Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:53

Hier iemand die een studieboek over wil nemen. Diegene vraagt om mijn adresgegevens en telefoonnummer voordat hij een betaling wil doen. Mijn adres mag hij best hebben, maar mijn telefoonnummer ben ik wat huiverig voor, wat doen jullie hierin meestal?

Buiten dat ga ik niet akkoord met zijn prijs, ruim €25, onder de vraagprijs

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:54

Dan zou ik nog helemaal geen gegevens geven :P Als je het over de prijs eens bent, is het vroeg genoeg :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:56

Kentaro schreef:
Dan zou ik nog helemaal geen gegevens geven :P Als je het over de prijs eens bent, is het vroeg genoeg :)

Nee heb hem ook nog geen gegevens gegeven, dat doe ik inderdaad pas als we akkoord zijn over de prijs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:07

Groot gelijk! Betreft je telefoonnummer geven. Als men daar om vraagt, geef ik ze mn 06 nummer wel. Gelukkig tot nu toe altijd goed gegaan :)
In geval van iets ophalen is het ook wel handig dat ze kunnen bellen als ze later zijn/het niet kunnen vinden o.i.d.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:19

Sinds een paar dagen ben ik ineens enorm huiverig voor MP. Bij een kennis van me is een paar dagen zn rekening volledig leeggehaald. Had alleen zn rek nr gegeven voor het overmaken zodat hij een artikel kon verzenden. Hoe dat kan? Geen idee, weet ie zelf ook niet.

Zoiets nooit bij jullie gebeurt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:27

met enkel een rekening nummer kunnen ze niets. heeft hij niet ergens op een website als miniinthebox of alieexpres of andere shady websites een bestelling gedaan en een betaling? of is zijn kaart gestolen, iets bij een bankautomaat gebeurd. dat zijn veel meer voor de hand liggende ingen (of hij moet meer dan enkel ene rekkeningnummer hebben doorgegeven)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:36

Ik zit al 10 jaar op MP en heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt!
Misschien inderdaad zoiets als Zoe_97 aangeeft?!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:58

Met alleen je rekeningnummer kunnen ze echt niks. Denk eerder zoals hier boven aangegeven dat het ergens anders mis is gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:32

Foaly schreef:
Nou dan niet toch :+

Heb de neiging om wel terzg te mailen, wat een raar mens. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:34

Zoe_97 schreef:
met enkel een rekening nummer kunnen ze niets. heeft hij niet ergens op een website als miniinthebox of alieexpres of andere shady websites een bestelling gedaan en een betaling? of is zijn kaart gestolen, iets bij een bankautomaat gebeurd. dat zijn veel meer voor de hand liggende ingen (of hij moet meer dan enkel ene rekkeningnummer hebben doorgegeven)

Miniinthebox en aliexpress zijn geen 'shady' websites hoor, ook daar halen ze je rekening niet leeg.
Zal vast iets anders aan de hand zijn want met je rekeningnummer alleen kunnen ze idd niks.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:24

dees_daan schreef:
Zoe_97 schreef:

Miniinthebox en aliexpress zijn geen 'shady' websites hoor, ook daar halen ze je rekening niet leeg.
Zal vast iets anders aan de hand zijn want met je rekeningnummer alleen kunnen ze idd niks.

Bij miniinthebox zijn er verschillende fraudegevallen bekend hoor van rekeningen plunderen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:16

Nou ik weet er niet het fijne van hoor. Heb alleen gehoord dat zn rekening was leeggetrokken. Heb niet naar details gevraagd maar zou best kunnen. Hij had iets te koop via mp en er zou geld overgemaakt worden van een zakelijke rekening en in plaats daarvan was ie zn geld kwijt.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:18

Ik heb gisteravond geld over gemaakt en vandaag een berichtje gehad dat de verkoper het heeft opgestuurd ben benieuwd :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:40

Dat gaat beter dan bij mij :')

Maandag geld over gemaakt, dinsdag was het er nog niet. Kan gebeuren dus woensdag hoopte ik dat het binnen was en ik het gisteren dus zou hebben.. maar helaas :n

