Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:48

Ik was vergeten dat ze vandaag aan het schieten zijn....
Afbeelding
Dit kan wel even duren

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:08

DuoPenotti schreef:
Hopelijk snel gemaakt..

Zo intens moe.
Gisteren wat meer gedaan. Nog steeds bar weinig in vergelijking met andere mensen...
En nu weer de "lol" er van.

Ik heb gewoon al 30 jaar long covid al keken ze daar na pfeiffer niet op die manier na.

Herkenbaar DP :(:) Hier begon het ook na pfeiffer en hersenschudding. Nu waren die 2 dingen wel het begin van chronische ziekte die daardoor enorm verslechterde, maar werd best makkelijk gedaan over pfeiffer. Ja, je bent moe en als je niet voorzichtig bent blijf je dat, maar vervolgens stelde je je aan als je last bleef houden.

Balen hoor, waren het nog wel leuke dingen die je gedaan hebt? :(:)

Net schrik van mijn leven. 60km weg met bruggetje waar je elkaar gewoon normaal kan passeren, zelfs met vrachtwagen als iedereen netjes op eigen helft blijft. Kwam een vrachtwagen aan die echt veel en veel harder reed, absoluut geen 60 of 70 en midden op bleef rijden. Ik moest boven op de rem en stuur omgooien en toen scheelde het alsnog maar heel weinig. Hij reed gewoon vol gas door.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:14

Pfff ja dan weet je weer dat je een hart hebt..
Die was vast ook wat anders aan het doen

Dankjewel.

Ja ook lekker met de paarden gefrut. Ook boodschappen niet leuk maar hoort er ook bij.

Ja eerst die pfeiffer waarmee ik jaren heb geknokt om nog aan het werk te blijven. Toen nog de klap op mijn kop en NAH als gevolg. En toen was het helemaal jaren lang een survival tocht.

Maar had vandaag graag ook nog wat gedaan... En je zou zeggen dat went toch ooit. Maar elke keer weer die deksel op mijn neus..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:18

Het went nooit, nee :( Hopelijk is vandaag rust nemen genoeg. Ook al zal dat wel niet :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:41

Dat iemand het maar raar vind dat mijn vader al kleine spulletjes in huis weggeeft aan ons,de kinderen.Mijn vader geeft het liever weg bij leven en dat hij weet bij wie het is.Ook zijn sommige grote stukken al “besproken”in goed overleg met mijn vader en broer en zus.Niets raars aan toch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:43

Britta31 schreef:
Dat iemand het maar raar vind dat mijn vader al kleine spulletjes in huis weggeeft aan ons,de kinderen.Mijn vader geeft het liever weg bij leven en dat hij weet bij wie het is.Ook zijn sommige grote stukken al “besproken”in goed overleg met mijn vader en broer en zus.Niets raars aan toch?

Niks raars aan idd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:12

Britta31 schreef:

Is niet vreemd. Soms is het ook heel erg fijn om te weten dat spullen goed terechtkomen. Of dat iemand anders er heel veel plezier van kan hebben.

Er breekt net een stukje kies af -O- Gelukkig had ik al een afspraak bij de tandarts staan, maar wel pas over 2,5 week. Meh. #ouderdom

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:18

Britta31 schreef:

Mijn oma deed dat ook :j ook omdat zij zich zorgen maakte over 'al dat spul' wat anderen dan zouden moeten opruimen als er wat met haar zou gebeuren, zij was daar ook al relatief vroeg mee bezig. Ik heb al die spulletjes altijd bewaard en ik heb ze nog steeds, bedankt voor de herinnering want mijn oma leeft al even niet meer maar ze was door je bericht weer in mijn gedachten <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:27

Moe. Slecht geslapen vannacht en vandaag gewerkt van 7 tot 15.30. Net thuis, zo nog eten koken waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:57

Bij een oudtante werden er stickertjes geplakt. Deels omdat ze dementie had en wou voorkomen dat ze spullen aan meer dan 1 persoon beloofde maar ook deels omdat ze altijd schooljuffrouw was geweest en gewoon hield van labelen.

In de familie hebben we dit er in gehouden en roepen we soms nog altijd over spullen dat onze naam er op plakt of dat we eens sticker gaan plakken. Vond het een topsysteem en de stickertjes plakken nog altijd op de spullen die ik heb gekregen als aandenken :+:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:15

Van die bhv cursussen dat je dan oefeningen moet doen en dan heel ongemakkelijk je collega lang vast moet houden omdat er ondertussen wat uitgelegd wordt.

Gelukkig hebben we het maar weer gehad voor dit jaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:42

Gefeliciteerd Winged!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:26

Peilingen van de verkiezingen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:46

Britta was jij het die Down the Road keek?
Vlaamse versie?
Zit een negatieve dame bij, helaas.

Hoofd hard gestoten aan punt keukenkast. Nu steken in mijn hoofd.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:47

M'n man heeft een betonplaat tegen de cabine gekregen van de kraan.. Ding is flink beschadigd, glas aan gruzelementen. Man heeft gelukkig niks maar had ook anders kunnen aflopen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:15

Britta31 schreef:

Mijn opa en oma zijn laatst verhuisd van een normale rijtjeswoning, naar een berjaarde woning. Zij hebben ook een heleboel vast weg gegeven een de kinderen en kleinkinderen. Ook met het idee wat wij het straks niet meer hoeven te doen als zij er niet meer zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:20

luuntje schreef:
Britta was jij het die Down the Road keek?
Vlaamse versie?
Zit een negatieve dame bij, helaas.

