Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:54

Oke dank je wel.
Nee ze heeft er geen idee van ze heeft hem met pony en al overgekocht.
Maar zal het even doorgeven van het zweetblad.
Ze gaat nu voor een boomloos zadel.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:59

Verkoop van een zadel is gewoon vervelend, dus succes gewenst.

Ik heb ook nog een stubben dressuurzadel in donkerbruin liggen, die 1 eens in een jaar weer eens op Facebook gooi maar altijd nul echte interesse voor is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:01

Herkenbaar wbt boomzadels... Ik heb mijn oude zadel uiteindelijk aan een zadelmaker verkocht. Nog een redelijk nette prijs voor gekregen. Had hem zelf toen der tijd voor 250 gekocht en aan de zadelmaker voor 200 weer verkocht. :)
Boomloos zadel had ik wel snel via marktplaats verkocht, maar die passen de meeste paarden ook wel (als je weet welk melk bij je paard past in ieder geval).

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:11

Heb een advertentie en nu vraagt iemand om via whatsapp te doen omdat ze niet zo actief is via marktplaats?.. maar dan heeft diegene mijn nummer. Doen jullie dit? :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:15

Neuh... Vaak komt er dan een banketstaaf met een tikkie linkje zodat ze jou kunnen "verifiëren" (en je bankrekening leeg kunnen trekken).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:16

Love_Laugh schreef:
Heb een advertentie en nu vraagt iemand om via whatsapp te doen omdat ze niet zo actief is via marktplaats?.. maar dan heeft diegene mijn nummer. Doen jullie dit? :)

Ja kan. Maar zodra ze een tikkie sturen van 5 cent om te checken of je rekeningnummer wel op jouw naam staat dan moet je dit niet doen natuurlijk.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:17

upendo schreef:
Neuh... Vaak komt er dan een banketstaaf met een tikkie linkje zodat ze jou kunnen "verifiëren" (en je bankrekening leeg kunnen trekken).

Dacht al zoiets idd. :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:18

Ik geef wel mn nummer maar meestal niet gelijk.
Met ophalen vind ik het zelf ook makkelijk want heb een keer gehad dat ik het niet kon vinden en toen moest ik wachten tot diegene zn mp openende.

Wat het betreft het zadel geloof dat ik nu al spijt heb dat ik mn hulp heb aangeboden :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:19

Ik vind dat ook altijd een slap excuus 'niet actief zijn op Marktplaats'. wat betekent dat? Je hebt toch de ad gezien en die staat op Marktplaats.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:29

Gini schreef:
Ik vind dat ook altijd een slap excuus 'niet actief zijn op Marktplaats'. wat betekent dat? Je hebt toch de ad gezien en die staat op Marktplaats.

Ik weet niet, ik ben zo iemand die bellen of een whatsapp berichtje gewoon zo veel makkelijker vindt zonder slechte bedoelingen :o

Voor de chat op tweedehands krijg ik altijd pas veel later meldingen. En ik zit nu ook niet constant op die site geplakt.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:57

silvericathy schreef:
Pfff.... Mensen die bieden vanaf x instellen.

Bied je hun minimale vraagprijs dus, krijg je reactie dat ze er minimaal x voor willen hebben .... Maar dat is dan wel het dubbele van de bieden vanaf prijs :? |o

Ik heb dat hele bieden nu uit uitgezet. Nu al meerdere keren gehad dat iemand een bod deed, en ik gelijk een reactie terug met akkoord en dan radiostilte....ben daar zo klaar mee. Als mensen echt geïnteresseerd zijn sturen ze maar een berichtje.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:09

Zadels heb ik de afgelopen paar jaar regelmatig gekocht en verkocht.
Deze keer heb ik het er langste mee gezeten. net geen 2 maanden denk ik. En nu dan ook meteen 2 mensen in 1 week. Dus dat komt door de corona denk ik.
Alle andere keren binnen een week verkocht. Maar nooit voor de hoofdprijs, wel altijd voor wat ik er zelf ook voor gegeven had. Dus geen verlies.
Wat bij zadels wel werkt is, goede duidelijke foto's.
Van alle kanten, ook van de singelstoten, hoe breed het tussen kanaal is. En ook de gebruikssporen. Dat mensen echt zien waar ze interesse in hebben.
Nu is het zadel opgehaald, alle andere keren verstuurd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:14

Hier een mooie sportlegging gekocht voor 12,50 euro. Dit soort leuke deals zitten er ook weleens tussen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:25

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:13

Ik heb nu een hoofdstel te koop staan, gisteravond een acceptabel bod gekregen, dus akkoord op gegeven. In mijn advertentie staat duidelijk dat reserveren alleen mogelijk is bij (aan)betaling. Dus nadat de bieder aangegeven heeft het de komende week te willen halen geef ik aan dat ik dan een aanbetaling wil om het voor hem te reserveren, waarop hij weer aangeeft dat hij het maandag of dinsdag kan komen halen en contant betalen wil. Dus ik verwijs hem weer naar de advertentie dat ik een aanbetaling verwacht anders kan ik het niet voor hem reserveren. Hij garandeerde mij dat hij het komt halen.
Nou ben ik bijna 18 uur verder en nog steeds geen aanbetaling en ook al hogere biedingen gehad.

