Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:58

Maak dan een HK! Vind het erg jammer als dit topic een HK gaat worden, kan je er beter zelf 1 maken. :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:59

Goed idee, hoeft er ook niet steeds nieuwe aangemaakt te worden!

wat ik net toch voor mail kreeg... iemand is geïnteresseerd in mijn schockemohle voortuig. 40 euro exclusief was prima en zou later even mijn rek nummer sturen. Krijg ik in volgende mail of hij/zij(?) Mijn tel nummer en adres mocht. Tel nummer uiteraard, adres liever niet. Ik geef hem niet aan iedereen die er om vraagt. Dus had alleen tel nummer gestuurd. Krijg ik mail terug: ik heb uw adres en telefoonnummer nodig. Precies deze zin meer niet, dus ik legde uit waarom ik niet zomaar mijn adres geef. Heel beleefd uiteraard. Krijg ik terug: Do normaal. Alleen dat... dus ik stuur terug: wat is het probleem? Kan je wel normaal nederlands?

Vraag me af waar dit op uit draait. Volgens mij is het een duitser...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:02

Zou het wel jammer vinden als dit een HK topic wordt, dit is juist zo leuk. Maak dan gewoon een HK kletstopic aan...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:58

Mijn ouders hebben een half jaar geleden ongeveer (kan langer zijn, maar ook korter :+) hun boot te koop gezet (kapaza, Belgische variant van MP :+).

De boot is zo'n 3 jaar van mijn ouders geweest. Dat eerste jaar is de boot VOLLEDIG herschilderd geweest, volledig vernieuwd (nieuwe stofjes, nieuwe tafels, nieuwe kussens, e.d., de motor e.d. waren door de vorige eigenaar onlangs nog in topconditie gebracht). Ieder jaar werd de buitenkant ook weer opnieuw geschilderd, de binnenkant werd ook super onderhouden; kortom: een eerlijke koop.

De advertentie zelf was echt goed opgesteld. Ouders kennen er zelf niet heel veel van, en van de computer nog minder, dus ik heb een handje geholpen. Een deel van de foto's heb ik zelf gemaakt, nette collages gemaakt (met 7 foto's ben je natuurlijk niet veel in dit geval), vergeleken met hoe andere zoekertjes ivm boten opgesteld waren, alle nodige info ivm de motor, de besturingen, dieptegang, zwemplatform, wat je maar wil: alles stond er bij, netjes overzichtelijk.

Krijg je van die reacties: of ze de boot mogen komen halen, een 10de van de prijs cash te betalen en de rest maandelijks afbetalen? Maak je een afspraak, dagen ze niet op. Komen ze kijken, zullen ze nog bellen, hoor je niks meer. Ook een tijdje gemaild met een buitenlander (Frans?), ik vond het maar niks, en liet zich uiteindelijk ook plots niet meer horen..

Is wel goed afgelopen, gelukkig. Het heeft een tijdje geduurd, maar plots waren er 2 mensen super geïnteresseed, en hebben mijn ouders zelf moeten kiezen aan wie van de 2 zouden verkopen. Volgens mij was dat aan degene bij wie zij het beste gevoel hadden; een bakker die met z'n vrouw en dochtertje (die helemaal gek waren van de inrichting :D) waren komen kijken. Man kon absoluut niet varen (maar dat konden wij ook niet toen we de boot hadden gekocht :D), dus stiefpa heeft de boot nog zelf naar de zee gevaren.

