Verslaafde eBay bokkers shoppen verder in deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Verslaafde eBay bokkers shoppen verder in deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:25

komt wel op het zelfde neer...

maar je mag vaak niet dat soort dingen importeren na mijn weten (kijken naar schelpen en gedroogde zeepaardjes etc)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:28

Wat komt er na je weten? :o?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:31

Niet lomp yv, gewoon een vraag. Het komt namelijk idd op hetzelfde neer. Een rest produkt (koeienhuid bijv) als, maar dieren uit het wild vangen, doden, met als doel bij iemand aan de muur te komen... Nee.
Iedereen zijn goed recht hoor.. Just my two cents...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:35

Nou, formuleer je dan ajb is een keer wat anders zeg, krijg hier toch zo'n nare smaak van :(.
Tijgervel hoort trouwens op de vloer en niet aan de muur ;).
Wie zegt dat de vlinder niet is gevonden nadat ie dood was?

Maar dit was helemaalhaar vraag niet, ze vroeg of het legaal was of niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:36

Een restproduct vind ik toch iets heel anders dan bewust doden voor de sier.. :)

Ik ben ook op zoek op ebay naar schapenvelletjes en andere vellen. Ben ik nu ook fout bezig?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:41

Ik zeg nergens dat iemand fout is, ik geef alleen een aanzet tot nadenken waar iets vandaan komt. Al hangt iemand een halve leeuw aan de muur, moeten ze zelf weten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:45

Oh, mijn vachtjes komen over het algemeen uit Duitsland, de vreemdere vachten zullen dus ongetwijfeld van jacht komen want dat is daar nog toegestaan. :) En als de dieren toch in stukjes in de vriezer liggen zie ik niet in wat er mis is met het kopen van de vachtjes. :)

Neemt niet weg dat ik mijn vraagtekens zet achter een tijgervacht of leeuwenvacht.

Bij vlinders lijkt het me alleen onmogelijk om ze in zijn geheel 'om te leggen'.
Dus dan blijft de mogelijkheid over dat ze 'natuurlijk' dood zijn gegaan of redelijk humaan zijn overleden.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:54

vergassen waarschijnlijk, goedkoop en dan beschadig je ze niet.
maar zeker weten doe ik het niet. ik weet wel dat ze dat met nertsen doen om zo het vachtje mooi te houden voor de bontindustrie.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:05

Bedankt voor je antwoord Stef! Op zich is het geen geld voor een toetsenbordje dus kan het wellicht proberen :)

lieniminnie schreef:
leuke posters!
http://www.ebay.com/sch/Animals-/1335/i ... c=50&rt=nc

weten jullie misschien hoe het zit met dit soort dingen;
http://www.ebay.com/itm/FRAMED-REAL-BEA ... 20d2593544
wil graag zo'n vlindetje hebben, maar weet uberhaupt niet of dit mag en of ik dit mag importeren zeg maar

Via de website van de BD/Douane kun je heel veel vinden over dit soort dingen..
Citaat:
Als het dier niet voorkomt op de lijst van beschermde diersoorten, dan mag u het product van dierlijke oorsprong invoeren.

Twijfelt u of het dier beschermd is? Neem dan contact op met CITES-bureau van Dienst Regelingen in Dordrecht (telefoon: 0800 - 22 333 22).

en:
Citaat:
Voor de invoer van goederen van dierlijke oorsprong, waaronder levensmiddelen, hebt u een zogenoemd gezondheidscertificaat nodig. Goederen van dierlijke oorsprong zijn bijvoorbeeld: kaas, melk en melkproducten, eieren, vlees en vleeswaren, maar ook huiden en jachttrofeeën.

Het gezondheidscertificaat bij binnenbrengen en invoeren van goederen van dierlijke oorsprong moet door de autoriteiten van het land van vertrek zijn afgegeven. De ambassade van dat land kan u vertellen bij welke autoriteit u moet zijn. Verder worden deze producten bij binnenkomst in de EU-landen gecontroleerd door veterinaire deskundigen.

Bron o.a.: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nsmiddelen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:49

Yv_ schreef:
Nou, formuleer je dan ajb is een keer wat anders zeg, krijg hier toch zo'n nare smaak van :(.

Ik neem aan dat je je aangesproken voelt en dat je het daarom een nare vraag vind, ik zie namelijk helemaal geen rare post.
Wil je ajb niet zo naief doen...? :+ Ooit een onbeschadigde vlinder gezien? Is onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:54

Het gaat hier om een vlinder :=

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:13

upendo schreef:
Een restproduct vind ik toch iets heel anders dan bewust doden voor de sier.. :)

Ik ben ook op zoek op ebay naar schapenvelletjes en andere vellen. Ben ik nu ook fout bezig?