Hoofd hard gestoten aan punt keukenkast. Nu steken in mijn hoofd.

Au bah ik vindt mijn hoofd stoten altijd heel eng ofzo heb er echt een hekel aan..

En bij de eerste opmerking zo zijn ze dus ook , op tv wordt zo vaak de leuke persoon met downsyndroom die alles leuk vindt en overal enthousiast is en altijd blij. Dat zijn ze absoluut niet allemaal , ik gruwel eigenlijk een beetje bij dat soort programma's omdat het vaak een eenzijdig beeld schetst.

Kan ook het beeld geven dat iedereen denkt dat mensen met downsyndroom allemaal hetzelfde zijn en alles leuk vinden. Ik zou het programma wel eens willen zien met mensen zoals je benoemd , niet om ze af te kraken maar ook dat ze niet allemaal hetzelfde zijn.

Lubach had daar wel eens een stuk over waar ik het toen wel mee eens was dat we moesten stoppen met dit soort entertainment en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:28

Dat er uit mijn bloedtest voor Allergie niks uit is gekomen.

Ik mag nu stoppen gelukkig met de pillen slikken omdat ik 'jeuk' vrij ben.

Maar moet het sowieso weer slikken als ik weer een allergische reactie op iets krijg.
En gaan smeren met het zalfje wat ik er nu voor bij kreeg,
deze moet ik inplaats van 's morgens smeren naar de avond schuiven.

De zalf geeft reactie op UV/Zonlicht.

En ik moet vooral vanaf nu ook gaan kijken als ik weer een reactie krijg dat ik dat op schrijf,
en daarna/later kan kijken of ik een huidtest kan laten doen.
Dit kan nu nog niet omdat ik niet weet waar ik allergisch voor ben.

De huisarts zei dat ik intolerantie had voor iets, en wat het precies is....Is een dikke vraagteken ?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:37

Balen Siggis. Liever dat er een positieve uitkomt en je weet waar het aan ligt :=
Misschien eens via een orthomoleculaire arts laten bloedprikken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:43

Siggislief schreef:
Dat er uit mijn bloedtest voor Allergie niks uit is gekomen.

Ik mag nu stoppen gelukkig met de pillen slikken omdat ik 'jeuk' vrij ben.

Maar moet het sowieso weer slikken als ik weer een allergische reactie op iets krijg.
En gaan smeren met het zalfje wat ik er nu voor bij kreeg,
deze moet ik inplaats van 's morgens smeren naar de avond schuiven.

De zalf geeft reactie op UV/Zonlicht.

En ik moet vooral vanaf nu ook gaan kijken als ik weer een reactie krijg dat ik dat op schrijf,
en daarna/later kan kijken of ik een huidtest kan laten doen.
Dit kan nu nog niet omdat ik niet weet waar ik allergisch voor ben.

De huisarts zei dat ik intolerantie had voor iets, en wat het precies is....Is een dikke vraagteken ?

Laat je niet zo maar wegsturen hoor! Ze geven zo allerlei zalfjes mee. Ik heb ook op den duur pillen geslikt en weet ik niet hoeveel zalfjes gehad. Ook nog zo'n therapie met UV licht , maar dat hielp eigenlijk niks.

Ik heb toen een second opinion aangevraagd bij een ander ziekenhuis. Inmiddels een passende zalf . Het is er nog wel , maar 1x smeren en binnen en dag weg en geen jeuk meer.

Ik had op den duur ook krentenbaard/ ontstekingen. Het is vaak lastig om uit te zoeken wat het is. Ik heb ook meerdere diagnoses gehad.

Alleen waar het bij mij wegkomt , is ook onbekend. Vermoeden is door het vele ontsmetten en handen wassen in de corona periode.

Maar laat je niet zo maar van het kastje naar de muur sturen , ik ben ook maanden bezig geweest omdat ik gewoon behandeld wou worden en anders mijn werk niet meer zou kunnen doen. Ik kreeg soms gewoon te horen kijken maar op thuisarts.nl.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:51

De allergische reactie komt alleen in het gezicht voor, voor de rest heb ik nergens last van.
Ja bultjes op de kuiten maar die zijn nu rustig en zo goed als weg.

De zalf die ik nu heb merkte meteen verschil dan met de zalf die ik er voor had,
bij die 1e werkte pas na 1,-2 weken dat de jeuk weg was.

Ben voor nu jeuk vrij :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:16

Siggislief schreef:
De allergische reactie komt alleen in het gezicht voor, voor de rest heb ik nergens last van.
Ja bultjes op de kuiten maar die zijn nu rustig en zo goed als weg.

De zalf die ik nu heb merkte meteen verschil dan met de zalf die ik er voor had,
bij die 1e werkte pas na 1,-2 weken dat de jeuk weg was.

Ben voor nu jeuk vrij :)

Oohh wat fijn dat je jeuk vrij bent! En geen fijne plek het gezicht...

Jeuk is gewoon echt verschrikkelijk. Ik denk dat ik pijn nog beter kan verdragen dan jeuk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:18

fjordjes schreef:
M'n man heeft een betonplaat tegen de cabine gekregen van de kraan.. Ding is flink beschadigd, glas aan gruzelementen. Man heeft gelukkig niks maar had ook anders kunnen aflopen.

Dat is schrikken. Maar niet teveel nadenken: wat als…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:22

fjordjes schreef:

Nou die heeft echt een beschermengel op zijn schouder gehad hoor, gelukkig maar!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:40

Dat verkiezingen het slechtste in mensen boven lijkt te brengen. Ik laat de online kranten maar even voor wat ze zijn :\