Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:10

Merlen schreef:
Als ik online wat te koop zie staan,zeg ik ook niet direct dat ik het koop.Ik vraag gewoon wanneer ik langs kan komen.
Je moet eens weten hoeveel spullen in werkelijkheid niet zijn zoals in de beschrijving of op de foto's.
Ik heb ook al meegemaakt dat men bewust dingen verzwijgt of niet eerlijk is wanneer ik vragen heb over de staat ervan.

Dat snap ik. Maar zeker bij dieren moet het maar een match zijn en daarom plan ik gewoon in wie wanneer wil komen en de eerste die ze mee wil heeft ze mee. Als ik dan een bericht krijg van iemand die wil komen maar pas 5 dagen later verlies ik al een deel geïnteresseerden want die vinden het ergens anders en dan moet je maar hopen dat ze het dier mee nemen ook. Dat ondertussen ook eten en geld blijft kosten. Elk schaap kost ons gemiddeld €250 per jaar. Dus elke week gemiddeld €5. Het is allemaal geen wereldprijs maar als ik dan altijd moet wachten tot iemand laat kan komen kijken, tja. Zeker als de lammeren te koop komen, dan gaat het snel.

Had dit jaar bijvoorbeeld alle lammeren in 1 keer verkocht. 2 weken gereserveerd en je raad het al… Gelukkig waren ze daarna vlot weg, maar toch. Daarom zet ik het nu bij voorbaat al in het zoekertje. Een dag wil ik het nog langs kant houden, langer niet meer.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:09

Ook leuk. Ik heb iets op FB staan en vandaag een berichtje, of het nog beschikbaar was. Ik antwoord bevestigend, gelezen maar geen reactie. Dus ik vraag een paar uur later of er interesse is, krijg ik 'nee' terug :') Vond ik ook wel grappig, dat was wel heel abrupt :+ Nou ja het is iig een antwoord :+

Artimes

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:35

Ik heb voor het eerst dat iemand zn pakket nog niet heeft opgehaald op afhaalpunt, staat dat ie na vandaag retour gaat, heb al berichten gestuurd naar de koper maar worden niet gelezen, gaat om een redelijk duur item dus snap het niet

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:33

Iemand die echt zooooo traag reageert.
Zondag haar een bericht gestuurt.

Maandag middag nog een bericht gedaan omdat de Kleinanzeige chat wel es wil haperen...
Dinsdag begin vd avond pas een antwoord |o

Toen lag ik al te slapen. Dus gister ochtend vroeg bericht terug gedaan.
Rond 13 uur van haar een bericht terug. Omdat wij tien bij iris waren heb ik rond 4 smiddags een bericht gestuurd...
En sindsdien... t is stil |o

Ze heeft een stalwand te koop die ik eigenlijk nodig ben zodat we een stal voor iris kunnen maken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:49

mvdende schreef:
Merlen schreef:
Eerst met iemands bod en afhaalmoment akkoord gaan om het daarna aan iemand anders te beloven...waarna de andere persoon dan toch mogelijks heeft afgehaakt.
Dan zou ik zeggen dikke pech.Hou het maar.
Ik heb het ook al meegemaakt.Ik ben een verkoper/koper die zich wel aan afspraken houdt als ik iets beloof.
De meeste kopers kunnen nu éénmaal niet stante pede in hun auto springen om wat op te halen,wegens werk,afstand,...

Nog geen akkoord op ophaalmoment, dat moest nog afgesproken worden. Wél akkoord op bod. En dit was een uitzonderlijk goede deal (nieuwprijs over de €400, bod van €35 was geaccepteerd!) Ondertussen was er kennelijk al een bod van €85 geplaatst via pb. Dus ik snap best dat verkoper er zuur van is dat ie mijn bod van €35 zo snel geaccepteerd had. Maar dàt is niet mijn probleem. En daarom ben ik gisteren middag inderdaad stante pede alsnog in de auto gesprongen en ben het direct gaan halen. Onbetrouwbare verkoper x gewild (want koopje) product = direct actie ondernemen zodra ik het adres had gekregen.

Volgend jaar op safari in Afrika, dus een verrekijker stond nog op het inkoop lijstje.

Little late to the party, maar interessant verhaal.

