Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:24

Als je slecht ben in wiskunde moet je ook geen wiskundeles gaan geven.
Als je geen kinderen kan opvoeden is het niet handig om anderen te leren hoe ze hun kind moeten opvoeden.

Citaat:
Zo herken je nachtblindheid

Bij nachtblindheid zie je niets, of bijna niets, in het donker terwijl je bij voldoende licht wel prima kunt zien.
Kom je uit een helder verlichte ruimte en heb je moeite om te wennen aan het donker dan ben je waarschijnlijk nachtblind.
Ben je nachtblind dan heb je dat aan beide ogen. Heb je het aan één oog, dan wijst dat op een mogelijke oogziekte.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:26

Mijn moeder is nachtblind maar ze kan wel gewoon 's avonds laat en s's nachts auto rijden, omdat er inderdaad gewoon licht aanwezig is. Maar als ze loopt en het is donker zonder enkel licht, dan moet ik d'r letterlijk begeleiden.

pmarena

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:29

Ja dat lijkt me ook de meest voor de hand liggende uitleg, dat je in het echte donker geen hand voor ogen ziet terwijl men gemiddeld dan toch nog wel wat meer zicht heeft :)

Ben wel benieuwd waarom mensen nachtblindheid noemen als reden om niet fijn te kunnen autorijden in het donker, er is vast nog een andere visie op dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:31

luuntje schreef:
Als je slecht ben in wiskunde moet je ook geen wiskundeles gaan geven.
Als je geen kinderen kan opvoeden is het niet handig om anderen te leren hoe ze hun kind moeten opvoeden.

Ja, dat schreef je de eeeste keer ook al. Dat maakt het niet meer waar...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:33

En als je geen kinderen hebt, mag je dan ook niet anderen leren hoe ze hun kinderen moet opvoeden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:35

Ik heb moeite met zien als ik ergens rijd waar geen straatverlichting is en wel tegenliggers. Nu heb ik het geluk dat hier alles aan staat 's nachts en heel veel kassen dus echt donker is het niet. Als ik me onzeker zou voelen stap ik niet in de auto, ik vind onzeker rijden te gevaarlijk. Ik rijd juist wel graag op de snelweg, ook zonder straatverlichting, daar heb je minder snel last van verblindende tegenliggers, haha. En je hebt eigen verlichting, dus zie ik genoeg.

Ik snap het dus wel aan de ene kant. Aan de andere kant ben ik ook zogenaamd nachtblind, ik loop rustig in het donker tegen alles aan omdat ik het niet zie, dus loop ik niet in het donker _O- (Maar weer het geluk dat ik hier woon, met al die kassen is het maar heel weinig echt donker)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:19

Ik vind bruine paarden zo verschrikkelijk lelijk.
Vos, schimmel, zwart, bont etc... helemaal prima..
Maar als net aan mij ligt wordt de kleur bruin er definitief uitgefokt. :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:33

pmarena schreef:
Ja snap ik :j Maar ik vraag me af wat onder nachtblind valt waarom je niet zou kunnen autorijden: want je hebt dan toch gewoon de lampen van je auto aan?

Gaat in mijn geval vooral om tegenliggers op een onverlichte snelweg, zoals tussen Utrecht en Apeldoorn bijvoorbeeld. Ik zie dan alleen nog maar die lampen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:49

Ik vind dat fietsers niet ontastbaar mogen zijn volgens de wet tov gemotoriseerd vervoer. Als je met je volle verstand, zonder te kijken je fiets over een kruispunt gooit/ door het rood fietst/ geen verlichting hebt in het donker ben je daar gewoon verantwoordelijk voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:54

Ik vind dat vegetariërs die wel gewoon kaas vreten hypocriete aandachtstrekkers. Al zo vaak ruzie over gehad want ‘dat was anders’. Ja doei, dikke piep hè

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:55

Rytir schreef:
Ik vind dat fietsers niet ontastbaar mogen zijn volgens de wet tov gemotoriseerd vervoer. Als je met je volle verstand, zonder te kijken je fiets over een kruispunt gooit/ door het rood fietst/ geen verlichting hebt in het donker ben je daar gewoon verantwoordelijk voor.

