Desty schreef:Waarom gaan dieren op elkaar staan als er een dood gaat. Dat vraag ik mij al een poos af, en kom maar niet op een antwoord.
Laatst gezien bij hondjes nog, de ene werd ingeslapen en het maatje daarvan ging bovenop haar staan. Vroeger (toen ze nog leefde) reageerde hij heel sterk op de naam van het inmiddels ingeslapen hondje, maar nu ze er niet meer is helemaal niet meer! Het lijkt wel of dat een soort van manier is om te verwerken dat het dier dood is?
Heb dit zo ook bij geiten gezien, olifanten doen het ook.
Ik heb het weleens bij paarden gezien, de 1 loopt er gelijk weer bij weg nadat hij eraan geroken heeft en de ander trapt tegen het dode dier aan, of gaat in de benen bijten, maar dat is gewoon om een reactie uit te lokken van het dode dier..
Ik vond het zelf op de 1 of andere manier zelfs mooi om te zien hoe ze erop reageren.. Dat ze echt even afscheid nemen..

vaak door een verandering in de leefomgeving). Verder kan het komen door o.a. de puberteit, paartijd, blaasontsteking of frustratie (omdat ze bijvoorbeeld minder aandacht krijgt dan normaal of er katten in HAAR tuin lopen en ze niet naar buiten kan)
de typische geur verdwijnt wel.
Wel veel mensen die roepen dat het handig zou zijn, maar niemand die er mee rond zou willen lopen.