Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:07

Ghostattack schreef:
Ik had er gisteren op de A12 een die vond dat het mini stukje langzaam rijdend verkeer dusdanig storend was, dat hij met minimaal 80 over de uitvoegstrook vloog, over het terrein van het tankstation (tussen de pompen door dus) en zo vol gas de invoegstrook op om daar weer in te voegen in dezelfde file :? Ik weet niet of het te zien is op mijn dashcam, heb het filmpje er nog niet vanaf gehaald.

Dit doe ik ook wel eens hoor, ook met parallel wegen. Veel beter en haal je toch een stuk in en in sommige gevallen omzeil je zelfs de volledige file. Niks mis mee.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:11

Ik hoop niet dat jij met minimaal 80 over het terrein van een tankstation rijd, waar mensen van en naar hun auto lopen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:29

Jolien87 schreef:
Werkelijk Marije.
Het valt me vaker op dat je erg laconiek denkt over rijden in het verkeer. Of dat nu gaat om het aanhouden van de maximum snelheid, het gebruik van een telefoon achter het stuur of het rijden zonder gordel.

Dat jij nu voor je werk veel op de weg rijdt, betekent niet dat jij de waarheid in pacht hebt of spontaan een expert bent als het gaat over autorijden, autotechniek of benzine.

Ah joh, het kind heeft ontdekt dat negatieve aandacht ook aandacht is. Meeste kids ontdekken dat 10-15 jaar eerder, maar beter laat dan nooit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:20

Walkure schreef:
Nou ik had laatst een aso van de week hoor.. Kan echt genieten van die filmpjes op Youtube. Maargoed ik rij in de bocht die van A28 naar A27 gaat, zo'n vrije scherpe bocht daarom advies snelheid 70.

Maargoed, ik rijd wel wat harder want geen filevorming/spits. Rijd links want rechts veel verkeer en moet na de bocht uitvoegen naar de A27. Rijd iemand achter me die liever met 120 de bocht neemt, lekker aan het bumperkleven. Ik zag zijn voorlampen amper nog in mijn spiegel. Was ook echt een Toyota Aygo, maargoed ik rijd niet onnodig links dus niet mijn probleem dat je zo bent. Ik blijf ook links, want moet over 100 meter uitvoegen (naar links).

Aygo gaat rechts, tracht mij rechts in te halen. Maarja, rijd gewoon een auto voor me dus dat gaat niet. Wat doet Aygo.. nog een baan naar rechts en inhalen via de vluchtstrook. Wtf?!

:j

zo’n stukje zit hier ook op de a15.

Een invoeg/uitvoegstrook die parallel uitkomt op de snelweg de rechterbaan gaat naar de a29 de middelste baan naar zuidplein en links blijft een invoeg/uitvoegstrook terug de snelweg op.
Er zit alleen een blokmarkering tussen de linker en middelste baan.
Ik moet naar zuidplein dus blijf in het midden want ga niet voor de 300 meter naar rechts en weer terug schuiven dat slaat nergens op .
Hoe vaak ik wel niet mensen helemaal over de zeik achter me heb die er perse doorheen willen…
Lach er altijd maar om.
Die begrijpen gewoon niet dat ik daar wel moet rijden? Terwijl juist die mensen met haast er dagelijks rijden..
Knipperlicht naar links aan heeft ook geen nut want moet niet linksaf dan ga je de verkeerde kant weer op.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:20

Ik heb 1 keer iemand via de vluchtstrook ingehaald :oo

Was in een zo goed als stilstaande file, waarbij je elke keer een paar auto lengtes kon rijden en dan weer stil stond. Degene voor mij reed precies het tegenovergestelde van de file. Dus als de file reed, stond hij stil en zodra de file stil stond sloot hij het gat weer. Daarbij zat er ook nog een vrachtwagen achter mij die elke keer bijna in mijn kofferbak zat...
Echter, na het inhalen, kon hij wel gewoon met de file mee rijden _-:(

halve minuut daarna kwam er een ongemarkeerdr auto met zwaailichten over de vluchtstrook (met een behoorlijke snelheid) :=

