Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:45

Luxx, dat je dat na het lezen van isegrims blog nog durft te zeggen... Ik less er een hele mooie diepe vriendschap uit, en ben juist heel trots op deze Bokker dat ze dit allemaal voor eens ander persoon wil doen! Echt, dit zouden veeel meeer mensen moeten doen !

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:51

Natuurlijk hebben sommigen wat vreselijks gedaan, maar de meesten hier kijken ook goed uit wat voor gevangene ze aanspreken. een verhaal heeft altijd 2 kanten.

zowiezo, is het niet zomaar iemand die Isegrim uitgekozen heeft,
zoals je gelezen heeft helpen ze hem en zijn medische toestand ook niet,
en ik vind ( in wat voor situatie dan ook ) niet hoeft te lijden,
zelfs al hebben ze iets ergs gedaan.

dat wat isegrim gedaan heeft was puur verlichtend voor hem op het feit dat hij slecht behandeld werd,
dus hij heeft geleden voor wat hij gedaan heeft, en daarmee klaar.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:01

pimaude schreef:
Luxx, dat je dat na het lezen van isegrims blog nog durft te zeggen... Ik less er een hele mooie diepe vriendschap uit, en ben juist heel trots op deze Bokker dat ze dit allemaal voor eens ander persoon wil doen! Echt, dit zouden veeel meeer mensen moeten doen !

Nogmaals, ik vind het erg interessant om te lezen maar ik heb verder geen bewondering voor haar of iets dergelijks, zij zal er 'iets' uithalen waar ze behoefte aan heeft en voor hem is het natuurlijk fijn dat er iemand naar hem omkijkt. Ik veroordeel het niet, geloof dat het universum ons geeft wat we nodig hebben en verdienen, dus blijkbaar is dat voor hem zo. Ik snap alleen écht écht met de beste wil van de wereld niet hoe je er om te beginnen toe komt om een briefwisseling met een moordenaar op te starten en hem dan als een broer te adopteren, dat wil niet zeggen dat ik het afkeur, iedereen moet doen waar 'ie zich prettig bij voelt, maar ik kan me er, hoe ik het wend of keer gewoon niets bij voorstellen, omdat iemand die een moord gepleegd heeft wat mij betreft nergens meer recht op heeft, dat recht heeft hij of zij verspeeld op het ogenblik dat het leven van een ander afgepakt werd.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:18

Ik zat niet per se te wachten op je bewondering of begrip hoor, geen zorgen. :D Maar je totale zwart-wit-visie op mensen die een moord begaan vind ik op mijn beurt weer totaal onbegrijpelijk.

"Als je psychische problemen hebt, zoek je gewoon hulp". -> Eén van de symptomen van zoiets als paranoïde schizofrenie is dat je denkt dat de mensen die je willen helpen, je juist kwaad willen doen. En als je die aandoening hebt, kun je dat ook niet relativeren, dat *is* gewoon jouw werkelijkheid. Niet veel anders dan wanneer iemand met kleurenblindheid niet ziet dat iets in werkelijkheid rood is in plaats van groen.

Om nog maar niet te spreken van het feit dat je in de VS niet 'gewoon' hulp kunt zoeken. Daar heb je een flinke zak met geld voor nodig namelijk. Miljoenen mensen in de VS hebben in het geheel geen zorgverzekering en komen daar ook niet voor in aanmerking. Obamacare probeert daar iets aan te verbeteren, dat is de hele reden dat de VS nu op haar gat ligt, omdat republikeinen (net als jij blijkbaar) vinden dat je het maar zelf moet uitzoeken en dat als het dan vervolgens compleet misgaat, dat dan 100% je eigen schuld is...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:20

luxx schreef:
pimaude schreef:

Nogmaals, ik vind het erg interessant om te lezen maar ik heb verder geen bewondering voor haar of iets dergelijks, zij zal er 'iets' uithalen waar ze behoefte aan heeft en voor hem is het natuurlijk fijn dat er iemand naar hem omkijkt. Ik veroordeel het niet, geloof dat het universum ons geeft wat we nodig hebben en verdienen, dus blijkbaar is dat voor hem zo. Ik snap alleen écht écht met de beste wil van de wereld niet hoe je er om te beginnen toe komt om een briefwisseling met een moordenaar op te starten en hem dan als een broer te adopteren, dat wil niet zeggen dat ik het afkeur, iedereen moet doen waar 'ie zich prettig bij voelt, maar ik kan me er, hoe ik het wend of keer gewoon niets bij voorstellen, omdat iemand die een moord gepleegd heeft wat mij betreft nergens meer recht op heeft, dat recht heeft hij of zij verspeeld op het ogenblik dat het leven van een ander afgepakt werd.

tja ik sluit me hierbij aan..
ik kan er persoonlijk ook niet echt bij

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:22

Okay nou top dat jullie er niet bij kunnen :D

Ik wil nu weer ontopic gaan ;)

Ik ga waarschijnlijk in November weer terug naar amerika om ze te bezoekn :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:26