Zelf ooit een zadel te koop gezet, jaren geleden. Man belde, kwam kijken, betaalde netjes wat ik vroeg en nam het zadel mee. Jaar of 3 geleden een véél beter zadel te koop gezet, dat ging minder. Kreeg telefoon van een vrouw die beweerde voor een manege te werken, waar gehandicapte kindjes reden, en ze waren op zoek naar een nieuw zadel. Ze kon het niet eerst passen, moest het meteen meenemen, maar vroeg wel of ze als het niet paste haar geld kon terug krijgen. Heel het weekend niks van gehoord, daarna plots telefoon dat het toch niet paste. Ik heb haar haar geld maar terug gegeven, maar vond het toch balen. Ik kan me eigenlijk totaal niet herinneren aan wie ik het zadel dan uiteindelijk toch verkocht hebt, dus dat zal wel goed zijn gegaan _O-

Vorig jaar dan m'n dressuurzadel verkocht. Vrouw kwam aan op stal, vraagt ze of mijn paard een arabier is (zie profiel; overduidelijk quarter *D).. Uhm.. Ze had net een tinker gekocht, en zocht een groot zadel. Of ze indien het niet paste haar geld terug kon krijgen? Ja, maar wel binnen de week. Heb haar uiteindelijk nog een hoofdstel verkocht; ze vroeg of ik een full op overschot had. Ik laat haar het hoofdstel in kwestie zien, gelooft ze me absoluut niet dat het een full is. Op de keelriem staat FS in het leer gedrukt... Uiteindelijk heeft ze het dan toch maar gekocht. Een week of 2 niks van gehoord. Dan plots telefoon: zadel past niet. Ik heb duidelijk gezegd: 1 week. Er kan weetikwat mee gebeurd zijn, dat kan ik gewoon niet vertrouwen. Zij boos, maar ze heeft het toch maar opgegeven.

Zelf ooit een boek gekocht, netjes betaald, maar nooit ontvangen :(

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:33

Pff ik heb een nieuw badkamermeubel op mp staan. Al flink in prijs gezakt. Vp is nu 175. Krijg ik een bod van 100. Stuur ik terug dat mijn uiterste prijs 150 is. Wordt het bod verwijderd maar geen reactie op de mail. Zo bot vind ik dat..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:36

Klein mailtje met "Dan zie ik er vanaf, bedankt en succes met de verkoop" is toch zo gemaakt, zou je denken ...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:40

Shirley schreef:
Klein mailtje met "Dan zie ik er vanaf, bedankt en succes met de verkoop" is toch zo gemaakt, zou je denken ...

Gebeurd helaas te vaak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:14

Oh, maar dat kan ik ook weleens vergeten...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:27

Ik doe het ook niet als mijn bod botweg wordt verwijderd, hoor, maar als er normaal mailverkeer met de verkoper ( of koper ) is, vind ik het wel zo netjes om e.e.a. goed af te ronden :j

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:30

Ik heb het bod niet verwijderd, dat heeft de bieder zelf gedaan, nadat ik gewoon netjes had verteld dat zijn bod te ver van mijn vp af ligt, en wat mijn uiterste prijs is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:33

Ja hoor het is weer zover. Iemand bied als eerste en meteen de vraagprijs. Vrijdag geboden, vrijdag terug gemaild en dan hoor je niks meer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:34

Dat begreep ik wel, maar ik gaf alleen een voorbeeld waarin ik niet zou mailen :(:)

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:34

Weet iemand hier die site waar je kan checken of een verkoper betrouwbaar is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:38

Bo_Bessie schreef:

Even naam, adres, telefoonnummer, rekeningnummer googlen. Eerder in dit topic staat een link naar de politiesite waar je dat kan checken.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:38

Heb laatste tijd goede zaken gedaan via marktplaats en allen kwamen netjes om hun spulletjes op te halen.
Verder nog een bank gekocht vandaag via martkplaats bank zag er nog keurig netjes uit.
Alleen gister toen we naar een bank zijn gaan kijken en er volgens de verkoper nog keurig uitzag was door een kat helemaal aangekrabt dus voorniks gereden erg jammer.
Maar nu dus wel een goede koop gedaan vanochtend we zijn er erg blij mee.
Jammer dat mensen niet altyd gelijk eerlijk zijn als je komt kijken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:21

Vjestagirl schreef:
Bo_Bessie schreef:

Even naam, adres, telefoonnummer, rekeningnummer googlen. Eerder in dit topic staat een link naar de politiesite waar je dat kan checken.

