tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:23

Dat heb ik ook hoor.
Heb al gezegd dat ik de rest van mijn leven alleen ga blijven.
Dat zal met de tijd wellicht ook bijtrekken.
Maar nu heb ik echt even geen behoefte aan iemand anders.
Hoewel ik er ook weer tegen op zie om dadelijk met alle feestdagen alleen te zijn.
Heb 3 zussen die getrouwd zijn en kinderen hebben, en ik ben weer alleen. -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:29

Mss een vriend(in) oid uitnodigen of aansluiten bij het gourmettopic van Bellatrix (of een andere bokker) dat in december weer geopend word?

Ik heb vanavond met een vriendin afgesproken dat we 2-3 avonden samen gaan eten, gewoon halverwege de middag afspreken en hapjes op tafel en daarna gourmetten oid.
Beiden vrijgezel en met de feestdagen geen familie om ons heen dus zoeken we elkaar op. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:12

Wij eten met kerst altijd 1x samen.
Wellicht heb ik straks werk en kan ik gewoon werken met kerst. :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:18

Ik val even binnen. Even in het kort gewoon omdat het er eens uit moet.

Had een super relatie. Ondank depressie bij mij was hij de 1ste die ik weer vertrouwde in lange tijd. Hij was wel wat verwend dus riep mij vaak voor nogal domme dingen maar ging verder super goed. Tot een paar week geleden. Ik moest naar dokter voor buikpijn. Die deed voor zekerheid een zwangerschapstest. Was uieindelijk blaasontsteking.
Kom ik thuis en vertel hem hoe het was. Werd ik volop bedreigd dat ik een achterbakse ***was ect. Hij was agressief en heeft hier vanalles gesloopt. Heb hem direct de deur gewezen voor die licham elijk agressief werd.

Ben er nog steeds kapot van. Snap het niet.
Gaat ook direct weer slechter met de depressie ect.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:46

Dat van kerst kan ik me ook voorstellen ja!
Ik ben nu ook weer de enige zonder relatie, lekker confronterend. Maar hè, het beste wat je kan doen is met de dag leven en je niet druk maken over wat er over twee maanden wel of niet zo kan zijn.
Ik ben nu ook benieuwd waar ik dan weer een nieuwe gozer moet oppikken _O-
Wat mij helpt is mezelf lekker bezig houden. Vandaag een prima dag in elk geval.

Rayoow klinkt niet goed zeg, zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:49

Wij zijn sinds mei uit elkaar, na 8,5 jaar samen. En ik merk dat het langzaamaan steeds beter gaat. Ik zie mijn ex nog minimaal twee keer in de week vanwege de kinderen. En gelukkig hebben we geen ruzie.
Ik heb sinds 2 weken contact met mijn allereerste vriendje, van 22 jaar geleden. En het klikt weer/nog steeds enorm. We waren toen 14/15 jaar en we woonden ver bij elkaar vandaan, waardoor het uit ging. We hebben (nog?) geen relatie, maar ik sta er nu wel weer voor open merk ik. Ondanks de afstand, dat is gelukkig beter te doen al je volwassen bent.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:08

rayoow schreef:
Ik val even binnen. Even in het kort gewoon omdat het er eens uit moet.

Had een super relatie. Ondank depressie bij mij was hij de 1ste die ik weer vertrouwde in lange tijd. Hij was wel wat verwend dus riep mij vaak voor nogal domme dingen maar ging verder super goed. Tot een paar week geleden. Ik moest naar dokter voor buikpijn. Die deed voor zekerheid een zwangerschapstest. Was uieindelijk blaasontsteking.
Kom ik thuis en vertel hem hoe het was. Werd ik volop bedreigd dat ik een achterbakse ***was ect. Hij was agressief en heeft hier vanalles gesloopt. Heb hem direct de deur gewezen voor die licham elijk agressief werd.

Ben er nog steeds kapot van. Snap het niet.
Gaat ook direct weer slechter met de depressie ect.

Huh.. Is wel raar? Was hij daarvoor ook zo agressief of was dit de eerste keer? Hoe lang waren jullie samen?
Idd beter kwijt dan rijk. Heb ook een relatie gehad die erg agressief kon zijn, was alleen nog maar 16 jaar en wist niet beter. Achteraf gezien ook heel veel emotionele schade aangericht, want ik ben het blijven pikken. Dus je bent veeeeel beter zonder!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:28

Rayoow dat klinkt niet goed.. klinkt als beter kwijt dan rijk. Al zal het natuurlijk enorm pijnlijk zijn.