Ik heb hem nu het volgende gezegd als ultimatum:

Hoi *koper*, ik wil niet heel vervelend zijn, maar de opties zijn; (aan)betalen om te reserveren, zoals vermeld in de advertentie, of ik ga nu verder met de andere geïnteresseerden.
Ik weet niet wat ik moet nog meer moet doen om netjes te blijven, ik wil me aan de deal waarop ik akkoord heb gegeven houden, maar dat wordt lastig als jij niet wil aanbetalen.
Dus ik ga een betaalverzoek sturen. Die laat ik tot 20:00 uur staan en als u niet wil aanbetalen, dan gaat de overeenkomst niet door en ga ik verder met de volgende.

Dat is redelijk toch? Het enige is dat die vent mijn adres heeft, sta er niet op te wachten om hem toch aan de deur te krijgen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:16

Tja als ik contant wil betalen ga ik ook niet eerst een aanbetaling doen via MP. Het is zo maandag of dinsdag. Daar kan een andere koper ook we op wachten en anders zelf de keus maken om naar een ander te gaan als het je niet bevalt

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:24

Ik heb de laatste tijd wel goede verkopen gehad. Had 1 iemand die kon pas 1 mei betalen, en vroeg of dat goed was. Vond ik prima, ondanks dat het nog even duurde toen. Ze heeft zich er netjes aan gehouden.

Ook nog andere vlotte verkopen gehad, 2 singels & chaps. Had niet verwacht dat dat binnen een paar dagen verkocht zou zijn haha!

En nog een aantal dekjes ook allemaal verkocht :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:24

Dapahra, als ik iets ga ophalen op korte termijn zou ik ook geen aanbetaling willen doen. Reserveren is wanneer ik het niet meteen kan ophalen en ik wil dat de verkoper het langer dan schappelijk voor mij vasthoudt. In het weekend met iemand afspreken dat ik het meteen na het weekend kom ophalen, vind ik niet langer dan schappelijk en daar zou ik dus geen aanbetaling verwachten.

Worst case scenario indien je het idee van aanbetaling laat varen: koper komt alsnog niet opdagen op de afspraak en je hebt het product 2 dagen voor niets vastgehouden.
Vraag die je jezelf moet stellen: verlies je op 2 dagen echt een massa andere kopers? Andere kopers die na 2 dagen niet meer geïnteresseerd zouden zijn?

Worst case scenario indien je het idee van aanbetaling behoudt: huidige koper haakt af.
Vraag die je jezelf moet stellen: is het dit het waard? Hoe groot is de kans dat een volgende koper ook pas de dag nadien het kan komen halen en ook geen aanbetaling wil doen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:29

Ik vind een aanbetaling bij kleine bedragen en bij een particulier sowieso raar. Of je betaald in een keer en het wordt direct opgestuurd of je betaald bij afhalen. Dan spreek je een termijn af die je beide zint.
Bij grote bedragen haal ik het wel af. Ik wil als koper geen risico lopen om mijn aanbetaling kwijt te zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:31

janna schreef:
_Penotti schreef:
Zadels heb ik de afgelopen paar jaar regelmatig gekocht en verkocht.

Welke merken zadels verkoop je dan onder andere? Ik vind het juist tegenvallen terwijl ik ook niet de hoofdprijs vraag.

Heb verder wel een hoop verkocht via marktplaats de laatste maanden. Ideaal. Een ander is er blij mee en ik heb weer opgeruimd.

Ik heb van alles gehad.
Boomloos, semi-boomloos, boom.
Allemaal via facebook, vind MP te duur.
Barefoot, trekker, startrekk, Kieffer

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:33

Als ik morgen langs zou gaan zou ik nu ook geen aanbetaling doen. :7

Je kan altijd zeggen dat als een ander eerder komt je hem dan aan die persoon verkoopt, maar meer dan dat zou ik er geen woorden aan vuil maken.

Een verkoper die dramt over aanbetalen bij afhalen van een hoofdstel, zou ik persoonlijk een minder goed gevoel bij krijgen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:50

Het gaat niet om een goedkoop hoofdstel en ik was duidelijk in de advertentie. Als koper had gezegd “ik bied je dit, maar ik wil alleen contant betalen bij ophalen” dan had ik geen akkoord gegeven.
Ik gaf akkoord en vroeg meteen om de aanbetaling toen hij aangaf dat het ergens deze week opgehaald zou worden, als het vandaag, dus binnen 24 uur, was opgehaald, dan vind ik dat alweer anders. (Hij zegt in dezelfde woonplaats te wonen als ik).

Nu is hij een paar keer overboden, maar ik geef hem dus een laatste kans om toch te betalen, anders ga ik echt met anderen verder.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:56

Maar begrijp je, n.a.v. de reacties hierboven op je vraag, ook het standpunt van de koper?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:11

Gini schreef:
Maar begrijp je, n.a.v. de reacties hierboven op je vraag, ook het standpunt van de koper?

Ja en nee, als ik iets heel graag wil hebben (maar ik het dan niet meteen kan halen) en ik weet dat het een gewild item is, dan zorg ik dat ik meteen betaal zodra er overeenstemming over het bedrag is.
Helemaal als verkoper al aangegeven heeft dat reserveren alleen mogelijk is bij (aan)betaling. Dan ga ik niet van verkoper verwachten dat verkoper voor mij een item voor 48-72 uur vasthoudt terwijl er ook hogere biedingen binnen komen en ik nog niet betaald heb.

Maar misschien ben ik wel gek.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:17

Ik vind dat eigenlijk wel wat ‘gek’ gedacht.
Iets morgen of dinsdag ophalen is een schappelijk termijn. Daar zou ik ook echt geen aanbetaling voor doen.