wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:43

Een beetje respect mag ook wel. Verward

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:44

Somebitch schreef:
Een beetje respect mag ook wel. Verward

Ja dat vind ik ook!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:47

Natuurlijk zitten er zure appels tussen de rokers, maar net zoveel als tussen de niet rokers.
Je kan niet iedereen over 1 kam scheren, beetje respect voor andere mag ook wel hoor.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:52

k vind het stom
w8 maar tot je al die zweetlucht en drank gaat ruiken nu er niet meer gerookt word das nog veeeel viezer dan een beetje rook

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:53

Bel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt? Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:13

ingetarita schreef:
k vind het stom
w8 maar tot je al die zweetlucht en drank gaat ruiken nu er niet meer gerookt word das nog veeeel viezer dan een beetje rook

Daar krijg je bij mijn weten geen kanker van! Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:15

Vet bruut,,
Nu ga je zo heerlijk ruiken waar die kerol waar je mee praat naar ruikt als die zweet Haha!

Ook echt een uitkomst, zit je te wachten in een restaurant tot je eten komt, normaal zou je een sigaretje roken, tsjah nu moet je je maar bezig houden met wat er op tafel staat Schijnheilig

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:21

Of aan tafel zit. Vork

Overigens ga ik, als ik in een restaurant zit, echt niet constant een sigaret roken als ik niks 'te doen' heb en op mijn eten wacht ofzo hoor, ik heb ook een sociaal leven. *LOL* Meestal rook ik alleen na het eten even een peuk, verder niet. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:52

Monster schreef:
Ook echt een uitkomst, zit je te wachten in een restaurant tot je eten komt, normaal zou je een sigaretje roken, tsjah nu moet je je maar bezig houden met wat er op tafel staat Schijnheilig

Ik heb nog nooit gerookt, maar verveel me zelden als ik uit eten ga hoor. Kletsen of een drankje drinken wil daar ook tegen helpen Knipoog

Wat betreft zweet- en dranklucht; ik was gisteren op een bruiloft en heb genoten van het ontbreken van de rooklucht. En ik heb ook geen zweet en drank of andere vieze dingen geroken.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:56

jeetje niet alle rokers zijn aso hoor, ik nie in ieder geval

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:34

Mijn baas was vandaag in een van de grootste discotheken van het zuiden des lands, daar waren ze dolblij met het rookverbod. Voorheen haalden ze per DAG (!) 5 volle emmers (EMMERS!) peuken van de vloer!

Ach en die zweetlucht? Zal wel meevallen vrees ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:39

Ik vind het super. Gister in de kroeg geweest, lucht was er fijn fris en het truitje wat ik even aan heb gehad kon ik vanmorgen weer aan ipv dat het in de was moest vanwege de rooklucht!
De aanwezige rokers hadden er trouwens weinig problemen mee.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:43

ik vind het allemaal beetje overdreven,
zelf rook ik niet hoor, maar ja ik weet niet wat ik er zo goed van moet vinden alleen weet ik wel dat ik het allemaal beetje onzin enzo vind..
ben benieuwd wat het volgende ding is dat ze afstraffen Huilen van het lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:45

Maar wanneer je het goed bekijkt is roken in wezen toch ook een beetje asociaal. Ik zeg niet dat de rokers ascociaal zijn, maar het roken op zich. Want waar kun je eigenlijk roken zonder iemand ooit te hinderen. Op straat niet dan hinder je je omgeving. Op een terras ook. In je eigen auto met raampje open hinder je een voorbijganger. In weze kun je eigenlijk nergens roken zonder iemand te storen tenzij je op je kamertje rookt en deze nooit verlaat en geen mensen uitnodigt.
Je kan toch niet zeggen ga effe lekker sociaal je omgeving indampen. Bloos

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:48

Dinopino schreef:
In je eigen auto met raampje open hinder je een voorbijganger.

Nou dat alleen als je je peuk naar buiten mietert door het raam en de voorbijganger zich daar aan ergert. De rook die naar buiten gaat ruik je met de snelheid van een auto echt niet hoor. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:56

Ilzjuh schreef:
Nou dat alleen als je je peuk naar buiten mietert door het raam en de voorbijganger zich daar aan ergert. De rook die naar buiten gaat ruik je met de snelheid van een auto echt niet hoor. Haha!