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:34

Cowboy55 schreef:
Zojuist: banketstaaf in dikke RAM met aanhanger met de telefoon tegen zijn kop gedrukt en ondertussen niet door hebben dat zijn tokkiebak op de automaat naar voren blijft rollen. Moet ik vol op de toeter om te voorkomen dat de compensatie voor zijn minuscule penis tegen mijn auto aan rolt. En dan ook nog gebaren dat mijn getoeter stoort bij zijn gesprek. -:(-
HA, echt geweldig dat er meer zo over denken :D _/-\o_ _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:57

Rennie89 schreef:
Dit doe ik ook wel eens hoor, ook met parallel wegen. Veel beter en haal je toch een stuk in en in sommige gevallen omzeil je zelfs de volledige file. Niks mis mee.

Via uitvoegstroken, parkeerplaatsen of benzinestations is het echt heel asociaal. En de meeste parallelwegen zijn er ook niet voor bedoeld.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:59

Cowboy55 altijd fijn dat soort mensen opde openbare weg.
Wij zeggen ook altijd, compensatie voor iets kleins in de broek.

Bij mij moet ook iedereen de gordel om en vast als ze meerijden.
Ook op de achterbank.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:07

luuntje schreef:
Cowboy55 altijd fijn dat soort mensen opde openbare weg.
Wij zeggen ook altijd, compensatie voor iets kleins in de broek.

Bij mij moet ook iedereen de gordel om en vast als ze meerijden.
Ook op de achterbank.

Mijn auto begint zelfs te miepen als de persoon op de achterbank geen gordel om heeft :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:16

Shadow0 schreef:
Rennie89 schreef:

Via uitvoegstroken, parkeerplaatsen of benzinestations is het echt heel asociaal. En de meeste parallelwegen zijn er ook niet voor bedoeld.

In principe eens, maar hier zit een situatie waarbij ik zo heel af en toe ook file ontwijk via de parkeerplaats bij een tankstation. :')

Situatie:
- Tweebaans snelweg waar in de spits standaard file staat om de brug (de bekende brug bij Gorinchem) over te gaan richting het zuiden
- Vlak voor de brug heb je de afrit die ik moet hebben (en het knooppunt met de A15)
- 2,5 km daarvoor heb je een tankstation, en de invoegstrook als je van het tankstation wegrijdt eindigt niet, maar is gelijk ook de uitvoegstrook voor mijn afslag

De hoofdbanen van de A27 staan bij file vast, maar de uitvoegstrook naar de A15 en naar Gorinchem rijdt dan wel gewoon. Mocht het dus compleet vast staan en ik kom bij de afrit van het tankstation, dan rij ik (rustig) over het parkeerterrein heen zodat ik gelijk op de afrit zit. Scheelt me ruim een km onnodig vast staan :)

Als ik vooraf al zie dat het flinke file is, ga ik er 3 km ervoor af en rij ik binnendoor, dus het komt niet heel vaak voor gelukkig. Heb een hekel aan filerijden, rij liever 5-10 minuten langer binnendoor dan dat ik in de file aansluit :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:19

Ghostattack schreef:
Ik hoop niet dat jij met minimaal 80 over het terrein van een tankstation rijd, waar mensen van en naar hun auto lopen?

Onee uiteraard niet :Y) daar houd ik mij gewoon netjes aan de snelheid maar gebruik het als shortcut.

Vraagje, ik ging naar rechts, fietsers hebben haaientanden, ik ben voorbij mijn haaientanden en fietsers fietsen door, wie is er fout? Ik zit al ruim in de bocht.

