Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:20

Goh zo lastig lijkt me dat niet?

DB Schenker, Blogistics, SNCF, NMBS die soms ook tot in Amsterdam rijdt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:26

Je vergeet de Valleilijn en andere 'lokalere' lijnen nog en de internationale treinen die van en naar NL rijden en meestal tot Utrecht oid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:38

Connexxion, Arriva, Thalys, DB en heeeeeel veel goederentreinen. Nederland infrastructuurland inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:05

lor1_1984 schreef:
Je vergeet de Valleilijn en andere 'lokalere' lijnen nog en de internationale treinen die van en naar NL rijden en meestal tot Utrecht oid.

In Utrecht komt buiten de Internationale treinen van de NS geen lokale trein :n Arriva heeft nog wat treinen, Connexxion heeft de Valleilijn en in het noorden rijdt ook nog het e.e.a volgens mij, maar niks komt verder dan Amersfoort.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:07

Shadow0 schreef:
A3a1, een voorbeeld van hoe verkeerd we kijken naar treinreizen. En autoreizen. Het doel van die zaken is ten eerste niet alleen maar om winstgevend te zijn... daarnaast is het de infrastructuur als geheel die belangrijk is voor het functioneren van ons land als geheel. We denken dat je die kosten kunt omslaan naar iedere individuele reiziger, maar dat is niet waar. Ook iemand die nooit een trein pakt heeft voordeel van het bestaan van treinen in Nederland. Iemand die zelf met de auto gaat heeft zelfs regelmatig extra veel voordeel dat andere mensen wel met de trein gaan en niet ook met de auto.

Dit is zo'n moment dat het geheel veel meer is dan de som der delen, en dat we dus niet in de val moeten trappen door te denken dat de NS op zich winstgevend moet zijn, EN dat die winstgevendheid of zelfs maar de kosten uitsluitend dor de reizigers moeten worden opgebracht.

Dan dank ik bij deze iedereen die erg dure kaartjes koopt.
Ik weet inhoudelijk te weinig om er een boom over op te zetten. En ik heb er totaal geen belang bij mijn gedrag aan te passen dus zal me er op dit moment niet in verdiepen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:25

Wauw zit er iemand compleet over de toeren in de trein en al huilend en scheldend te telefoneren.... Iedereen kan meegenieten. Zelfs wat de beller zegt. :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:27

magda_90 schreef:
Wauw zit er iemand compleet over de toeren in de trein en al huilend en scheldend te telefoneren.... Iedereen kan meegenieten. Zelfs wat de beller zegt. :roll:

Die had ik ook een keer!

Misschien moeten we een "ergenissen in de trein" bingokaart maken. :oo _O-

Ik was laatst op Amersfoort, daar schijnt het super moeilijk te zijn om bussen te laten bestaan. Mijn bus (77 Leusden-Groenhouten) die stond op geen enkel bord. Maar wel op 9292. :+ Gelukkig weet ik waar ik in moet stappen. :+ Maar dat slaat toch nergens op, poef een bus van de aardkloot verdwenen. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:32

Whahaha zal wel een leuke zijn, top 25. _O-

Maar die bus rijdt vast door zo'n zwartgatdinges heen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:36

Nee. :+

Er is daar een bord met vertrektijden en opstaphaltes (A t/m J ofzo) en bij de opstaphalte staat nog een bord met de bussen die vanaf daar vertrekken en de vertrektijden. En die bus stond nergens op. Maar hij kwam wel. :+

En dit was niet de eerste keer!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:38

Is ie te vroeg door de zwartegatdinges gekomen waardoor ie nog niet vermeld kon worden. _O-

*ondertussen geneigd om een fles water om te kieperen...*

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:38

MarlindeRooz schreef:

Er is daar een bord met vertrektijden en opstaphaltes (A t/m J ofzo) en bij de opstaphalte staat nog een bord met de bussen die vanaf daar vertrekken en de vertrektijden. En die bus stond nergens op. Maar hij kwam wel. :+

Ja heerlijk is dat he! Ik moet altijd 78 hebben. Ook altijd kwijt :/

Ben toch altijd weer enorm blij als ie dan toch komt opdagen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:48

daffieduck83 schreef:
Helaas was de splitsing tussen NS en ProRail vooral een politieke beslissing. De bedoeling daarvan was dat ook andere vervoerders over het nationale spoor kunnen rijden. Maar in de praktijk blijkt het toch lastig om concurrentie te hebben op het spoor.

Concurrentie op het Nederlandse spoor is net zo'n goed idee als concurrentie in de Londense metro...........gedoemd te mislukken omdat het daar gewoon veel te druk voor is. Er ontstaan veel teveel tegenstrijdige belangen en er moet voor de enig aandeelhouder (lees de staat) wel winst gemaakt worden. Ook toen NS nog 1 bedrijf was samen met prorail kwamen er al internationale treinen door ons land heen. Daar hoefde het niet voor te veranderen.

