[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:56

Ja zoiets :D Maar geloof mij, ik was zo in shock dat ik het niet doorhad.

Toen de vroedvrouw vroeg wat ik dacht nu ze geboren was zei ik, heel droog en half in shock: Dat het toch maar lelijk is, zo een pasgeboren baby.

Dus nee, niet iedere moeder zit direct op een roze wolk en is helemaal verliefd :D Mijn vriend heeft het mij nog niet vergeven. Die was kwaad dat ik dat over onze dochter durfde te zeggen _O-

Dus dames: Jullie hebben gewoon gelijk. Pasgeboren baby’s zijn gewoon echt lelijk _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:58

Mijn moeder dacht dat ik gehandicapt was bij de geboorte _O- Ze had nog nooit een pasgeboren baby gezien.
Moest nog ontplooien, had een
ingedeukt koppie enzovoorts.

Vriend en ik kwamen gisteren een kind tegen met een woedeaanval. Jemig wat krijsen dat kind.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:58

Nou heb ik zelf nooit behoefte aan kinderen gehad, maar overdrijven is ook een kunst. Ik ben er heilig van overtuigd dat hóe goor je een pasgeboren kind nu ook inschat, ik geloof er geen barst van dat een kersverse moeder ook maar ooit íets van walging voor haar kind gevoeld heeft.

Hebben jullie overigens ooit honden, katten, paarden of weetikveel aan jonge dieren op de wereld gezet? Is dat niet vies?
Die glibberige nageboorte van een paard? Die taaie eng-witte vliezen? Zo'n navelstompje moeten ontsmetten? Een klisma moeten geven omdat het meconium niet afkomt? Die eerste gele melkpoep? Nee? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:00

Ibbel schreef:
Nou heb ik zelf nooit behoefte aan kinderen gehad, maar overdrijven is ook een kunst. Ik ben er heilig van overtuigd dat hóe goor je een pasgeboren kind nu ook inschat, ik geloof er geen barst van dat een kersverse moeder ook maar ooit íets van walging voor haar kind gevoeld heeft.

Hebben jullie overigens ooit honden, katten, paarden of weetikveel aan jonge dieren op de wereld gezet? Is dat niet vies?
Die glibberige nageboorte van een paard? Die taaie eng-witte vliezen? Zo'n navelstompje moeten ontsmetten? Een klisma moeten geven omdat het meconium niet afkomt? Die eerste gele melkpoep? Nee? :+

Nee dat is niet vies of goor. Heb al honderden lammetjes op de wereld gezet. Blijft schattig <3

En de rest hoort er gewoon bij. Net als op mijn werk. Loop elke dag mensen te wassen, verschonen, poep afvegen, braaksel opruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:02

Ibbel: Ik voelde geen walging maar ik kan niet zeggen dat ik haar mooi vond. Uiteraard toen ze een dag later wat uit de kreukels was (en nu ook) vind ik ze het mooiste kind ter werels. Maar ja, eigen kind mooi kind :D

Oh die nageboorte van een paard. Wat een slijmerige bedoening is dat. Opknopen zodat de merrie er niet kan op staan. Hoe? Dat zakt altijd terug uit.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:04

Gistermiddag nog, 2 koeien gingen bijna tegelijkertijd kalven. En dat net terwijl we visite hadden omdat mn vriend jarig was. Maar dat vind ik prachtig, de koeien zelf verzorgen het kalf gelukkig zelf na de geboorte. Kalfjes zijn meteen al mooi en af, als ze droog zijn al meteen fluffy en leuk. Hier waren ze er allebei net uitAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:06

Oh wat prachtig <3 Wil dat ooit eens meemaken, de bevalling van een koe. Ik pb je even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:16

Ik heb op een melkveebedrijf gewerkt , in het land bij het ophalen had ik weleens geluk om de bevalling te zien en soms in de stal . Het is mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:32

Rebecca schreef:
Ik heb op een melkveebedrijf gewerkt , in het land bij het ophalen had ik weleens geluk om de bevalling te zien en soms in de stal . Het is mooi <3

Mijn vriend zijn ouders hebben een melkvee bedrijf en heb nog nooit een natuurlijke bevalling een koe gezien -O- :')

