Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipo schreef:Iemand weleens bedacht dat 99,99999999999999999999% van alle Islamgelovigen zich DOOD schamen voor deze daad? Het is die ene loslopende fundamentalistische gek die dit goed keurt.
Mensen...........please! Ga niet generaliseren over die gehele gemeenschap! Heeft iemand enig idee hoeveel mensen je daar ontzettend mee kwetst?
Wat nou als iemand destijds had gezegd toen Pim Fortuijn was vermoord dat alle HOllanders zo gek als een deur waren? Dat hadden we ook niet leuk gevonden!
SuperPepeijn schreef:alleen maar ter info: ik heb begrepen dat de moordenaar gestudeerd heeft en aan vrijwilligerswerk ter verbetering van zijn woonwijk gedaan heeft. wat hiervan het waarheidsgehalte is weet ik niet, maar mocht het zo zijn is het wel opmerkelijk.
ThePast03 schreef:Hoe kun je generaliseren als je alleen de extremisten bedoelt?
Ik ben het met je eens dat het slimmer is om het er elke keer duidelijk bij te zetten. Alleen al om dit soort discussies te voorkomen.
ThePast03 schreef:En ja hoor we zijn gewoon weer terug bij de "we bedoelen niet alle Moslims en niet alle Nederlanders" en de gewone discussie wordt weer om zeep geholpen.
Zullen we afspreken dat als iemand alle Moslims bedoelt dat die dan ook alle Moslims typt? Is net zo makkelijk.
ThePast03 schreef:Daar ben ik me van bewust Pipo maar wie bedoelt hier dan werkelijk alle Moslims?
ThePast03 schreef:+:)+
Dan maar even (ten overvloede hoop ik toch echt) dat zeker niet alle Moslims slechte bedoelingen hebben:
Marokkaans protest moord op Van Gogh
Bron: ANP
In Den Haag wordt morgen een demonstratie tegen geweld gehouden. Het protest is georganiseerd door Marokkaanse organisaties naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. De deelnemers verzamelen zich om 13.00 uur op het Oranjeplein in de Haagse Schilderswijk. Vandaaruit gaat de stoet via de Hoefkade en de Stationsweg naar het Spuiplein waar een toespraak wordt gehouden.
De organisatoren willen duidelijk maken dat de moord op film- en opiniemaker Van Gogh ''een aanslag is op de vrijheid van meningsuiting en de multiculturele samenleving.'' Onder de deelnemende groepen bevinden zich onder meer de multiculturele instelling MCI, de Nederlandse Amazigh-beweging (Berbers) en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk.
ThePast03 schreef:En ja hoor we zijn gewoon weer terug bij de "we bedoelen niet alle Moslims en niet alle Nederlanders" en de gewone discussie wordt weer om zeep geholpen.
Zullen we afspreken dat als iemand alle Moslims bedoelt dat die dan ook alle Moslims typt? Is net zo makkelijk.
lageveld schreef:Die column van Theodor Holman in het parool waar over gesproken wordt, is die ook ergens op het net te vinden ?
Pipo schreef:Iemand weleens bedacht dat 99,99999999999999999999% van alle Islamgelovigen zich DOOD schamen voor deze daad? Het is die ene loslopende fundamentalistische gek die dit goed keurt.
Mensen...........please! Ga niet generaliseren over die gehele gemeenschap! Heeft iemand enig idee hoeveel mensen je daar ontzettend mee kwetst?