Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:44

Ja 10.000 salarissen doorbetalen is heel realistisch. _O- Echt wereldvreemd ben je als je zo denkt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:46

elnienjo schreef:
robert45 schreef:
Het is een fabriek die kan je niet tot in het oneindige dicht houden. Of betaal jij zijn schade/verliezen.?

Hij is de rijkste man op aarde, okee, gezakt naar plek 2. Wat 'n pijn zal dat hem doen: *kots*

En tot wanneer moeten die fabrieken gesloten blijven? Wat stel je voor? Je hebt totaal geen idee waar je over praat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:58

Ik verbaas me wel echt over de drukte op de weg als ik naar mijn werk ga. In maart was het echt 100x rustiger. Mensen zijn er een beetje klaar mee, maar ja, dat zijn we toch allemaal? Het einde is in zicht, het zou zo fijn zijn om gewoon even je verantwoordelijkheid te nemen om níet in die derde golf te komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:01

Als mijn auto gerepareerd is, moet ik ook weer meer gaan rijden. Ik heb peperdure reparaties omdat de auto een jaar praktisch stil gestaan heeft. Ik vind doelloos rondrijden slecht voor het milieu en voor mijn portemonnee, maar nu is het vele malen duurder dan wanneer ik wekelijks wat diesel had verstookt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:12

Morrie schreef:
Als mijn auto gerepareerd is, moet ik ook weer meer gaan rijden. Ik heb peperdure reparaties omdat de auto een jaar praktisch stil gestaan heeft. Ik vind doelloos rondrijden slecht voor het milieu en voor mijn portemonnee, maar nu is het vele malen duurder dan wanneer ik wekelijks wat diesel had verstookt.

Je kan jezelf natuurlijk ook leuke dagjes weg gunnen he. Gewoon ergens naar een mooi gebied rijden en daar op een bankje lekker een boekje lezen oid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:13

Gefeliciteerd Suzan, hopelijk toch feestelijk voor je dochter vandaag

Wij hebben binnenkort een digitale " we werken een jaar thuis" borrel :')
Niet om te vieren dat het zo leuk is, maar omdat we het ondanks het thuiswerken gewoon goed doen.
Ik heb mijn collega's nog nooit in het echt gezien haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:15

Gefeliciteerd Susan met je dochter

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:19

MarlindeRooz schreef:
Morrie schreef:

Je kan jezelf natuurlijk ook leuke dagjes weg gunnen he. Gewoon ergens naar een mooi gebied rijden en daar op een bankje lekker een boekje lezen oid.

Goede en mooie tip inderdaad!

Hier is mijn dochter negatief, dus uit quarantaine. Al meerdere uit de klas negatief. Eén klasgenootje positief, maar die is heel de week niet op school geweest. Achteraf hebben ze dus voor twee leerlingen in quarantaine gezeten en vielen de laatste contactmomenten met deze leerlingen op dezelfde dag.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:31

Fijn voor jullie, Vayo!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:31

@Vayo fijn dat ze negatief is!

Dagje weg wordt hem niet, dat durf ik pas als ik volledig ben ingeënt. Tot die tijd blijf ik thuis!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:34

Fijn Vayo :j

Wat jammer Morrie.
In je eigen auto ben je helemaal veilig.
Ga je lekker een anwb auto route rijden, kom je langs de mooiste plekjes.
En ergens waar geen mensen zijn ga je je eigen broodjes of zo opeten.
Zal je echt goed doen en geen risico. :knuffel:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:36

Morrie schreef:
@Vayo fijn dat ze negatief is!

Dagje weg wordt hem niet, dat durf ik pas als ik volledig ben ingeënt. Tot die tijd blijf ik thuis!

Hele dagen binnen zitten is pas slecht voor je gezondheid. Idem voor leven in angst. Je kan echt nergens corona krijgen als je in je eigen auto rijdt en daarna in de buitenlucht ergens gaat zitten. Kijk dat moet je niet op zondagmiddag doen wanneer heel Nederland dat doet. Maar ik kom doorgaans niemand tegen als ik dat doordeweeks doe.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:57

Fijn Vayo!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:00

Vayo goed nieuws!

Bedankt voor de felicitaties :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:02

Morrie is extreem bang en voorzichtig , laten we dat accepteren want op andere gedachten brengen geeft haar alleen meer stress. Iedereen gaat er op zijn manier mee om, dit is haar manier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:28

bigone schreef:
Morrie is extreem bang en voorzichtig , laten we dat accepteren want op andere gedachten brengen geeft haar alleen meer stress. Iedereen gaat er op zijn manier mee om, dit is haar manier.

Dat begrijp ik en respecteer het ook.
Maar het zou zo fijn voor haar zijn er veilig even tussen uit.
Ook omdat ze aangaf dat de auto het ook nog nodig had.
Niets is ze verplicht natuurlijk, maar gun het haar zo <3

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:38

Tnx Bigone. Ik ben oud genoeg om te weten wat onverantwoorde risico’s zijn met mijn gezondheidstoestand. Autorijden is al geen hobby van me dus dat komt er nu bij op het corvee lijstje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:27

Morrie schreef:
Tnx Bigone. Ik ben oud genoeg om te weten wat onverantwoorde risico’s zijn met mijn gezondheidstoestand. Autorijden is al geen hobby van me dus dat komt er nu bij op het corvee lijstje.

Dan moet je het zeker niet doen. Ik dacht ook dat je er misschien wel lol aan zou beleven. Een stukje rijden vind ik namelijk altijd wel fijn en doe ik ook met regelmaat nu er niet zo veel uitwijk mogelijkheden meer zijn.

Je weet zelf uiteraard wat wel en niet verantwoord is en waar je je goed bij voelt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:30

Morrie schreef:

Stralende dag hier vandaag. Ok, is een zaterdag dus niet ideaal want´zondagsrijders´op de weg, maar vroég is het nog niet zo erg en bovendien is het nog steeds Covid19-rustig.
Kortom; de cabrio uitgelaten *D om reden van onkostenbeperking ;)

Berglief stevig in een tuinstoelkussen in de harde kuipstoel. Zo´n 130 km over secundaire wegen door de bergen. Slecht een paar km. op/over de grens met Granada, voor de rest keurig binnen de provincie.
Twee keer gestopt voor laven met een hapje; beide keren bij léég terras.
Tegen de tijd dat motorrijders op hun superbikes ons begonnen op te houden waren we al ruim op de terugweg.

Win tot de derde macht; ik me heerlijk uitgeleefd, auto ´onderhouden´, berglief had vakantie-gevoel en heeft op twee van de meest spectaculaire stukken een video geschoten. Ze kan er weer even tegen +:)+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:14

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:18

Ik vraag me dan af hoeveel kinderen er besmet zijn? In hoeveel verschillende klassen zijn er besmettingen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:20

Hier trouwens weer een positief geval in klad van jongste neefje. 10 dagen quarantaine zodat ze niet hoefden te testen, nu dus toch getest en positief. Maar tussendoor wel naar school geweest en dus hele klas weer thuis en nu neefje met hoge koorts.

Dat is al nummer 4 of 5 in de klas...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:25

Ik vind het toch persoonlijk niet klinken alsof het allemaal prima loopt met de schoolopening en dat dat heel verantwoord is. En daar hebben deskundigen voor gewaarschuwd. Is het al tijd om die deskundigen toch maar weer eens aan het woord te laten?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:31

SusanH schreef:
Hier is onze dochter jarig. Precies een jaar geleden dat we binnen moesten blijven. Gaan we zeker door haar verjaardag nooit meer vergeten.

Gefeliciteerd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:32

Oh gefeliciteerd susan!