Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:59

lieveli schreef:
Bloggende bevalling!

'Het is nu 6.50, ontsluiting is 4 cm, op dit moment staat er een lp'tje van Pink Floyd op.'

Geen vlog :P

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:02

Oh hell no :')

Liti, ik denk denk denk dat de communicatie gewoon niet ging. Misschien was het allemaal nodig voor jou en baby, maar je had het gevoel (toch?) dat jij niet meer belangrijk was/ niet kon mee beslissen/overleggen. Dat is gewoon fout. Juist als je zo jong bent, het is verdorie al overwhelming genoeg.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:04

Hahaha bloggende bevalling, als het aan mij ligt beval ik ergens in de natuur in een yurt ofzo, of waterbevalling in en beek. Daar hebben ze geen internet (lees met een knipoog)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:05

Oh dat bovenste jurkje vind ik wel heel erg gaaf zeg!!

Gefeliciteerd Mayo, hopelijk binnenkort een goede echo :)

Shirtjes komen van een vage Ali-Express achtige website, ik zou niet meer weten waar precies, was een naam waar ik nooit van had gehoord maar tijdens een Google Afbeeldingen zoektocht zag ik hem langskomen....heeft ook eeuwen geduurd voordat ze binnenkwamen :=

Oh balen Liti! Hier ook zo'n slechte ervaring, ik snap je voor de volle 100%! Prima dat er hulp is als het nodig is: hartstikke fijn! Maar een brandweer die je huis eerst zelf in de fik steekt en het daarna blust... en half in puin achterlaat...daar hoef je ook niet dankbaar voor te zijn :n Wij hadden maar 1 complicatie en dat was de bemoeienis van de verloskundigen. Bevallen alleen tegen een boom in Afrika had ons veel minder problemen gegeven dan in dat ziekenhuis waar ze ons niks dan ellende gebracht hebben -O-

De verpleegsters waren wel super lieve dames gelukkig maarja die hebben ook niks te vertellen...

Ik krijg dus ook de kriebels als mensen zeggen dat ze iets niet mogen. Voor menig kind is het juist gezonder en veiliger zonder dergelijke bemoeienis van ingrijpen in het geboorteproces. Maar dat is ook heel afhankelijk van hoe je er zelf in staat: wil je zelf graag bevallen in het ziekenhuis met alle toeters en bellen erbij, dan zou dat gewoon mogelijk gemaakt moeten worden. Net als andersom :j

Dat je je als moeder veilig, sterk en ontspannen voelt: dàt is het belangrijkste voor een goede bevalling zonder complicaties :+: En dat willen ze nog wel eens vergeten tegenwoordig helaas.

Dat Lotus gebeuren vind ik wel heel viezig, dat je de navelstreng uit laat kloppen is iets waar men alles aan zou moeten doen om dat te laten lukken. En dat je dan voor het idee het spul nog een uurtje wilt laten zitten ofzo: alá. Maar als je over een dag of langer gaat praten daar krijg ik toch de kriebels van hoor :=

Maar ieder zijn meug, dat je de ruimte krijgt om het te doen zoals jij zelf wilt is het ALLERbelangrijkste.
Protocollen in een ziekenhuis zijn leuk, maar echt niet altijd in het daadwerkelijke belang van elke moeder en baby. Mensen zijn geen eenheidsworsten :n

Ik vind het ook dat het heel erg is hoe ze met je omgegaan zijn...maar het is bijna net zo erg dat je er niet over mag praten ofzo, want dan denken anderen dat je je aanstelt en het allemaal wat negatief "ervaren" hebt, zo kleinerend is dat :(:) En hier ook een Oxytocine kindje helaas.