Tsja ieder mag ze eigen mening hebben, gelukkig zien wij de wereld niet zo zwart wit:

Een vrouw word al jaren mishandeld door haar man, en vermoord hem dan.
''Tsja dan had ze eerder bij hem weg moeten gaan''

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:37

Inderdaad steffiiy

*knip*
Laatst bijgewerkt door shilady op 04-10-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:41

Jamie is niet onschuldig. Jamie heeft de moord gepleegd waarvoor hij veroordeeld is. Ik betwijfel alleen of de zaak te kwalificeren valt als capital murder. Maar schuldig is hij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 02:27

LAST CHILD SUPPORT CHECK!!!
Today my baby girl's 18th birthday. I be so glad that this be my last
child support payment! Month after month, year after year, all those
damn payments!
So I call my baby girl, LaKeesha, to come to my house, and when she get
there, I say, "Baby girl, I want you to take this check over to yo momma
house and tell her this be the last check she ever be gettin' from me,
and I want you to come back and tell me the 'spression on yo mama's
face."
So my baby girl she take the check over to her. I be anxious to hear
what she say and what she look like.
Baby girl walk through the door, I say, "Now what yo momma say 'bout
that?"
She say to tell you that "you ain't my daddy" .... and watch the
'spression on yo face. ~~littlelady~~

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:38

happy birthday jamie! :) .

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:39

happy birthday jamie!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 09:50

Happy birthday to you jamie! :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:24

Isegrim schreef:
Ik zat niet per se te wachten op je bewondering of begrip hoor, geen zorgen. :D Maar je totale zwart-wit-visie op mensen die een moord begaan vind ik op mijn beurt weer totaal onbegrijpelijk.

"Als je psychische problemen hebt, zoek je gewoon hulp". -> Eén van de symptomen van zoiets als paranoïde schizofrenie is dat je denkt dat de mensen die je willen helpen, je juist kwaad willen doen. En als je die aandoening hebt, kun je dat ook niet relativeren, dat *is* gewoon jouw werkelijkheid. Niet veel anders dan wanneer iemand met kleurenblindheid niet ziet dat iets in werkelijkheid rood is in plaats van groen.

Om nog maar niet te spreken van het feit dat je in de VS niet 'gewoon' hulp kunt zoeken. Daar heb je een flinke zak met geld voor nodig namelijk. Miljoenen mensen in de VS hebben in het geheel geen zorgverzekering en komen daar ook niet voor in aanmerking. Obamacare probeert daar iets aan te verbeteren, dat is de hele reden dat de VS nu op haar gat ligt, omdat republikeinen (net als jij blijkbaar) vinden dat je het maar zelf moet uitzoeken en dat als het dan vervolgens compleet misgaat, dat dan 100% je eigen schuld is...

Moet toch nog even kwijt dat ik het 'grappig' vind dat ik direct allerlei beschuldigingen en beledigen van jou om mijn oren krijg (zit te trollen, zelden iemand meegemaakt die zo simplistisch en zwart wit denkt, intelligente discussie is niet mogelijk met mij) terwijl ik geen enkel waardeoordeel geef ten opzichte van jou en alleen mijn mening geef over wat men in mijn optiek met een moordenaar moet doen. In dit bericht weet je me ook nog te vertellen dat ik net als de republikeinen blijkbaar vind dat je het zelf maar uit moet zoeken. Leg dan ook graag die opmerkingen bij jou terug, vind dat je behoorlijk simplistisch en zwart wit denkt (ik heb een bepaalde mening over moordenaar dùs zal ik er ook wel verwerpelijke andere ideeën op na houden) en met naar mij te gaan meppen vind ik bepaald niet dat je er een intelligent repliek tegenover zet.

En wat Shilady betreft, je roept 'ik wil nu weer ontopic gaan', ik ben ontopic (jij vaak niet, nu ook weer met zo'n raar 'gangsta' grapje). En ik wil geen waardeoordeel geven over je gedrag maar lees vanaf het begin mee en moet toch even kwijt dat ik je gedrag op z'n minst opmerkelijk vind... Heb het gevoel dat het voor jou vooral flirten is, maar daar kan ik helemaal naast zitten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:30

luxx schreef:
Isegrim schreef:

Moet toch nog even kwijt dat ik het 'grappig' vind dat ik direct allerlei beschuldigingen en beledigen van jou om mijn oren krijg (zit te trollen, zelden iemand meegemaakt die zo simplistisch en zwart wit denkt, intelligente discussie is niet mogelijk met mij) terwijl ik geen enkel waardeoordeel geef ten opzichte van jou en alleen mijn mening geef over wat men in mijn optiek met een moordenaar moet doen. In dit bericht weet je me ook nog te vertellen dat ik net als de republikeinen blijkbaar vind dat je het zelf maar uit moet zoeken. Leg dan ook graag die opmerkingen bij jou terug, vind dat je behoorlijk simplistisch en zwart wit denkt (ik heb een bepaalde mening over moordenaar dùs zal ik er ook wel verwerpelijke andere ideeën op na houden) en met naar mij te gaan meppen vind ik bepaald niet dat je er een intelligent repliek tegenover zet.

