Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:26

Bij mij verschilt dit per dag, de ene dag gaan ze gerust 4 of 5 keer en de andere dag zomaar 2. Dat ligt aan hun en aan mijn bui. Zeker met vuurwerk is het dramatisch om ze savonds nog mee te krijgen. Ik ga ze niet dwingen.......

Mensen die hun lichten niet aandoen met paasei, woest word ik erom als iemand dan ook nog zegt dat het om te besparen is....Waarop???? Niet op mensenlevens in ieder geval.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:49

VuurVleugels schreef:
Cchanny schreef:
UO: Niet alleen de nieuwe autolampen verblinden. Ook die LED fietslampen..

Oh ja vreselijk. Die lampen moeten echt verboden worden, ik snap niet waarom dit wordt toegestaan eerlijk gezegd. Levensgevaarlijk!

Had laatst dat in het donker 2 fietsers mij tegemoed komen. Alle 2 zo'n ontzettend felle lamp en werdt volledig verblind waardoor ik bijna een wandelaar aanreed die aan mijn kant van de weg liep.

Er zouden ook best boetes op mogen komen, niet alleen bij bestuurders van auto's, maar ook voor fietsers en brommers.

Nikass schreef:
VuurVleugels schreef:

Oh ja vreselijk. Die lampen moeten echt verboden worden, ik snap niet waarom dit wordt toegestaan eerlijk gezegd. Levensgevaarlijk!

Ik heb hier ook last van! Dacht dat het aan mij lag :o

Ben blij dat het toch niet zo'n UO is!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:58

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:41

DuoPenotti schreef:
Nee die fietslichten zijn zeker geen UO.
Vorige week nog een artikel van gezien
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -fel-licht

En aanvulling hierop.. Fietsers die harder dan 30km per uur fietsen in een 30km zone. Heb je opeens een fietser die je aan de rechterkant snoeihard gaat inhalen. :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:44

Of die koplampen van auto's die uit gaan als ze knipperlicht aan doen. Ook zo irritant en op sommige wrgen gevaarlijk vind ik.
Die ledlampen vind ik idd vervelend fel en vaak verkeerd afgesteld, zowel bij fietsers als auto's.
Ik zag pasgeleden bij wandelaar over het hoofd door een ander die me tegemoet kwam met die lampen. En die wandelaar had keurig reflectie aan en normale lampen. Alleen knipperend en dat vind ik niet zo handig, liever gewoon continu brandend. Maar hij was pas laat te zien door het verblindende effect van de andere tegemoetkomer.

Qua wandelen met de hond. De mijne kan uren mee gaan, maar als ik niet iets mentaals met hem doe is hij echt niet gelukkig hoor. Hij doet het veel beter op minder lang wandelen en dan wat trainen enzovoorts.

Regen houdt hij niet perse van, maar plassen en water wel. Niet de douche, het bad of zijn eigen zwembad. Wel plassen, sloten, meren en noem alles maar. :+ Hij is zwart, maar zijn lichte poten maakt hij ook graag zwart. Ook kledderherder en nog echte Duitser ook met zijn bagger kuilen graven als hij de kans krijgt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:46

Winged schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee die fietslichten zijn zeker geen UO.
Vorige week nog een artikel van gezien
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -fel-licht

En aanvulling hierop.. Fietsers die harder dan 30km per uur fietsen in een 30km zone. Heb je opeens een fietser die je aan de rechterkant snoeihard gaat inhalen. :n

:j
Als aanvulling daarop.
De rotondes waarop fietsers voorrang hebben ombouwen dat ze moeten stoppen.

Oke hier ging het over te fel verlicht, maar vaak zijn ze ook niet verlicht.
Komen ze keihard aangesjeest in het donker in de regen, knallen kei hard door want ze hebben voorrang f.ck fietser. Niet gezien. Gelukkig nog altijd goed gegaan, maar ooit een keer niet...