Afbeelding
Toen Ik toeterde kreeg ik te horen dat ik fout zit, maar naar mijn weten als fietsers ook haaientanden hebben dan heeft degene die al in de bocht zit (of op de voorrangsweg rijd) voorrang. Sowieso moet je kijken waar je rijd. Recht doorgaand heeft op die weg voorrang en ik reed daar dus al. Gaat mij overigens vooral om de scooterrijder die hem er eff voor gooide en dus schreeuwde dat hij voorrang had. De fietser vooraan was al bezig met oversteken.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-06-21 15:23, in het totaal 3 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:20

xPabloBokt schreef:
Ik heb altijd drie huisregels in mijn auto als ik passagiers krijg:

1. Er wordt niet gereden voordat iedereen zijn gordel om heeft
2. Er wordt niet gerookt
3. Je blijft met je handen uit de buurt van mijn stuur, anders zet ik je eruit.

:+

Gelukkig heb ik de beste bijrijder überhaupt *\o/*

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:22

Rennie89 schreef:
Ghostattack schreef:

Onee uiteraard niet :Y) daar houd ik mij gewoon netjes aan de snelheid maar gebruik het als shortcut.

Vraagje, ik ging naar rechts, fietsers hebben haaientanden, ik ben voorbij mijn haaientanden en fietsers fietsen door, wie is er fout? Ik zit al ruim in de bocht.

[ [url=m/OOJCg3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen Ik toeterde kreeg ik te horen dat ik fout zit, maar naar mijn weten als fietsers ook haaientanden hebben dan heeft degene die al in de bocht zit (of op de voorrangsweg rijd) voorrang. Sowieso moet je kijken waar je rijd. Recht doorgaand heeft op die weg voorrang en ik reed daar dus al.

Lastige situatie! Lijkt me ook dat de fietsers/scooter hier fout zaten, als jij al ruim bezig was met je bocht. Maar het is ook wat lastig zien op de foto!

Met gepaste snelheid een stuk file voorbij rijden via het tankstation is niet asociaal nee, als het kan waarom niet :D Maar deze pipo vloog echt vol gas over het hele tankstation waar mensen gewoon aan het tanken waren :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:24

Het is groothoek, dus ik zat ook echt bijna erop. Gewoon levensgevaarlijk want alles wat al op die weg rijd heeft voorrang. Maar ik ben van mening dat deze scooter sowieso had moeten wachten, je hebt niet voor Jan banketstaaf die haaientanden :+

Vol gas is sowieso aso, dus nee dat praat ik zeker niet goed.

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:25

Rennie89 schreef:
Ghostattack schreef:

[ [url=m/OOJCg3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen Ik toeterde kreeg ik te horen dat ik fout zit, maar naar mijn weten als fietsers ook haaientanden hebben dan heeft degene die al in de bocht zit (of op de voorrangsweg rijd) voorrang. Sowieso moet je kijken waar je rijd. Recht doorgaand heeft op die weg voorrang en ik reed daar dus al. Gaat mij overigens vooral om de scooterrijder die hem er eff voor gooide en dus schreeuwde dat hij voorrang had. De fietser vooraan was al bezig met oversteken.

Heb je een Google Maps linkje van waar dit is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 15:30

Exitium schreef:
Heb je een Google Maps linkje van waar dit is?

Net al gekeken maar wat je nu ziet is de oude situatie tijdens de verbouwing

Hier foto’s van hoe het dus is, alleen weg is dus niet opengebroken.
Afbeelding

Afbeelding

Ik had dus al geremd voor die fietser en toen kwam die scooter. Was dus al voorbij de tweede reeks haaientanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 16:59

Ghostattack schreef:

Ja joh ik skeur met 100 naar de pomp. *sarcasme uit* ik rijd snachts. Dan kun je prima te hard rijden, agenten zullen je ook laten gaan als je dam 15 te hard rijd. Waar eem vriend van mij die overdag rijd altijd gepakt word op de gordel word ik dat niet. Mijn eigen auto staat meer stil dan dat ie gereden word. Maar ook dan rijd ik lekker door. Ik ken m'n voertuigen ik weet wat ze kunnen en ik weet wat er in m'n auto hangt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:03

