Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Je vergeet de Valleilijn en andere 'lokalere' lijnen nog en de internationale treinen die van en naar NL rijden en meestal tot Utrecht oid.
Shadow0 schreef:A3a1, een voorbeeld van hoe verkeerd we kijken naar treinreizen. En autoreizen. Het doel van die zaken is ten eerste niet alleen maar om winstgevend te zijn... daarnaast is het de infrastructuur als geheel die belangrijk is voor het functioneren van ons land als geheel. We denken dat je die kosten kunt omslaan naar iedere individuele reiziger, maar dat is niet waar. Ook iemand die nooit een trein pakt heeft voordeel van het bestaan van treinen in Nederland. Iemand die zelf met de auto gaat heeft zelfs regelmatig extra veel voordeel dat andere mensen wel met de trein gaan en niet ook met de auto.
Dit is zo'n moment dat het geheel veel meer is dan de som der delen, en dat we dus niet in de val moeten trappen door te denken dat de NS op zich winstgevend moet zijn, EN dat die winstgevendheid of zelfs maar de kosten uitsluitend dor de reizigers moeten worden opgebracht.
magda_90 schreef:Wauw zit er iemand compleet over de toeren in de trein en al huilend en scheldend te telefoneren.... Iedereen kan meegenieten. Zelfs wat de beller zegt.
MarlindeRooz schreef:Nee.![]()
Er is daar een bord met vertrektijden en opstaphaltes (A t/m J ofzo) en bij de opstaphalte staat nog een bord met de bussen die vanaf daar vertrekken en de vertrektijden. En die bus stond nergens op. Maar hij kwam wel.
En dit was niet de eerste keer!
daffieduck83 schreef:Helaas was de splitsing tussen NS en ProRail vooral een politieke beslissing. De bedoeling daarvan was dat ook andere vervoerders over het nationale spoor kunnen rijden. Maar in de praktijk blijkt het toch lastig om concurrentie te hebben op het spoor.
LiannePuthzy schreef:mischien niet echt een ergenis, maar iemand die weet wat er vanavond aan de hand was bij amsterdam cs? was brandweer, politie en ambulance, en het perron bij spoor 1 en 2 werd niet gebruikt
LiannePuthzy schreef:mischien niet echt een ergenis, maar iemand die weet wat er vanavond aan de hand was bij amsterdam cs? was brandweer, politie en ambulance, en het perron bij spoor 1 en 2 werd niet gebruikt
lifaya schreef:LiannePuthzy schreef:mischien niet echt een ergenis, maar iemand die weet wat er vanavond aan de hand was bij amsterdam cs? was brandweer, politie en ambulance, en het perron bij spoor 1 en 2 werd niet gebruikt
Ik was er gisteren avond ook maar niets gezien. Maar ik was er om 23.55 xD was wel fiets druk
SimoneeM schreef:MarlindeRooz schreef:Nee.![]()
Er is daar een bord met vertrektijden en opstaphaltes (A t/m J ofzo) en bij de opstaphalte staat nog een bord met de bussen die vanaf daar vertrekken en de vertrektijden. En die bus stond nergens op. Maar hij kwam wel.
En dit was niet de eerste keer!
Ja heerlijk is dat he! Ik moet altijd 78 hebben. Ook altijd kwijt :/
Ben toch altijd weer enorm blij als ie dan toch komt opdagen..
Rebecca schreef:Bij die lijn moet je dus opletten, zou niks zijn voor mij een poef bus