Nu weet ik wel dat als ze geen voorrang hebben ze ook niet altijd braaf stoppen, maar misschien toch net iets vaker.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:53

Ja, hier zijn pas alle rotondes verbouwd dat ze voorrang hebben, maar alsnog gaan ze de verkeerde kant op en komen dus overgestoken op plekken waar dat niet mag. 1 kant is tweerichtingsverkeer en de rest niet en toch gewoon tegen verkeer in oversteken. En het vreemd vinden dat je niet gezien wordt... Zijn best wat ongelukken gebeurd al, zowel doordat ze niet zichtbaar zijn, maar ook door tegen het verkeer in oversteken.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 13:56

Nikass schreef:
Lughnassadh schreef:
Nikass yup, ook dat.

Overigens als ik jouw schema zou volgen dan zou ik een volkomen overprikkelde hond hebben met de leeftijd en het brein wat hij nu heeft. Ik geloof niet in een one size fits all. Heb nu mijn 4e hond, de 1e twee waren labjes en de 3 was een Duitse Herder, en als ik die allemaal hetzelfde had geboden had ik echt een probleem gehad. Ik zie ook nu weer dat ik echt moet blijven kijken naar de hond.

Wel ben ik het met je eens dat het gros van de mensen te weinig weet van honden.

Ik ook niet! Maar het merendeel van de honden loopt imo te weinig. En ik weet alles van een hond die gevoelig is voor prikkels/stress, heb er zo eentje, en ik geloof jou ook direct, maar tegenwoordig heeft haast iedereen een overprikkelde hond.. het is ook een beetje een hype..

https://www.moniquebladder.nl/blog/over ... bestrijden.

Eens! Hij is 11 maanden dus het is gelukkig een tijdelijk prikkelding. En als ik hem gewoon goed manage is er ook niks aan de hand. Denk ook dat dat iets is wat veel mensen niet goed of helemaal niet kunnen. Eentje die dat als eigenschap heeft is geen passende match voor mij,

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:13

Je hoort het wel vaker bij ze op die leeftijden, hoor.(bij de Duitsers, wisselend welke lijn. Bij show meer vanuit nerveusheid of angstig, bij werklijnen weer hele andere manier. Beetje te veel go ofzo) Bij 9 van de 10 is het gewoon een fase. De 10e moet je extreem veel tijd besteden aan de uit knop en leren hoe ze niet blijven stapelen. Been there :') Geen makkelijke hond, helemaal niet met 2 anderen in huis toen. Maar ook daar werd het beter toen ze iets ouder was.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 14:17

Werklijn. Te veel go inderdaad, heel slim zijn, onwijs volhardend zijn en een bak testosteron. Dus het heerschap heeft momenteel een leven wat nog zwart witter dan zwart wit is. Maar dit komt weer goed.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:19

:)) Fietsers in het algemeen zijn dus gewoon irritant :)) :+ (jaa niet alle, en sommigen doen het wel netjes, en automobilisten zijn ook poedersuiker)

Overigens geen UO hoop ik: Ik vind mensen die hun hond opvoeden geweldig. Hen duidelijke regels geven, maar wel dierwelzijn hoog houden. Ik vind het knap als een dier goed is opgevoed. Want dat kost enorm veel tijd en is absoluut niet makkelijk. Dus ieder met een welopgevoed dier: mijn complimenten en jullie maken mij heel blij :+:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:25

Lughnassadh schreef:
Werklijn. Te veel go inderdaad, heel slim zijn, onwijs volhardend zijn en een bak testosteron. Dus het heerschap heeft momenteel een leven wat nog zwart witter dan zwart wit is. Maar dit komt weer goed.

Ah helemaal herkenbaar! Hier ook werklijnen haha en meerdere in huis gehad. Komt echt goed, alleen is dit een rot tijd :') Als je even wilt klagen staat pb altijd open.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 14:38

Oeh, die houd ik even in gedachten! Thanks.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:47

Lughnassadh schreef:

Ik kan alleen maar zeggen: let goed op hem en help hem waar je kan.
Ik herken "veel go", en volharding, en in geval van mijn reu heel erg de drive tot controle van elke situatie. En ik zal nooit weten of hij teveel stress heeft gehad en of ik het beter had kunnen doen, maar toen hij 5,5 was kreeg hij ineens epilepsie. En dat is zo ontzettend k*t.
Dankzij zijn top neuroloog is hij nu heel stabiel en gaat het heel goed met hem, en ik heb in de loop der tijd een voor alle partijen prettig functionerend management ontwikkeld, waardoor we nu vooral veel fun hebben samen.
De neuroloog vertelde ook dat met name herders (en dat is een wat algemene term, maar hij kon dat wel specificeren) erg gevoelig zijn voor epilepsie, en ook moeilijk behandelbaar als ze het eenmaal hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:52