Juist Snachts heb je de meeste idioten op de weg. Denk aan vermoeid, onder invloed etc. Ik moest voor werk ook altijd snachts op pad (55 km heen en 55 km terug) en zo vaak idiote situaties gehad. Ik ken de weg blind, met dikke mist weet ik precies waar ik rijd dus pak meestal de linkerbaan. Maar soms heb je idioten er tussen zitten die met 80 km per uur in die dikke mist op de linkerbaan gaan rijden. Dan kan je nog zo goed rijden en je voertuig kennen, jij bent niet alleen,

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:06

Marije_1997 schreef:
Ghostattack schreef:

Ja joh ik skeur met 100 naar de pomp. *sarcasme uit* ik rijd snachts. Dan kun je prima te hard rijden, agenten zullen je ook laten gaan als je dam 15 te hard rijd. Waar eem vriend van mij die overdag rijd altijd gepakt word op de gordel word ik dat niet. Mijn eigen auto staat meer stil dan dat ie gereden word. Maar ook dan rijd ik lekker door. Ik ken m'n voertuigen ik weet wat ze kunnen en ik weet wat er in m'n auto hangt

Gefeliciteerd, wil je nu een sticker?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:09

Marije_1997 schreef:
Ghostattack schreef:

Ik heb het eerder al gezegd in dit topic maar: als iemand met hetzelfde rijgedrag als dat jij hebt schade aan mij/ mijn geliefde / mijn voertuig berokkend, ruk ik diegene zijn kop eraf.
Lomp onverantwoord gedrag.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 18:56

Walkure schreef:
Nou ik had laatst een aso van de week hoor.. Kan echt genieten van die filmpjes op Youtube. Maargoed ik rij in de bocht die van A28 naar A27 gaat, zo'n vrije scherpe bocht daarom advies snelheid 70.

Maargoed, ik rijd wel wat harder want geen filevorming/spits. Rijd links want rechts veel verkeer en moet na de bocht uitvoegen naar de A27. Rijd iemand achter me die liever met 120 de bocht neemt, lekker aan het bumperkleven. Ik zag zijn voorlampen amper nog in mijn spiegel. Was ook echt een Toyota Aygo, maargoed ik rijd niet onnodig links dus niet mijn probleem dat je zo bent. Ik blijf ook links, want moet over 100 meter uitvoegen (naar links).

Aygo gaat rechts, tracht mij rechts in te halen. Maarja, rijd gewoon een auto voor me dus dat gaat niet. Wat doet Aygo.. nog een baan naar rechts en inhalen via de vluchtstrook. Wtf?!

Ik ken dit stuk heel goed, het is daar maximale snelheid 80 en geen adviessnelheid. Maar ik ben wel van mening dat als je niet harder dan 80 gaat, je gewoon rechts moet gaan rijden. Zeker als je niemand inhaalt links, ben je gewoon wel irritant bezig (zeg niet dat dit bij jou het geval was). Zelf ga ik altijd ook harder door die bocht dan 80 km/u.

En ook voor het invoegen op da A27 hoef je niet voor die bocht al links te gaan rijden. Dat vind ik zo ontzettend irritant, de invoegstrook daar is zo'n 3km lang. Je hoeft echt niet pas bij het eerste blokje in of uit te voegen, daar kun je gewoon rustig de tijd voor nemen ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:26

Op het stuk voor de blokmarkering begint al zorgen dat alle verkeer dat wil uitvoegen op de linkerbaan rijdt en alle verkeer dat rechtdoor gaat rechts. Op het stuk met de blokmarkering nog van baan verwisselen is zo link. Daarna de rest van het stuk gebruiken om naast een lege ruimte te rijden en je snelheid aan te passen, en daarna in te voegen of te kruisen.