Waarbij de politiessite niet helemaal te betrouwen is.
Van zodra je erop staat, krijgt de politie je er zelf niet meer af.
Zelfs niet als de klachten zijn opgelost, ingetrokken, verjaard zijn of wat dan ook...

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:44

foxy80 schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarbij de politiessite niet helemaal te betrouwen is.
Van zodra je erop staat, krijgt de politie je er zelf niet meer af.
Zelfs niet als de klachten zijn opgelost, ingetrokken, verjaard zijn of wat dan ook...

Wat is die politiesite?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:47

SuSem schreef:
Ik heb het bod niet verwijderd, dat heeft de bieder zelf gedaan, nadat ik gewoon netjes had verteld dat zijn bod te ver van mijn vp af ligt, en wat mijn uiterste prijs is.

Ik snap het probleem niet zo :?
Geinteresseerde doet een bod (via biedingen), jij doet een tegebod en dat heeft de geinteresseerde er naar alle waarschijnlijkheid niet voor over. Duidelijk toch.. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:50

Hehe eindelijk kan ik hier ook meepraten...
Ik lees al een tijd mee met dit topic, maar ik had nog niet genoeg posts..

Ik heb nu ook weer en aantal dingen op mp staan, sommige dingen gekocht voor 30 euro, en dan gaan mensen 3 tot 5 euro bieden...
Ja kom op zeg...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:34

Bo_Bessie schreef:
Wat is die politiesite?

Moet je ff terugzoeken in het topic. Hij staat erin als link.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:49

1 aquarium verkocht, wordt dinsdag opgehaald. De advertentie stond er net 10 min op, helemaal top dus

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:30

Pff. Zadel ging weer niet door. Nu iemand die via mp een bod doet. 400,-. Ik wil er minimaal 500,- voor hebben en dat is al een lage prijs voor het zadel. Maar nee, krijg een mail terug met. Zie mijn bod in vorige mail. Had zelfs voorgesteld om het te komen brengen, want ze wou het laten versturen, echter ik heb niet zo veel vertrouwen in de post..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:36

Lous schreef:
Ja hoor het is weer zover. Iemand bied als eerste en meteen de vraagprijs. Vrijdag geboden, vrijdag terug gemaild en dan hoor je niks meer.

Even geduld hebben joh, niet iedereen zit 24/7 met z'n neus voor de computer. Ik zit dagelijks op internet ivm werk, en af en toe tussendoor voor de lol. Maar ik ben sinds vrijdag ook niet meer online geweest. Gisteren de hele dag de hort op geweest, vanmorgen naar stal, buitenrit gemaakt van 3,5 uur en daarna de ezels en paarden verzorgd, spullen gesorteerd en opgeruimd, schoongemaakt... ben net pas terug en online. Het kan ook nog iemand zijn die alleen tijdens werktijd af en toe online kan. Reactie kan echt nog wel komen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:42

hmm nog steeds niets van de wollen deken gehoord :(

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:21

Zo ben nu helemaal klaar met iemand, had poosje terug een mail gehad van iemand, dat ze interesse had, of ik het nog had? Ja. Paar dagen later en u vraagt bedrag X? Ja, excl. verzendkosten. Toen niets meer van gehoord, paar keer achteraan gemaild. Na 11 dagen niets meer gehoord ineens weer mail van haar. Of ik het nog steeds heb? Ja. Ja als u akkoord gaat met het bedrag incl. maak ik het nu over. Op dit bedrag de verzendkosten inleveren ga ik ECHT niet doen (kan niet door de brievenbus en als het wel zou passen verzend ik het liever in een pakket dan kan ik het tenminste traceren). Nou, daar ben ik ook klaar mee (ze weigert verzendkosten te betalen, ja, dan niet dus)..

Dat je eerst hele tijd niets meer laat horen vind ik al niet netjes, maar dan ook nog super laag gaan bieden, laat dan maar hoor!