Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:02

OV chip doet het gewoon als goed is, heb hem 1x in rotterdam bij de metro moeten gebruiken, toen gingen de poortjes open. Voor de rest heb ik hem nog niet gebruikt, hij zit wel in mijn portemonnee.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:30

ik gebruik hem dagelijks hoor! Ik ga altijd met de metro in rotterdam :)

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:48

:wave:

Nou m'n OV is zins vandaag offi ingegaan :D
Dus v.a. vandaag met het OV naar school geweest enzo, bevalt opzich goed. M"n aansluiting 's ochtends op de bus is perfect! Alleen de aansluiting 's middags is niet helemaal wat eigenlijk := Als ik 2 sec. te laat ben van school moet ik half uur wachten.. en op het station ook nog weer.. Dus 's ochtends is het een half uurtje en 's middags ben je met een beetje peg zo anderhalf uur aan het reizen :=

Maar hoe zit het met de OV Chip? Want zag overal paaltjes staan van dat je in moest "chippen/checken" en uit moest "chippen/checken" maar goed je hoeft niet door poortjes of wat heen :+ (heb de Chipkaart overigens ook nog niet)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:40

Dat is het openbaar vervoer.. Ze passen zich niet aan jou aan. Ik bn in principe wel blij dat ik in een grotere stad woon. Om t kwartier rijd er een trein langs :) ik hoef dus nooit langer dan een kwartier te wachten. Meestal maar 2 minuutjes want ik heb echt een heerlijke aansluiting!

Gisteren moest ik met de bus naar mijn vriend. Vriendlief woont op een echt klein durp. De laatste snelbus was net vertrokken.. Dus moest ik maar de niet-zo-snelbus nemen die een half uur later pas kwam en er 2x zo lang over deed.. Hulde aan de NS dus!!

Ik zit nu in treinstel 4246.. Wat zou het zijn? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:45

Jij hebt anders mooi 6 treinen per uur naar Gouda hoor Anne :+ En in de spits 8 _O-

Ik kan er ook 8 nemen in de spits, alleen mag ik in de intercity maar 1 halte, op Rotterdam Alexander uitstappen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:58

*zwaait uit de intercity*

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:02

Een ICM denk ik :Y)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:08

Gouda - Utrecht rijden er 10 treinen in het uur (om 7 10 20 22 25 37 40 50 52 55), maar als ik die van 10, 25, 40 of 55 mis (en dat zijn vaak de treinen die ik heb), dan moet je toch bijna een kwartier wachten op de volgende trein. Het zou dan handiger zijn als de treinen wat meer over het uur verdeeld zouden zijn.
Ik zat net even naar de nieuwe dienstregeling te kijken, maar voor mij gaat er niets veranderen. Jammer, ik had gehoopt op een trein meer tussen Utrecht en Ede-Wageningen of misschien de directe verbinding tussen Den Haag en Arnhem weer terug.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:09

geen idee wat dat is UW... :+ Het is een koploper... :D
en als het goed is van H'sum naar A'dam een trein met loc en Duitse wagons :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:13

Uhuh Koploper oftewel ICM :+ :D

Gouda - Utrecht is het druktste traject van Nederland. :j

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:19

Dat is waar ook! 4 naar Gouda goverwelle en 2 naar Utrecht! Ik heb nu een leuke mat64 :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:22

mat 64... das zo'n oude hondenkop toch? daar krijg ik hoofdpijn van :Y)

Ik zit eigenlijk nog het liefst in de spurts die bij ons rijden... die rijden het fijnst... zeker nu ze de max. snelheid op het traject aan het opvoeren zijn.. zit nu in 37 minuten al in Groningen :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:26

Flosje446 schreef:
Gouda - Utrecht rijden er 10 treinen in het uur (om 7 10 20 22 25 37 40 50 52 55), maar als ik die van 10, 25, 40 of 55 mis (en dat zijn vaak de treinen die ik heb), dan moet je toch bijna een kwartier wachten op de volgende trein. Het zou dan handiger zijn als de treinen wat meer over het uur verdeeld zouden zijn.
Ik zat net even naar de nieuwe dienstregeling te kijken, maar voor mij gaat er niets veranderen. Jammer, ik had gehoopt op een trein meer tussen Utrecht en Ede-Wageningen of misschien de directe verbinding tussen Den Haag en Arnhem weer terug.

Nog meer over het uur verdeeld?