En wat Shilady betreft, je roept 'ik wil nu weer ontopic gaan', ik ben ontopic (jij vaak niet, nu ook weer met zo'n raar 'gangsta' grapje). En ik wil geen waardeoordeel geven over je gedrag maar lees vanaf het begin mee en moet toch even kwijt dat ik je gedrag op z'n minst opmerkelijk vind... Heb het gevoel dat het voor jou vooral flirten is, maar daar kan ik helemaal naast zitten.

Als ik jou was zou ik weer gaan meelezen en oppassen met wat je nu zegt ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:20

Ik heb geen waarde-oordeel over jou, luxx. Ik ken je namelijk helemaal niet. Ik heb wél een waarde-oordeel over jouw mening ten aanzien van mensen die een ander doden. Ik dacht aanvankelijk oprecht dat je alleen maar reacties wilde uitlokken, omdat ik me niet kon voorstellen dat iemand werkelijk zo ongenuanceerd denkt. En ik denk ook oprecht dat een discussie in zo'n geval zinloos is. Ik wil het best proberen, daar niet van. :P Maar dat zouden we dan in een ander topic moeten doen.

Voor wat betreft je inschatting van mijn motivatie als 'flirten', die volg ik niet helemaal. Definitie van flirten volgens de Van Dale: "zich versierderig gedragen zonder serieuze bedoelingen". En daar zou ik me dan al meer dan veertien jaar mee bezig houden? :D

Toen ik die eerste brief schreef, wist ik niet wat ervan zou komen. Ik was destijds meer geïnteresseerd in vrouwen dan in mannen, dus romantische bedoelingen had ik in elk geval niet (sterker nog, dat heb ik in mijn allereerste brief meer dan duidelijk gemaakt, om verkeerde verwachtingen te voorkomen).

Het bleek simpelweg te klikken tussen Jamie en mij en nu zijn we al meer dan 14 jaar vrienden. Hij is gewoon deel van mijn leven geworden. En niet alleen van dat van mij, ook veel mensen in mijn familie- en vriendenkring hebben regelmatig contact met hem via brieven en kaartjes. Hij hoort er gewoon bij.

Als 'flirten' mijn voornaamste motivatie zou zijn, denk ik dat ik het bijltje er al lang geleden bij neer had gegooid. Veel te veel moeite voor een beetje aandacht. Nog afgezien van het feit dat ik een fijne relatie heb en weinig behoefte aan 'flirten'. Die leeftijd ben ik wel een beetje voorbij. :P

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:43

Je hebt niet goed gelezen Isegrim, dat flirten ging niet over jou. En een discussie over moordenaars en hoe ik daarover denk en hoe jij daarover denkt is inderdaad volkomen zinloos.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:45

Oeps, je hebt gelijk, excuse me. :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:12

Moderatoropmerking:
Via deze weg wil ik vragen om eventuele conflicten, misverstanden, etc. te bespreken via pb. Zodat dit topic verder kan gaan over het gestelde onderwerp in de OP. Alvast bedankt voor de medewerking!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:13

Dankjewel Coby :D

Isegrim ben je je al aan het voorbereiden op je vertrek?

Deze week niet echt brieven gehad maar ik heb vorige week wel weer een nieuwe CD van Lana del rey gehad van mn gevangene uit Norwegen :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:19

Voorbereiden nog niet echt. Ja, mentaal. En de tickets zijn geboekt, visa waiver is aangevraagd, huisje geboekt voor een deel van de periode (http://yellowrosecabin.com/) en hotelkamer geboekt voor Jamie's vrouw en zoon.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:26

Ja moeilijk...het is nu echt heel dichtbij .. ik kan me niet voorstellen hoe je je nu voelt
natuurlijk een soort van rouwig en down maarja het is natuurlijk heel anders als je gevangene natuurlijk overlijd dan met een injectie... Wanneer was ookal weer de dag dat je naar Amerika vliegt?
Ik vraag mn visa altijd aan bij esta..

Vind het echt heel lief van je dat je dat je ook voor Jamie's vrouw en zoon een kamer hebt geboekt :)

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:51

Ooh, waar zie je dat staan? :( Ik had opgezocht wat hij had gedaan; hij heeft de burgerking overvallen en mensen daar omgebracht -O-

Isegrim, mkay. Ik hoop echt dat er ooit wat aan zal veranderen. Je verhaal heeft me echt heel erg geraakt. Ik ga dat wikipedia ding eens lezen![/quote]

helemaal onderin op de pagina staat een lijst waar naar hij opzoek is en zijn geaardheid bijvoorbeeld. Daar staat het tussen :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:43

Luxx, vraag me af of je in de rest van het leven ook zo zwartwit denkt en of je zelf dan wel eens een fout (in de breedste zin van het woord) maakt. Ben blij dat mijn fouten me niet de rest van mn leven achtervolgen, en dat mijn omgeving ook nog zoiets als grijs kent :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:20

Mavelle heb je al een nieuwe gevangene gevonden?
Of gereageerd op iemand?
:)