Alle herders die ik heb meegemaakt hadden geen epilepsie gelukkig, maar waren op die leeftijd wel lastig om mee te leven even bot gezegd. De ene erger als de ander, maar daarna wel allemaal fijne honden geworden. Wel met aangepast management aan de hond. Degene die herplaatst werden hadden een eigenaar die maar op 1 manier met honden wilde omgaan en daar paste die honden niet tussen. (Of in kennel leven en daar alleen uit voor wandelingen en trainen of juist in huis leven met tig andere dieren en honden en geen rust en afzondering van de rest kunnen pakken bijvoorbeeld)

De laatste die ik heb wordt 11 jaar in april en door mijn ziekte kan ik hem lichamelijk minder bieden en zijn we al jaren gestopt met sporten, maar 0 problemen en is voor mij echt de ideale hond. Ik kan nu al janken dat ik geen opvolger kan nemen, want ben verzot op ze.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:04

Winged schreef:
:)) Fietsers in het algemeen zijn dus gewoon irritant :)) :+ (jaa niet alle, en sommigen doen het wel netjes, en automobilisten zijn ook poedersuiker)

Overigens geen UO hoop ik: Ik vind mensen die hun hond opvoeden geweldig. Hen duidelijke regels geven, maar wel dierwelzijn hoog houden. Ik vind het knap als een dier goed is opgevoed. Want dat kost enorm veel tijd en is absoluut niet makkelijk. Dus ieder met een welopgevoed dier: mijn complimenten en jullie maken mij heel blij :+:

Naast opvoeding vind ik management en anticiperen ook heel belangrijk. Ik heb veel in opvoeding gestoken, maar sommige confrontaties moet je met mijn reu alsnog niet willen.
Ik erger mij heel erg aan mensen die niet anticiperen op een situatie. Die vinden dat ze met hun hond aan een lange flexlijn recht op je af moeten kunnen lopen, terwijl je al van afstand ziet dat beide honden dit zeer ingewikkeld vinden en liever uit elkaars persoonlijke ruimte blijven.
Van die mensen die hun uitvallende hond al mopperend tóch langs het lastige object sleuren..

Bij ons in de buurt een vrouw met een klein hondje dat gaat keffen bij het zien van een andere hond. Ze schreeuwt werkelijk zooo hard tegen het beestje, en maar aan de riem rukken zodat het hondje af en toe van de grond komt. Ik kon het niet laten een keer te zeggen: "doe toch eens wat liever tegen je hond!"
Toen richtte ze haar scheldkanonade op mij :D
Arm dier, trillend als een rietje en dan er over heen buigen en schreeuwen "siiitt!" en dreigen: "als je nóu niet gaat zitten! Dan krijg je vanavond geen eten!!"
Serieus mens, ik hoop dat je van het stoeprandje lazert, en het hondje noodgedwongen herplaatst wordt.
Wat zal dat een opluchting zijn voor dat beestje.

Oh wat een verdrietig vooruitzicht MWM!
Ja eea heeft ook te maken met fokbeleid. Zo vertelde de neuroloog dat het als gevolg van fokbeleid bij HH haast niet voorkomt, en bij Mechelaars juist wel veel.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 15:52

Nikass schreef:
Lughnassadh schreef:

Ik kan alleen maar zeggen: let goed op hem en help hem waar je kan.
Ik herken "veel go", en volharding, en in geval van mijn reu heel erg de drive tot controle van elke situatie. En ik zal nooit weten of hij teveel stress heeft gehad en of ik het beter had kunnen doen, maar toen hij 5,5 was kreeg hij ineens epilepsie. En dat is zo ontzettend k*t.
Dankzij zijn top neuroloog is hij nu heel stabiel en gaat het heel goed met hem, en ik heb in de loop der tijd een voor alle partijen prettig functionerend management ontwikkeld, waardoor we nu vooral veel fun hebben samen.
De neuroloog vertelde ook dat met name herders (en dat is een wat algemene term, maar hij kon dat wel specificeren) erg gevoelig zijn voor epilepsie, en ook moeilijk behandelbaar als ze het eenmaal hebben.

