Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gaucho schreef:Mijn vakantie naar Mongolië eind juli is geannuleerd door de organisatie.
Inmiddels een weekje bergwandelen in Oostenrijk geboekt voor begin augustus, vanuit hotel. Bekijk nog even of ik met de trein (goedkoper) of eigen auto (iets meer corona proof) ga.
Pandora2 schreef:Vragen ze aan jullie Nederlanders voor Oostenrijk ook een negatieve coronatest voor je het land in mag ?
Ik las net dat de belgen eerst langs de huisarts moeten voor een test als ze naar Oostenrijk willen deze zomer.
De huisartsen zijn er niet zo tevreden mee
Karin schreef:Ik zou het niet laten aankomen op 'volgens mij'.![]()
Beter om de officiële kanalen te raadplegen. Website van BuZa e.d.
Jolliegirl schreef:''De verwachting is dat reizigers uit Nederland – zowel per vliegtuig als over de weg – vanaf tenminste 15 juni ook vrij zullen zijn om Oostenrijk uit te reizen zonder de onderstaande beperkingen die door de Oostenrijkse autoriteiten worden opgelegd (d.w.z. doktersverklaring, negatieve COVID-19 test, of 14-dagen thuisquarantaine).''
Ik heb er goede hoop voor.
Katja, Dankjewel! Fijne site!
Nederland Wereldwijd schreef:Deze zomer op reis naar het buitenland? Dit moet u weten
Laatste update 05 juni 2020 - 22:42
Tot 15 juni staat het reisadvies van Buitenlandse Zaken voor alle landen op oranje. Alle vakanties naar het buitenland worden afgeraden.
Vanaf 15 juni is het weer mogelijk op vakantie te gaan naar andere landen binnen de EU/Schengenzone. Het reisadvies voor landen in die gebieden wordt aangepast van oranje (vakantiereizen afgeraden) naar geel (vakantiereizen mogelijk, let op risico’s).
Het reisadvies blijft oranje als een land het coronavirus nog niet voldoende onder controle heeft, nog geen Nederlandse toeristen verwelkomt of quarantaine oplegt bij aankomst.
Dit zijn de verwachtingen voor de reisadviezen:Per 15 juni gaan de reisadviezen van de volgende landen van oranje naar geel: België, Bulgarije, Duitsland, Estland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Portugal, Slovenië, Tsjechië. U kunt dus naar deze landen op vakantie, maar let op de risico's.
Voorlopig op oranje blijven: Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Vakantiereizen naar deze landen worden afgeraden.
Een aantal landen moet nog besluiten wanneer ze de belemmeringen voor Nederlandse toeristen weer opheffen. De verwachting is dat deze landen daarover in de komende weken een besluit nemen. Het gaat om: Frankrijk, IJsland, Oostenrijk, Spanje, Zwitserland, Liechtenstein, Cyprus, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Malta, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slowakije, het Caribisch deel van het Koninkrijk.
NB: Dit is een inschatting op basis van de informatie die nu beschikbaar is. Deze informatie wordt regelmatig geactualiseerd. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
moonsparkle schreef:Zou het wel fijn vinden als er ook op de website zou staan of en waar bijvoorbeeld een mondkapje verplicht is, ik zou namelijk wel willen gaan als er mondkapjes in bijvoorbeeld de supermarkt of hij het tankstation op moeten, maar dan wil ik wel heel graag van te voren op de hoogte zijn rondom de regels van een land.
Pandora2 schreef:moonsparkle schreef:Zou het wel fijn vinden als er ook op de website zou staan of en waar bijvoorbeeld een mondkapje verplicht is, ik zou namelijk wel willen gaan als er mondkapjes in bijvoorbeeld de supermarkt of hij het tankstation op moeten, maar dan wil ik wel heel graag van te voren op de hoogte zijn rondom de regels van een land.
Op de website van Buitenlandse zaken moet je normaal gezien al deze info vinden.
Pandora2 schreef:Zie dat ze er nu bijgezet hebben op openbare plaatsen ook aangeraden. Waarschijnlijk gister, nadat de WHO kwam aanzetten met het lumineuze idee