Wat zou jij doen als het jou overkomt? Achteraf een hoger bod ontvangen terwijl je al had toegezegd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:50

eenitraM schreef:
mvdende schreef:

Nog geen akkoord op ophaalmoment, dat moest nog afgesproken worden. Wél akkoord op bod. En dit was een uitzonderlijk goede deal (nieuwprijs over de €400, bod van €35 was geaccepteerd!) Ondertussen was er kennelijk al een bod van €85 geplaatst via pb. Dus ik snap best dat verkoper er zuur van is dat ie mijn bod van €35 zo snel geaccepteerd had. Maar dàt is niet mijn probleem. En daarom ben ik gisteren middag inderdaad stante pede alsnog in de auto gesprongen en ben het direct gaan halen. Onbetrouwbare verkoper x gewild (want koopje) product = direct actie ondernemen zodra ik het adres had gekregen.

Volgend jaar op safari in Afrika, dus een verrekijker stond nog op het inkoop lijstje.

Little late to the party, maar interessant verhaal.

Wat zou jij doen als het jou overkomt? Achteraf een hoger bod ontvangen terwijl je al had toegezegd.

Is me al vaker overkomen. Dan baal ik even, had ik de advertentie maar op gereserveerd moeten zetten, maar het bod waar ik in eerste instantie mee akkoord ben gegaan, mag komen halen of ik stuur het naar diegene op. Is het leuk om een hoger bod te ontvangen terwijl je net een lager bedrag toegezegd hebt? nee! Maar is op dat moment echt even jammer dan en gaat meestal maar over een paar tientjes. Lesje die je hieruit kan leren als verkoper: weet wat je verkoopt en weet welk bedrag voor een soort gelijk artikel in een gelijkwaardige staat gemiddeld gevraagd wordt op marktplaats. Dan heb je een goede schatting van de vraagprijzen en wat mensen erop bieden en kan je daar mooi op in spelen en hele lage biedingen op je eigen advertentie "negeren" (natuurlijk stuur ik wel netjes een berichtje terug dat ik het bod te laag vind en dat ik er minimaal.... voor wil hebben)

Als je weet wat het ongeveer waard is, lukt het meestal wel om er ook ongeveer dat bedrag voor te krijgen.

Iets véél te goedkoop aanbieden op marktplaats/ akkoord gaan met het eerste de beste lage bod is gewoon niet slim en je kan dan weten dat mensen tegen elkaar op gaan bieden of dat je meer biedingen kan ontvangen. Zeker als het eerste lage bod geplaatst wordt als je het nog maar nèt op marktplaats hebt gezet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 00:30

Ik had laatst ook iets voor uiteindelijk €25 meer kunnen verkopen, had hem nog niet op gereserveerd gezet omdat ik 's avonds de eerste koper berichtje had gestuurd dat het akkoord was en wanneer hij wilde komen. In de nacht nog nieuwe biedingen maar heb hem toch verkocht aan die 1e, hoewel ik er toch een beetje de balen van had :+ Was een vrij uniek item wat weinig te koop stond dus kon het niet checken maar bleek heel gewild.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:10

Wauw. Ik heb vorig jaar een paar schoenen gekocht via vinted. Ik merkte dat ik er nooit naar greep, dus ik heb ze weer op vinted gezet.
Krijg ik net een berichtje van iemand "leuke schoenen"
Dus ik stuur terug "dank je, voor €45,- kunnen het jouw leuke schoenen zijn"
Zij: "je hebt ze vorig jaar van mij gekocht. Succes ermee verder"

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:39

Is het vreemd dat ik niet ga betalen voor iemands 7 jaar oude banden?

Ik heb,zeker vooraan de auto,andere banden nodig maar ik wil ook graag mijn huidige velgen vervangen.
Dus ik ben aan het rondkijken naar originele velgen van mijn auto.
Ik heb een aantal advertenties bekeken waarin deze velgen met banden erop worden aangeboden.Bijna allemaal niet de banden die ik wil,nodig heb of banden met minder profiel.
Nou zag ik gisteren een advertentie met deze velgen en (winter)banden.Bij navraag wat de dotcode was,bleken de banden al 7 jaar oud te zijn.
De verkoper reageert nu gepikeerd omdat ik de prijs te hoog vind en dat ik niet ga betalen voor oude banden maar wel interesse heb voor de prijs van de velgen.
Hij is van mening;het profiel is nog prima dus de ganse band ook.

De banden mogen er wel op blijven.Die kan ik bij de bandenboer achterlaten zonder kosten bij aankoop van nieuwe banden.

