Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:27

@besita: daar staat toch niet dat bewezen is dat het binnen gebeurd is? Temeer daar ook allemaal Valencia-fans COVID opliepen, die daar geweest waren.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:00

Ik vind het wel een heel boeiend sociaal experiment om te kijken of niet gevaccineerde(dus ook nog eens wappies) hooligans zich zullen houden aan de bubbels, mondkapjes en niet schreeuwen.

Polite grijpt over het algemeen toch niet in bij zulke groepen...

Disclaimer: sarcasme.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:13

Het is nogal stigmatiserend om niet-ingeente gelijk te stellen aan wappies vind je niet?
Tenzij mensen die bijv. in religieuze redenen niet meedoen ook automatisch wappies zijn maar dan moet de definitie wappie wellicht aangepast worden naar: iedereen die niet hetzelfde doet als ik.

Dat ingrijpen zie ik ook zo. Deze crisis heeft nadrukkelijk laten zien dat je ieder verbod aan je laars kunt lappen als je maar met genoeg mensen bent of genoeg geweldadig bent.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:58

@Sizzle ook niet iedere voetbalfan is een hooligan toch? Heb je mijn disclaimer niet gezien?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:04

Ja, had ik wel gezien en weet wel dat het van jou zo niet bedoeld was, maar er zijn mij teveel mensen op het moment die echt zo gepolariseerd denken en daarme vind ik dat nu best een beetje op de grens van wat verstandig is om te ‚voeden‘.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:07

Ah ok.

Ik hoorde gisteren zoiets achterlijks, een oma die aan het uitzoeken was of ze haar kleinkinderen stiekem kon laten vaccineren omdat de ouders dat niet willen doen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:11

Wat is dit nu weer ? ... :')
Ik val de laatste tijd van de ene verbazing in de andere wat betreft de overheid :+

Citaat:
HLN ONDERZOEK. Overheid blokkeert al maanden verplichte CO2-meters in scholen met bizar argument: “Kinderen zullen bang zijn”
Wie in België een kapsalon, restaurant, café of fitness uitbaat, is verplicht om een CO2-meter te plaatsen. Dat helpt uitbaters hun zaak voldoende te ventileren en doet de kans op een coronabesmetting voor personeel en klanten dalen. Het onderwijs ontsnapt al maanden aan zo’n verplichting. Hoe komt dat? Wij vroegen bij de overheid interne nota’s op en ontdekten dat het dossier bewust geblokkeerd wordt. Soms met opmerkelijke argumenten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:09

Sizzle schreef:
Het is nogal stigmatiserend om niet-ingeente gelijk te stellen aan wappies vind je niet?
Tenzij mensen die bijv. in religieuze redenen niet meedoen ook automatisch wappies zijn maar dan moet de definitie wappie wellicht aangepast worden naar: iedereen die niet hetzelfde doet als ik.

Dat ingrijpen zie ik ook zo. Deze crisis heeft nadrukkelijk laten zien dat je ieder verbod aan je laars kunt lappen als je maar met genoeg mensen bent of genoeg geweldadig bent.

Ik vind je niet laten vaccineren omdat god je wel beschermt, wel een beetje wappie hoor :+

Hoe laat gaat 5G aan vandaag, weet iemand dat?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:12

Je hebt ook nog steeds mensen die zich gewoon niet willen laten vaccineren. Ook dat is toch niet direct wappie?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:13

Wappie vind ik het pas als je je daarbij baseert op misinformatie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:14

Pandora2 schreef:
Wat is dit nu weer ? ... :')
Ik val de laatste tijd van de ene verbazing in de andere wat betreft de overheid :+

Citaat:
HLN ONDERZOEK. Overheid blokkeert al maanden verplichte CO2-meters in scholen met bizar argument: “Kinderen zullen bang zijn”
Wie in België een kapsalon, restaurant, café of fitness uitbaat, is verplicht om een CO2-meter te plaatsen. Dat helpt uitbaters hun zaak voldoende te ventileren en doet de kans op een coronabesmetting voor personeel en klanten dalen. Het onderwijs ontsnapt al maanden aan zo’n verplichting. Hoe komt dat? Wij vroegen bij de overheid interne nota’s op en ontdekten dat het dossier bewust geblokkeerd wordt. Soms met opmerkelijke argumenten.