Weet niet wat je precies zoekt, maar hier bij Ikea barendrecht liggen echt hele mooie :o

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:49

Afbeelding

Dit is mijn laatste aankoop <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:02

Air schreef:
Yv_ schreef:

Ik neem aan dat je je aangesproken voelt en dat je het daarom een nare vraag vind, ik zie namelijk helemaal geen rare post.
Wil je ajb niet zo naief doen...? :+ Ooit een onbeschadigde vlinder gezien? Is onmogelijk.

Nee hoor, ik voel me niet aangesproken, ik hoef immers geen vlinder aan de muur ;),
Er wordt gewoon iets gevraagd en daar wordt in 1 zin een lomp antwoord opgegeven, zonder verdere motivatie en zonder antwoord op de vraag te geven. Dát stoorde me.

Ik heb overigens nog nooit een vlinder dood of op een blaadje/in een lijstje/etc gezien? Alleen fladderend in de buitenlucht. Dus naief? Nee hoor, maar waarom gelijk de negatiefse kant van iets inzien?
Terwijl dat ook nogeens MEGA offtopic is, omdat dat helemaal de vraag niet was van dat meisje..

Zo, klaar met dat onderwerp, weer ontopic :).
StillAngel: Leuk jurkje, lekker vrolijk! Hoe lang is die achterkant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:42

StillAngel heb je een link voor mij?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:43

@stillangel, linkjeee?
Ben bang dat dat jurkje te kort is en je poes niet bedekt xD

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:43

Het is maar een vlinder?! Ok... :?

Anyway, heb even gezocht en het lijkt me een blue bottle. Voor zover ik kan vinden geen beschermde soort en komt vooral voor in Australië.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:55

Maar volgens mij heb je er wel een certificaat/vergunning voor nodig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:01

Stef :')

Tijgervel of vlinder vind ik wel wat anders. Er word een killing jar voor vlinders/motten gebruikt en daar hebben ze geen last van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:45

Wat jij wil...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:52

Wendy1978 schreef:
upendo schreef:

Weet niet wat je precies zoekt, maar hier bij Ikea barendrecht liggen echt hele mooie :o

Hihi, ja, ik heb er al een paar van de IKEA, maar ik ben op zoek naar 'gekleurde' vachten, dus met bruin, langharig met zwarte vlekken, dat soort vachten! Die zitten op marktplaats meestal rond de 50/60 euro en dat vind ik iets teveel. :P

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:17

Een tijgervel zou ik misschien aan de muur hangen., mits deze van een in de natuur gestorven dier afkomt. Alleen is dat niet helemaal hoe ik mijn huis wil inrichten.

Zulke vlinders in een lijstje o.i.d. kwam ik een keer ergens tegen, menig bioloog heeft een hele collectie aan insecten in huis. Dit is iets gangbaarder dan een tijgervel, ook gezien de hoe veel aanbod op ebay. Ik vroeg het me af omdat jullie vaak goed op de hoogte zijn van wat je wel of niet mag invoeren. Daarna heb ik ook al een bericht geplaatst dat ik dus niet een beschermde vlindersoort aan de muur wil hebben. Ook wil ik graag meer achtergrond informatie dan ik op ebay krijg. Dus was ik al niet meer van plan die op ebay te gaan bestellen. Misschien is mijn interesse in dieren en natuur iets anders dan die van jou, prima.

Rianne heel erg bedankt! En stef voor het opzoeken van welke soorten het is

leuk jurkje kwam er voorbij!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:20

Hoi!
Hier wel eens een aantal keer doorheen gespit als ik wat info moest weten maar nu kom ik toch ook maar even meepraten. Ik ben namelijk opzoek naar een paar dingen en ook benieuwd naar jullie ervaringen daarvan!
Ben opzoek naar een subtiel, zilver of goudkleurig ringetje met iets kleins er op.Maar het lijkt wel onmogelijk om deze in mijn maat te vinden! Heb hele dunne vingers, in NL een maatje 16.. Kom eigenlijk voornamelijk 17 of 18 tegen!
Ook navelpiercings zoek ik. Zoek wel een zonder hangertje, maar wel met een leuk diamantje ofzo.
Hebben jullie wel eens piercings via ebay gekocht? En was de kwaliteit echt heel erg slecht?

Als rasechte nederlander zoek ik dit alles natuurlijk voor een spotprijsje. :o
Dus ik kwam deze tegen:

Afbeelding

Maar ik ben nou heel benieuwd hoe zoiets zit en of de kleur een beetje aanhoud...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:37

Piercings zijn op eBay precies hetzelfde als die in de piercingshop en V&D. Het komt allemaal uit China, op ebay betaal je alleen veel minder. Zou het gewoon een keertje proberen. :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:59