Gelukkig bestaan er nog hele lieve en kundige dames die rondom de bevalling het èchte welzijn van moeder en kind voorop hebben staan, het is alleen de kunst om die te vinden.... als het goed is kunnen ze bij de Geboortebeweging wel helpen daarbij :)

Juist dat mensen altijd maar zeggen: zij hebben er voor geleerd en weten het beter, dat zorgt ervoor dat aanstaande moeders zo over hun grenzen heen laten denderen en van die vreselijk nare ervaringen krijgen :(:) Balen dat jij dat ook hebt gehad... ken je dat #genoeggezwegen van de Geboortebeweging....? Ook allemaal van die vreselijke verhalen....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:09

Ik kan alleen maar blij zijn dat ik een super relaxte bevalling had. Ik was relaxt..weeën vond ik niet heftig.. uitdrijving oké! Daarna alleen wat pech maar ja..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:09

Van wie mag ze er niet over praten?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:10

Ik krijg de komende dagen 2 of 3 pakketjes binnen!! Heb weer geshopt op MP

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:13

T is ook maar wat je opzoekt he. Ik kan ook een heel resem slechte thuisbevallingen opzoeken en verzamelen en dan zeggen, kijk hoe slecht dat dat is.

Denk dat je niets mag veralgemenen en jij zo n slechte ervaring misschien hulp zoeken om het te verwerken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 12:16

Hier heeft oma ook nog geshopt en stuurt net foto’s door.

Julia wil graag tegenwoordig echt meisjes longsleeves. Dus idd ballerina’s en dergelijke er op. Dus oma schoot te hulp (ik ben daar niet zo toeschietelijk in)
En de dames kunnen mooi twinnen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Sophietje net in dr MR legging en truitje van Phil and Phae

Afbeelding

Wil meer van deze leggings. Die zitten zoveel mooier en fijner om het lijfje van de gemiddelde andere legging met elastiek.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:17

Toffe oma lautje :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:20

dromertje2 schreef:
T is ook maar wat je opzoekt he. Ik kan ook een heel resem slechte thuisbevallingen opzoeken en verzamelen en dan zeggen, kijk hoe slecht dat dat is.

Denk dat je niets mag veralgemenen en jij zo n slechte ervaring misschien hulp zoeken om het te verwerken.

Ga ergens anders ruzie zoeken.

_lautje_ schreef:
Hier heeft oma ook nog geshopt en stuurt net foto’s door.

Julia wil graag tegenwoordig echt meisjes longsleeves. Dus idd ballerina’s en dergelijke er op. Dus oma schoot te hulp (ik ben daar niet zo toeschietelijk in)
En de dames kunnen mooi twinnen
[ [url=m/vgKW6U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zZpOxu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QzE7V2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pYfyB4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/akeeBw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UnUVK0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SvzHEV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BfmIhH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Sophietje net in dr MR legging en truitje van Phil and Phae

[ [url=m/VPnNlj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil meer van deze leggings. Die zitten zoveel mooier en fijner om het lijfje van de gemiddelde andere legging met elastiek.

Zoekt jouw moeder nog adoptanten?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:21

Mooie outfit lau. Moeders heeft ook een mooie keuze gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:23

Zo dan! Oma houdt ook niet van half werk hè :D
Die komt toch wel regelmatig met mooi spul aanzetten, super lief hoor +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:26

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:28

Had een t shirt gekocht voor mijn oudste met bulldozers, helemaal gek is hij er van. Zijn nieuwe jogging was wel wat te breed maar super trots dat was met zijn outfit. Hij heeft zelfs zijn nieuwe schoenen willen aandoen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:30

Een bevalling is een heel heftig iets en als je dan ook nog wordt begeleid door mensen die je niet kent en er dingen gebeuren die je gewoon echt niet wik, kan het enorm traumatisch worden helaas..

Mijn placenta kwam pas na 2 spuiten en een infuus, nét voor ik naar de OK zou moeten. Kans op herhaling is klein, maar daarom is uitkloppen nu sterk afgeraden, omdat ze die placenta er uit willen hebben.
Zelf heb ik dan liever dat hij eerder wordt afgeklemd, dan dat ik geopereerd zou moeten worden en daardoor de eerste belangrijke tijd met mijn kind moet missen (en wie weer wat het voor gevolgen heeft, ook mbt BV etc).

