MizzMontana schreef:Weet je wat ik altijd zo jammer vind van zulke stemmingmakende berichten, dat alleen de negatieve geluiden in de media komen.
In goede tijden hoor je niemand zeggen: wat fijn dat KLM in Nederland ruim 30.000 werknemers heeft die allemaal belasting betalen, of wat fijn dat de staatskas gespekt wordt met premies die KLM daarover betaalde. Weet je hoeveel uitkeringen en toeslagen daarvan betaald kunnen worden?
Niemand heeft het er over dat de winstdeling over 2019 voor de KLM werknemers niet wordt uitgekeerd. Geld van een zeer positief boekjaar blijft nu in de kas.
Voor het uitzend personeel dat is “ontslagen” is gewoon NOW aan te vragen en dat moet via het uitzendbureau zelf.
Dit personeel is al niet meer ingehuurd voordat de Nederlandse regering überhaupt corona maatregelen had genomen omdat er simpelweg geen werk meer voor is.
Het is dus niet zo dat er eerst steun is aangevraagd en daarna deze mensen op straat zijn gezet.
Citaat:
Goed dan.
Even een paar andere geluiden uit de media, waar sommigen kennelijk overheen lezen.
Zoals geluidsoverlast.
Het met voeten treden van de regels door Schiphol.
Luchtvervuiling.
Import van ongewenste, invasieve exoten.
Het is voor mij geen uitgemaakte zaak dat werknemers van KLM en Schiphol per saldo een positieve bijdrage aan de Nederlandse samenleving leveren.
(Let vooral op het woord saldo: ik ben niet principieel tegen vliegtuigen, maar ze vliegen tegen afbraakprijzen. Dwz: de KLM en Schiphol de lusten, de afbraak en de lasten zijn voor anderen.)
Citaat:
Ik weet niet of wat jij stelt perse aan KLM gerelateerd is, of aan vliegmaatschappijen in het algemeen. Mocht KLM omvallen dan springt Quatar (met eigen ruwe olie voorziening) of Ryan-air (die het grootste deel van het personeel op Iers contract heeft staan en nu met lege kisten starts en landingen maakt om te voorkomen dat ze parkeergeld moeten betalen) wel in dat gat van de slots en passagiers die beschikbaar komen. Dat zou per saldo sowieso minder werkgelegenheid en afdracht in NL betekenen.
De geluidsoverlast, import en luchtvervuiling zou dan blijven bestaan.
[/quote]
Welkom in belastingparadijs Nederland : Ryan air en Fly Emirats zouden nog wel eens statutair in Nederland gevestigd kunnen zijn...
Dus die afdracht valt waarschijnlijk wel mee.
En wellicht vallen die andere bedrijven ook wel om.
De mensen die nu purser etc zijn, kunnen nuttig werk gaan doen.