Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:47

Hier in België worden ook steeds meer locaties klaargemaakt om triage te doen van nieuwe patiënten. Zo zag ik een zwembad waarvan de ruimtes gebruikt zullen worden en zal het bedrijf waar ik werk ook een vakantiecentrum, dat tot op heden gebruikt wordt om senioren te laten herstellen, ter beschikking stellen. Men gaat toch uit van een tsunami die gaat komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:48

Laatst bijgewerkt door Babootje op 19-03-20 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Sheran schreef:
Omdat jullie allemaal erg voorzichtig zijn en ik ook, toch even hier de vraag (hopelijk vinden jullie dat niet erg): ik zou graag op bezoek gaan bij mijn ouders (66 en 72). Ik heb geen klachten, zij ook niet. Maar ik weet natuurlijk niks over symptoomloos etc. Is het veilig als we gewoon een stukje gaan fietsen in het natuurgebied naast de deur en 2 meter afstand houden? Of in de tuin gaan zitten (mooi weer).

Ik zou het gewoon niet doen.
Ik zie mijn ouders nu ook minstens 3 weken niet, gewoon omdat ik niet weet of ik besmet ben. Ik wil het hen niet aandoen, en zij zijn een stuk jonger dan jouw ouders. Wij bellen gewoon dagelijks. Ik mis ze hoor! Maar ik wil het risico niet nemen :)

Pindabear

Maureen95 schreef:
Ook ik voel mij op dit moment niet top. Erg last van mijn buik en begin steeds meer hoofdpijn te krijgen. Ik werk momenteel al vanuit huis. Heb nog 1 advil liggen maar dan zijn mijn pijnstillers ook op. Winkels is elke keer alles op :( Ik ga mijzelf de komende 2 weken ook maar opsluiten en iemand zoeken die boodschappen voor mij wilt doen _O-

Wel lastig is dat ik in een studentenhuis woon. Geen ontsmettingsmiddel en iedereen raakt alles aan -O-

Helaas woon je te ver bij mij vandaan, anders had ik wel boodschappen voor je willen halen. Misschien dat er bokkers zijn die bij jou in de buurt wonen die wat voor je kunnen halen.
Veel beterschap! :(:)

Loretta

secricible schreef:
https://nos.nl/artikel/2327625-volgende ... wacht.html

Nederlandse vereniging voor intensive care verwacht volgende week 500 tot 1000 mensen op de IC te hebben, waar dat er deze week nog 177 zijn. Ik kan er niks aan doen, maar ik merk toch dat het me angst aanjaagt... Angst voor Italië-situaties in Nederland...

Zeker heel beangstigend. Het is ook echt de reden dat ik binnen zit. Ik behoor dan wel niet tot de risicogroep maar dat virus moet ik niet veel van hebben. Het voelt net alsof we in een soort oorlogssituatie leven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:52

LWDaisy schreef:
Sheran schreef:
Omdat jullie allemaal erg voorzichtig zijn en ik ook, toch even hier de vraag (hopelijk vinden jullie dat niet erg): ik zou graag op bezoek gaan bij mijn ouders (66 en 72). Ik heb geen klachten, zij ook niet. Maar ik weet natuurlijk niks over symptoomloos etc. Is het veilig als we gewoon een stukje gaan fietsen in het natuurgebied naast de deur en 2 meter afstand houden? Of in de tuin gaan zitten (mooi weer).

Bedankt voor alle antwoorden! Ik wil ook voorzichtig doen, daarom vraag ik het ook. Maar waar ligt de grens? Vandaar al het idee van iets buiten doen met 2 meter afstand.
En wanneer kun je ze dan wél weer zien? Wanneer acht jij het bijvoorbeeld weer veilig?

Ik zie mijn ouders nu ook minstens 3 weken niet, gewoon omdat ik niet weet of ik besmet ben. Ik wil het hen niet aandoen, en zij zijn een stuk jonger dan jouw ouders. Wij bellen gewoon dagelijks. Ik mis ze hoor! Maar ik wil het risico niet nemen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:54

LWDaisy schreef:
Sheran schreef:

Bedankt voor alle antwoorden! Ik wil ook voorzichtig doen, daarom vraag ik het ook. Maar waar ligt de grens? Vandaar al het idee van iets buiten doen met 2 meter afstand.
En wanneer kun je ze dan wél weer zien? Wanneer acht jij het bijvoorbeeld weer veilig?
Ik vind het jammer dat je zo weinig kan testen. Want op zich mag je nu gewoon symptoomloos mensen opzoeken, maar hoe handig dat is weet ik niet. Ik word er een beetje gek van .

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:55

Hier is de bevolking massaal mondmaskers aan het naaien om aan de ziekenhuizen of rusthuizen te geven.
Ook schilders, bouwbedrijven,... doneren allemaal maskers en handschoenen. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:57

tessyke schreef:
Hier is de bevolking massaal mondmaskers aan het naaien om aan de ziekenhuizen of rusthuizen te geven.

Jaaaa zo mooi deze initiatieven !
Die schilder in het journaal met een karretje vol maskers aan dat ziekenhuis ook. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:58

secricible schreef:
https://nos.nl/artikel/2327625-volgende ... wacht.html

Nederlandse vereniging voor intensive care verwacht volgende week 500 tot 1000 mensen op de IC te hebben, waar dat er deze week nog 177 zijn. Ik kan er niks aan doen, maar ik merk toch dat het me angst aanjaagt... Angst voor Italië-situaties in Nederland...