Met mij ging het goed, Maar helaas niet meer. Ik voel me ondanks een groot sociaal netwerk ontzettend alleen. Het daten loopt steeds op niks uit, wat mij elke keer weer een klap geeft. Ik zie het best somber allemaal de laatste tijd!
Maar goed hier zal ik doorheen moeten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:55

Hier gaat het redelijk, maar leef in een soort waas, wachtend tot ik wakker word en alles weer is zoals het was, maar dat gaat helaas niet gebeuren. -O-
Vind het heel moeilijk om hem los te laten.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:31

Waren nog maar 4 maand samen. Hij kwam van de week laatste spul halen. Direct weer zo boos ect. Nu toch echt wel blij dat ik er vanaf ben

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:56

Inney schreef:
Rayoow dat klinkt niet goed.. klinkt als beter kwijt dan rijk. Al zal het natuurlijk enorm pijnlijk zijn.

Met mij ging het goed, Maar helaas niet meer. Ik voel me ondanks een groot sociaal netwerk ontzettend alleen. Het daten loopt steeds op niks uit, wat mij elke keer weer een klap geeft. Ik zie het best somber allemaal de laatste tijd!

Waarom niet het daten dan even op een laag pitje zetten en zelf eerst alleen gelukkig worden? :) Dan kan je daarna altijd weer met iemand samen gelukkig worden.
Het is toch veel leuker om eerste gewoon vriendschappelijk contact te hebben met mannen zonder de verplichting of druk dat je verliefd móet worden?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:39

rayoow schreef:
Waren nog maar 4 maand samen. Hij kwam van de week laatste spul halen. Direct weer zo boos ect. Nu toch echt wel blij dat ik er vanaf ben

Toevallig, bij mij was hij ook de eerste keer zo kwaad geworden toen we 4 maanden samen waren. Goed dat je er meteen een punt achter hebt gezet, deze dingen worden helaas niet beter op.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:11

Diertjec schreef:
Inney schreef:

Waarom niet het daten dan even op een laag pitje zetten en zelf eerst alleen gelukkig worden? :) Dan kan je daarna altijd weer met iemand samen gelukkig worden.
Het is toch veel leuker om eerste gewoon vriendschappelijk contact te hebben met mannen zonder de verplichting of druk dat je verliefd móet worden?

Je heb wel gelijk hoor, alleen gelukkig worden vind ik lastig. Ik woon op mezelf en dan voelt het al snel echt alleen. Ik mis een persoon om even mee te ventileren, je dag door te nemen, te sparren over dingen etc.
Ik ben echter niet heel bewust op zoek naar iemand om mee te daten, de dates die ik heb gehad waren best spontaan. Maar ik vind het dan gewoon moeilijk om het missen van dé klik niet persoonlijk op te vatten zeg maar.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Dat alleen gelukkig worden?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:21

Bij mij hielp het heel erg om te analyseren waar dat gevoel vandaan kwam, het te accepteren (dat gevoel mag er zijn) en een dagje te zwelgen in zelfmeelij.
Daarna weer schouders eronder en richten op positieve dingen.
Hierdoor en door een psychisch betere toestand kan ik zeggen dat ik echt gelukkig ben en de dagen dat ik me rot voel mag ik van mezelf gewoon even zwelgen, even cocoonen maar na max 3 dagen geef ik mezelf een schop onder mijn kont en pak de dagelijkse draad weer op.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:23

Leuke dingen gaan doen met vrienden/familie! Verder heb ik ook een soort van lifestyle coach (heb een burn-out gehad begin dit jaar).
Ik vind het juist heerlijk om alleen te wonen :o en ook het daten voor de gezelligheid, niks vast, vond ik fijn.
Al ben ik nu wel serieus aan het daten met iemand.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:46

Ik herken het hoor inney, wat dat betreft ben ik blij dat ik bij mijn ouders zit en niet altijd alleen ben.
Maar anderzijds vind ik het ook verschrikkelijk, want ik kan niet mijn eigen ding doen.
Voor mij zijn mijn pony's nou echt mijn afleiding.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:48

Ja dat doe ik inderdaad ook wel, ik ben ontzettend druk dus die schop is ook wel makkelijk. Maar soms heb ik wel echt het gevoel dat ik me niet kan concentreren. Dan voel ik ook echt een afstand tussen mij en anderen.
Dat mogen zwelgen in zelfmedelijden (haha) vind ik nog wel moeilijk. Ik moet ontzettend dankbaar zijn voor wie en wat ik allemaal heb. En ik voell me dan gewoon erg ondankbaar.