NS zit gewoon in een spagaat. Aan de ene kant hebben zij geen enkele controle meer over het spoor waar zij afhankelijk van zijn maar worden wel door de regering dmv boetes hard afgestraft als bijvoorbeeld de punctualiteit niet hoog genoeg is. Dus de regering wil goede prestaties en diezelfde regering wil ook een maximale winst hebben als aandeelhouder.

Het is juist die privatisering waardoor het openbaar vervoer achteruit gaat. Vroeger was het 1 groot bedrijf die alles deed van spoorbeheer tot het schoonmaken van de treinen. Nu zijn ze onder het kopje marktwerking allemaal uit elkaar gerukt en is het ieder bedrijf voor zich. Om per tak zoveel mogelijk winst te maken wordt er onderling keihard onderhandeld wat de kwaliteit van de diensten zeker niet beter maakt. Vroeger telde het resultaat van het totaalbedrijf. Als er omwille van kwaliteit en service op 1 afdeling wat geld verloren werd dan was dat niet zo erg. Nu mag er nergens meer een cent blijven liggen en de reiziger is daar de dupe van.

Dus niet mopperen op de NS maar mopperen op de Europa hielenlikkers in Den Haag want daardoor is ons veel te drukke spoor uit elkaar gerukt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:43

mischien niet echt een ergenis, maar iemand die weet wat er vanavond aan de hand was bij amsterdam cs? was brandweer, politie en ambulance, en het perron bij spoor 1 en 2 werd niet gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:39

Bij die lijn moet je dus opletten :+ , zou niks zijn voor mij een poef bus :P

Lijkt mij dan als een 'ongeluk' ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:16

LiannePuthzy schreef:
mischien niet echt een ergenis, maar iemand die weet wat er vanavond aan de hand was bij amsterdam cs? was brandweer, politie en ambulance, en het perron bij spoor 1 en 2 werd niet gebruikt

Ik was er gisteren avond ook maar niets gezien. Maar ik was er om 23.55 xD was wel fiets druk

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:55

LiannePuthzy schreef:

Ik zag op zon 112 site lift opsluiting staan.
En daar moest ook de ambu voor komen, dus het blijft raadselachtig ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:11

lifaya schreef:
LiannePuthzy schreef:

Ik was er gisteren avond ook maar niets gezien. Maar ik was er om 23.55 xD was wel fiets druk

was rond een uur of 8 half 9, dus dan klopt t dat je niets egzien hebt :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:16

Ik weet niet of het al gezegd is maar die poortjes in Eindhoven zijn zo smal..

Als je vrij breed bent of een fiets of grote tas bijhebt pas je daar nauwelijks doorheen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:53

Zijn de poortjes in Eindhoven smaller of zijn de mensen er breder? :+ En overal waar ik van die poortjes zie zijn er ook een paar die breder zijn, voor mensen met een rolstoel of een koter in een karretje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:57

Ik vind de standaardpoortjes inderdaad vrij claustrofobisch smal.
(En ik vind poortjes toch al zoooo jammer. Bouwen ze een werkelijk schitterende stationshal in Utrecht, en dan wordt het helemaal verpest door het af te sluiten, zowel in beeld als in gebruik.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:04

Nou, gister m'n wereldreis naar Rotterdam....
Opzich weinig ergernissen, behalve:
Ik pak nooit meer een sprinter als het niet hoeft. :')
Ik vind het niet erg om voor toiletgebruik te betalen, maar dan verwacht ik wel dat het schoon is....
Was €30 kwijt -O- vind dat toch erg veel...

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:01

30 euro alleen om naar het toilet te gaan? := Dat is gewoon afxetterij.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:05

Ik denk dat LM 30 euro inclusief treinkaartje bedoelt := WC's zijn nooit duurder dan 0,50

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:18

SimoneeM schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja heerlijk is dat he! Ik moet altijd 78 hebben. Ook altijd kwijt :/

Ben toch altijd weer enorm blij als ie dan toch komt opdagen.. :')

Ja het is voor vriendje toch wel 15 min rijden met de auto naar het station... Dan sta je daar zo lang te wachten. :')

Rebecca schreef:
Bij die lijn moet je dus opletten :+ , zou niks zijn voor mij een poef bus :P

Ja ik plan altijd mijn reis, ook al ga ik er elke dag heen. Dan nog. _O- Dus ik kan daar ook echt niet tegen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:48

Bussen 77/78 staan echt altijd op dezelfde halte hoor, ben die nog nooit kwijt geweest op Amersfoort :P
Borden zijn soms niet echt up to date helaas qua tijden.