Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:44

Wat een leuke vraag over de beeldschermen. Ik heb hier nog nooit over nagedacht. Ik kijk rechtdoor ook tegen de naad aan, maar ik werk vooral op mijn linkerscherm en zit daar dan ook een stukje naar toegedraaid en iets meer naar links aan mijn bureau. Aangezien ik ook vaak met twee schermen tegelijk werkt, vind ik het wel prettig dat beide schermen even dichtbij staan maar indien dat niet zo is zou het inderdaad wel lekker zijn om maar één scherm voor mijn neus te hebben en de andere ernaast :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:37

Mijn schermen staan écht tegen elkaar, ik heb dus geen naad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:30

Toen ik nog werkte had de dienst ict het gepresenteerd om tussen mijn 2 schermen de bak van de pc te zetten. Stagiaire aan het werk 8)7 ik heb toen de boel zelf maar goed gezet en de bekabeling netjes opgebonden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:45

Haha Morrie dat is wel echt stagiaire werk :')

Toevallig ook een kantoor vraag.
Handen / armen doen zeer van de muis. Heb nu een ergonomische muis gekregen maar daar kan ik niet mee overweg en ligt nog niet fijn.

Wie heeft er een schuine ergonomische muis en welke dan?
Het dikke onder m'n duim doet zeer dus m'n duim dicht tegen de hand doet zeer. En de spieren in m'n onderarm zijn stijf, boven en onder :=

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:52

Waarom kunnen sommige mensen overtuigd zijn van iets en dat verkondigen alsof het de waarheid is terwijl het alles behalve waar is?

Zoals van die nep advertenties waar dan beweert wordt dat deze bn'er iets onbehoorlijk zegt op tv.
Of dat het min 10 wordt morgen.

Ik vind dit zo irritant.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:01

@nyaleti, ik heb geen luxe ergonomische muis, maar wel van die kussentjes waar mijn pols op rust zodat het rechter ligt, misschien is dat een goedkope tussenoplossing?

Mijn setup is alsof er een eenhoorn heeft overgegeven, dus negeer dat, neutrale kleuren kunnen ook :')
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:10

karuna schreef:
1/ "Men" heeft het altijd over een kattenvrouwtje. Oftewel een oudere dame zonder partner die zich laat omringen door meerdere katten. Maar toen bedacht ik me waar komt die term vandaan? Bestaan er ook kattenmannetjes? Oftewel oudere heren zonder partner die zich laten omringen door meerdere katten. Of honden vrouwtjes of honden mannetjes, hetzelfde maar dan met meerdere honden? Dat zou bijna pol waardig zijn met de vraag kennen jullie een van deze mensen of ben je het zelf? :))

2/ Een ander onderwerp is eigenlijk naar aanleiding van het weer afgelopen week. Veel nederlanders gaan op wintersport met de eigen auto en genieten dan van de sneeuw. Ik heb best veel mensen horen puffen en steunen en klagen. Terwijl ik weet dat ze altijd vaak meerdere keren op wintersport gaan met de eigen auto. Hoe kan dat? :+

1= Dat ben ik! Dat hondenvrouwtje _O- *\o/*
2 = Ja dat vind ik ook altijd zo ontzettend stom! Geen antwoord voor behalve dat het hypocriet, belachelijk en stom is _O-

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:22

1 = Freddie Mercury was een wel bekend 'kattenmannetje' :))
2 = sneeuw in het buitenland is vaak heel anders dan sneeuw in NL, kan ik je vertellen. Andere landen (en automobilisten die in dat land wonen) zijn vaak veel beter voorbereid op grote hoeveelheden sneeuw waardoor niet alles in de soep loopt als er 10 cm sneeuw ligt :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:25

Piekosjj schreef:
2 = sneeuw in het buitenland is vaak heel anders dan sneeuw in NL, kan ik je vertellen. Andere landen (en automobilisten die in dat land wonen) zijn vaak veel beter voorbereid op grote hoeveelheden sneeuw waardoor niet alles in de soep loopt als er 10 cm sneeuw ligt :+

Ik kan me de ergernissen topics over toeristen in de sneeuw in die landen, zo voorstellen nu _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:57

Nyaleti schreef:

Handen / armen doen zeer van de muis. Heb nu een ergonomische muis gekregen maar daar kan ik niet mee overweg en ligt nog niet fijn.

Het dikke onder m'n duim doet zeer dus m'n duim dicht tegen de hand doet zeer. En de spieren in m'n onderarm zijn stijf, boven en onder :=

Heb je deze site al eens gezien? Toen ik aan het kijken was voor een nieuwe muis in combinatie met klachten heb ik hier een en ander aan info gevonden:
https://www.ergowerken.nl/ergonomische-muis/

Uiteindelijk ben ik voor een trackball muis gegaan, deze:
https://www.logitech.com/nl-nl/shop/p/m ... ball-mouse
Ik ben er echt ontzettend blij mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:00

ik heb een schuine ergonomische muis, ooit zelf gekocht voor op kantoor en meegenomen toen ik met pensioen ging, is al zeker 15 jaar oud en hij begint nu wat kuren te krijgen. Ik werd gek van die gewone muizen die ze op het werk standaard gaven (nog met een balletje erin, nou ja ze draaien en nu nog windows 7 volgens mij) Mijn muis is van Silvercrest dus van de Lidl denk ik.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:16

Hier ook een beeldscherm-werker.