Tweedehands velgen,zonder banden,zijn trouwens niet te vinden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 07:49

Mijn ergenis is dat alles snel snel moet. Een bod en als je niet binnen no time reageert hebben ze al wat anders of geen interesse meer. Waar is de tijd dat je een tijdje kon laten biedn? Alles moet vandaag reageren morgen in huis zijn...

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:24

Merlen schreef:
Is het vreemd dat ik niet ga betalen voor iemands 7 jaar oude banden?

Ik heb,zeker vooraan de auto,andere banden nodig maar ik wil ook graag mijn huidige velgen vervangen.
Dus ik ben aan het rondkijken naar originele velgen van mijn auto.
Ik heb een aantal advertenties bekeken waarin deze velgen met banden erop worden aangeboden.Bijna allemaal niet de banden die ik wil,nodig heb of banden met minder profiel.
Nou zag ik gisteren een advertentie met deze velgen en (winter)banden.Bij navraag wat de dotcode was,bleken de banden al 7 jaar oud te zijn.
De verkoper reageert nu gepikeerd omdat ik de prijs te hoog vind en dat ik niet ga betalen voor oude banden maar wel interesse heb voor de prijs van de velgen.
Hij is van mening;het profiel is nog prima dus de ganse band ook.

De banden mogen er wel op blijven.Die kan ik bij de bandenboer achterlaten zonder kosten bij aankoop van nieuwe banden.

Tweedehands velgen,zonder banden,zijn trouwens niet te vinden.

Nee. Niet gek. Deze banden zijn 9/10 al verduurd. Dit ga je pas merken zodra je er mee rijd. Waarde is in dit geval enkel de velg. De band voegt geen extra waarde toe.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:15

Tancreda4 schreef:
Mijn ergenis is dat alles snel snel moet. Een bod en als je niet binnen no time reageert hebben ze al wat anders of geen interesse meer. Waar is de tijd dat je een tijdje kon laten biedn? Alles moet vandaag reageren morgen in huis zijn...

Sommige verkopers zijn ook wel apart hoor.

Ik bied ergens op en vervolgens lezen ze de bieding, maar geen reactie.

En dan krijg ik ruim een week een bericht dat ik het kan kopen. Ja, nou heb ik al wat anders gekocht.

En dan zijn ze pissig :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:18

Laatst had ik geboden (de vraagprijs) op een kinderfietsje. Kreeg als reactie zijn adres? Dus ‘s avonds stuurt ie ineens ‘niet meer komen’.
Meer niet. Daarvoor dus ook niet behalve zijn adres.. ik stuurde dus terug dat ik idd niet zomaar zonder afspraak was gekomen. (Wel gelezen geen reactie meer, maar dat hoefde ook niet).

Later stuurde ik een andere verkoper een bod, werd geaccepteerd dus ik vroeg of ik het die avond of de volgende dag in de middag kon halen. Geen reactie meer, krijg ik de volgende avond een bericht dat het die avond kon. Ik kon zelf niet Ivm zwemles, dus liet het overgaan.

Ik had al een ander fietsje gezien, dus stuurde die een bericht. Meteen reactie en kon hem de volgende middag halen. Van bovengenoemde verkoper kreeg ik toen wel meteen een reactie dat het ook de dag erop kon.. dus ik reageerde weer dat ik inmiddels een ander fietsje kon ophalen (had immers al geschreven dat ik het over liet gaan). Ze wenste me succes met het andere fietsje en ik haar met de verkoop (klinkt sarcastisch nu, was het niet ;) )
Zag ik later dat ze me beoordeeld met alsnog 5 sterren. Ik had haar niet beoordeeld overigens, het kan gebeuren dat iemand later reageert en zeker omdat ze de meldingen van mp niet had gehad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:21

Ik ben benieuwd, morgen komt iemand naar ons kinderfietsje kijken.
Stond 1 dag te koop en kreeg ik bericht van iemand die vroeg of die er nog was en ik reageer binnen 1 minuut met "ja, die is er nog" om 3 dagen laten "50 euro" te krijgen
Minimale op bieden staat op 75 en dat is al geboden. Zo kortaf, zo laag bieden en nu heb ik de afspraak staan met diegene die 75 bood

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:39

Tancreda4 schreef:

Ik zoek een schoonmaakster en iemand bood zich aan.
Ik heb het bericht gelezen en wou reageren in mijn pauze, een uur later…
Krijg ik bericht dat ik te laat ben en dat ze vol zit…
Binnen een uur?! Ik vind dat echt vreemd…

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:01

Tallie1979 schreef:
Tancreda4 schreef:

En dan krijg ik ruim een week een bericht dat ik het kan kopen. Ja, nou heb ik al wat anders gekocht.