Dat vind ik ook knap irritant, enig idee hoe lang het duurt voor een filtersigaret vergaat? Volgens mij zit in 99% van de auto's een asbak Knipoog
Wat mij betreft even aso als een hele asbak omkiepen bij het stoplicht.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:57

IKbenEllen schreef:
Dat vind ik ook knap irritant, enig idee hoe lang het duurt voor een filtersigaret vergaat? Volgens mij zit in 99% van de auto's een asbak Knipoog
Wat mij betreft even aso als een hele asbak omkiepen bij het stoplicht.

Zie je mij ergens zeggen dat ik dat doe dan? Ik rijd niet eens in een auto, laat staan dat ik er van mijn moeder in mag roken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:58

Hoor je mij ergens zeggen dat JIJ dat doet dan? Haha! Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:01

Zo kwam het toch wel even over ja. Clown Maar dat maakt niet uit verder hoor. Tong uitsteken

Nou, if you'll excuse me, ik ga even een sigaretje roken. Haha! Doei, doei

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:03

ilzjuh hier wordt in zijn algemeenheid gesproken. Ik had het ook over een voorbijganger Bloos Mocht gisteren langs zo'n auto lopen en ik werd echt lekker beneveld. Clown
Maar ilzjuh van de plekken waar je wel rookt ben je er dan zeker van dat je niemand stoort. Komen daar alleen rokers en voor de rest niemand????

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:03

Nee hoor, was absoluut niet persoonlijk bedoeld, gewoon iets wat ik regelmatig zie.

Have fun with cigarette, ik ga paardjes vervelen Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:06

Dinopino schreef:
Maar wanneer je het goed bekijkt is roken in wezen toch ook een beetje asociaal. Ik zeg niet dat de rokers ascociaal zijn, maar het roken op zich. Want waar kun je eigenlijk roken zonder iemand ooit te hinderen. Op straat niet dan hinder je je omgeving. Op een terras ook. In je eigen auto met raampje open hinder je een voorbijganger. In weze kun je eigenlijk nergens roken zonder iemand te storen tenzij je op je kamertje rookt en deze nooit verlaat en geen mensen uitnodigt.Je kan toch niet zeggen ga effe lekker sociaal je omgeving indampen. Bloos

Sorry hoor maar ik vind wel dat je een beetje overdreven doet.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:07

Dinopino schreef:
Maar ilzjuh van de plekken waar je wel rookt ben je er dan zeker van dat je niemand stoort. Komen daar alleen rokers en voor de rest niemand????

Euhm. Ik rook hier thuis, buiten. Daar komt sowieso bijna niemand en als er iemand komt lopen die op een afstand van twintig meter. Knipoog We wonen nogal afgelegen.
Op de manege, buiten. Daar lopen niet heel erg veel mensen langs aangezien ik aan de zijkant rook, er zijn drie ingangen. Als ze er last van hebben moeten ze de andere ingang maar nemen (die ligt trouwens ook het meest voor de hand dus dat doen ze ook Knipoog ). Haha!
Voor de rest rook ik overal en nergens. Maar als het ergens drukbevolkt is doe ik het liever niet, mocht iemand dan lomp met zijn hand/jas/tas/neus tegen mijn sigaret aanlopen krijg ik weer een boos gezicht, terwijl ik daar juist altijd wel voor uitkijk. Heb er zelf meerdere littekens van staan en vind het zelf ook erg vervelend. Ik blaas geen rook expres in iemands gezicht uit, meestal ook niet perongeluk, hoewel het gerust een keer voor is gekomen. En dan bied ik nog netjes een excuses aan ook. Vind mezelf een sociale roker, maar als ik moet gaan opletten dat ik niemand stoor, dan ben ik morgen nog bezig. Haha!

En nu ga ik echt even roken. Clown

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:07

Ik ben benieuwd hoe ze het 13 september om masters of hardcore aanpakken.. Zie je het al voor je dat meer dan 15.000 mensen zich kapot zweten.. Wat zal het gaan stinken Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben er niet echt blij mee als roker maar aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen maar laat het dan een keuze zijn voor de eigenaren van de discotheken of kroegen..
Ik vind het trouwens wel fijn dat er niet meer in restaurants gerookt mag worden Lachen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:09

Heerlijk, dat rookverbod. Kan ik ook eens in een horecagelegenheid naar binnen zonder dat ik het benauwd krijg, zonder dat ik mijn kleding bevuil met een vreselijke rooklucht, zonder dat ik de kans loop om longaandoeningen te krijgen van andermans rook, zonder dat ik dat vermoeide gevoel heb de volgende dag (ja, van de rook), zonder dat ik vergiftig!

Als je wilt roken doe je dat thuis in je eigen huis en mogen voor jou de kosten van de longarts UIT het verzekeringspakket.