Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:HLN ONDERZOEK. Overheid blokkeert al maanden verplichte CO2-meters in scholen met bizar argument: “Kinderen zullen bang zijn”
Wie in België een kapsalon, restaurant, café of fitness uitbaat, is verplicht om een CO2-meter te plaatsen. Dat helpt uitbaters hun zaak voldoende te ventileren en doet de kans op een coronabesmetting voor personeel en klanten dalen. Het onderwijs ontsnapt al maanden aan zo’n verplichting. Hoe komt dat? Wij vroegen bij de overheid interne nota’s op en ontdekten dat het dossier bewust geblokkeerd wordt. Soms met opmerkelijke argumenten.
Sizzle schreef:Het is nogal stigmatiserend om niet-ingeente gelijk te stellen aan wappies vind je niet?
Tenzij mensen die bijv. in religieuze redenen niet meedoen ook automatisch wappies zijn maar dan moet de definitie wappie wellicht aangepast worden naar: iedereen die niet hetzelfde doet als ik.
Dat ingrijpen zie ik ook zo. Deze crisis heeft nadrukkelijk laten zien dat je ieder verbod aan je laars kunt lappen als je maar met genoeg mensen bent of genoeg geweldadig bent.
Pandora2 schreef:Wat is dit nu weer ? ...![]()
Ik val de laatste tijd van de ene verbazing in de andere wat betreft de overheid
Citaat:HLN ONDERZOEK. Overheid blokkeert al maanden verplichte CO2-meters in scholen met bizar argument: “Kinderen zullen bang zijn”
Wie in België een kapsalon, restaurant, café of fitness uitbaat, is verplicht om een CO2-meter te plaatsen. Dat helpt uitbaters hun zaak voldoende te ventileren en doet de kans op een coronabesmetting voor personeel en klanten dalen. Het onderwijs ontsnapt al maanden aan zo’n verplichting. Hoe komt dat? Wij vroegen bij de overheid interne nota’s op en ontdekten dat het dossier bewust geblokkeerd wordt. Soms met opmerkelijke argumenten.
bigone schreef:Daarom lopen de besmettingen in Israël ook weer op, het leek alsof ze het zo goed deden met vaccineren maar er is maar 55 % volledig gevaccineerd, de grote groep orthodoxen prikken niet en laten ze er daar nu aardig wat van hebben.
996981 schreef:bigone schreef:Daarom lopen de besmettingen in Israël ook weer op, het leek alsof ze het zo goed deden met vaccineren maar er is maar 55 % volledig gevaccineerd, de grote groep orthodoxen prikken niet en laten ze er daar nu aardig wat van hebben.
Ik vind het altijd knap hoe jij al weet hoe dingen feitelijk zijn voor onderzoekers dat weten
bigone schreef:996981 schreef:
Ik vind het altijd knap hoe jij al weet hoe dingen feitelijk zijn voor onderzoekers dat weten
Stond een aantal weken geleden al in het nieuws.
Sheran schreef:Wappie vind ik het pas als je je daarbij baseert op misinformatie.