Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pimaude schreef:Luxx, dat je dat na het lezen van isegrims blog nog durft te zeggen... Ik less er een hele mooie diepe vriendschap uit, en ben juist heel trots op deze Bokker dat ze dit allemaal voor eens ander persoon wil doen! Echt, dit zouden veeel meeer mensen moeten doen !
luxx schreef:pimaude schreef:Luxx, dat je dat na het lezen van isegrims blog nog durft te zeggen... Ik less er een hele mooie diepe vriendschap uit, en ben juist heel trots op deze Bokker dat ze dit allemaal voor eens ander persoon wil doen! Echt, dit zouden veeel meeer mensen moeten doen !
Nogmaals, ik vind het erg interessant om te lezen maar ik heb verder geen bewondering voor haar of iets dergelijks, zij zal er 'iets' uithalen waar ze behoefte aan heeft en voor hem is het natuurlijk fijn dat er iemand naar hem omkijkt. Ik veroordeel het niet, geloof dat het universum ons geeft wat we nodig hebben en verdienen, dus blijkbaar is dat voor hem zo. Ik snap alleen écht écht met de beste wil van de wereld niet hoe je er om te beginnen toe komt om een briefwisseling met een moordenaar op te starten en hem dan als een broer te adopteren, dat wil niet zeggen dat ik het afkeur, iedereen moet doen waar 'ie zich prettig bij voelt, maar ik kan me er, hoe ik het wend of keer gewoon niets bij voorstellen, omdat iemand die een moord gepleegd heeft wat mij betreft nergens meer recht op heeft, dat recht heeft hij of zij verspeeld op het ogenblik dat het leven van een ander afgepakt werd.
Isegrim schreef:Ik zat niet per se te wachten op je bewondering of begrip hoor, geen zorgen.Maar je totale zwart-wit-visie op mensen die een moord begaan vind ik op mijn beurt weer totaal onbegrijpelijk.
"Als je psychische problemen hebt, zoek je gewoon hulp". -> Eén van de symptomen van zoiets als paranoïde schizofrenie is dat je denkt dat de mensen die je willen helpen, je juist kwaad willen doen. En als je die aandoening hebt, kun je dat ook niet relativeren, dat *is* gewoon jouw werkelijkheid. Niet veel anders dan wanneer iemand met kleurenblindheid niet ziet dat iets in werkelijkheid rood is in plaats van groen.
Om nog maar niet te spreken van het feit dat je in de VS niet 'gewoon' hulp kunt zoeken. Daar heb je een flinke zak met geld voor nodig namelijk. Miljoenen mensen in de VS hebben in het geheel geen zorgverzekering en komen daar ook niet voor in aanmerking. Obamacare probeert daar iets aan te verbeteren, dat is de hele reden dat de VS nu op haar gat ligt, omdat republikeinen (net als jij blijkbaar) vinden dat je het maar zelf moet uitzoeken en dat als het dan vervolgens compleet misgaat, dat dan 100% je eigen schuld is...
luxx schreef:Isegrim schreef:Ik zat niet per se te wachten op je bewondering of begrip hoor, geen zorgen.Maar je totale zwart-wit-visie op mensen die een moord begaan vind ik op mijn beurt weer totaal onbegrijpelijk.
"Als je psychische problemen hebt, zoek je gewoon hulp". -> Eén van de symptomen van zoiets als paranoïde schizofrenie is dat je denkt dat de mensen die je willen helpen, je juist kwaad willen doen. En als je die aandoening hebt, kun je dat ook niet relativeren, dat *is* gewoon jouw werkelijkheid. Niet veel anders dan wanneer iemand met kleurenblindheid niet ziet dat iets in werkelijkheid rood is in plaats van groen.
Om nog maar niet te spreken van het feit dat je in de VS niet 'gewoon' hulp kunt zoeken. Daar heb je een flinke zak met geld voor nodig namelijk. Miljoenen mensen in de VS hebben in het geheel geen zorgverzekering en komen daar ook niet voor in aanmerking. Obamacare probeert daar iets aan te verbeteren, dat is de hele reden dat de VS nu op haar gat ligt, omdat republikeinen (net als jij blijkbaar) vinden dat je het maar zelf moet uitzoeken en dat als het dan vervolgens compleet misgaat, dat dan 100% je eigen schuld is...
Moet toch nog even kwijt dat ik het 'grappig' vind dat ik direct allerlei beschuldigingen en beledigen van jou om mijn oren krijg (zit te trollen, zelden iemand meegemaakt die zo simplistisch en zwart wit denkt, intelligente discussie is niet mogelijk met mij) terwijl ik geen enkel waardeoordeel geef ten opzichte van jou en alleen mijn mening geef over wat men in mijn optiek met een moordenaar moet doen. In dit bericht weet je me ook nog te vertellen dat ik net als de republikeinen blijkbaar vind dat je het zelf maar uit moet zoeken. Leg dan ook graag die opmerkingen bij jou terug, vind dat je behoorlijk simplistisch en zwart wit denkt (ik heb een bepaalde mening over moordenaar dùs zal ik er ook wel verwerpelijke andere ideeën op na houden) en met naar mij te gaan meppen vind ik bepaald niet dat je er een intelligent repliek tegenover zet.
En wat Shilady betreft, je roept 'ik wil nu weer ontopic gaan', ik ben ontopic (jij vaak niet, nu ook weer met zo'n raar 'gangsta' grapje). En ik wil geen waardeoordeel geven over je gedrag maar lees vanaf het begin mee en moet toch even kwijt dat ik je gedrag op z'n minst opmerkelijk vind... Heb het gevoel dat het voor jou vooral flirten is, maar daar kan ik helemaal naast zitten.