Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:00

Niet doen Ghostattack. Ik ga mee met Upendo.

Ik heb ook een keer een mail gehad op een van mijn advertenties op mp. Iemand bood 30 euro boven de vraagprijs, máár wilde het artikel alleen als hij kon betalen wanneer hij het binnen had (achteraf dus). Uiteraard heb ik dit niet gedaan en ook nooit weer een mail daarop terug gehad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:59

Ik zou het ook niet doen hoor. Of je geeft ze de keuze voor onder rembours. het nadeel is wel dat jij langer op je geld moet wachten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:01

Ik heb het ook niet gedaan, inmiddels ook iemand met een hoger bod dus heb diegene maar een mailtje gestuurd.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:24

HalloDan schreef:
corinepgek schreef:
Ik vind sowieso dat hele bieden gebeuren achterlijk.... Soms staat er bieden vanaf. Ja dan bied ik die prijs en dan verwacht ik dat ik het mag kopen want dat is toch wat diegene ervoor wil hebben? Zie wel dat een hoop mensen hier dat raar vinden...

Ook ben ik zo iemand dat ook al is er hoger geboden/minimum prijs toch een mailtje stuur met mijn bod en dat ik het gelijk op kan komen halen. Kan me voorstellen als iets er al wat langer opstaat en je hebt allemaal bieders die niet reageren zo'n mailtje juist fijn kan zijn. Zet altijd mijn telefoonnummer erin en wanneer ik het op zou kunnen komen halen. Dan kunnen ze me bellen, afspraak maken en is iedereen blij. Hun zonder gezeik spullen verkocht en ik wat leuks voor weinig. Toch zie ik hier dat een hoop mensen dat als negatief ervaren, maarja iedereen zal er wel weer anders over denken....

En aanhef en afsluiting... Sja dan denk ik wat doe je moeilijk. Meestal doe ik het ook wel even erbij zetten maarja je zal maar net even haast hebben en ergens op willen reageren. Het is maar email en je wilt alleen iets kopen... Waar ik wel echt een giga hekel aan heb is als mensen dingen vragen die in de advertentie staan, dan lezen ze gewoon niet....

Laatst had ik laarzen te koop, iemand had interesse en vroeg of ik ze op wilde meten, dus ik terug gestuurd dat ik dat niet ging doen omdat dat altijd fout kon gaan, als ze ze wilde hebben kon ze in de winkel de betreffende laarzen gaan passen. Vroeg ze weer of ik wou meten maar denk ja dan meet ik zo, stuur ik ze op blijken ze toch niet te passen.

Hoe moeilijk is meten ;-0?
Misschien woont ze wel niet dicht bij een winkel die deze verkoopt of heeft geen vervoer? Meten is toch een kleine moeite, ik zou dat ook raar vinden als een verkoper dat niet even zou willen doen, eerlijk gezegd.

Ik vind een mail met aanhef en afsluiting ook wel zo prettig overkomen en irriteer me ook aan mensen die van alles vragen wat al in de advertentie staat!

Leren laarzen kun je nou niet echt betrouwbaar meten... Stelde ze voor dat ik mijn eigen kuiten ging meten maar de laarzen zaten mij wat te strak, dus denk ja doei, dan koopt ze ze zometeen en als het dan niet goed is zegt ze dat ik verkeerd heb gemeten. Heb welleens vaker iets opgemeten voor iemand en vervolgens hoor je helemaal niets meer.... Vind ik dan teveel moeite. Uiteindelijk ben ik blij dat ik ze nooit verkocht heb want pas ze nu weer en heb ze nodig :p.

En ohja over de neusriemen. Ik heb een keertje een hoofdstel verkocht en via brievenbuspost verstuurd. Alles uit elkaar gehaald, alle leren riempjes opgerold en vastgeplakt met plakband en het paste precies :p. Dit wel in overleg met de koper natuurlijk. Ik verstuur heel vaak dingen in pizzadozen. Eet 1 keer per 2 weken zeker wel afbakpizza van ristorante en vaak past iets wel in 1 doos(de breedte en dikte zijn precies goed voor door de brievenbus. En heb er ook welleens 2 in elkaar geschoven voor iets groters te versturen, geniaal :p.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:37

Dit is helemaal mooi :') Heb mn spel verkocht aan iemand die hier in een plaats 10km vandaan woont (vriendin van mij woont daar ook).. En ze wil het spel graag verzonden hebben :+
Lijkt ophalen me toch makkelijker en goedkoper haha, maargoed. Zij wil het via de post, dus ik verzend het dan ook :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:40

Had ik laatst ook :D Ik heb het idee dat mensen geen idee hebben waar onze woonplaats ligt (is ook wel een gehucht :+ ) en daar ook niet verder naar kijken!?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:41