Mij ook...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:59

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:02

Wij moeten weer naar het werk toe komen. Ik werk op een school en er zijn geen leerlingen. De leerkrachten moeten lespakketjes gaan klaarmaken en deze op de groepen (jeugdzorg) gaan brengen en de administratie enzo moeten ook weer aan het werk.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 19-03-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:02

Mijn moeder(verpleegster) werkt s'nachts op nierdialyse en was vannacht deze aan het maken op de rustige momenten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:05

Wat super!!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:05

mvdende schreef:
Ergens vind ik het wel een vervelend idee dat nu ook particulieren bij de Makro en Sligro binnen mogen.

1 het is daar bijna altijd duurder dan in een normale supermarkt

2 nu krijg je dus een run op producten die niet in een normale supermarkt te vinden zijn.

En zo moeilijk was het niet om binnen te komen. Jaren na het sluiten van onze winkel in 2005, konden we nog gewoon met die pas naar binnen. Hetzelfde geld voor de pas van mn vader die zzp was, ook die bleef nog jaren na het opbreken van zijn bedrijf actief.

Je krijgt bij aanmelding ook iets van 4 passen, of in ieder geval kan je die aan laten maken.

Zo hebben nu zowel mijn vader als moeder een pas op naam van mijn bedrijf.

Denk inderdaad dat de drukte in ieder geval bij de Sligro wel mee zal vallen. De produkten zijn daar een stuk duurder dan elders. Dus het gros van het klootjesvolk zal wel weg blijven. Wel een goed argument wat iemand hier zei dat het zal zijn om van hun voorraad af te komen, nu er niet meer aan de horeca geleverd kan worden. Zonde om weg te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:06

tessyke schreef:

Misschien ben ik echt een gigantische buzzkill maar ik betwijfel echt ten zeerste of ze daar gebruik van mogen maken? Voor verzorgingstehuizen is het misschien anders maar ik kan me niet voorstellen dat ze in een ziekenhuis zomaar zelfgemaakte mondkapjes mogen gebruiken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:06

tessyke schreef:
Mijn moeder(verpleegster) werkt s'nachts op nierdialyse en was vannacht deze aan het maken op de rustige momenten.

[ [url=m/BzvoiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9pfvQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kZ0R43.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat goed!

@Emma: het gaat toch om het tegenhouden van de bacterien (zeker bij wegwerp mondkapjes) dus steriel is niet nodig toch?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 19-03-20 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:07

tessyke schreef:

[ [url=m/BzvoiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9pfvQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kZ0R43.jpg]Afbeelding[/url] ]

+:)+ Echt top !

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:08

Ik vraag me iets af:
incubatietijd van Coronavirus is 2-14 dagen (gemiddeld 5-6 dagen) (bron RIVM).

Betekend dit dat als je snel na besmetting ziek wordt het vaak ook ernstiger/heftiger is of maakt dat niet uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:09

IMANDRA schreef:
Oh wat goed!

@[naam]: het gaat toch om het tegenhouden van de bacterien (zeker bij wegwerp mondkapjes) dus steriel is niet nodig toch?

Ja, maar die mondkapjes om het virus tegen te houden moeten aan vrij specifieke eisen voldoen, en ik betwijfel of al die HTK-kapjes dat ook doen.

Bloodymary

Sheran schreef:
LWDaisy schreef:

Ik vind het jammer dat je zo weinig kan testen. Want op zich mag je nu gewoon symptoomloos mensen opzoeken, maar hoe handig dat is weet ik niet. Ik word er een beetje gek van .

Als je op twee meter af stand blijft en wat je zegt bijvoorbeeld buiten gaat zitten, dan kan dat toch prima? Of is er iemand van jullie ziek?

Wistaire

Net weekelijkse boodschappen gedaan, man man man... Nog steeds heel veel lege schappen. Lekker doorgaan met hamsteren dan komt alles goed. :roll:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:10

Destination

mvdende schreef:
Ergens vind ik het wel een vervelend idee dat nu ook particulieren bij de Makro en Sligro binnen mogen.

1 het is daar bijna altijd duurder dan in een normale supermarkt

2 nu krijg je dus een run op producten die niet in een normale supermarkt te vinden zijn.

En zo moeilijk was het niet om binnen te komen. Jaren na het sluiten van onze winkel in 2005, konden we nog gewoon met die pas naar binnen. Hetzelfde geld voor de pas van mn vader die zzp was, ook die bleef nog jaren na het opbreken van zijn bedrijf actief.

Je krijgt bij aanmelding ook iets van 4 passen, of in ieder geval kan je die aan laten maken.

Zo hebben nu zowel mijn vader als moeder een pas op naam van mijn bedrijf.

Wat maakt het uit dat producten daar duurder zijn dan in een normale supermarkt? En waarom zou jij, terwijl je ook geen bedrijf meer hebt, wel recht hebben op producten die je niet in een normale supermarkt kan krijgen en een ander niet?

Maureen95

Pindabear schreef:
Maureen95 schreef:
Ook ik voel mij op dit moment niet top. Erg last van mijn buik en begin steeds meer hoofdpijn te krijgen. Ik werk momenteel al vanuit huis. Heb nog 1 advil liggen maar dan zijn mijn pijnstillers ook op. Winkels is elke keer alles op :( Ik ga mijzelf de komende 2 weken ook maar opsluiten en iemand zoeken die boodschappen voor mij wilt doen _O-

Wel lastig is dat ik in een studentenhuis woon. Geen ontsmettingsmiddel en iedereen raakt alles aan -O-

Helaas woon je te ver bij mij vandaan, anders had ik wel boodschappen voor je willen halen. Misschien dat er bokkers zijn die bij jou in de buurt wonen die wat voor je kunnen halen.
Veel beterschap! :(:)

Wat lief dankjewel! Ja ik heb waarschijnlijk een vriendin die wel boodschappen voor mij kan doen. Moet alleen nog opzoek naar wc papier en pijnstillers. Die kan ik dus nergens vinden.