Maar kalfjes voer ik af en toe wel <3

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:08

Koeien bevallen helaas niet op afspraak, dat valt niet te plannen en beginnen we niet aan. Misschien eens vragen bij een schapenboer, tijdens de lammerperiode maak je daar meer kans op erbij te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:29

BopjeBo: Heb je het op mijn reactie? Want dat was zeker niet mijn vraag, of ik er eens mag bij zijn. Ik fok irish cobs en weet dus dat zoiets niet te plannen is. Wou gewoon met mijn andere vragen niet off topic gaan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:31

De zus van mn baas heeft 1 dochter. Ze heeft wel eens verteld dat toen ze net geboren was ze letterlijk gezegt heeft: Wow die is lelijk, kan ze nog terug?! Dus nee echt niet alle moeders vinden hun kind mooi.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:41

Ik vond mijn baby ook niet specifiek mooi of zo, ik heb sowieso nog nooit een mooie baby gezien. Maar gelukkig blijven mensen doorgaans niet zo lang baby :D

Dat opbinden van de nageboorte bij paarden zal ook nooit mijn hobby worden :o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:00

love_western schreef:
Mijn moeder dacht dat ik gehandicapt was bij de geboorte _O- Ze had nog nooit een pasgeboren baby gezien.
Moest nog ontplooien, had een
ingedeukt koppie enzovoorts.

_O-
Dat is wel heel erg hahaha!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:13

Sizzle schreef:
Ik vond mijn baby ook niet specifiek mooi of zo, ik heb sowieso nog nooit een mooie baby gezien. Maar gelukkig blijven mensen doorgaans niet zo lang baby :D

Dat opbinden van de nageboorte bij paarden zal ook nooit mijn hobby worden :o

En dat veulën helpen krijg je ook smerige armen van.
En dan ook als het er dan net af is en je kijkt of het er helemaal af is gekomen voelt het voor en warm aan. Je ziet gewoon de bloedvaten zitten.

Soms zijn de merries ook echt nog slap als ze opstaan.

En dan de boel wat zo gigantisch oprekt als de schouders erdoor moeten .. ik moet er niet echt niet aan denken om dat zelf te moeten doen laat staan iets bewegende in mijn buik te hebben...
Denk dat ik het idee net zo vies vind als een lintworm hebben. Of nog erger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:34

love_western schreef:
[naam] schreef:

Mijn vriend zijn ouders hebben een melkvee bedrijf en heb nog nooit een natuurlijke bevalling een koe gezien -O- :')

-O-

Kalfjes zijn leuk <3 , ik hechte mij alleen er te snel aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:41

Rebecca schreef:
love_western schreef:

-O-

Kalfjes zijn leuk <3 , ik hechte mij alleen er te snel aan :')

Daar gelukkig geen last van. Als kind had ik altijd wel moeite met de lammetjes die naar de slacht gingen. Vooral met de fleslammeren.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:36

Aaaah, bopjebo, dat zijn nog eens verjaardagen! Ik had zo’n kerst vorig jaar, even een paar nachtjes op de boerderij passen en twee achterstevoren liggende kalfjes gehaald. Mijn eigen kerststal!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 01:25

Ibbel schreef:

Een tijdje geleden was er een aflevering van One Born Every Minute waarbij de moeder wilde dat het pasgeboren kind bij haar werd weg gehaald omdat het onder het smeer en bloed/lichaamssappen zat. Mocht pas terug komen als het schoon was :+

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:22

Denk dat een beetje paardenvrouw beter kan dealen met de looks en de smerigheid van zo’n verse leg dan een gemiddeld stads instagramtypje (effe lekker generaliseren }> ) maar om het nou mooi of aantrekkelijk te vinden? Nou, nee. Een vacht heeft iets vuilafstotends waar ranzigheid op vel blijft plakken. Of zijn we ergens in de evolutie gestopt met aflikken?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:44

Maar ik vond bij koeien en schapen het ook niet zo ranzig. Dat was gewoon glad en zacht. En bij mensen zitten er allemaal stukjes en dingen op... jakkie!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:17

En daar ging mijn eetlust -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:47

_O- _O- Oh Ryan
Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:23

_O-
Heerlijke vent!