Maar marktplaats geeft toch ook aan hoeveel km het is? (Tenminste, als je je postcode invult). En het gehucht waar ik mijn spel heen moet sturen is kleiner dan de plaats waar ik woon :')
Iedereen uit die plaats zit hier op school haha :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:42

Ik kon geen andere reden bedenken :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:43

Of misschien durven ze het niet op te halen? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:45

Dat kan natuurlijk ook :+
(kan uiteraard ook dat mensen geen eigen vervoer hebben?!)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:01

Nou ik zit al 2 uur te wachten tot de gelpad opgehaald wordt......... Ben dr best klaar mee! Hij ligt al bij de voordeur!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:06

Hebben jullie telefoonnummers van elkaar??
Geloof persoonlijk nooit dat iemand na 2 uur te laat nog komt opdagen... -O-

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:30

Nee geen nummers gewisselt, ze heeft internet op dr tel dus ze kan mailen en ze heeft het adres! Ik ga zo ook gewoon sporten en zonnebanken! Crosstrainer spring ik wel af als ik de bel hoor maar onder de zonnebank kom ik mooi niet uit hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:41

lillytjuh schreef:
Nee geen nummers gewisselt, ze heeft internet op dr tel dus ze kan mailen en ze heeft het adres! Ik ga zo ook gewoon sporten en zonnebanken! Crosstrainer spring ik wel af als ik de bel hoor maar onder de zonnebank kom ik mooi niet uit hahaha

Misschien zit ze bij je buren. :))
Dat was hier laatst het geval... :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:08

Haha nee dat ook niet want buuf kwam net een sigaretje roken en de andere buren zijn er niet! Heb nogmaals een mail gestuurd, antwoord zou ik mooi vinden. Haal het gereserveerd er maar weer vanaf!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:47

ik heb helaas een verkeerde grip binnen gekregen, niet degene die ik besteld had. Heb de verkoper gecontacteerd en hij bood zijn excuses aan en zei dat het een foutje was. Hij zei dat ik het kon retourneren en dat hij dan de juiste grip opstuurde, inclusief de verzendkosten die ik moet betalen voor het retourneren.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:02

LenaBaars schreef:
Samy schreef:
Na ik heb ook mensen die zeggen dat een neusriem die ik op marktplaats heb, door de brievenbus kan.
Helaas is de neusriem al 3 cm dik en ik heb het geprobeerd, maar krijg hem er toch echt niet door heen ...
En dan toch vol blijven houden

Ik heb wel eens een aansnoerneusriem van 4,5cm dik maat Full door de brievenbus gekregen, was door verzender zeer creatief op een kartonnen A4tje geplakt in de diagonaal (plat dus)
Moet zeggen dat ik bijzonder verrast was, hij kwam geheel ongeschonden aan en had me maar €2 gekost, kan dus wel!

Ja het is wel op eigen risico, maar toch.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:02

netjes opgelost,

mijn broer heeft ook wel eens gehad dat hij iets gekocht had maar 1 verkeerd iets opgestuurd kreeg, kon die terug sturen en hij kreeg het juiste artikel (slijpschijven) toe gestuurd met extra slijpschijven twv. de verzendkosten die hij extra heeft moeten betalen voor het retour sturen. dit was bij een of andere handelaar in dat spul op mp.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:04

Oke auto was kapot, vergeten te mailen blabla..... Ik mail morgen wel terug denk ik dan!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:10

zou idd dan ook niet zo'n haast maken om terug te mailen, auto kapot kan met dit weer natuurlijk, maar even bellen of mailen is toch een kleine moeite

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:56

-O- Ik zou het van gereserveerd halen. Als het er nog is als ze echt wil komen heeft ze mazzel en anders zou ik gewoon verder gaan met de verkoop!

Netjes afgehandeld hoor die verkeerde leveringen!!
Ik heb af en toe dat ik 2 of 3 pakje op 1 dag weg moet brengen. Dan check ik ook tig keer of ik niet het verkeerde adres op het verkeerde pakje heb gedaan.... :+

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:35

Ik ben nog op zoek naar beugels met beugelriemen, voor ong 15-20 incl verzenden en naar een longeersingel maat full die niet al te duur is. Nog niets gevonden helaas. Waar ik op heb gereageerd hoor ik niks meer van of ze zijn al verkocht. Jammer. Misschien maar even een oproepje op de markt plaatsen.

Is voor een kennis trouwens.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:05

ik heb nog wel een longeersingel waar ik vanaf wil :)
en beugels en riemen moet ik ff kijken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:06

Beugels en riemen heb ik nog liggen, die van mijn zadel advertentie.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:09

Kijk dat is in elk geval mooi :)
Jullie hebben beide Pb. Bedankt voor de moeite vast.