Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:04

De tweede man van de AEL heeft vanavond het volgende op de Belgische tv gezegd:

De moord op Van Gogh is de schuld van de Westerse samenleving, als men zou aanvaarden dat een grote groep van de bevolking volgens een andere cultuur wil leven zou Van Gogh niet vermoord worden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:06

Pipo schreef:
Iemand weleens bedacht dat 99,99999999999999999999% van alle Islamgelovigen zich DOOD schamen voor deze daad? Het is die ene loslopende fundamentalistische gek die dit goed keurt.

Mensen...........please! Ga niet generaliseren over die gehele gemeenschap! Heeft iemand enig idee hoeveel mensen je daar ontzettend mee kwetst?

Wat nou als iemand destijds had gezegd toen Pim Fortuijn was vermoord dat alle HOllanders zo gek als een deur waren? Dat hadden we ook niet leuk gevonden!

Er is ook niemand hier die het over alle Islamieten heeft. We hebben het alleen over extremisten. Daar waren we pagina's terug al over uit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:06

SuperPepeijn schreef:
alleen maar ter info: ik heb begrepen dat de moordenaar gestudeerd heeft en aan vrijwilligerswerk ter verbetering van zijn woonwijk gedaan heeft. wat hiervan het waarheidsgehalte is weet ik niet, maar mocht het zo zijn is het wel opmerkelijk.

Dat klopt inderdaad. Totdat het een conflict opleverde bij hem omdat zijn geloofsovertuiging bepaalde dingen die hij moest doen, niet toeliet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:08

ThePast03 schreef:
Er is ook niemand hier die het over alle Islamieten heeft. We hebben het alleen over extremisten. Daar waren we pagina's terug al over uit Lachen

Toch is men nog steeds verschrikkelijk aan het generaliseren ThePast03. Ik lees namelijk alles al dagen mee.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:10

Hoe kun je generaliseren als je alleen de extremisten bedoelt?
Ik ben het met je eens dat het slimmer is om het er elke keer duidelijk bij te zetten. Alleen al om dit soort discussies te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:11

Je bent niet de enige die meediscusseerd ThePast03.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:12

Daar ben ik me van bewust Pipo maar wie bedoelt hier dan werkelijk alle Moslims?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:13

ThePast03 schreef:
Hoe kun je generaliseren als je alleen de extremisten bedoelt?
Ik ben het met je eens dat het slimmer is om het er elke keer duidelijk bij te zetten. Alleen al om dit soort discussies te voorkomen.

Het is voor anderen mensen vrij lastig om te weten wat je bedoelt als je het er niet bij zet. Je lezers moeten dan zelf dingen bij gaan bedenken en dat leidt al gauw tot misverstanden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:15

En ja hoor we zijn gewoon weer terug bij de "we bedoelen niet alle Moslims en niet alle Nederlanders" en de gewone discussie wordt weer om zeep geholpen.
Zullen we afspreken dat als iemand alle Moslims bedoelt dat die dan ook alle Moslims typt? Is net zo makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:15

Je merkt in zo'n discussie wel dat men dit soort dingen echt anders beleeft. De een zit alsmaar met zijn neus bovenop de ellende, terwijl de ander het allemaal van een afstandje zit te bekijken. Het maakt heel erg veel uit wat je positie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:16

ThePast03 schreef:
En ja hoor we zijn gewoon weer terug bij de "we bedoelen niet alle Moslims en niet alle Nederlanders" en de gewone discussie wordt weer om zeep geholpen.
Zullen we afspreken dat als iemand alle Moslims bedoelt dat die dan ook alle Moslims typt? Is net zo makkelijk.

Nee, je kunt het best gewoon neerzetten wat je bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 01:17

ThePast03 schreef:
Daar ben ik me van bewust Pipo maar wie bedoelt hier dan werkelijk alle Moslims?

Lees de dik 80 pagina's dan nogmaals. Er zijn een heleboel mensen die dat bedoelen.

Maar ik zal van het goede van de mens uitgaan ( zouden meer mensen moeten doen ) en ervan uitgaan dat het om de fundamentalisten gaat.

En niet om alle goede Marokkanen, Turken...............en alle anderen die in de Islam geloven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:28

OK dan!
Dan maar even (ten overvloede hoop ik toch echt) dat zeker niet alle Moslims slechte bedoelingen hebben:

Marokkaans protest moord op Van Gogh
Bron: ANP

In Den Haag wordt morgen een demonstratie tegen geweld gehouden. Het protest is georganiseerd door Marokkaanse organisaties naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. De deelnemers verzamelen zich om 13.00 uur op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. Vandaaruit gaat de stoet via de Hoefkade en de Stationsweg naar het Spuiplein waar een toespraak wordt gehouden.

De organisatoren willen duidelijk maken dat de moord op film- en opiniemaker Van Gogh ''een aanslag is op de vrijheid van meningsuiting en de multiculturele samenleving.'' Onder de deelnemende groepen bevinden zich onder meer de multiculturele instelling MCI, de Nederlandse Amazigh-beweging (Berbers) en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 01:29

En voor degene die het interesseert:

Crematie Theo van Gogh live op tv

De crematieplechtigheid van Theo van Gogh, die afgelopen dinsdag vermoord werd, zal rechtstreeks te zien zijn bij de NOS. De uitzending zal komende dinsdag van 16.50 tot 17.50 te zien zijn op Nederland 2, aldus een woordvoerder van de NOS.