:')

Dit is eerder van we weten dat het niet in orde is dus hoeven we er ook niks mee als mensen het niet weten.
Hier is dat ding wel verplicht maar als je alle ramen open hebt en dat geeft nog steeds rood aan is er niks aan te doen :D
Erg nuttig ..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:15

Ik denk dat bedrijven dit niet eens zelf graag willen maar dat het gewoon veroorzaakt wordt door hoe overheden nu nog met besmettingen om gaan. Daar is nog steeds een enorme paniek om met mogelijke gevolgen als er een uitbraak komt. Dus snap best dat bedrijven dan maar groepen gaan scheiden of een vaccin eisen. Voor je het weet wordt je bedrijf anders weer dicht gegooid.

Als de overheid gewoon gaat accepteren dat besmettingen erbij horen en dat mensen ziek worden of zelfs overlijden.. Dan zullen die regels ook niet meer nodig zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:15

Sheran schreef:

Dit inderdaad.
Maar als jij je gewoon niet durft te vaccineren om
Bijv. Prik angst of omdat je bang bent van bijwerkingen (lees reeele bijwerkingen) vind ik dat niet meteen wappie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:20

Sorry, ik doelde specifieke op het religieuze argument (waarbij men zich idd op misinformatie baseert).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:52

Tiggs schreef:
Om 5 uur natuurlijk, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken }:0

:+ :+ :+ :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:03

Daarom lopen de besmettingen in Israël ook weer op, het leek alsof ze het zo goed deden met vaccineren maar er is maar 55 % volledig gevaccineerd, de grote groep orthodoxen prikken niet en laten ze er daar nu aardig wat van hebben.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:09

bigone schreef:
Daarom lopen de besmettingen in Israël ook weer op, het leek alsof ze het zo goed deden met vaccineren maar er is maar 55 % volledig gevaccineerd, de grote groep orthodoxen prikken niet en laten ze er daar nu aardig wat van hebben.

Ik vind het altijd knap hoe jij al weet hoe dingen feitelijk zijn voor onderzoekers dat weten :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:15

996981 schreef:
bigone schreef:

Ik vind het altijd knap hoe jij al weet hoe dingen feitelijk zijn voor onderzoekers dat weten :j

Stond een aantal weken geleden al in het nieuws.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:18

Sizzle schreef:

Maar Sizzle toch; het is veel te vermoeiend voor de hersencellen om geuanceerder te moeten denken dan ´niet vóór, is dus tégen´.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:20

bigone schreef:
996981 schreef:

Stond een aantal weken geleden al in het nieuws.

Het enige artikel dat ik erover kan vinden is deze
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/28 ... rde-coron/

En daar wordt het niet vaccineren van orthodoxen gezien als mogelijke oorzaak van de verhogende cijfers. Niet als feit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:23

Roodvos schreef:
Tiggs schreef:
Om 5 uur natuurlijk, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken }:0

:+ :+ :+ :+

Ik behoor tot de sheeple hè? Ik doe zelf geen onderzoek.
-O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:25

Sheran schreef:

Hmmmm. En de ´informantie´ vanuit de overheden is geen misinformatie? Hoe vaak zijn we niet op zijn mínst bewust onvolledig voorgelicht opdat we allemaal in de aangwezen richting hobbelden? Dan heb ik het nog niet eens over het ´creatief met cijfers´ puur liegen: We worden nog steed ge-misinformeerd over de % gevaccineerden. Idem het volstrekt achterhaalde risico van besmettingsniveaus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:25

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:26

Ah, vandaar dat ze zo lekker snel gingen daar :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:27

:')
Nochtans is nog maar 57% volledig gevaccineerd lees ik. Dat is nie veel nie :P