Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:10

Gefeliciteerd :D

Ik heb net weer gereden, ging in het begin wat minder omdat ik echt weer even moest inkomen na 2 weken vakantie :P Maar aan het eind ging het goed, zelfs kijken lijkt iets beter te gaan :P Heb een handig trucje van mijn rij-instructrice gekregen, ik moet proberen de auto altijd in beweging te houden, dus alleen stoppen als het echt moet (rood stoplicht, voetgangers op zebrapad, haaientanden etc) en voor de rest dus zorgen dat ik niet stil kom te staan wat me dwingt op tijd te kijken of iets kan of niet :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:45

Heb net eindelijk een nieuwe rijschool gebeld (heeft me een week gekost, phonofobie := )

Morgen belt 'ie terug om alles af te spreken!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:08

Mijn rijles gister ging wel goed :)
Behalve dat ik een beetje te hard op een bocht afreed (had niet eens door dat het gebouw steeds dichterbij kwam) en moest daarom opeens vol in de remmen, maar verder ging het goed!

Volgende maand moet ik al afrijden, hoop echt zo dat ik niet vergeet te kijken!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:28

GESLAAGD! :D
In 1 keer! Rijbewijs net aangevraagd, nu wachten tot volgende week! Kan ik eindelijk rondcrossen in MIJN autootje :+:
Heb bij 't CBR staan janken in de armen van mn instructeur, schaamde me dood _O-

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:29

4 dec. om 14:55 heb ik praktijkexamen :=

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:32

xMendy schreef:
GESLAAGD! :D
In 1 keer! Rijbewijs net aangevraagd, nu wachten tot volgende week! Kan ik eindelijk rondcrossen in MIJN autootje :+:
Heb bij 't CBR staan janken in de armen van mn instructeur, schaamde me dood _O-

JEE!!! Gefeliciteerd!!!

Hoe is het verlopen wat moest je doen?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:33

GEFELICITEERD!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:42

Jeej :D Gefeliciteerd :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:45

Magikmehierookmeldeeeen? O:)

Zag dit topic via mendy en aangezien ik vanochtend m'n theorie heb gehaald en nu ongeveer op de helft van m'n rijlessen ben, kan ik hier vast ook wel mee komen praten (stressen), denk ik? :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:51

Lijkt me wel :D Welkom ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:51

Loesje: spannend!! Ik heb nog geen datum :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:55

Ik rij in Alkmaar bij Adam & Eva en heb 'n super toffe instructeur (deur opengooien en naar buiten roepen dat we links/rechts af gaan slaan: "We gaan rechtsaf hoor!" als we bij een uitrit staan te wachten en ik ben vergeten m'n richtingaanwijzer aan te doen _O- :')), hoop dat ik 'm in januari/februari of zo heb!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:57

:= Adam en Eva.. wat klinkt dat lollig :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:58

Ja denk t ook wel Channie :D

@ Rana; ik had m'n vrijstelling al dus hoefde alleen maar een rondje te rijden, stukje door de binnenstad en stukje snelweg, dat was het eigenlijk wel :) is helemaal perfect gegaan, maar ik was zo nerveus! Voor ik moest beginnen zag ik het echt ff niet meer zitten, ik zat letterlijk te schudden van de zenuwen. Maar m'n examinator wist me gerust te stellen toen we eenmaal in de auto zaten, en hij heeft mooi met m'n instructeur die achter me zat zitten kletsen zodat ik het niet het gevoel had dat ze zo op me zaten te letten :) En toen ik na afloop weer terug naar de auto liep sloeg m'n instructeur een arm om me heen om me te feliciteren en ja, toen hield ik het echt niet meer, alle spanning kwam eruit := Daarna nog een hapje gegeten bij z'n ouders thuis om even bij te komen en m'n verhaal te vertellen (rijschool is een familiebedrijf) en toen werd ik naar huis gebracht :D Dat was alles, had het me echt veel erger voorgesteld :P Ik kreeg zelfs een compliment dat ik mooi kan rijden! O:)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:05

huilen is dan toch vaak de zenuwen die er dan zó uitkomen... lucht toch lekker op?! :D maar toppie toch! nu ben je ervan af! *\o/*

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:21

Gefeliciteerd :D :D

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:23

Echt super Men! *\o/*
Had je helemaal geen fouten gemaakt? :D

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:25

net eerste rijles gehad pff dat valt nog niet mee het lijkt wel of je met 80.00 dingen tegelijkertijd moet doen en rekening moet houden Gefeliciteerd mandy +:)+

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:38

Ik denk dat het bij mij kwa zenuwen net zo zal gaan :P Ik heb nog geen datum maar kan me er nu al druk om maken :P

Gabrielle: dat gevoel wordt vanzelf minder.. op een gegeven moment gaan in ieder geval een aantal dingen automatisch waardoor je minder het gevoel hebt dat je 100.000 dingen tegelijk moet onthouden en opletten etc.. ik had dat in het begin ook heel erg en dat is nu na 20 lessen al aanzienlijk minder :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:42

Ik had dat eerst ook :j Dan ben je ook nog erg bezig met de volgorde van handelingen, bijvoorbeeld met terugschakelen. Nu gaat dat bij mij redelijk automatisch!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:44

@ Gabrielle, op een gegeven moment gaat het allemaal vanzelf :) toen ik net was begonnen had ik nooit gedacht dat ik ooit zou slagen, was echt een ramp :P
@ Chan, nee heb helemaal geen fouten gemaakt! O:)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:45

Goedzo men!

Ik vond de eerste les eigenlijk nog wel gaan, pas toen ik ook echt goed zelf moest gaan kijken had ik meer 't idee dat ik zoveel tegelijk moest gaan doen, vooral alles in de goede volgorde doen was nog moeilijk :P. Nu valt het voor m'n gevoel wel aardig mee, hoewel 't allemaal nog niet 'soepel' gaat. :P 't Zit er allemaal nog niet automatisch in :))

Ik ben trouwens echt vrijwel nooit zenuwachtig, was vanochtend ook niet zenuwachtig voor m'n theorie-examen en ik denk dat ik alleen wat gezonde spanning heb bij m'n praktijk :j

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:47

Gefeliciteerd!!!!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:54

xMendy schreef:
Ja denk t ook wel Channie :D

@ Rana; ik had m'n vrijstelling al dus hoefde alleen maar een rondje te rijden, stukje door de binnenstad en stukje snelweg, dat was het eigenlijk wel :) is helemaal perfect gegaan, maar ik was zo nerveus! Voor ik moest beginnen zag ik het echt ff niet meer zitten, ik zat letterlijk te schudden van de zenuwen. Maar m'n examinator wist me gerust te stellen toen we eenmaal in de auto zaten, en hij heeft mooi met m'n instructeur die achter me zat zitten kletsen zodat ik het niet het gevoel had dat ze zo op me zaten te letten :) En toen ik na afloop weer terug naar de auto liep sloeg m'n instructeur een arm om me heen om me te feliciteren en ja, toen hield ik het echt niet meer, alle spanning kwam eruit := Daarna nog een hapje gegeten bij z'n ouders thuis om even bij te komen en m'n verhaal te vertellen (rijschool is een familiebedrijf) en toen werd ik naar huis gebracht :D Dat was alles, had het me echt veel erger voorgesteld :P Ik kreeg zelfs een compliment dat ik mooi kan rijden! O:)

Oh dat janken daar heb ik ook last van hoor!! In dit soort situaties staan de waterlanders altijd stand-by (jammer genoeg)

Is het normaal dat je instructeur mee rijd op je examen?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:56

Gefeliciteerd geslaagden!!!