Fijn dat het jou gelukt is lor1_1984. Hoe lang ben jij nu zonder relatie?

Darah13, fijn dat je weer aan het daten bent! Kreeg je dan gewoon geen gevoelens voor die personen? Ik vind het moeilijk, aan de ene kant kan ik dat gevoel wel pauzeren. Het is gewoon dat ik me bij geen échte klik het altijd persoonlijk ga bekijken. Ik denk altijd dat ik dan niet goed genoeg ben, echt vervelend :')

RenskeW, jammer dat je het herkent, want dan voel jij je helaas ook zo (soms). O ja het voordeel van bij je ouders lijkt me dat je in hun routine mee blijft gaan. Dat dat gat waar je in valt iets minder is. Maar goed, gevoel blijft gevoel en dat is er in elke situatie natuurlijk.

Nu klinkt het misschien heel gedeprimeerd hoor, maar ik doe erg veel leuke dingen en voel me grotendeels ook gewoon echt wel goed. Maar soms overheerst een gevoel gewoon haha!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:49

Ik richt me nu vooral op mn opleiding, paard en steek energie in nieuwe contacten.
Voor de rest doe ik alleen maar dingen die ik leuk vind en waar ik me goed bij voel.

En ik heb de mentaliteit van; nu is het heerlijk rustig in mn eentje, mocht er een leuke man op mn pad komen, dan steek ik er energie in. Wordt het niks, dan wordt het niks en zo wel, dan wel. En vooral genieten van de dingen die ik doe :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:50

Hi! Hier ook een kersverse alleenstaande (moeder).

Inney ik herken mezelf enorm in jou. Alleen zijn vind ik echt like hell. Maar ik krijg straks mn eigen huis waar ik met mn boys ga wonen en daar kijk ik naar uit. Ik ga regelmatig op pad met vriendinnen, maar ik date niet.

Ik hou nog steeds van mijn ex en de gedachte dat hij uiteindelijk een ander aan zijn zij zal hebben maakt me echt verdrietig. Maar ik weet ook dat het voor mij geen gezonde relatie was. Vind het onbegrijpelijk dat ik zoveel van hem gehouden heb en allerlei grenzen over ben gegaan.

Maar goed. Het gevoel erkennen helpt bij mij ook. Wees lief voor jezelf. Je mag je rot voelen. Neem de tijd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:52

Inney schreef:
Fijn dat het jou gelukt is lor1_1984. Hoe lang ben jij nu zonder relatie?

Schrik niet... bijna 5 jaar. :')

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:52

Bij dat geen klik op jezelf betrekken moet je niet doen. Dat ligt niet aan jou, hij is gewoon niet de juiste persoon voor jou :D

Het blijft lastig allemaal

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:58

Ik heb altijd in mijn hoofd "Whats meant to be will always find its way back"... Zo niet, dan is het zo.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:01

CalipsoLover schreef:
Ik heb altijd in mijn hoofd "Whats meant to be will always find its way back"... Zo niet, dan is het zo.

Precies! Zo leef ik ook. Als het meant to be is, komt het goed. En zo niet, dan niet en is er iemand anders :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:01

exen terugnemen begin ik niet meer aan, meerdere keren gedaan en meerdere keren op drama uitgelopen.
Ex is (meestal) niet voor niets een ex. :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:15

Sophievdv: Wat naar dat je je zo voelt. Geloof me, het slijt wel hoor. Het is nu al veel minder dan dat het was. Hoe zijn je jongens eronder?
Mijn ex heeft nu waarschijnlijk een ander. Dat doet mij niet zo heel veel. Ik heb alleen een gevoel van onrechtvaardigheid haha, waarom hij al wel en ik niet?!
(De relatie was ook niet meer zo leuk)

Lor: Dat is al een tijdje, maar ik heb echt respect voor jouw mindset! Je klinkt als een leuk, positief persoon.

Calipsolover: daar heb je ook helemaal gelijk aan. Maar toch, dat gemene stemmetje..

DiertjeC: Je hebt gelijk! Maar toch vind het dan moeilijk dat te denken.