Wat voor mij belangrijk is, is dat mijn eigen VK erbij is. Het lijkt me verschrikkelijk om overgedragen te worden. Dat gebeurde nu pas na mijn bevalling, maar ik kijk daar absoluut niet prettig op terug.

Unassisted zou ik nooit aandurven. Nu was het een giga snelle bevalling met totaalruptuur en plakplacenta, dus had ik sowieso alsnog naar het ziekenhuis gemoeten. Dat lijkt me ook verschrikkelijk, dat je na je bevalling de trap af moet (ik kon niet op mijn benen staan) en dan de ambulance in...

Dus hier sowieso ziekenhuis, maar met eigen VK.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:31

Wauw wat een leuke buit lautje, ze heeft wel smaak!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:33

Die kleertjes vind ik echt heel leuk Lau <3 Tof van oma!

Tita, ja die. Zat steeds wel een beetje te twijfelen over de 4Y, maar ik wil nu niks kopen om nog een jaar kn de kast te hangen. Hij wordt 2 :=

Li, die heb ik ook in mijn mandje! Maar durf niet zo goed zonder hem gezien te hebben, die maten vallen soms zo gek..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:35

Valt groot geloof ik...

Britt, is een doula niets voor jou?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 30-01-19 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:35

Daar kan ik me in ergeren. Dat er geen universele maten zijn. Dat alle maten o geacht het merk hetzelfde zijn. Dan zou ik wel via internet durven bestellen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:38

Liti allereerst wat een vreselijke ervaring moet dat zijn geweest :(:)

Wat mij lastig lijkt als je voor thuis bevallen kiest, en al helemaal als je voor unasisted kiest, wanneer grijp je wel in?

Maar mijn wens is dan ook dat de artsen alles doen wat ze kunnen en willen doen.
Dit is twee keer nodig geweest, zeker bij de tweede waar ook geen hartslag meer te horen was, die helemaal stil er uit kwam en zelf niets deed.
Nee het was niet tof om mee te maken dat er meteen allemaal artsen de kamer binnen vlogen en dat ons kindje meteen werd gepakt en zuurstof toegediend, maar het was op dat moment wel nodig.
Geen haar op mijn hoofd die er op dat moment aan dacht dat ik ook liever de navelstreng had uit laten kloppen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:45

Snap ik helemaal. En iedereen moet het lekker zo plannen als ze wil, iedereen voelt zich ergens anders prettiger bij. En een vlotte bevalling zoals je had bedacht is een cadeautje, niks meer en niks minder. Meestal loopt het anders.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 12:47

Ik heb mijn kledingverslaving niet van een vreemde. Laten we het daarop houden :+
En ja mijn moeder heeft smaak. :D
Die loopt er zelf ook altijd geweldig bij.
Daar steek ik bij af :Y)

Bevallen is letterlijk en figuurlijk en k u t klus.
Ben blij dat het nooit meer hoeft.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:49

Ik had liever ook gewoon kunnen bevallen, nooit geen wee ervaren. Lees soms dat je het " gemakkelijk" hebt gehad als je een kz hebt gehad, je niet echt bevallen bent. Maar dan dat nog liever dan t leven van mijn kind riskeren in mijn geval.
Het is wat het is, ik kan mijn lichaam niet veranderen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 30-01-19 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:50

Ik denk dat iedereen beste voor heeft met moeder en kind.

Het is vervelend voor liti maar om te zeggen dat je liever alleen wil bevallen zonder enig hulp ben je IMO onnodig gevaren opzoeken

Lau verwend zeg, helemaal niet mijn smaak
Die legging is wel ontzettend tof P&P is altijd mooi

Britt ik heb 4Y en is echt 98
Gaan we zelf nog dragen
Voor Sam is het maat 6-12 maanden maar valt als 80