gedaan) maar krijg ook steeds die foutmelding..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:01

Aline_ schreef:
of in elk geval pas ingevoerd als het allemaal beter geregeld was!

Van de ene kant mee eens, het is verschrikkelijk slecht voorbereid en knullig uitgevoerd.
Van de andere kant is het wel een gedeelde verantwoordelijkheid van een heleboel partijen die allemaal geen zin hadden om het goed te regelen, en liever wilden wachten tot anderen de hete kolen uit het vuur hadden gehaald. Waardoor ik niet weet of het anders had gekund. Want al die partijen denken 'och, wij gaan niet teveel moeite doen zolang het toch niet hoeft'. En vervolgens gebeurt er dus weinig. Terwijl het op lange termijn volgens mij hartstikke zinnig is.

Op zich denk ik dus dat de beslissing om de studenten gewoon om te zetten wel een goede is geweest, tegelijkertijd is het wel diepbedroevend dat men niet heeft bedacht dat het eh... wel 600.000 studenten zijn. En dat er nu besloten is om de invoerdatum van 1 februari niet aan te houden lijkt me ook wel terecht.

(En daarna zou ik als overheid zijnde zolangzamerhand toch eens na gaan denken om weer eens te investeren in planning en onderzoek. Want dat wordt nu overal als eerste geschrapt... maar de kosten die voortkomen uit het gebrek aan voorbereiding zijn vaak veel hoger.)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:17

ik kon mijn product weer niet ophalen
'tijdelijk' niet beschikbaar. dat tijdelijk is al 2-3 weken ofzo...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:26

Nessa schreef:

Klopt idd :\

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:22

magda_90 schreef:
Nessa schreef:

Klopt idd :\

dat heb ik inderdaad ook..
Gelukkig is er nu geen datum op dit moment ofzo, maar goed ook anders werd het maar gewoon geen school en stage O:)

Alleen beetje raar van die 2 producten activeren zo irritant is dit, bij ons op de stations staan die dingen wel allang maarja die conducteurs geloven je wel als de halve coupe blijft zeggen dat die oplaaddingen niet werken hoor.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:33

Wat raar, dat sommige mensen hem nog steeds niet op kunnen halen zeg!

Ik heb ook weer iets blonds gedaan :+ Ik ben vanmiddag vergeten uit te checken in de bus...dus nu zit ik heel de week in de bus ofzo? (volgens die OV) of stopt dat na een avond? :+ Weet wel, dat als ik me wel eens uitcheckte hij een foutmelding aangaf en dan kon ik die middag gewoon weer inchecken...