Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:50

Jammer genoeg veel dingen heel herkenbaar, van het splitten van rekeningen als je in groep gaat eten, tot inderdaad van je expertise en accomodatie gebruik willen maken, en het liefste gratis...
Vreselijk vind ik dat.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:37

xJitskee schreef:
Milan_lover schreef:
Ik heb vorige week een weekend een vriend van ons en zijn vriendin over de vloer gehad. Hij komt ieder jaar 1 of 2 weekenden en nam nu zijn vriendin mee, helemaal prima. Van te voren afgesproken dat ik een bijdrage vroeg voor het eten, dat was vanzelfsprekend werd er gezegd.

Tijdens dat weekend heb ik zijn boodschappen voorgeschoten omdat hij geen portomonnee bij zich had, ze overal rondgereden waar ze maar heen wilden, van het station opgehaald en weer teruggebracht.

Na het weekend heb ik uitgerekend wat ik aan hun kwijt ben geweest (diesel enzo niet meegerekend) en daarbij nog heel erg aan de lage kant gaan zitten. Zoals afgesproken daarna een betaalverzoek gestuurd.

Of ik wel even wou vertellen waaruit dat bedrag opgebouwd was. Daarna moest ik maar per ding gespecificeerd sturen waar het om ging, want het bedrag was hoger dan wat hij in gedachten had.

Toen ik hem vroeg wat hij dan in gedachten had, noemde hij een bedrag wat lager was dan alleen ZIJN voorgeschoten boodschappen, en het gehaalde voorgeschoten eten van 1 avond. Daarbij moest nog het 2e avondeten, ontbijt en lunch, wat nog geen 10 euro verschil maakte. En ik heb echt niet alles doorberekend wat die 2 samen hebben opgemaakt, niks was te gek. Daarbij was het weekend verschrikkelijk, want beide zaten non-stop in hun telefoon te loeren.

Ik heb nu nog steeds helemaal niets van hem ontvangen omdat hij het er niet mee eens is... En voor dat bedrag heb ik ook geen zin en energie om een gespecificeerde 'rekening' te maken, want hij is het er toch niet mee eens.

Gewoon een rekening opmaken en dan €5 ‘administratiekosten’ er bij op zetten :))

:))

Ik had al het idee om een factuur te maken en dan €10.00 diesel kosten erbij op te zetten :))

Maargoed omdat ik geen tijd en energie voor zijn spelletjes heb, heb ik gezegd dat hij maar moest betalen wat hij wilde. Zijn antwoord: 'maar zo ben ik niet, en we zijn toch vriendjes?'

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:43

Je zou hem haast de vraag stellen of hij het normaal vindt om vriendjes boodschappen en eten te laten voorschieten en het dan niet terug te betalen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:46

Mijn vriend heeft een tweelingbroer, en die vieren altijd samen hun verjaardag voor de hele familie. Nu is het toevallig altijd bij ons thuis, terwijl zijn broer en vriendin ook een prima huis hebben. Op zich nog niet zo'n ramp. Maar hij wil ook nog eens nauwelijks meebetalen aan eten en drinken.

Mijn vriend heeft afgelopen jaar catering geregeld, is allemaal in overleg gegaan met zijn broer, hij vond het bedrag van de catering aan de hoge kant, maar het was wel allemaal top geregeld en heerlijk eten, we hadden afgesproken dat het oké was als hij iets minder dan de helft betaalde. Het bedrag voor de catering kwam uiteindelijk neer op ruim 400 euro. Echt veel geld, maar zowel wij (1 inkomen) als broer (2 volledige inkomens) hebben meer dan genoeg te besteden.

Naast de catering ben ik nog naar de supermarkt gegaan om wat borreldingen te halen (40 euro), ook hebben wij gezorgd voor de wijn. We hadden gevraagd of ze frisdrank en melk enzo wilden meenemen. Kwamen ze uiteindelijk aan met een flesje cola en een mini flesje koffiemelk.

Ze lopen altijd in nieuwe kleding, gaan luxe uit eten en op vakantie. Ik vroeg uiteindelijk aan mijn vriend wat zijn broer uiteindelijk nog had meebetaald aan alles, en dat bleek 20(!) euro te zijn. Dat is dus nog minder als wat ik alleen voor de borrel had betaald.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:53

Maanlicht schreef:
Mijn vriend heeft een tweelingbroer, en die vieren altijd samen hun verjaardag voor de hele familie. Nu is het toevallig altijd bij ons thuis, terwijl zijn broer en vriendin ook een prima huis hebben. Op zich nog niet zo'n ramp. Maar hij wil ook nog eens nauwelijks meebetalen aan eten en drinken.