Doen we zeker! Hij is ons ook niet zomaar gegund. En ik heb als pup gezien hoe hij in de basis is en het gewoon een heerlijke hond.
Enne, ik durf niet eens op te schrijven hoe wij momenteel met hem omgaan. Vrees dat ik dan de hondenmoederopvoedmaffia achter me aan krijg :o .
En kledderherder, die houd ik er in!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 15:53

MyWishMax schreef:
Alle herders die ik heb meegemaakt hadden geen epilepsie gelukkig, maar waren op die leeftijd wel lastig om mee te leven even bot gezegd. De ene erger als de ander, maar daarna wel allemaal fijne honden geworden. Wel met aangepast management aan de hond. Degene die herplaatst werden hadden een eigenaar die maar op 1 manier met honden wilde omgaan en daar paste die honden niet tussen. (Of in kennel leven en daar alleen uit voor wandelingen en trainen of juist in huis leven met tig andere dieren en honden en geen rust en afzondering van de rest kunnen pakken bijvoorbeeld)

De laatste die ik heb wordt 11 jaar in april en door mijn ziekte kan ik hem lichamelijk minder bieden en zijn we al jaren gestopt met sporten, maar 0 problemen en is voor mij echt de ideale hond. Ik kan nu al janken dat ik geen opvolger kan nemen, want ben verzot op ze.

Zo herkenbaar. Het is soms echt verre van leuk. Mijn herder leeft wel gewoon in huis maar wordt nu dus heel strak gemanaged. En daar vindt hij ook wat van :D ;) .

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 15:56

O en Nikass, dat niet anticiperen erger ik me ook zo dood aan! Ik doe onwijs mijn best er een goed opgevoede hond van te maken maar van andere hondenbezitters moet je het niet hebben. Dus ik anticipeer me momenteel suf. En dan die blikken als me dat soms niet ideaal lukt, n.b. Er is verder geen gevaar of zo, echt……maar goed ik ben ook een mens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:59

Mijn herder is gelukkig een vrij blij ei. Hij loopt dagelijks los in de bossen te struinen en hij slaapt op mijn bed :D
Als hij alleen thuis moet blijven (met mijn andere hond) heeft hij het hele huis tot zijn beschikking.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:04

Doe eens even leuk over herders, we hebben afgelopen weekend een optie op een pup genomen. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:06

Ik ben gek op (Duitse) herders. :+:
Ik kijk ook altijd graag Hudson & Rex. <3

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:11

Nou mijn zwitserse herder is in ieder geval de leukste hond die er is <3 (dat is ook vast wel een UO _O- _O- )

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:16

Nikass schreef:
Sanet schreef:
Als het oliebol weer is, dan blijven ze ook wel eens binnen omdat anders die ene zeker helemaal een bagger varken is.
Vinden ze heel niet erg, dan liggen ze in een wokkel in hun mand buik omhoog, poot in de lucht. Lijkt wel of ze lijden inderdaad :Y)
Ze gaan uiteraard wel het liefst mee, maar het zijn herders. Dus het liefst zitten ze ook bij mij op de wc en in bad en onder de douche ;)[/quote]

_O- _O- _O-

Ah herkenbaar!
Al moet ik zeggen dat ik op het moment zeer trots ben op mijn hond. Lig al 3 weken geveld op bed en hij moet het met de tuin doen ipv 2 x per dag een uur bos en 2 x een rondje dorp. Op de een of andere manier leggen ze zich er bij neer als t ff niet kan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:22

JudithGigi schreef:
Nou mijn zwitserse herder is in ieder geval de leukste hond die er is <3 (dat is ook vast wel een UO _O- _O- )

Daar ben ik mee opgegegroeid, ze was zo geweldig. <3
Mijn vriend is met Duitse herders opgegroeid, en toen zijn we op de oud duitse uitgekomen. :))