Van Gogh zal gecremeerd worden in het crematorium De Nieuwe Ooster in Amsterdam. Column, zijn productiemaatschappij, heeft besloten dat alleen familieleden en vrienden van Van Gogh op de crematie aanwezig mogen zijn, aangezien de hele plechtigheid toch live op tv te volgen is.

Eerder werd al bekend dat Van Gogh al voorbereidingen had getroffen voor zijn eigen uitvaart. Hij deed dit niet vanwege de bedreigingen die hij had ontvangen, maar omdat hij bang was dat hij een vliegreis naar New York niet zou overleven.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 02:07

dione schreef:
Natashja, welke fora ben je geweest dan, ben wel benieuwd en wil daar ook wel eens een kijkje nemen Lachen

Op Ilse, sport, en op Marokaanse sites.
Ben nu op ilse.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 02:08

ThePast03 schreef:
+:)+
Dan maar even (ten overvloede hoop ik toch echt) dat zeker niet alle Moslims slechte bedoelingen hebben:

Marokkaans protest moord op Van Gogh

In Den Haag wordt morgen een demonstratie tegen geweld gehouden. Het protest is georganiseerd door Marokkaanse organisaties naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. De deelnemers verzamelen zich om 13.00 uur op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. Vandaaruit gaat de stoet via de Hoefkade en de Stationsweg naar het Spuiplein waar een toespraak wordt gehouden.

De organisatoren willen duidelijk maken dat de moord op film- en opiniemaker Van Gogh ''een aanslag is op de vrijheid van meningsuiting en de multiculturele samenleving.'' Onder de deelnemende groepen bevinden zich onder meer de multiculturele instelling MCI, de Nederlandse Amazigh-beweging (Berbers) en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk.

Wat fijn dit te horen!!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 02:10

Voor wie niet gezien heeft: herhaling van Barend en van Dorp over dit onderwerp begint nu.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 02:24

Die column van Theodor Holman in het parool waar over gesproken wordt, is die ook ergens op het net te vinden ?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:27

ThePast03 schreef:

Daar heb ik het ook niet over. Ik denk alleen niet dat je extremistische moslims eruit kunt lichten. Dit gaat over extremistisch alles. Het doel heiligt niet de middelen. Zo was ook RaRa een terroristische organisatie en zijn er ook "dierenbeschermingsorganisaties" die foute middelen toepasten. Dan hebben we het ook nog niet over voetbalterroristen en uitgaansterroristen. Er zijn genoeg groeperingen die de gewone mens het leven zuur maken. En ja, RaRa en de "dierenbeschermingsorganisaties" hadden/hebben zelfs misschien een nobel doel wat men nastreeft, maar dat maakt niet uit. Het doel heiligt nooit de middelen.

Dus:
1) Alleen het feit dat iemand moslim is, maakt hem/haar niet verdacht om terrorist te zijn.
2) Iedere terrorist moet aangepakt worden, ongeacht geloof of doelstelling.

Mag ik wel even stellen dat als er minder bedreigingen geuit mogen worden, binnenkort de politie op bokt de bans komt uitvoeren. Ik zag daar gisteren al wat interessante voorbeelden van op (de Nederlandse) TV.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:37

lageveld schreef:
Die column van Theodor Holman in het parool waar over gesproken wordt, is die ook ergens op het net te vinden ?

Bedoel je die brief gericht aan Mohammed B. die hij gister voorlas in BvD?

Iedereen die daar zat scheen hem nogal sterk en ook grappig te vinden, vond ik toch niet zo moet ik zeggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:56

Pipo schreef:
Iemand weleens bedacht dat 99,99999999999999999999% van alle Islamgelovigen zich DOOD schamen voor deze daad? Het is die ene loslopende fundamentalistische gek die dit goed keurt.

Helaas ben ik dit niet met je eens. De afgelopen dagen is men uitgebreid richting de moskeeen gegaan om daar mensen te interviewen en ik was geschokt door het aantal mensen dat het toch min of meer een eigen schuld-dikke bult verhaal vindt.
Natuurlijk zijn niet alle Islamgelovigen zo extreem maar ik denk dat het percentage wel eens hoger zou kunnen liggen dan jij hierboven schetst.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:11

Kayla schreef:
Iedereen die daar zat scheen hem nogal sterk en ook grappig te vinden, vond ik toch niet zo moet ik zeggen.
kon hem ook niet bepaald grappig vinden. maar het zal waarschijnlijk wel in het straatje passen van de vrienden van van gogh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:14

Nou, ik kon er de wrange humor wel van inzien hoor.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:26

Ik ook wel. Heerlijk ironisch was het. Het sarcasme droop er vanaf. Ik hou daar altijd wel van. Vooral die Halsema kwam niet meer bij, die ene man met die bril zat ook een beetje Nagelbijten / Gniffelen terwijl de enige die er niet om kon lachen die acteur was.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:27

Pipo schreef:

Mensen...........please! Ga niet generaliseren over die gehele gemeenschap! Heeft iemand enig idee hoeveel mensen je daar ontzettend mee kwetst?

Dat is een heel ander getal. Ik las gisteren in de krant dat 5% van de Moslims fundamentalistische ideeen heeft. Dan heb je het in Nld over 50.000 mensen.

Goed, de grote meerderheid, 95%, keurt deze daad waarschijnlijk af. Het zou best kunnen dat 1 van de overige 49.999 fundamentalistische moslims in Nld ook tot een dergelijke daad komt.