Moet elke keer berichtjes sturen en dan krijg ik met moeite nog een korte reactie. Ze is nu al 3 uur de t&t code aan het opzoeken (tenminste 3 uur geleden stuurde ze dat berichtje op facebook naar me)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:40

Ik verkocht voor 3 weken terug iets, maar gewacht tot diegene haar salaris zou ontvangen, dat vond ik geen probleem. Ze mailt vandaag halverwege de middag dat ze het heeft overgeboekt, dus ik geef aan dat ik haar pakje dan indien het er bij staat netjes morgen zal versturen. Is ze geheel verontwaardigd dat ik dat niet vanmiddag nog red.. En bedankt voor het geduldig wachten die drie weken lang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:09

Vandaag een hele positieve ervaring met Marktplaats, mag ook wel eens een keer toch? :D Ik had een advertentie gezien van iemand nog geen 10km verder op die verschillende kleine terrariums aanbod. Nu zocht ik 1 klein terrarium als opweekbakje, alleen had ik geen vervoer. Dus heb ik gemaild of hij er eventueel 1 wou brengen tegen benzinevergoeding. Vond hij prima. Dus vandaag kwam hij het langs brengen, maar hij hoefde geen benzine vergoeding, en ik kreeg ook nog eens 1 extra bakje gratis, omdat daar een klein barstje inzat. Helemaal top, zo kan het dus ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:59

Mijn camionette is officieel verkocht *\o/* Vandaag het geld ontvangen dus zondag komt de beste man ze ophalen!

Vind mijn spaarboekje erg fijn :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:04

O mijn god. Heb zojuist frozen spulletjes opmarktplaats gezet, alles nieuw en in de verpakking. Ik vraag €5. Bied iemand €3. Heb haar gelijk gevraagt of ze serieus is. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:25

Ik vind het zo triest als mensen op dat soort bedragen nog gaan afdingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:40

Ik vraag me af hoe ik de camionette van mijn terrein ga krijgen :+ De koper stuurde gisteren een mailtje wanneer het best past, zondagvoormiddag kwam voor hem eigenlijk het makkelijkste uit. Terug gemaild dat hij zelf mocht kiezen hoe laat, ik ben de hele dag thuis (hij weet dat ik niet naast het terrein woon). De betaling heb ik diezelfde dag netjes ontvangen via overschrijving, dat heb ik 'm ook laten weten. Maar... ik krijg geen reactie meer!

Nou kan ie geen kant op met dat ding. Zowel de sleutel als de reservesleutel heb ik hier in huis, samen met alle documenten én een door hem ondertekend koopcontract. De plek waar het voertuig staat is voorzien van een stevig hek met ketting en slot. Zou trouwens best bijzonder zijn, want het is ook gewoon rechtmatig betaald en ik wil 'm dan ook heel graag alles netjes kunnen meegeven :))

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:58

Druppie7711 schreef:
Ik heb gisteravond geld over gemaakt en vandaag een berichtje gehad dat de verkoper het heeft opgestuurd ben benieuwd :D

Hoofdstel is gisteren netjes binnengekomen en ziet er super uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:09

Camionette is opgehaald *\o/*

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:15

Yay feestje hahah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:24

Ja echt! Mijn spaarboek is heel blij met de aanvulling, die was beetje leeggelopen omdat ik in de plek een tweedehands trekauto en gloednieuwe Ifor heb gekocht :')

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:54

Aaargh, ik zou vorige week een paard kopen via marktplaats, keuring afgesproken foto's die al gemaakt waren doorgestuurd naar mijn eigen dierenarts, op de ochtend van de keuring belde die me dat hij gigantisch afgekeurd was, en blijvend kreupel zou raken. Direct contact met de mensen gezocht die natuurlijk niet bereikbaar waren. Uiteindelijk hebben ze me enkel een appje gestuurd en heb er niks van weer gehoord, en nu zie ik hem gewoon weer goedgekeurd op marktplaats staan voor bijna €1000 meer dan wat ik ervoor zou geven.

er zitten echt vreemde vogels op die een paard willen verkopen maar er geen tijd voor willen vrijmaken. Wou het toch even ook hier melden. Link kan via pb.