Mijn vriend heeft afgelopen jaar catering geregeld, is allemaal in overleg gegaan met zijn broer, hij vond het bedrag van de catering aan de hoge kant, maar het was wel allemaal top geregeld en heerlijk eten, we hadden afgesproken dat het oké was als hij iets minder dan de helft betaalde. Het bedrag voor de catering kwam uiteindelijk neer op ruim 400 euro. Echt veel geld, maar zowel wij (1 inkomen) als broer (2 volledige inkomens) hebben meer dan genoeg te besteden.

Naast de catering ben ik nog naar de supermarkt gegaan om wat borreldingen te halen (40 euro), ook hebben wij gezorgd voor de wijn. We hadden gevraagd of ze frisdrank en melk enzo wilden meenemen. Kwamen ze uiteindelijk aan met een flesje cola en een mini flesje koffiemelk.

Ze lopen altijd in nieuwe kleding, gaan luxe uit eten en op vakantie. Ik vroeg uiteindelijk aan mijn vriend wat zijn broer uiteindelijk nog had meebetaald aan alles, en dat bleek 20(!) euro te zijn. Dat is dus nog minder als wat ik alleen voor de borrel had betaald.

Dus volgend jaar bij hen en ook 20 euro betalen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:54

Als het aan mij ligt wel.. Mijn vriend baalt er ook van alleen die laat het erbij zitten.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:16

Sommige mensen zijn ook veel te lief :(:)
Ik ben zelf ook niet zo van achter mijn geld aan gaan, omdat ik geen zeikerd wil zijn. :=
Terwijl je er wel gewoon recht op hebt als je hebt afgesproken de kosten te delen natuurlijk.

Tegenwoordig probeer ik gewoon niet meer voor te schieten aan mensen waarvan ik weet/verwacht dat het me moeite gaat kosten het van ze terug te krijgen. Dan vinden ze me maar gierig... Ik heb het zelf hard genoeg nodig.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:47

Jaren terug had een vriendin eens vrijkaarten geregeld voor een pretpark. Via haar werk kon ze eens per jaar met 6 personen gratis naar een pretpark. We waren met 4 personen en ze heeft de overige 2 kaartjes verkocht bij de ingang. Ze reed met ons mee (1,5 uur enkele reis). Wij splitten de benzinekosten (was €8 per persoon ofzo) maar ze wilde niet betalen want “zij had de kaartjes geregeld”. Ja zo werkt het niet :+ ze maakte er nog winst op ook met de verkochte kaartjes.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:50

_O-
Sommige mensen hebben echt lef joh :+

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:52

xSCWx schreef:
Jaren terug had een vriendin eens vrijkaarten geregeld voor een pretpark. Via haar werk kon ze eens per jaar met 6 personen gratis naar een pretpark. We waren met 4 personen en ze heeft de overige 2 kaartjes verkocht bij de ingang. Ze reed met ons mee (1,5 uur enkele reis). Wij splitten de benzinekosten (was €8 per persoon ofzo) maar ze wilde niet betalen want “zij had de kaartjes geregeld”. Ja zo werkt het niet :+ ze maakte er nog winst op ook met de verkochte kaartjes.

Nou ja, als je het zo bekijkt dat je anders geld kwijt was geweest voor een kaartje.. Zij heeft het zo kunnen regelen. Als het mij was overkomen had ik aangeboden om de reiskosten dan te betalen want de entree is dankzij diegene al gratis. Dat ze nog 2 kaartjes verkocht heeft, is none of your business denk ik.
Blijkbaar heeft iedereen gewoon een heel ander referentiekader van gierig zijn en wat wel/niet normaal is :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:53

Die snap ik even niet, een gemiddeld pretpark is toch zo'n 20 tot 35 euro entree per persoon, x4, dan heeft ze jullie toch onwijs gematst juist?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:06

Side note: wij werkten eerder bij hetzelfde bedrijf dus zijn vaker samen met deze “aanbieding” op pad geweest, we hebben dus zo’n 3/4 parken gratis bezocht, elke keer aangevraagd door iemand anders.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:07

Nouja, als ik een vrijkaart had gekregen van diegene, had ik ook zeker niet voor benzinegeld gevraagd hoor.. Zou er niet aan durven denken..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:07

xSCWx schreef:

Huh, maar het is toch eerder gierig dat jullie haar mee willen laten betalen? Ze heeft al gratis kaartjes geregeld en een super goedkoop dagje weg voor jullie. Dan ga je haar niet ook nog om geld vragen voor benzine mag ik toch hopen :')
dat ze de overige kaartjes verkoopt is jullie zaak niet lijkt mij. Ze had ze ook allemaal kunnen verkopen :o

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:14

Dani199764 schreef:
xSCWx schreef:

Huh, maar het is toch eerder gierig dat jullie haar mee willen laten betalen? Ze heeft al gratis kaartjes geregeld en een super goedkoop dagje weg voor jullie. Dan ga je haar niet ook nog om geld vragen voor benzine mag ik toch hopen :')
dat ze de overige kaartjes verkoopt is jullie zaak niet lijkt mij. Ze had ze ook allemaal kunnen verkopen :o

Haha ja zo zie ik het ook. Jullie mogen blij zijn dat ze jullie meenam. Ze had ook andere vrienden/familie mee kunnen nemen. Een bedankje van jullie kant (door te rijden, ijsje te kopen o.i.d.) lijkt mij dan niet zo gek.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:20

Ik had ook zeker geen benzinekosten gevraagd als iemand zorgt dat ik gratis een pretpark in kan.
Of die persoon ervoor heeft moeten betalen of gratis heeft gekregen maakt voor mij niet uit.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:26

xSCWx schreef:
Side note: wij werkten eerder bij hetzelfde bedrijf dus zijn vaker samen met deze “aanbieding” op pad geweest, we hebben dus zo’n 3/4 parken gratis bezocht, elke keer aangevraagd door iemand anders.

Ik quote hem maar even :Y)
Volgens mij heeft ze uiteindelijk ook niet betaald, ondanks dat de keren daarvoor wel de reiskosten werden gesplitst dat ik me kan herinneren (is al zo lang geleden :') )
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 29-08-18 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:30

Als je al die eerdere keren wel de overige kosten gedeeld hebt is het al helemaal heel raar.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 29-08-18 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:31

Milan, met zo'n banketstaaf zou ik dus klaar zijn.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:35

xSCWx schreef:

Sorry maar ik zou niet 8 euro terug gevraagd hebben. Ik vind dat gierig. Ze had tenslotte ook iemamd anders gratis mee kunnen nemen. Je gunt elkaar toch ook wat?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:37

Ik kijk niet zo naar wat ik betaal of wat een ander betaald.
Vroeger had ik het financieel moeilijk en mijn beste vriendin had het toen goed. Ze trakteerde mij toen regelmatig op van alles en nog wat.
Nu heeft zij het wat krapper en ik wat ruimer. Dus nu zijn de rollen omgedraaid.
Nu ben ik degene die zegt we pakken mijn auto wel. En trakteer ik haar op een borrel of eten.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:37

Ik was ooit op een buurtfeest, het was erg druk, iemand liep vlak langs me af, ik week uit en stootte een vaas om. Super vervelend natuurlijk!!! Toen vroeg de eigenaar of ik de vaas terug wilde betalen... hij was namelijk toch wel 5 euro geweest :Y) Ik heb betaald en gevraagd of ik het even op moest ruimen. Nou dat hoefde niet werd mij verteld. Kreeg ik later die avond te horen dat ik 10 euro moest betalen voor de OVERLAST?! :') :') :') Dit heb ik geweigerd, ik ben gekke Janus niet!! Sindsdien heb ik niet meer met ze gepraat, en kom ik ook niet meer als het jaarlijkse buurtfeest bij hun wordt gehouden :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:20

Okee wauw :') Was het nou een antieke Ming-vaas uit de 13e eeuw geweest okee, maar een vaas van 5 euro :')

En betalen voor de overlast... gaan ze dan ook alle gasten vragen om te betalen voor de schoonmaakkosten? Als je een buurtfeest geeft weet je toch op voorhand dat je huis daarna een rampgebied is? :')

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:47

Foaly schreef:
Okee wauw :') Was het nou een antieke Ming-vaas uit de 13e eeuw geweest okee, maar een vaas van 5 euro :')

En betalen voor de overlast... gaan ze dan ook alle gasten vragen om te betalen voor de schoonmaakkosten? Als je een buurtfeest geeft weet je toch op voorhand dat je huis daarna een rampgebied is? :')

Ja ik vond het echt ontzettend raar :o Je biedt toch niet aan om dat feest bij jou thuis te houden, als je dan kosten voor de overlast gaat vragen?! :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:56

Ja of wel, kan een behoorlijke lucratieve deal zijn :))