Maar wat moet je zeggen dan? Ik zeg vaak dat ik nog even wacht. Maar als ik zelf even wil kijken wat de gek er voor geeft, moet je elke bueder dan bedanken? Ik vind t lastig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:02

Citaat:
Ik zoek een schoonmaakster en iemand bood zich aan.
Ik heb het bericht gelezen en wou reageren in mijn pauze, een uur later…
Krijg ik bericht dat ik te laat ben en dat ze vol zit…
Binnen een uur?! Ik vind dat echt vreemd…

Is ook vreemd..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:55

En daarna nog een bak ellende dat het bericht wel gelezen wordt en niet op gereageerd.
Ik wordt echt zo moe van die gelijk MOETEN reageren maatschappij.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:37

Nou echt he.... ook enorm irritant dat je op mp dus ook van elkaar kan zien waneer je iets hebt gelezen. Is bij whagsapp ook al zo irritant. Mensen snappen niet dat je alles overdag kan lezen maar pas savonds als je rustig zit pas op alles gaat reageren

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:14

Tancreda4 schreef:
Tallie1979 schreef:

Maar wat moet je zeggen dan? Ik zeg vaak dat ik nog even wacht. Maar als ik zelf even wil kijken wat de gek er voor geeft, moet je elke bueder dan bedanken? Ik vind t lastig.

Bedankt voor het bod. Ik vind het wat aan de lage kant. Ik wacht even af of er nog een hoger bod binnenkant. Zo niet, dan neem ik contact met je op.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:56

Dat kan idd. Maar dan wel graag een reactie binnen hetzelfde uur ajb.

Kijk. En daar gaat het dus ook fout. Want ik zei einde dag akkoord op een bod van de ochtend en dan is er al geen interesse meer. Dat is hrt grootste probleem.

We willen nu. Vandaag geboden, morgen in huis.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:25

En dan nog, accepteer je direct een bod, blijken ze een andere maat nodig te hebben na veel ge heen en weer.. |o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:56

Ik heb mijn wasmachine inmiddels al 3 keer verkocht..

Maar hij staat nog steeds op zolder. :+

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:14

Tancreda4 schreef:
Dat kan idd. Maar dan wel graag een reactie binnen hetzelfde uur ajb.

Kijk. En daar gaat het dus ook fout. Want ik zei einde dag akkoord op een bod van de ochtend en dan is er al geen interesse meer. Dat is hrt grootste probleem.

We willen nu. Vandaag geboden, morgen in huis.

Ik bied vaak ook op meerdere vergelijkbare items en als iemand dan pas 8 uur later reageert, heb ik vaak al iets anders. Ik zal nooit boos reageren als het een hele dag duurt, maar de kans is wel groot dat ik dan elders al een koop overeengekomen ben ja. Wat ik je dan overigens wel even netjes laat weten...

Het is al verkoper ongetwijfeld vervelend, maar ook als koper krijg je regelmatig helemaal geen reactie of is het item toch al verkocht of... dus wedden op meerdere paarden is zo gek dan nog niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:08

Meningen gevraagd: ik ben een IKEA bureau aan het verkopen op marktplaats, lage prijscategorie (lees: minder dan €50,-). Nu wil er iemand komen kijken zondag. Op een of andere manier vind ik het een beetje raar aanvoelen. Deze persoon is pas één dag lid van marktplaats, en wil samen met haar partner langskomen, omdat hij er ook zijn draai aan moet kunnen vinden. Ze ondertekend wel iedere berichtje met "Mw. X Achternaam", schrijft keurig Nederlands en komt vriendelijk over.

Op een of andere manier vind ik het raar aanvoelen om twee vreemden mijn huis binnen te laten, om zo'n goedkoop bureau te bekijken... Dat van die partner kwam er pas bij toen ik aangaf dat 'we' zondag overdag thuis zijn. Ik ben een beetje bang dat ze inbrekers zijn die alvast even de layout van het huis willen zien ofzo.

Of ben ik nu te achterdochtig?