Idem.

Fietsers zouden ook verplicht verzekerd moeten zijn ipv dat ondanks dat zij fout zijn de automobilist zelf moet betalen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 18:57

Unpopular opinions: KEP’s vind ik vreselijk lelijk, voskleurige paarden vind ik juist prachtig <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:01

S8903N schreef:
Ik vind dat vegetariërs die wel gewoon kaas vreten hypocriete aandachtstrekkers. Al zo vaak ruzie over gehad want ‘dat was anders’. Ja doei, dikke piep hè

Wat is daar gek aan? Iemand die geen kaas eet is een veganist, een vegetariër eet gewoon kaas. Of bedoel je dat je vegetariërs hypocriet vindt in het algemeen? Dat ze dan direct veganist moeten worden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:05

Negatief zeg, je kunt het toch ook fijn vinden dat vegetariërs al een mooi eindje op weg zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:06

Selina schreef:
S8903N schreef:

Wat is daar gek aan? Iemand die geen kaas eet is een veganist, een vegetariër eet gewoon kaas. Of bedoel je dat je vegetariërs hypocriet vindt in het algemeen? Dat ze dan direct veganist moeten worden?

Kaas wordt gemaakt van stremsel.

Maar de vegetariërs die ik ken eten stremselvrije kaas.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:12

Vrijwel alle biologische kaas is zonder dierlijk stremsel. Zelfs die van ah bijvoorbeeld.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:25

MarcoBorsato schreef:
Kaas wordt gemaakt van stremsel.

Maar de vegetariërs die ik ken eten stremselvrije kaas.

Ah weer nieuw woord geleerd vandaag. En dat op een zondag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:30

Jullie vroegen om onpopulaire meningen, geloof dat deze dus erg passend is.
En inderdaad, gangbare kaas wordt van stremsel gemaakt dus niet vegetarisch. Als je dan voor mijn neus vrolijk een bolletje met Goudse naar binnen zit te proppen vind ik dat hypocriet ja :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:32

S8903N schreef:

Waarom? Iedereen mag toch zelf weten wat hij eet en wat niet? Zolang ze niet om jouw mening vragen of tegen jou zeggen dat je geen vlees moet eten heb je daar helemaal niks van te vinden..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:33

dees_daan schreef:
S8903N schreef:

Waarom? Iedereen mag toch zelf weten wat hij eet en wat niet? Zolang ze niet om jouw mening vragen of tegen jou zeggen dat je geen vlees moet eten heb je daar helemaal niks van te vinden..

Omdat gewone kaas dus niet vegetarisch is, daarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:35

dees_daan schreef:

Dat is nou net waar de schoen wringt: dit type vegetariër levert dan wel eerst commentaar op mijn broodje ham waarna ze dan zelf die bol met Goudse zitten weg te proppen. Daar krijg ik dan dus de slappe lach van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:39

S8903N schreef:
dees_daan schreef:

Dat is nou net waar de schoen wringt: dit type vegetariër levert dan wel eerst commentaar op mijn broodje ham waarna ze dan zelf die bol met Goudse zitten weg te proppen. Daar krijg ik dan dus de slappe lach van :)

Dan heb je een punt idd.
Dan erger je je dus aan de vegetariërs die zichzelf beter voelen omdat ze geen vlees eten..
Een vriendin van mij eet ook geen vlees maar af en toe nog wel kaas, (ze doet in ieder geval nooit moeilijk als we ergens een broodje gaan halen) ik kan me daar echt niet druk om maken maar dat doet zij ook niet als ik wel een stukje vlees eet..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:09

roxiie schreef:

Haha, is juist mijn favoriete kleur voor een paard.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:35

roxiie schreef:

Helemaal akkoord :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:39

Rytir schreef:

Zeker mee eens!