Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Er is in kanton freiburg inmiddels weer een verpleeghuis besmet, 37 gevallen (enkele daarvan personeel). Het schijnt dat alle patienten nog stabiel zijn dus wie weet is het virus wel wat afgezwakt? Fingers crossed voor die mensen.
SusanH schreef:Ze hebben al uitgelegd in het journaal dat eind 2020 beschikbaar niet betekend dat eind 2020 ook daadwerkelijk op grote schaal mensen ingeent kunnen worden. Dat wordt op zijn vroegst pas eerste helft 2021, of mogelijk nog later. En dat is ook pas als de proeven die nu gedaan worden goed uitpakken. Ik hou een flinke slag om de arm, omdat ik al begrepen heb dat corona virussen snel muteren. En er nog nooit een goed vaccin is geweest tegen een corona virus.
safina schreef:sureido schreef:Maar als de kwetsbare zijn ingeënt kunnen we toch gewoon weer door?
Dan moet er wel een vaccin zijn dat ook veilig is voor kwetsbare mensen.
safina schreef:sureido schreef:Dan moet er wel een vaccin zijn dat ook veilig is voor kwetsbare mensen.
Is dat niet heel de bedoeling van het vaccin dan wat nu wordt ontwikkeld of wordt dat alleen voor jonge gezonde mensen? Ik dacht dat dit gewoon voor iedereen zou zijn.
SusanH schreef:Ze zijn heus al wel bezig met de planning en organisatie. Maar dat maakt het niet minder complex. Zorg is al onderbemand (en onder gewaardeerd, kijk oa naar de actie van gisteren). Kun je wel leuk vinden dat de planning en organisatie op orde moet zijn. Maar als je geen poppetjes op de juiste plekken hebt kun je nog wel een vaccin hebben wat is goedgekeurd. Maar dan kun je nog weinig.
SusanH schreef:Ze zijn heus al wel bezig met de planning en organisatie. Maar dat maakt het niet minder complex. Zorg is al onderbemand (en onder gewaardeerd, kijk oa naar de actie van gisteren). Kun je wel leuk vinden dat de planning en organisatie op orde moet zijn. Maar als je geen poppetjes op de juiste plekken hebt kun je nog wel een vaccin hebben wat is goedgekeurd. Maar dan kun je nog weinig.
sureido schreef:Ik dacht dat de GGD genoeg mensen had maar dat de laboratoriums het niet aan kunnen om alles te verwerken?