Op 't werk heb ik twee identieke schermen aan één arm, met een lichte knik tussen de twee schermen. Ik zit "rechts" voor het ene (hoofd) scherm, en moet iets naar links kijken voor extra info op het tweede scherm. Dat werkt voor mij prima.

Qua muis heb ik zo ongeveer de meest simpele/goedkope/standaard kantoormuis-met-een-draadje. Wat echter daarbij wel van invloed is, is dat ik met m'n rechterhand de gewone muis pak, en zeer regelmatig met m'n linkerhand de 3D-muis bedien. Ideaal om grote stukken mee te scrollen: vinger zachtjes op de cap drukken, en harder duwen is sneller scrollen. Richting van wijzen/duwen komt overeen met de richting van scrollen (op/neer, links/rechts, in/uitzoomen)

Thuis heb ik een iets duurdere muis, maar ook daar kan ik niet meer zonder m'n 3D-muis. Op onderstaande (thuis) foto is de 3D-muis die "deurstopper" op de rand van het bureau.
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:18

Ik heb dus dit, de middelste is een 32inch scherm, die twee ernaast zijn wat kleiner.
Afbeelding

Op kantoor met twee normale (imo kleine :') ) schermen op zo’n arm dat je tegen die naad aan kijkt vind ik heel rot werken…

Die deurstop muis ziet er trouwens wel heel apart uit! Ik heb een tijdje met een joy stick gemuist, vond ik ook prettig werken :j

Die regenboog opstelling <3 zo leuk!

Nb: het bureau waar het wel op past wordt nog gemaakt, dit is tijdelijk :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:05

Ik heb een schuine muis, een Logitech Lift. Hele fijne muis, ik merk zeker verlichting qua polsklachten. :)
Bonuspunt: hij is roze. :D

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:11

Die "deurstop" moet je ook niet als een normale muis willen gebruiken. Zie het als een scroll-wiel wat in alle richtingen werkt. Het pijltje op je scherm beweeg je met je normale muis. (het ding blijft ook continu op dezelfde plek op het bureau staan. Je duwt/kantelt/draait aan de knop, maar de bodem blijft, net als een deurstop, op dezelfde plek. )

Ik werk veel met 3D-pakketten, dus je bent continu dingen aan het draaien/schuiven/kantelen op het scherm. Normaal is het eindeloos muiswiel-draaien en muis-schuiven, nu pak je met je linkerhand "het ding op je scherm vast" en beweeg je je hand alsof je het ding op je scherm vast hebt.

Dus de "cap" naar je toe halen, is inzoomen, omhoog trekken is het object omhoog schuiven. Naar je toe trekken is inzoomen (het object naar je toe halen) en de cap kantelen of om z'n as draaien is het object ook in die draairichting kantelen/roteren. (zie de voorbeeldplaatjes op https://3dconnexion.com/nl/ )

Het klinkt ingewikkeld, maar het werkt heel intuïtief.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:15

Konstantine schreef:
Ik heb een schuine muis, een Logitech Lift. Hele fijne muis, ik merk zeker verlichting qua polsklachten. :)
Bonuspunt: hij is roze. :D

Ja potver mijn muis is een van de weinige dingen die nog niet met mijn setup matched, en dit is nu wel heel verleidend :') al denk ik niet dat een schuine muis bij mij helpt, ze zullen vast wel meer modellen in het roze hebben

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Nyaleti schreef:

Ik heb dit ook inderdaad!
Het scheelt enorm als is een ergonomische en wat grotere muis gebruik. Zo'n ondersteuning voor mijn pols wil ik ook nog eens gaan proberen!

@Polarize; ik heb thuis ook een gekleurd toetsenbord trouwens :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Bedankt voor alle tips, Telpeva bedankt ik ga eens rond neuzen.
Wat een prijzen :=

Afbeelding
Logitech Lift Verticale Ergonomische Muis Zwart | Coolblue | Muizen https://share.google/u36CqdpuX6rFZPubT

Ik gebruik nu deze maar kan er maar niet aan wennen. Jammer want de meeste modellen lijken hier op. Het schuine geeft wel direct verlichting dus dat is top, maar die duim ligging is akelig..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:53

50 eu voor een muis vind ik niet duur. Dingen gaan jaren mee

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

wij hebben ook de vertical muizen van Deluxe, heel fijn.
in ht begin zeker even wennen maar ik wil nu niets anders meer. Als ik al eens uit nood een gewone muis moet gebruiken dan heb ik snel last van mijn pols en hand.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Jolliegirl schreef:

Als je de link opent van Telpeva is het gemiddeld 100 euro. Vind ik veel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Nyaleti schreef:
Jolliegirl schreef:

Als je de link opent van Telpeva is het gemiddeld 100 euro. Vind ik veel.

100 wel ja

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

De Logitech Lift heb ik ook getest, daar kon ik ook niet mee overweg (alsnog pijnlijk in gebruik). Dat vond ik echt jammer want dat vind ik persoonlijk het mooiste model ergonomische muis dat ik tegen was gekomen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Ik heb een zelotes, volgens mij was ie 30€ bij amazon, beetje zelfde model als die logitech. Is 'officieel' een game muis, maar kantoorwerk doe ie ook prima _O-