En wat mij betreft houdt de rest gewoon lekker op met drammen. We kennen in de Nederlandse verkeerswet geen 'hold your lane' en ook een inhaalverbod voldoet niet, maar uiteindelijk zouden we gewoon moeten aanvaarden dat je het op dat soort plekken maar even doet met de snelheid die er is, waarbij iedereen gewoon vooral voorsorteert maar men niet ook nog per se voorbij anderen wil schieten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:16

Shadow0 schreef:
Op het stuk voor de blokmarkering begint al zorgen dat alle verkeer dat wil uitvoegen op de linkerbaan rijdt en alle verkeer dat rechtdoor gaat rechts. Op het stuk met de blokmarkering nog van baan verwisselen is zo link. Daarna de rest van het stuk gebruiken om naast een lege ruimte te rijden en je snelheid aan te passen, en daarna in te voegen of te kruisen.

En hierdoor krijg je dus gigantische opstoppingen, omdat mensen voor het eerste blokje al moeten gaan switchen terwijl ze hier nog 3km de tijd voor hebben. Er wordt geen afstand gehouden, mensen trappen op de rem om maar gelijk te kunnen invoegen. Terwijl, als je met het verkeer meerijdt en gewoon wat langer doorgaat je een veel betere verkeersdoorstroming hebt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:28

Rennie die scooters gingen rechtdoor op dezelfde weg.
Jij sloeg af. Dus moest je voorrang verlenen. Beter in je spiegels kijken.

Anwb zegt; Blijf je op de doorgaande weg, dan moet het andere verkeer jou voor laten gaan. Rechtdoor rijden is namelijk geen bijzondere verrichting, zoals afslaan, stilstaan, parkeren, achteruit rijden of invoegen. Bestuurders die bijzondere verrichtingen doen, mogen niemand hinderen en moeten daarom altijd het overige verkeer voor laten gaan. Recht zo die gaat dus

Theoriewereld;
Afslaan en voor laten gaan
Met afslaan ga je van richting veranderen, je wijkt dus af van rechtdoor. Als bestuurder moet je het verkeer dat je op dezelfde weg tegemoet komt voor laten gaan. Dit geldt ook voor het verkeer dan zich naast, dan wel links of rechts dicht achter je bevindt. Ook de voetgangers en fietsers en snor- en bromfietsers gaan voor als zij op dezelfde weg rechtdoor gaan en jij slaat af. Hiervoor moet je natuurlijk goed je spiegels gebruiken en vergeet hierbij niet je dode hoek door over je schouder te kijken voordat je gaat handelen.
De enige uitzondering is voor de bestuurder van een tram, die hoeft niet op dezelfde weg voor te laten gaan. Een tram gaat namelijk altijd voor, behalve als deze voorrang moet verlenen. Voor de verschillen tussen voorrang verlenen en voor laten gaan kun je het vorige hoofdstuk nog eens doorlezen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:39

Marjo schreef:
En hierdoor krijg je dus gigantische opstoppingen, omdat mensen voor het eerste blokje al moeten gaan switchen terwijl ze hier nog 3km de tijd voor hebben.

Nee, juist niet. Doe het maar eens tijdje op die manier, gaat echt heel soepel.

Citaat:
Er wordt geen afstand gehouden, mensen trappen op de rem om maar gelijk te kunnen invoegen.

Dat is dan ook zeg maar wat ik helemaal niet schrijf :) En ook niet hoe het bedoeld is. 'Snelheid aanpassen' doe je op de snelweg niet door 'op de rem te trappen' maar door je gas wat los te laten.
Afstand houden is iets wat te weinig gedaan wordt, maar waar mijn verhaal niet veel aan verandert.

Citaat:
Terwijl, als je met het verkeer meerijdt en gewoon wat langer doorgaat je een veel betere verkeersdoorstroming hebt.

Niemand heeft het dan ook over niet met het verkeer meerijden. Maar als het verkeer voor je iets langzamer gaat dan je zou willen dan is 'met het verkeer mee' gewoon ook ietsjes langzamer, geen gehaast, niet inhalen, niet er alsnog voorbij willen. Zodra alle wissels en kruisingen gedaan zijn kan het gewoon weer.