Niet zeuren jij :P. Ik moet elke keer minimaal een kwartier wachten (heen 18 minuten, terug 20 min :P). En dat allemaal dankzij de fantatische overname van arriva die de tijden heeft veranderd! Het mooiste is nog dat de trein van arriva slechts op 1 trein aansluit uit de richting van rotterdam, de intercity (uit amsterdam) en de sneltrein (uit amsterdam) en volgens mij ook de stoptrein staat allemaal ongeveer 20 min te wachten... zucht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:27

Nieuwe dienstregeling al bekend dan? Das wel errug vroeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:32

Oh gevonden, voor mij ook geen noemenswaardige veranderingen. Behalve dat de stoptrein Enkhuizen weer sprinter Uitgeest wordt. Dus weg DDAR :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:39

Nee hoor, geen nieuwe dienstregeling :P. Geldt voor mij al zo'n 2 jaar denk :P.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:28

Nieuwe Dienstregeling? :D Ohhh, ik wil een intercity van Zoetermeer naar Rotterdam! :P Of dat er iig intercity's stoppen op Zoetermeer.

Als het goed is rijd de Randstadrail in 2011 van Den Haag Centraal naar Slinge (R'dam).. dus tot Rotterdam centraal en dan verder op het metronetwerk :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:32

zap schreef:
Flosje446 schreef:

Nog meer over het uur verdeeld?

Niet zeuren jij :P. Ik moet elke keer minimaal een kwartier wachten (heen 18 minuten, terug 20 min :P). En dat allemaal dankzij de fantatische overname van arriva die de tijden heeft veranderd! Het mooiste is nog dat de trein van arriva slechts op 1 trein aansluit uit de richting van rotterdam, de intercity (uit amsterdam) en de sneltrein (uit amsterdam) en volgens mij ook de stoptrein staat allemaal ongeveer 20 min te wachten... zucht....

Je moet toch over iets kunnen zeuren? :D Tussen Ede-Wageningen en Utrecht gaan er 4 treinen in het uur en daar sta ik op zijn langst 17 minuten te wachten, dus daarom vind ik het een beetje raar, gaan er 10 treinen sta je nog steeds bijna een kwartier te wachten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:04

Ach, ik mag nog half uur wachten als ik mijn overstap mis op schiphol naar huis. Kan wel 4x per uur reizen tussen schiphol en utrecht, maar nog steeds maar 2x per uur tussen schiphol en nieuw Vennep.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:15

Ik ben van mening dat de NS persoonlijke helicopters moet regelen voor IEDEREEN die nu met de trein reist met een persoonlijke piloot die je tegen hetzelfde tarief thuis kan brengen :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:17

Haha, was het maar zo'n feest Anne. :+

Ik mag idd niet klagen rond Gouda met al die intercity's. :)
Zelfs een rechtstreekse trein naar m'n vriendin, Almelo. :+:

Wat alleen wel zwaar klote is, is dat er in de herfstvakantie geen treinverkeer is rond Deventer.. :\
Moet ik dus verdorie elke keer dat ik naar haar toe wil omreizen via Zwolle..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:18

Intercity's vanaf en naar Gouda zijn heel fijn inderdaad! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:49

Ah das wel prut. :\ Heeft het traject naar Groningen daar ook last van?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:01

MarrieLeen schreef:
Wat alleen wel zwaar klote is, is dat er in de herfstvakantie geen treinverkeer is rond Deventer.. :\
Moet ik dus verdorie elke keer dat ik naar haar toe wil omreizen via Zwolle..

Klopt ja, van 17 t/m 25 oktober. Er rijden wel bussen (en uit ervaring weet ik dat dat goed geregeld is).

Het gaat om het traject Apeldoorn-Deventer-Almelo v.v. en een stukje van het traject Zwolle-Arnhem rondom Deventer.

http://www.ns.nl/werktrajecten/index.fo ... d_17_18okt
http://www.rijssen.nl/rsn/webgenrijssen ... D200530345

Wel fijn dat ze alles tegelijk hebben gepland én in de herfstvakantie, als er veel minder reizigers zijn. Niet fijn voor de mensen die dan toch moeten werken e.d., maar het zal toch een keer moeten gebeuren. ;)

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:09

Zo jullie hebben het relaxed zo reis ik sochtends in een half uur en smiddags zelfde reis terug anderhalfuur (2x een halfuur wachten) :(

Nee t ov past zich niet aan jou aan nee maar wat meer bussen en treinen laten rijden int oosten (voorheen reed hier ma 1 trein in t uur, nog niet eens zo lang geleden) zou wel gewenst zijn